KVKK Yemeksepeti’nin cezasını açıkladı! | Son 24 saatin gündemi
Gizlilik kararı değişmezse Instagram ve Facebook Avrupa’dan çekilecek
Facebook, WhatsApp ve Instagram’ın çatı şirketi olan Meta, geçtiğimiz günlerde ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na (SEC) 2021 yılını kapsayan bir rapor sundu. 134 sayfadan oluşan bu yıllık raporda şirketin yıllık özetinin yanı sıra Meta’nın Avrupa’da veri gizliliğine yönelik yeni bir düzenleme olmaması durumunda pazardan çekilebileceği açıklandı. Şirket, Avrupa Birliği’nin Temmuz 2020’de aldığı “Schrems II” yani “Gizlilik Kalkanı” olarak adlandırılan kararından şikayet ederek veri toplamasını engelleyen bu karar değiştirilmezse Avrupa’dan çekileceklerini belirtti. Raporda şu ifadelere yer verildi:
“Yeni bir transatlantik veri aktarım çerçevesi benimsenmezse ve SCC’lere (Standart Sözleşme Maddeleri) veya Avrupa’dan Amerika Birleşik Devletleri’ne diğer alternatif veri aktarım araçlarına güvenmeye devam edemezsek, Facebook ve Instagram da dahil olmak üzere, işimizi, mali durumumuzu ve faaliyet sonuçlarımızı önemli ölçüde ve olumsuz yönde etkileyecek en önemli ürün ve hizmetlerimizden bazılarını Avrupa’da sunamayacağız.”
Schrems II kararı, yalnızca Meta’yı değil, Google, Microsoft ve Amazon dahil olmak üzere tüm ABD merkezli şirketleri etkiliyor.
KVKK Yemeksepeti’nin cezasını açıkladı!
Geçtiğimiz haftalarda büyük bir hack skandalıyla gündeme gelen, on milyonlarca Türk kullanıcının verilerinin ele geçirildiği iddia edilen Yemeksepeti.com olayıyla ilgili bugün nihai karar verildi. Basına yansıyan haberlerin ardından inceleme başlatan Kişisel Verileri Koruma Kurumu, Yemeksepeti’ne uygulanacak cezayı açıkladı.
KVKK tarafından paylaşılan karara göre Yemeksepeti, 1 milyon 900 bin TL idari para cezasına çarptırıldı.
KVKK tarafından yayımlanan kararın detayları incelendiğinde
- Veri sorumlusuna ait bir web uygulama sunucusu üzerindeki açık sebebiyle uygulama kurarak ve komut çalıştırmak suretiyle sunucuya erişildiği
- İhlalden 21 Milyon 504 Bin 83 kullanıcısının etkilendiği,
- Etkilenen kişisel verilerin kullanıcı adı, adres, telefon numarası, e-posta adresi, şifre ve IP bilgileri olduğu,
- İhlalden etkilenen kişi sayısının çok fazla olması ve neredeyse tüm müşteri veri tabanının dışarı sızdırıldığı dikkate alındığında ihlalin çok büyük çaplı olduğu, dikkatleri çekiyor…
Yeni reklam filmi korkuttu: Amazon’un Alexa’sı zihin mi okuyor?
Amazon’un Alexa’yı tanıttığı yeni reklam filminde Jost ve Johansson çiftinin ev yaşamına konuk oluyoruz. Reklam filminde yapay zeka asistanının su ısıtmak ya da televizyon açıp kapamaktan daha marifetli olduğunu görüyoruz. Çift sıklıkla daha düşünürken bir sonraki hamlenin Alexa tarafından yapıldığına şahit oluyor.
Reklam filminin ilerleyen dakikalarında bir sabah Alexa naneli ağız gargarası sipariş ediyor hem de çiftin böyle bir talebi olmamışken. Böylelikle ortaya çıkıyor ki Colin Jost, Scarlett Johansson’ın nefesinden rahatsız olmuş. Çiftin de reklam filminde sıklıkla söylediği gibi bu durum yapay zeka teknolojisi Alexa’nın zihin okuduğunu düşündürüyor. Fakat gerçek şu ki Alexa biraz ürkütücü bir şekilde takip ve öğrenme yeteneğine sahip.
C Level Club’ta metaverse’ün 5N1D’si keşfedilecek
Üst düzey pazarlama profesyonellerinin bilgi paylaşım platformu olarak Marketing Türkiye tarafından tasarlanan C Level Club, metaverse’ün kapısını bir kez daha aralıyor. STANDBY ME ile “Metaverse’ün 5N1D’si”nin keşfedileceği Marketing Türkiye C Level Club buluşmasında markalar için yaratılan fırsatlar ve deneyimler konuşulacak.
Pazarlama dünyasının en güncel konularının ufuk açan sunumlarla ele alındığı Marketing Türkiye C Level Club buluşmasında gündemin en heyecan veren konularından biri olan metaverse tüm yönleriyle ele alınacak. Dünyanın ilk kendi metaverse altyapısına sahip tam hizmet ajansı STANDBY ME ve dünyanın ilk tasarım odaklı metaverse teknoloji şirketi Illusorr iş birliğiyle “Markalar metaverse’te neden olmalı, nasıl deneyim yaratmalı?” sorularına yanıt aranacak. STANDBY ME Founder & CEO’su ve Metaverse Union’ın Kurucu Üyesi Can Yurdakul, Unilever Digital Hub Director Eda Kırali ve Illusorr Co-Founder Executive Director, Yüksek Mimar ve Meta Mimarı Begüm Aydınoğlu C Level Club’ın konuşmacıları arasında yer alacak. Pazarlama sektörünün önde gelen CMO’larının davet edileceği buluşmanın çıktıları Marketing Türkiye’nin Mart sayısında yayınlanacak.
Google Chrome logosunu değiştirdi: Aradaki farkları bulabilecek misiniz?
Chrome, 2014’ten bu yana ilk kez logosunu değiştiriyor ve ancak gözlerini kıstığınızda, aslında neyin farklı olduğunu görebiliyorsunuz.
Google Chrome tasarımcısı Elvin Hu, Twitter’daki bir gönderisinde logonun yeni tasarımını ayrıntılı bir biçimde anlattı. Renk geçişlerinde gölgeler eklemek yerine düz olarak sunulan yeni renkler gölge hakimiyetinin kalkmasıyla birlikte artık daha parlak. Bunun yanı sıra ortadaki mavi daire de daha geniş görünüyor.
Görünüşe göre, Google’ın tasarım ekibi “belirli yeşil ve kırmızı tonlarını yan yana koymanın hoş olmayan bir renk titreşimi yarattığını” keşfetti. Bunu düzeltmek ve simgeyi “daha erişilebilir” hale getirmek için çıplak gözle görünmeyen çok ince gradyanlar kullanıldığını belirtiyor Hu.
Chrome logosu tüm sistemlerde aynı görünmeyecek. ChromeOS’ta logo, diğer sistem simgelerine uyum sağlamak için daha renkli görünecek, macOS’ta ise logonun küçük bir gölgesi olacak. Ek olarak, Windows 10 ve 11 sürümü, diğer Windows simgelerinin stiline uyması için daha dramatik bir eğime sahip olacak. Hu, Chrome Canary’yi (Chrome’un geliştirici sürümü) kullanırsanız yeni simgeyi şimdi görmeye başlayacağınızı, ancak önümüzdeki birkaç ay içinde diğer herkes için kullanıma sunulacağını söylüyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Ali Atay |
2 | #Pazartesi |
3 | derya büyükuncu |
4 | Latif |
5 | Dolar 5 |
6 | #ElektrikZammı |
7 | Oytun Erbaş |
8 | Cem Yılmaz |
9 | Hulusi Akar |
10 | Mane |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Shiba |
2 | Shiba Coin |
3 | AÖF KAYIT YENİLEME |
4 | AÖF |
5 | TRT SPOR |
6 | Arda Turan |
7 | e-Okul |
8 | Motorine zam |
9 | Okullar ne zaman kapanacak |
10 | Fenerbahçe, Kayserispor |