Sevgililer Günü reklamları siparişe dönüşüyor mu?
İki yıldır küresel salgının gölgesinde kalan 14 Şubat Sevgililer Günü, bu yıl yeniden aşkların tazelendiği bir güne dönüşecek. Peki çiftler birbirine ne hediye edecek?
Yılın en romantik günü 14 Şubat yaklaşırken, çiftler yine hediye telaşına düştü. Bu özel günde birbirinden romantik kampanyalara imza atan markalar için en önemli nokta ise, kullanıcı odaklı kampanyalar. AdColony’nin Sevgililer Günü’ne yönelik tercihleri, yaklaşımları, alışkanlıkları ve mobil reklamların alışveriş tercihleri üzerindeki olan etkilerini belirlemek için EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) bölgesinde 16-75 yaş aralığındaki katılımcılarla gerçekleştirdiği araştırma, tüketicilerin 14 Şubat’a yaklaşımlarını detaylı şekilde gözler önüne seriyor.
Online ilk sırada
Pandemiyle beraber önemi ve kullanım yoğunluğu büyük artış gösteren online alışveriş, bu yıl da alışveriş alternatifleri arasında ilk seçenek olarak görülüyor. Ankete katılanların yüzde 72’si bu yıl Sevgililer Günü’nde online alışveriş yapmayı planladıklarını, yüzde 43’ü de eve teslimat seçeneğiyle online sipariş vermeyi tercih edeceğini belirtiyor. Katılımcıların hediye olarak öncelikli tercihleri de kıyafet, kozmetik, takı ve çikolata olarak sıralanıyor. Pandemi bu romantik günde çiftlerin arasına giremiyor. Katılımcıların yüzde 60’ı bu sene pandeminin Sevgililer Günü için hediye alma planlarını değiştirmediğini dile getiriyor.
Reklam oyundan, hediye telefondan
Araştırmaya katılanların yüzde 72’si Sevgililer Günü alışverişi için akıllı telefonlarını kullanacaklarını vurguluyor. Mobil oyunlarda karşımıza çıkan reklamlar da, yine tüketici davranışları üzerindeki etkisini gösteriyor. Katılımcıların yüzde 67’si, Sevgililer Günü’nde hediye alırken mobil reklamların tercihlerini etkilediğini belirtirken, yüzde 68’i de uygulama içi alışveriş yapmayı tercih edeceğini belirtiyor. Ankete katılanların yüzde 87’si ise, mobil platformlarda karşılaştığı bir reklam üzerinden doğrudan hediye aldığını kaydediyor.
Tatil planları da artacak
Türkiye genelinde geçen yıl Sevgililer Günü için 15 milyar TL harcama yapılırken, 18-24 yaş arası tüketicilerin Sevgililer Günü harcaması da önceki yıla oranla yüzde 40 arttı. Aşılamanın etkisiyle de bu yıl 2021’deki rakamların aşılması, hediye alışverişinin yanı sıra tatil harcamalarında da yükseliş olması öngörülüyor.