Sosyal medyanın Şubat ayı şampiyonları belli oldu!
Markalar, pazarlama ve iletişim stratejileri doğrultusunda tüketicilerine ulaşıp mesajlarını iletmek ve kitleleriyle aralarında güçlü bir ilişki oluşturmak için sosyal medyayı en iyi şekilde kullanmayı hedefliyor. Mecraların sunduğu avantajları kullanarak markalar ve ajansları etkili bir iletişim için her gün efor sarf ediyor. Öyle ki Türkiye’deki 49 binden fazla sosyal medya marka hesabı tarafından günde ortalama 67 bin sosyal medya iletisi ile yoğun bir iletişim sürdürülüyor, peki bu yoğun iletişim ortamında hangi markalar başarılarıyla öne çıkıyor? Yanıtlar SocialBrands’ten geliyor…
Netflix zirveyi yine kaptırmadı!
Sosyal medya iletişimindeki başarısını uzun süredir istikrarla sürdüren Netflix, SocialBrands Mart Ayı Top100 Listesi’nin en başarılı markası olarak zirvedeki yerini korurken; ürünlerine dair tanıtıcı paylaşımları ve takipçileri için düzenlediği kampanyalarla öne çıkan English Home listenin ikinci sırasında yer aldı. İlk üçteki diğer marka ise savunma sanayisindeki teknolojisiyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çeken Baykar oldu.
İşte SocialBrands Mart Ayı Top100 Listesi’nin ilk 10’unda yer alan markalar
SocialBrands Mart Ayı Top100 Listesi’ni incelemek için tıklayın.
Mecra bazında öne çıkan içerikler
1-28 Şubat döneminde SocialBrands değerlendirmesinde yer alan marka içerikleri incelendiğinde Facebook, Twitter ve Instagram’da en yüksek etkileşim alan içerikler; Kelebek Mobilya, Netflix ve Dimes tarafından paylaşıldı.
Kelebek Mobilya, Facebook kanalında düzenlediği hediye çeki çekilişiyle 2.374 beğeni, 40.632 yorum ve 38 paylaşım elde etti.
Twitter’da Netflix, son 2 yılın hızla geçmesine gönderme yaptığı 2019 yazılı bir çerçeveye yer verdiği paylaşımı ile 31 bin 500 beğeni ve bin 239 retweet ile ayın öne çıkan Twitter içeriği oldu.
Instagram kanalında ise Trendyol, Sevgililer Günü’ne özel düzenlediği kampanyayla 154 bin 180 beğeni ve 459 bin yorum elde etti.
Ayın öne çıkan özel gün iletişimi: 14 Şubat Sevgililer Günü!
Her sene tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yaygın bir şekilde kutlanan 14 Şubat Sevgililer Günü çiftler için olduğu kadar markalar için de özel. Markalar bu özel günü, hazırladıkları kampanya ve kutlama içeriklerini sosyal medya kanallarından takipçileriyle paylaşarak kutladılar. Yapılan değerlendirmeye göre Sevgililer Günü’ne özel 16.209 içerik toplamda 5 milyondan fazla etkileşim elde etti.
Özel günlerde hediye seçimi için akla ilk gelen markalardan Boyner, Sevgililer Günü’ne özel hazırladığı “Her hediye güzel ama sevdiklerine kendi olma cesaretini vermek en güzeli” mottosu taşıyan reklam filmiyle sosyal medyada dikkat çekti.
İGA İstanbul Havalimanı, #ilkgünküsihir hashtagiyle paylaştığı reklam filminde her kavuşmada ilk günkü sihirle sevenlerin gününü kutlarken; Kelebek Mobilya, Nükhet Duru’nun “Aşık Oluyorum Eyvah” şarkısını seslendirdiği Almeda & Tolgahan Sayışman çiftinin rol aldığı romantik filmiyle beğeni toplandı.
İGA İstanbul Havalimanı – İlk Günkü Sihirle Sevenlerin Gününü Kutluyoruz 💕
Kelebek Mobilya #aşıkoluyorumeyvah
Araştırmanın Metodolojisi
SocialBrands Mart Ayı Top100 Listesi için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-28 Şubat döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.