Netflix’te reklam dönemi mi başlıyor? | Son 24 saatin gündemi
TikTok sanatçıların sesini yükseltiyor!
TikTok, milyonlarca kullanıcı tarafından tercih edilen bir sosyal medya platformu olmasının yanında, birçok sanatçı ve şarkısının tanınmasına, yükselmesine olanak sağladı. Şimdi ise sanatçıların daha kolay tanınmasını sağlayacak bir adım daha attı.
Sanatçıların müziğini duyurmasına yardımcı olmak için kendi müzik pazarlama ve dağıtım platformu olan SoundOn’u duyuran TikTok, sanatçıların şarkılarını birçok platforma yüklemesine olanak da sağlayacak. Sanatçıların müziklerini TikTok’a ve ana şirket ByteDance‘ın kendi müzik akış hizmeti Resso‘ya yükleyebileceği gibi ayrıca, Apple Music, Spotify, Pandora, Deezer ve Tencent’s Joox gibi diğer küresel akış platformlarına yüklemelerine de olanak tanıyor.
Platform kullanıma tamamen ücretsiz olarak sunuluyor. Öte yandan TikTok’un söylediğine göre SoundOn, Bytedance’ın sahip olduğu platformlarda ve TikTok’ta sınırsız olarak müzik içerik üreticilerine telif ücretlerinin yüzde 100’ünü ödeyecek.
Soğuk Savaş’ta bile üretime devam eden Rus otomobil şirketi bugünün yaptırımlarına dayanamadı!
Rusya otomobil fabrikaları için gelecek parlak görünmüyor. Soğuk Savaş döneminde bile üretim yapan Lada, şu anda hatlarını durdurduğunu açıkladı. Rusya’daki otomotiv sektörü analistleri tarafından hazırlanan raporlara göre Batı yaptırımları, Lada fabrikalarını durma noktasına getirdi. Lada fabrikalarındaki binlerce işçi izne çıkarılırken, montaj hatları bir süre boş kalacak gibi görünüyor.
Lada’nın ana şirketi AvtoVAZ, konektörlerden elektronik bileşenlere kadar otomobil parçalarının yüzde 20’sinden fazlasının Rusya dışından geldiğini aktardı. Eski bir AvtoVAZ yönetim kurulu üyesine göre Avrupa ile ticaret durursa AvtoVAZ da durma noktasına gelir.
Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticilerini etkileyen küresel çip kıtlığına değinen başka bir AvtoVAZ üyesi ise Lada’nın fabrikalarını en az 11 Mart’a kadar durdurmayı planladığını söyledi. Sözcü, tatil günlerini kullanmak istemeyen işçilerin, izinli oldukları süre boyunca aylık gelirlerinin bir kısmını alacaklarını da dile getirdi.
Fabrika hatlarının durması, AvtoVAZ’ın üst kurulu olan Renault için de büyük bir sorun. Lada, geçen yıl yaklaşık 350 bin araç satarak (Renault’un tüm satışının yüzde 12’si) Rusya’yı, Fransa’nın ardından ikinci en büyük pazarı haline getirdi. Renault’nun Rusya’daki operasyonları yaklaşık 181 milyon dolar net kar elde etti.
Netflix’te reklam dönemi mi başlıyor?
Netflix’in Finans Müdürü Spencer Neumann çokça tartışılan reklam konusuna açıklık getirdi.
Neumann şirketin gelecekte reklam konusuna sıcak baktıklarını fakat henüz böyle bir uygulamanın gündemlerinde olmadığını belirtti.
Hem geçtiğimiz yıl hem de bu yılın başında yaptığı zamlarla gündeme gelen şirketin bu hamlesi gelecek dönemlerdeki fiyat artışlarını önleyecek bir hamle olabilir.
2021’in en çok satan telefon modelleri açıklandı: Listeye ambargo koyan marka hangisi?
Counterpoint Research küresel verilere dayalı 2021’de en çok satılan 10 telefon modeli listelendi ve bunlardan 7 tanesi iPhone. İlk 10’da yer edinmeyi başaran diğer markalar ise Samsung ve Xiaomi oldu.
İlk beş telefon iPhone 12, iPhone 12 Pro Max, iPhone 13, iPhone 12 Pro ve iPhone 11’den oluşuyor. Samsung Galaxy A12 ise listedeki en popüler Android telefon olarak altıncı sırada yer alıyor. Counterpoint, Kuzey Amerika, Latin Amerika ve Batı Avrupa’nın Samsung Galaxy A12’nin en büyük pazarları olduğunu kaydediyor.
Listede yer almaya hak kazanan diğer Android üreticisi de Xiaomi’ydi. Redmi 9A modeliyle yedinci sırada ve Redmi 9 ile ise son sırada yerini aldı.
LC Waikiki’den metaverse hamlesi
Metaverse’ün beraberinde getirdiği etkileyici deneyim potansiyeliyle online ve offline alışveriş alışkanlıklarında yeni bir sayfa açmayı hedefleyen LC Waikiki, içeride kurduğu meta ekip tarafından geliştirilen meta-store / mağaza-ötesi çalışmasının ilk görsellerini paylaştı.
LC Waikiki’nin metaverse çalışmaları hakkında bilgi veren LC Waikiki Dijital Dönüşüm ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdürü Şerafettin Özer, metaverse çalışmalarını gelişen teknolojilerin yardımıyla fiziksel ortamlarda, dijital kanallarda ve bütünleşik olarak çoklu kanallarda olmak üzere 3 başlıkta ele alacaklarını ve bu heyecan verici değişimi, hem şirket içindeki meta ekibiyle hem de dış kaynaklarla yöneteceklerini açıkladı.
Zamanlama hakkında henüz net bir bilgi paylaşmayan marka, gelişmelerle ilgili bilgilendirmeye devam edecek.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Neşet Ertaş |
2 | #8M2022 |
3 | #AklınızıBaşınızaAlın |
4 | #marmaray |
5 | Efes |
6 | #AçGözlüVatansızlar |
7 | Kereste |
8 | Cem Yılmaz |
9 | #JinJiyanAzadi |
10 | New York |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Gülşen |
2 | Yakıt fiyatları |
3 | Mazot fiyatı |
4 | Benzin fiyatı |
5 | Spotify |
6 | Alpay Kazan |
7 | Şampiyonlar Ligi |
8 | Apple |
9 | iPhone 11 |
10 | Galatasaray Barcelona |