13 farklı global ajansın arasından sıyrılarak Dünya Kupası konkurunu kazanan GAIA, Türkiye reklam sektörü için de bir gurur oldu. Bu başarının ardında yenilikten korkmayan, “unutulacak değil, tutacak yenilikleri” öngören bir ekip yer alıyor. Hatta öyle ki GAIA’yı tanımlamak için “İlginç bir fikirler gezegeni” diyor INFLOW Network ve GAIA Kurucu Ortağı Neşet Dereli. Geleneksel reklamcılığı yeni nesil metodolojilerle birleştirmeyi hedefleyen ajans, Inflow Network ile de aynı çatı altında faaliyet gösteriyor. Bu durumun GAIA’nın influencer pazarlaması alanında da dünyanın en güçlü yapılarından biri olmasını sağladığını söyleyen Dereli dünyaya açılmak isteyen markalara katacakları çok şey olduğunu dile getiriyor.
Öncelikle bize biraz GAIA’dan bahsedebilir misiniz? Kendinizi nasıl tanımlıyor, markalara hangi alanlarda hizmet veriyorsunuz?
GAIA atmosferi markaların yeni nesil iletişim ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde tasarlanmış ilginç fikirler gezegeni. Sosyal medya hesap yönetiminden dijital medya planlamaya, influencer iş birliklerinden ağızdan ağıza pazarlamaya birçok hizmeti içeriyor.
GAIA’yı sektördeki diğer ajanslardan ayıran önemli farklar neler? Markaların sizinle çalışmasının ardındaki en önemli motivasyon nedir?
Diğer ajanslardan 3 temel noktada ayrışıyoruz. İlki; geleneksel reklamcılığı yeni nesil reklamcılık yöntemleriyle birleştirmemiz. Kariyerinin ilk 15 yılında geleneksel, sonraki 10 yılında dijital ağırlıklı reklamcılık yapmış biri olarak bu konuyu çok önemsiyorum. İkincisi, markalarımıza full entegre hizmet vermemiz. Marka hedefinizi ve ulaşmak istediğiniz kitleyi bize söyledikten sonra kendinizi güvenilir ellere bırakabilirsiniz. Son nokta ise küresel iletişim vizyonumuz ve bu alandaki rakipsiz tecrübemiz. Özellikle dünyaya açılmak isteyen markalara katabileceğimiz çok şey var.
Bir markayla yeni bir projeye başlarken öncelikle hangi adımları izliyorsunuz?
Hizmet vereceğimiz markanın öncelikle mevcut konumunu ve ulaşmak istediği noktayı iyi anlıyoruz. Ardından hizmetimizi dijital platformlardaki tüm iletişim metotlarının optimum şekilde kullanıldığı bir plan önerisiyle sürdürüyoruz.
Dijital pazarlama alanında trendler neler? Siz bu trendleri projelerinize nasıl yansıtıyorsunuz?
Dijital pazarlamanın en güzel ve zorlu yanı, sürekli yenileniyor olması. Burada kritik nokta; unutulmayacak yenilikleri öngörüp markalara sunabilmek. Bunun için de ajans içi özel çalışma grupları oluşturuyoruz. Örneğin geçtiğimiz sene TikTok tarzı video içeriklerinin önem kazanacağını öngörerek “Content Studio” adında bir birim kurduk. Instagram’ın Reels, YouTube’un Shorts atakları düşünülürse barındırdığımız özel ekip ayrışmamızı sağlıyor. Bir diğer trend de NFT ekosistemi. Metaverse, önümüzdeki süreçte ciddi fırsatlar barındırıyor. GAIA olarak kendi NFT platformumuzu www.rarepix.io sitesinde hayata geçirdik. Burada vitrine taşıdığımız ilk eser lerimiz de, ajans çalışanlarımızın avatarları oldu. Çalışanlarını NFT platformuna taşıyan ve elde ettiği geliri direkt çalışanlarına aktaran ilk ajans GAIA.
Influencer odaklı projelerde özellikle dikkat ettiğiniz noktalar neler? Bu alanda yapılan en önemli hatalar nedir?
Inflow Network ile aynı çatı altında olduğumuzdan influencer pazarlaması alanında dünyanın en güçlülerinden biriyiz. Markaların bu alanda en sık düştüğü tuzaklardan biri, influencerları sadece ürün kullanımını takipçilere göstermesi için kullanmaları. Oysa influencer pazarlamasının anahtarları, diğer pazarlama iletişimi enstrümanlarında olduğu gibi “içerik” ve “bağlam”dır. Influencerı yayılım için mecra olarak da kullanabilirsiniz, sadece içerik üreticisi olarak da; kanaat önderi veya satış kanalı olarak da. İyi bir Influencer ajansı, marka ihtiyaçlarına yönelik ideal kullanımı diğer iletişim metotlarıyla uyum içinde sunmalı. Bir Türk ajansı olarak oldukça önemli bir başarıya imza atarak
2022 Katar Dünya Kupası’nın dijital ajansı oldunuz. Bu iş birliğinin detaylarını anlatabilir misiniz?
2 sene önce 13 farklı global ajansın arasından sıyrılarak kazandığımız Dünya Kupası konkuru, sadece bizim için değil, Türk reklamcılığı için de önemli bir kilometre taşı. Aylarca süren ve büyük bir ekibin katkı sağladığı bir ihale süreci sonrası strateji, zaman planı, projeler, vaka çalışmaları gibi onlarca başlık altında titizlikle hazırladığımız teklifle; 2023 yılına kadar Dünya Kupası’nın Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Körfez bölgesindeki tüm dijital iletişiminden sorumlu partner ajansı olduk.
1,5 yıldır Dünya Kupası’na; sosyal medya yönetimi, içerik üretimi, prodüksiyon, medya planlama, influencer projeleri ve kreatif hizmetler sunuyoruz. Bu dev operasyon için Katar ve Türkiye ofislerimiz ortak çalışmalar yürütüyor. Yine Katar’da gerçekleştireceğimiz çalışmalara örnek olarak globaldeki ilk influencer Dünya Kupası’nı verebilirim. 4 kıtadan oluşturduğumuz influencer takımlarını Doha’da 6 günlük bir turnuva için ağırlayacağız. Bu projeyle 60 milyon kişiye ulaşmayı hedefliyoruz.
Daha önce Arap Kupası için hizmet vermiştiniz. Burada gerçekleştirmiş olduğunuz çalışmayı biraz anlatır mısınız? Nasıl geri dönüşler aldınız?
FIFA Arab Cup’21 kapsamında birçok farklı alanda hizmet verdik ancak bunlardan en önemlisi influencer aktivasyonu oldu. 16 farklı Arap ülkesinden 30’dan fazla influencer’ı Katar’da ağırladık ve yaklaşık 1 ay süren turnuva kapsamındaki maçlara katılım sağladık. Turnuva süresince Katar’da ağırladığımız influencer’lar toplamda 1.500’den fazla içerik üreterek hem bölgede ilk kez gerçekleşen kupa heyecanını hem de destinasyonun sunduğu deneyimleri takipçileriyle paylaşmış oldu.
Bağımsız bir Türk ajansı olarak yurt dışına da pek çok proje yapıyorsunuz. Türkiye’de ve globalde iş yapmak arasında dikkatinizi çeken farklar neler?
Belli başlı Türk markalarını tenzih ederek dikkatimi çeken iki farkı dile getireyim; “Değer” ve “Sabır”. İyi fikre ve o fikri hayata geçiren ekibe değer verilmesinde, büyük işlerin planlaması ve kampanya sonuçlarının alınması için verilen zaman anlamında global markalarımızın daha gerçekçi olduğunu söyleyebilirim.
Global tecrübesi olan bir Türk ajansı olarak yurt dışında iletişim yapmak isteyen markalara tavsiyeleriniz nelerdir?
Şimdiye kadar 30’dan fazla ülkede iletişim çalışmaları gerçekleştiren bir ajans olarak, Türk firmaların birçok açıdan küresel rakiplerinden eksik yanı olmadığını düşünüyoruz. Şirketlerimizin en büyük ihtiyacı; doğru pazarlarda, doğru markalama çalışmaları yapmaları. Örneğin Körfez ülkeleriyle CIS ülkelerinde izlenecek iletişim yöntemleri birbirinden farklı olmalı. Tavsiyem, üretime verdikleri değeri markalarının inşasına da aksettirmeleri. 13 farklı global ajansın arasından sıyrılarak Dünya Kupası konkurunu kazanan GAIA, Türkiye reklam sektörünün gururu oldu.
Inflow Network ve GAIA kurucu Ortağı Neşet Dereli’nin “ilginç fikirler gezegeni” olarak tanımladığı GAIA’da büyük başarıların ardında yenilikçi, “unutulacak değil, tutacak yenilikleri” öngören bir ekip var. Geleneksel ve yeni nesil reklamcılığın başarılı bir harmanı olan GAIA, Inflow Network’le aynı çatı altında faaliyet gösteriyor. Bu yapı sayesinde influencer pazarlaması alanında dünyanın en güçlü ajanlarından biri haline gelen GAIA’da markaları gelişmiş bir vizyon, başarılı bir iletişim bekliyor.