Turkcell, Rusya – Ukrayna savaşının faturasını açıkladı | Son 24 saatin gündemi
Turkcell, Rusya – Ukrayna savaşının faturasını açıkladı
Rusya’nın Ukrayna’ya yönelik başlattığı askeri operasyonla ilgili gelişmeleri yakından takip eden Türk şirketlerinden biri olan Turkcell, Ukrayna’daki operasyonlarının mevcut durumunu düzenlediği Yatırımcı ve Analist Toplantısı ile paylaştı. Rapora göre Ukrayna’da yaklaşık 1000 baz istasyonu devre dışı kalan Turkcell’in ülkedeki mağazaların yarısından fazlası da kapanma durumunda kaldı…
2021 yılında toplam 35.9 milyar TL olan Turkcell Grubu’nun gelirlerinin yüzde 10’unu uluslararası faaliyetlerden elde ederken; bu uluslararası faaliyet gelirlerinin yüzde 78’i tek başına Ukrayna’dan geliyor. 2021 yılı itibariyle Ukrayna pazarından 2.8 milyar TL kazanan Turkcell Grubu’nun toplam gelirlerinde Ukrayna’nın payı ise yüzde 7.8 seviyesinde.
Turkcell’in 3 iştiraki (lifecell, UKRTOWER ve Global Bilgi) ile faaliyette bulunduğu Ukrayna’da toplam 1838 çalışanı bulunuyor. Ayrıca Turkcell, çalışanlarında can kaybı ya da yaralanma olmadığı açıklamalarında bulundu.
Toshiba’nın “bölünme” planı hissedarlar toplantısında karara vardı
Toshiba hissedarlar toplantısında şirketin ikiye bölünmesine ilişkin teklifler konuşuldu. Ancak hissedarların basit oy çokluğunu elde edememesi dolayısıyla istenilen sonuca ulaşılamadı. Bu sebeple bölünme planı şimdilik gerçekleşmeyecek ancak bu gerilimin son bulduğu anlamına gelmiyor.
Zaten başta bu toplantının gerçekleşme nedeni de hissedarlar ve yönetim arasındaki anlaşmazlıklar. Hem yönetimden hem de hissedarlar arasından bazı isimler bölünmenin şirketi daha iyi bir noktaya getireceğini düşünürken çoğunluk arasında bu fikir kabul edilmiyor. En büyük ikinci hissedar olarak tanınan 3D Investment Partners de şirketin bölünmesi hatta satılması yönünde teklif verenlerden. Yine, bölünmeyi destekleyen isimlerden biri olan Toshiba Üst Yöneticisi (CEO) Şimada Taro, “Hissedarlarımızın düşünceleri temelinde, kurumsal değerin artırılması için tüm seçenekleri değerlendireceğiz” dedi.
Instagram akışa yeni özellik geldi
Instagram, bugünden itibaren Akışa ek olarak, gönderileri kronolojik şekilde gösteren Takip Edilenler ve Favoriler sekmelerini kullanıma sunuyor.
İnsanların Akışı yeni içerik üreticilerini keşfetmek veya aile ve arkadaşlarını takip etmek gibi farklı amaçlarla kullandığını gören Instagram, bu yeni sekmelerle insanlara kendilerine en uygun şekilde platformu deneyimleme fırsatını sunmayı amaçlıyor.
Takip Edilenler sekmesi, takip ettiğiniz hesapların gönderilerini paylaşım zamanına göre sıralayarak gösteriyor. Favoriler ise belirlediğiniz hesapların en son paylaştığı gönderilerden oluşuyor. Bugünden itibaren, kullanıcılar 50’ye kadar Favori hesap seçebilecek ve diledikleri zaman bu listede değişiklik yapabilecek. Favoriler listesindeki hesapların gönderileri aynı zaman da Ana Akış’ta yıldız ikonuyla birlikte daha üst sıralarda yer alacak.
Favoriler ve Takip Edilenler kronolojik sırayla gösterilecek. Ancak araştırmaların insanların etkileşime göre sıralanmış akışı tercih ettiğini gösterdiğini belirten Instagram, Ana Akışta varsayılan sıralamayı kronolojik olarak belirlemeyecek.
adidas logosunu değiştirmeye hazırlanıyor
Artık dijital dünyada her zamankinden fazla yer alan markalar logolarını da buraya daha uyumlu hale getirmeye başladı. Daha iki boyutlu ve sade çizgilere geçiş yapan markalara katılan en son isim ise adidas oldu. Ünlü spor eşyası üreticisi, logosundaki “adidas” yazısını çıkarıp çizgileri birbirine yakınlaştırdı. Çizgilerin mesafesindeki değişim çok belli olmasa da bu haliyle daha sade bir görünüm elde etmiş oldu.
Bununla birlikte, adidas henüz logosunu resmi olarak tanıtmadı çünkü yeni logosu sosyal medyada sızdırıldı. Yeni logo, 2022 Katar Dünya Kupası forma görselleriyle ifşa edildi. Buradan da çok yakın bir zamanda eski logoya veda edileceği sonucuna varılıyor. Nitekim, 2022/23 futbol sezonunda yeni logonun formalarda olacağı düşünülüyor.
ECHO Summit’te kayıtlar başladı…
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleştirilen ECHO Summit’in bu yıl ana teması Direct to Consumer (Dolaysız Markalar) olarak belirlendi. “Direct to Consumer Brands”ten “SuperApps”e, “Running MAC”ten “E-Commerce Technologies in Action”a, “Omnichannel ve Pürüzsüz E-Ticaret”ten “E-İhracat”a, “E-Ticaret ve Kadın”dan ve “Pazaryerinde Yenilikler”e kadar 8 ana, başlıkta gerçekleşecek zirve e-ticaret sektörünün en güncel konularını ufuk açan sunumlarla sahnesine taşıyacak. E-ticaret sektörünün en kapsamlı zirvesi ECHO Summit’e bu yıl Radisson Blu Hotel Vadistanbul ev sahipliği yapacak.
E-ticaret alanındaki son gelişmeleri sektör liderlerinden dinlemek için kayıt yaptırmayı unutmayın…
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Süt Kurumu |
2 | #salı |
3 | Recep İvedik |
4 | Türk Lirası |
5 | Halk TV |
6 | Ezan |
7 | Vermem |
8 | Emin Çapa |
9 | EşitYasa EşitAF |
10 | SeniSeviyoruz MertÖcal |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Kim Milyoner Olmak İster |
2 | Halk TV |
3 | Göztepe |
4 | Deprem |
5 | Son depremler |
6 | Euroleague |
7 | Abramoviç |
8 | Diyarbakır Son dakika |
9 | Kur korumalı mevduat |
10 | Şeker fiyatları |