Dönüşüme ışık tutan araştırmalarıyla Marketing Türkiye Nisan sayısı yayında!
Hayat pahalılığının, durmak bilmeyen enflasyonun yarattığı ağırlık günbegün daha da çöküyor tüketicinin omuzlarına… Marketing Türkiye için Pulside Araştırma Kurucusu Ertan Aksoy liderliğinde tasarlanan “Tüketici Davranışları Araştırması” yaşanan dramatik değişiklikleri, acı tabloyu hiç de iç açıcı olmayan sonuçlarla ortaya koyuyor. Enflasyonun, toplumu duygu durumundan tüketim davranışlarına dek nasıl dönüştürdüğünü anlatan kapsamlı araştırma Marketing Türkiye Nisan sayısında iletişim sektörüne eşsiz iç görüler sunuyor….
“Pazarlama dünyasını şekillendiren 5 Trend”den “Türkiye’nin Kanaat Önderleri”ne, “Kurumsal İletişimin Bölgesel Liderleri”nden “Fayda Yaratan KSS’ler”e, gündem belirleyen ve akıl açan dosyalarıyla Marketing Türkiye Nisan sayısı yayında!
Marketing Türkiye’nin yeni sayısını tüm D&R’lardan satın alabilir ayrıca Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Turkcell Dergilik, Türk Telekom e-Dergi uygulamaları aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar dileriz…
Enflasyon bizi nasıl dönüştürdü?
Her geçen gün etkisi daha çok hissedilen yaşam pahalılığı toplumun sosyal yaşantısından tüketim alışkanlıklarına dek pek çok noktada kendini gösteriyor. Marketing Türkiye adına Pulside Araştırma’nın gerçekleştirdiği kapsamlı “Tüketici Davranışları Araştırması” tam da bu noktadan referansla toplumun ruh halinden tasarruf alışkanlıklarına, tüketicinin vazgeçtiği sosyal aktivitelerden almayı bıraktığı markalara, “asla vazgeçmem” dediklerinden “yeni enlerine” kadar pek çok noktaya ışık tutuyor…
Ali Saydam yazdı: Naçizane bir ağabey tavsiyesi
Konda’nın “Türkiye 100 kişi olsaydı” araştırması çarpıcı sonuçlar ortaya koyuyor. Ülkemizdeki beyaz yakalı kadın çalışan oranı 100’de yalnızca 8 imiş. Böyle pek çok veri bulunabilir. Belki de Mart ayındaki “kadına yönelik basın bülteni” enflasyonunun nedeni bir eksikliği kapatmaktır.
Markalar için yeni bir evren: Brandverse Awards başvuruları başladı!
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen Brandverse Awards için hazırlıklar tamamlandı. Brandverse Awards, eski ve yeni nesil tüm pazarlama, iletişim ve reklam çalışmalarıyla markaların dünyasına 360 derece kapsayıcı bir bakış sunarak sektörün en önemli organizasyonu olmayı hedefliyor.
O artık bir iklim aktivisti!
“Doğuştan kabiliyetli insanların etrafında kendiliğinden gelişmiş bir iş” olarak tanımlıyor Serdar Erener reklamcılığı… Bu işteki tutkusunu ise “İnsanları etkileyen kelimeler, görüntüler, sesler ve fikirler bulma oyununu çok seviyorum” diye açıklıyor. “Yerel kültür, global kalite” yaklaşımıyla reklamcılıkta çıtayı yükselten Erener, markaların geleceğini ise Netflix gibi bir streaming platformu olmakta görüyor. “Şu anda iklim krizi aktivisti olmak üzere okuyorum, düşünüyorum” diyen Erener, annelerin-babaların şirketleri karbon salınımı konusunda marke edebileceği bir aplikasyon üzerinde çalışıyor. Metaverse’e ise çok itibar etmiyor, “Bence ne bi ütopya ne de bi distopya olacak bir şey değil” diyor… Reklam sektöründe etkili işler üretmeye devam ediyor Erener… Ancak artık odağında daha iyi bir dünya, çocuklara bırakılacak, yaşanabilir bir gelecek var…
Pokémon GO 5 yılın ardından Türkiye’de!
Tüm dünyada kitleleri peşinden sürükleyen AR (arttırılmış gerçeklik) teknolojisiyle, oyuncuların haritayı gerçek dünyada deneyimleyebildiği Pokémon GO, geçtiğimiz Haziran ayında Türkiye’de erişime açılmıştı. Mart 2022’den itibaren de Türkçe dil desteğiyle oyun tutkunlarının karşısına çıkan Pokémon GO, ilerleyen dönemde Türkiye’deki faaliyetlerini arttırmayı planlıyor. Niantic Gelişmekte Olan Ülkeler Ürün Pazarlama Müdürü Zoe Zhang’e, Pokémon GO için Türkiye’deki pazarlama stratejilerini, Türk oyun sektörünü ve Niantic’in geleceğe dair planlarını sorduk…
Kurumsal iletişimin bölgesel liderleri
Dijital alanda yaşanan gelişmeler sınırları ortadan kaldırırken koca bir bölgenin kurumsal iletişim çalışmalarını tek bir merkezden yönetmekde mümkün hâle geliyor. Stratejik konumu ve barındırdığı yetenekli iletişimcileriyle Türkiye bu merkezlerin başında yer alıyor. Dünyanın dört bir yanında hizmet veren kimi küresel devler onlarca ülkenin kurumsal iletişim çalışmalarını tek bir merkezden, yani Türkiye’den yönetiyor. Bu proje ve çalışmaların başındaki isimler de “Kurumsal İletişimin Bölgesel Liderleri” olarak bu bölgelerde fark yaratıyor. Gelin Türkiye’den çıkan “Kurumsal iletişimin bölgesel liderlerine” ve stratejilerinin gerisindeki içgörülere hep birlikte bakalım…
Fayda yaratan KSS’ler
Global Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırması’nın sonuçları hiç de iç açıcı değil. Zira sonuçlara göre dünya genelindeki tüketicilerin yüzde 39’u, Türkiye’deki tüketicilerin ise yüzde 52’si KSS’lerin göstermelik olduğunu düşünüyor… Bu çarpıcı sonuçlar KSS projelerinde “fayda odaklı” olmanın ne denli kritik olduğuna işaret ediyor. Peki ama fayda yaratan projelerin özellikleri neler? Tüketiciler hangi projeleri fayda odaklı buluyor, fayda yaratan KSS’ler tüketici davranışlarına nasıl yansıyor? Yanıtlar Marketing Türkiye Nisan sayısında…
Türkiye’nin kanaat önderleri
Toplumlar, tarih öncesi çağlardan bu yana kendi içlerinden “kanaat önderleri” çıkarmış, kimi zaman toplum içerisindeki bir sorunun çözümünde, kimi zaman alınacak bir kararda, kimi zamansa birlik ve beraberliğin sağlanabilmesi adına bir uzlaşı noktası olarak onlara başvurmuştu. Bugünün dinamiklerinde ise kanaat önderlerinin bir süper gücü var: Sosyal medya! Yaptıkları tek bir paylaşımla toplulukları harekete geçirebiliyor, sordukları bir soru üzerine günlerce tartışılabiliyor ya da tek bir çağrıda kocaman bir dayanışma ağı oluşturabiliyorlar… Peki, Türk toplumu bugün kimleri kanaat önderi olarak görüyor? Yanıtlar Marketing Türkiye adına VeriNays Araştırma Şirketi’nin gerçekleştirdiği “Toplumun Kanaat Önderleri” araştırmasından geliyor.
Gazeteci reklam yapar mı?
Yakın zamanda gündemi meşgul eden bir tartışma dikkatleri gazetecilerin üzerine çevirdi: “Gazeteci reklam yapar mı?” Bağımsız gazetecilerin gelir elde etmek için reklam yapması etik ve güvenilirlik tartışmalarını da beraberinde getirdi. Kimi gazeteci bunu toplumun güvenini kötüye kullanmak olarak yorumladı kimi ise yeni nesil gazeteciliğin doğal bir gelir modeli olarak gördü… Peki ama bir gazetecinin kendi kanalından reklam yapması, dahası marka yüzü olması ne kadar doğru? Influencer ve gazetecilik rolleri birbirine karışırken mesleğin temel unsuru olan “güvenirliği” korumak mümkün mü? Türkiye’nin önde gelen gazetecileriyle “Gazeteci reklam yapar mı?” tartışmasının derinliklerine daldık.
Yılın inovatif ürünleri
Bitimsiz bir dönüşümün olduğu yeni dünya düzeninde tüketici beklentileri hızla değişirken markalar da ardı ardına pazara sundukları inovatif ürünlerle değişen ihtiyaçlara yanıt vermeye çalışıyor. Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin bu yıl beşincisini gerçekleştirdiği “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması işte bu çetin rekabetten sıyrılarak yeni ürünleriyle tüketicinin hem zihnine hem de kalbine girmeyi başaran marka ve ürünleri halk oylamasıyla gözler önüne seriyor… 5 ana, 16 alt kategoride “Yılın İnovatif Ürünlerini” belirleyen çalışma satır aralarında değişen tüketici beklentilerini saklıyor…
Nasıl “iyi bir işveren markası” olunur?
Yeni normalle birlikte hem çalışanların hem de işverenlerin iyice benimsediği “iş 3.0” ezberleri bozmaya devam ediyor. Önce Amerika merkezli bir dalga olan “Büyük İstifa” ardından da Türkiye’de hâlâ yankılanan işçi hareketleri iyi bir işveren markası olmanın tüm zamanlardan daha zor olduğu gerçeğini gözler önüne seriyor. Buradan hareketle Marketing Türkiye için YouGov Türkiye ve çalışan deneyimi danışmanlık şirketi 4C1H iş birliğiyle gerçekleştirilen “Çalışan Gözünden İyi Bir İşveren Nasıl Olur?” araştırması yeni dönemin tansiyon noktalarına işaret ediyor. Zira yeni dönemde çalışanların beklentileri unvan ve yüksek maaşın çok ötesinde…
En iyi işverenler
Great Place to Work sertifikalı yerel ve uluslararası işverenlerin dahil olduğu Türkiye’nin en iyi işverenleri araştırmasına dayanan Türkiye’nin En İyi İşverenleri Listesi açıklandı. 30 Mart 2022’de gerçekleştirilen gala ile Türkiye’nin en iyi 147 işvereni ödüllerini aldı. İşte çalışanlarının oylarıyla en iyi işverenler listesine giren şirketler…
Pazarlama dünyasını şekillendirecek 5 trend
Yeni nesil danışmanlık şirketi Labrys tarafından global eğilimler analiz edilerek oluşturulan “Global Pazarlama ve Teknoloji Trendleri Raporu” müşteri deneyimi, reklam ve pazarlama teknolojileri alanında önümüzdeki sürece damgasını vuracak 5 trende ışık tutuyor… Derin içgörüler içeren o 5 trend Marketing Türkiye Nisan sayısında sizlerle…
“Amacımız hayatı kolaylaştırmak”
“Daha fazla insanın hayatına daha fazla alanda en hızlı, en kusursuz şekilde dokunabilmek ve müşterilerimize ‘İyi ki varsın Hepsiburada’ dedirtmek için çalışıyoruz” sözleriyle özetliyor Hepsiburada’nın vizyonunu Ender Özgün. Tabiri caizse fırtınalı bir dönemde Hepsiburada’da CMO olarak göreve başlayan Ender Özgün’e bu kararını sorduğumuzda “Dışarısı fırtınalı olsa da biz ‘gemimizde’ güvende ve sakindik, sadece işimizi yaptık” diyerek içerisine dahil olduğu yapıya duyduğu güveni vurguluyor…
E-ticaretin yaşadığı büyümeden yarınına, Hepsiburada’nın pazarlama içgörülerinden 2022’de yükselmesini öngördüğü pazaryeri trendlerine dek merak ettiklerimizi Hepsiburada CMO’su Ender Özgün’den dinledik…
ECHO Awards e-ticaretin en iyilerini ödüllendirdi
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle bu yıl dördüncüsü gerçekleşen ve halk jürisiyle 44 kategoride e-ticaretin en iyi markalarının belirlendiği ECHO Awards’da yılın kazananları belli oldu! Müşterilerine değer veren, onlara en iyi alışveriş deneyimini yaşatan e-ticaret platformları, Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit’in hemen ardından gerçekleştirilen törenle ödüllerine kavuştu.
Titiz bir hazırlık sürecinin ürünü olan ve kapsamlı metodolojisiyle dikkat çeken ECHO Awards’un ödül töreni 31 Mart’ta Radisson Blu Hotel, Vadistanbul’da gerçekleştirildi. Detaylar Marketing Türkiye Nisan sayısında…
Toplum bir fincan kahvede uzlaştı
Marketing Türkiye için araştırma şirketi Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşakların Kahve Tercihleri Araştırması” çetin bir rekabetin hüküm sürdüğü pazarda Z, Y, X ve Baby Boomer kuşaklarının en çok tercih ettiği kahve markalarını gözler önüne seriyor. Çalışmaya göre 150 yıllık Kurukahveci Mehmet Efendi’nin tüm kuşaklardaki yeri ayrı olsa da söz konusu kahve dükkânı olduğunda ilk adres Kahve Dünyası oluyor…
Metaverse ve Ötesi… 2022’de şirketler nelere dikkat etmeli?
Artık pazarlama dünyasını teknolojiden bağımsız düşünmemiz mümkün değil. NFT’den metaverse’e, kuantum bilgisayarlardan 5G’ye her gün yeni bir kavram kapımızı çalıyor. Peki ama tüm bu kavram kargaşasında şirketlerin hangi trendlere öncelik vermesi gerekiyor? Deloitte’un global çapta hazırladığı “Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Öngörüleri” raporu işte bu soruyu yanıtlıyor. Raporu açıklamak için Türkiye’ye gelen Deloitte Kanada Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Araştırma Direktörü Duncan Stewart ile bu kapsamlı çalışmanın işaret ettiği fırsatları konuştuk…