Sosyal medyanın zirvesinde bu kez sürpriz bir marka var!
Dijitaldeki varlıklarını her geçen gün büyütmeye ve hedef kitlelerine sosyal medya kanalları üzerinden ulaşarak bağ kurmaya çalışan markalar birbirinden farklı kampanyalar, iletişim stratejileri ve yaratıcı içeriklerle rakiplerinden sıyrılarak öne çıkmaya gayret ediyor. Her ay binlerce markanın sosyal medya hesabı milyonlarca paylaşım yapıyor. Peki, bu kalabalıkta hangi marka ne kadar öne çıkıyor? Nisan ayını sosyal medyada en başarılı geçiren markalar hangileriydi? Yanıtlar BoomSonar’dan geliyor…
Sosyal medya takip platformu BoomSonar tarafından sunulan SocialBrands her ay Türkiye’nin en kapsamlı performans incelemesiyle bu soruyu yanıtlıyor. Markaların sosyal medya performansları; hayran sayısı, hayran artışı, ileti türleri, etkileşim ve etkileşim türleri gibi 30’dan fazla istatistiksel kriter doğrultusunda tamamen veriye dayalı olarak ölçümleniyor. 1-31 Mart döneminin değerlendirildiği SocialBrands Nisan Ayı Top100 Listesi’ne göre sosyal medyanın en başarılı markası Baykar oldu!
Zirvede sürpriz!
Savunma sanayisindeki teknolojisiyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çeken Baykar; Facebook, Twitter ve Instagram kanallarının tümünde sergilediği başarılı performansla SocialBrands Nisan Ayı Top100 Listesi’nin zirvesinde yer aldı.
Platformunda yer alan içerikler hakkında ürettiği eğlenceli iletilerle dikkat çeken, geçtiğimiz aylarda adeta SocialBrands Top100 Listesi’ne ambargo koyan Netflix bu kez listenin ikinci sırasında…
İlk üçteki diğer marka ise ürünleri hakkında tanıtıcı paylaşımları ve hediye çekilişleriyle öne çıkan Doğtaş oldu.
İşte SocialBrands Nisan Ayı Top100 Listesi’nin ilk 10’unda yer alan markalar
Ayın öne çıkan özel gün iletişimi: 8 Mart Dünya Kadınlar Günü
8 Mart Dünya Kadınlar Günü ve 18 Mart Çanakkale Zaferi bu yıl da yine markaların gündemindeydi.
8 Mart Dünya Kadınlar Günü çalışmaları arasında Boyner Grup, #türkiyedekadınolmak etiketiyle yayına aldığı ve Erol Evgin’in “İşte Öyle Bir Şey” şarkısının eşlik ettiği toplumda her kesimden kadının yaşadığı korkuyu gözler önüne serdiği reklam filmiyle dikkat çekti.
Özel gün iletişimleriyle öne çıkan markalardan Kiğılı, mağazalarının vitrinlerini kadına yönelik şiddet haberleri içeren gazete sayfalarıyla kapladığı #Yeniliyoruz mesajı içeren filmiyle sosyal medya kullanıcılarının yoğun beğenisini topladı.
Ayrıca18 Mart Çanakkale Zaferi için SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından 10 binden fazla içerik paylaşımı yapılırken, bu içerikler toplamda 1 milyon 212 bin etkileşim elde etti.
Türkiye İş Bankası, Çanakkale Savaşı için savaş anına dair yaptığı canlandırma ile sosyal medyada yüksek beğeni aldı.
Türk Hava Yolları, Çanakkale Savaşı şehitlerinin sevdiklerine yazdıkları mektuplardan kesitlere yer verdiği duygu yüklü reklam filmiyle öne çıktı.
Brandverse Awards geliyor!
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya ödülleri Social Media Awards Turkey, bu yıl daha kapsamlı bir ödül evreni olan Brandverse Awards çatısı altında gerçekleşiyor!
Markaların sosyal medya performansları tamamen istatistiksel olarak yarışmanın SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümü altında değerlendiriliyor.
Yarışmanın başvuru gerektirmeyen bu bölümünde, 1 Nisan 2021 ile 1 Nisan 2022 arasındaki bir yıllık döneme ait SocialBrands puanları incelenerek sektörel olarak en başarılı markalar belirleniyor. Yarışmada ayrıca marka ve ajansların yıl boyunca gerçekleştirdikleri projeler ile 22 Nisan’a dek başvuru yapabilecekleri tüm kategoriler Sosyal Medya ve Dijital, Film, Medya, PR, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Strateji, Marka Deneyimi ve Craft bölümleri altında yer alıyor.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Brandverse Awards hakkında detaylı bilgi için tıklayın!
Sosyal medyanın Şubat ayı şampiyonlarını incelemek için tıklayın!