Yılın İnovatif Ürünleri -2
Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasının sonuçları teknolojiyle zamanın hızına yetişmeye çalıştığımız bu dönemde tüketicinin hem hayatını kolaylaştıran hem de birçok faydayı bünyesinde barındıran inovasyonları daha kıymetli bulduğuna işaret ediyor. Yeni ürünler konusunda önemli içgörüler sunan çalışmaya göre özellikle pandeminin etkisiyle hijyen hala seçimleri etkileyen en önemli faktör konumunda. Söz konusu bebekler olduğunda hijyen bariyerine bir de doğallık kaygısı ekleniyor ve anneler tercihlerini hem hijyenik hem de doğal ürünlerden yana kullanıyor. Gıda ve atıştırmalık kategorilerinde ise vegan beslenme trendinin yükselişine şahitlik ediyoruz. Gelin Marketing Türkiye için YouGov’un gerçekleştirdiği ve bu yıl beşincisi düzenlenen “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasıyla 5 ana kategori ve 16 alt kategoride tüm bariyerleri aşarak tüketicinin kalbinde yer eden marka ve ürünlerine birlikte bakalım…
Zorlu Enerji geleceğe yatırım yapıyor
Hizmet sektöründe bu sene de yaşamı kolaylaştıran yeniliklerle karşılaşıyoruz. Zorlu Enerji’nin yeni nesil enerji markası olan Zorlu Energy Solutions (ZES), elektrikli araç kullanıcıları için hayata geçirdiği şarj istasyonu uygulaması yüzde 36 ile en yenilikçi hizmet olarak değerlendirilirken, onu yüzde 35 ile perakende sektöründe ilk kez hızlı kasa hizmetine geçiş yapan LC Waikiki Hızlı Kasa takip ediyor. Ürünlerle temasın minimuma indiği bu dönemde PulpoAr’ın Sanal Makyaj Uygulaması da (yüzde 14) tüketicinin inovasyon ihtiyacına yanıt vererek öne çıkıyor.
Kire tahammül edemeyenlerin 5 saniyesi var
Temizlik ve hijyen tüketicinin yaşamındaki önemini korurken bu senenin en inovatif temizlik ürünü, ultra yağ çözücü performansı ve kirleri 5 saniyede söküp atmasıyla dikkatleri üzerine çeken Asperox Sarı Güç (yüzde 37) oluyor. Domestos Pratik Yüzey Temizleme Mendili ve Yumoş Deterjan yüzde 10 ile ikinciliği paylaşırken, Bingo Oxyjen Durulama Gerektirmeyen Hijyenik Yüzey Temizleme Spreyi ve Cif Ultra Serum yüzde 9 ile üçüncülüğü paylaşıyor.
Tüketicinin en çok oyladığı ürünlere bakıldığında pratiklik ve çok amaçlı kullanım temelli inovasyonların değer gördüğü göze çarpıyor.
Anneler bebeklerini Cif serisiyle koruyor
Bebek Ürünleri Kategorisi’nde bu senenin kazananı fosfat, boya, paraben, alkol gibi bebekler için zararlı olabilecek maddeleri içermeyen ve yüzde 100 doğal kaynaklı temizleyicilerden oluşan Cif Bebek Serisi (yüzde 40) oluyor.
Katılımcıların yüzde 31’i en inovatif bebek ürünü olarak UniBaby Prebiyotikli Mendil’i işaret ederken, yüzde 28’i tercihini Unibaby Doğal Kaynaklı Yenidoğan Sıvı Çamaşır Sabunu’ndan yana kullanıyor.
Tüketicinin aklı dumansız ızgarada
Yeni normalde evlerde geçirilen süre eskiye oranla yüksek fakat tüketici günlük rutinde pek çok şeye vakit bulamıyor ve hayatını kolaylaştıracak ürünlere yöneliyor. Bu durum elbette En İnovatif Ev Eşyası Kategorisi’ne de sirayet ediyor.
George Foreman Dumansız Izgara (yüzde 30) ile zirvede yerini alırken, Aygaz Mini Pratik Barbekü yüzde 25 ile kategori ikincisi, Karaca/ Chalayan Özel Tasarım Sofra Serisi (yüzde 18) ise kategori üçüncüsü oluyor.
Süpürgede lazer dönemi başladı
Yüzde 52 oranla tüketici tarafından Elektronik Kategorisi’nin en inovatif ürünü olarak seçilen Dyson – V15 Detect Absolute Kablosuz Süpürge hem görünmeyen tozları görünür hale getiriyor hem de LCD ekranı aracılığıyla neler yakaladığını gösteriyor. Suyun hidrojen oranını artırarak zengin bir içme suyuna dönüştüren Fakir Aqua Gio ise yüzde 18’lik bir oranla ikinci sıraya yerleşiyor. Logitect Sessiz Kablosuz Klavye ve Mouse Seti ise (yüzde 13) üçüncü sıraya yerleşiyor.
La Roche Posey Vitamin C Serumu’yla canlandırıyor
Sürekli yeniliklerle anılan kozmetik yine oldukça inovatif bir yılı geride bırakmış görünüyor. Kategori lideri ise Vitamin C Serumu (yüzde 25) ile La Roche Posay oluyor.
Vichy Liftactiv HA Filler Kırışıklık Karşıtı Dolgunlaştırıcı Serum yüzde 24 ile kategorinin en inovatif ikinci ürünü olurken, Loreal Paris True Match Nude Fondöten yüzde 22 ile en inovatif üçüncü kozmetik ürünü olarak kayıtlara geçiyor.
İki farklı ihtiyaç tek bir ürün
Kişisel Bakım Kategorisi’nde, “Yılın İnovatif Ürünü” çok amaçlılığı ve pratikliğiyle öne çıkan Head & Shoulders duş jeli ve şampuan (yüzde 26) oluyor. Kadınların hayatını kolaylaştıracak bir ürün olan Kotex Regl Gece Külodu da yüzde 21 ile ikinci sıraya yerleşiyor. Head & Shoulders duş jeli ve şampuan yüzde 44 ile erkekler tarafından daha inovatif bulunurken, Kotex Regl Gece Külodu yüzde 35 ile kadınların favorisi. Arko Nem Prebiyotik Krem ise yüzde 11’lik bir kitlenin gönlünü kazanarak üçüncü sıraya adını yazdırıyor.
Kadınlar Penti’den yana
Bu yıl giyim kategorisinin zirvesinde özellikle kadınların hayatını kolaylaştıracak bir ürün karşımıza çıkıyor. 2020 yılında Bedensiz Kıyafetler ile giyim kategorisinin en yenilikçi bulunan markası olan Penti, bu sene de Regl Destek Külodu yüzde 53 ile kategorinin en inovatif giyim ürünü oluyor.
Altınyıldız Classics Bedenini Bul uygulamasıyla yüzde 26’lık bir kitleyi yakalayarak erkek giyimde en inovatif uygulamaya imza atarken, Ramsey de (yüzde 21) ilk üçteki yerini alıyor.
Tüketici birden çok fayda arıyor
- Tüketicinin inovatif ürün seçimlerine baktığımız zaman, bu sene gelişen teknolojinin etkisini büyük ölçüde gözlemliyoruz. Tüketici teknolojik olarak gelişmiş ve hayatlarını kolaylaştıracak ürünlere yöneliyor. Hayatlarını kolaylaştıran ürünlerden bahsederken aynı zamanda çok amaçlı ve içinde birçok faydayı barındıran ürünleri de bu sene tüketici tercihlerinde sıkça görüyoruz.
- Bu kapsamda alacakları tek bir ürünün onlara birden fazla fayda sağlamasını istiyorlar. Markalar tüketici ihtiyaçlarını yenilikçi yöntemlerle karşıladığı sürece tüketicilerin gözü bu markaların üzerinde olmaya devam edecektir.
Araştırmanın Metodolojisi:
Marketing Türkiye için YouGov tarafından gerçekleştirilen “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasında 2021 yılı içerisinde lansmanı yapılan ve tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik inovatif çözümler üreten ürünler değerlendirdi. Çalışmaya 14-55 yaş arası kadın & erkek 1.012 kişi katıldı. Araştırmada yaş, cinsiyet, şehir ve sosyo-ekonomik statü (SES) grupları için Türkiye temsili kota takibi yapıldı.