Epic Games ve LEGO metaverse iş birliğini duyurdu | Son 24 saatin gündemi
Snapchat’e işaret dili filtresi geldi!
Sosyal medya platformu Snapchat, yeni çıkardığı filtre ile dikkatleri üzerine çekti. Filtre, işaret dilinde Latin harflerinin nasıl yapıldığını gösteriyor. Gallaudet Üniversitesi tarafından yapılan araştırmaya göre işaret dilini, 600.000’den daha fazla insan kullanıyor…
İşaret dili filtresi, işitme engelliliği yaşayan Snapchat çalışanları tarafından tasarlandı. Filtre, kullanıcılara isimlerini parmakla yazmayı ve işitime engelliler için kullanılan alfabeyle (ASL alfabe) ilgili oyunları öğretiyor..
İlk olarak 2021 yılında parmakla filtrede yazı yazılan özellik, günümüze kadar gelişti ve son olarak bu şekilde ortaya çıktı. ASL alfabe filtresi, işaret dili çevirisi için kullanılan SignALL ile ortaklaşa olarak tanıtıldı. Bu filtre sayesinde insanların işaret dilini öğrenmesi ve işitme engelli bireylerle daha rahat iletişim kurması bekleniyor.
Şirket, ASL alfabe filtresi için şu açıklamaları yaptı:
“Snapchat kullanıcılarının kendilerini ifade etme ve kameramız aracılığıyla bağlantı kurma yollarını genişletmek için sürekli çalışıyoruz. Yerli imzacılar için, dilsel eşitsizliğin yaygın olduğu bir dünyada, AR’nin iletişim biçimimizi geliştirmeye yardımcı olabileceğine inanıyoruz.”
Google Play Store uygulama indirme izninde güncellemeye gidiyor
Google Play Store’da yayınlanan uygulamalar kendi içerisindeki uygulamaları indirmek için kullanıcıdan izin alabiliyordu. Hatta bir defaya mahsus verildiği düşünülen bu izin, uygulamanın arka planda birden fazla indirme yapmasına olanak sağlıyordu. Google bu noktada kötü niyetli kullanımları sonlandırmak için yeni bir güncelleme yayınlamak üzere.
11 Temmuz 2022’den sonra geçerli olacak güncellemenin şartları şöyle;
- Uygulama paketlerinin gönderilmesi veya alınması
- Uygulama paketlerinin kullanıcı tarafından başlatılan yüklenmesini etkinleştirme
Google’ın verdiği izinler ise şöyle;
- Web’de gezinme veya arama
- Ekleri destekleyen iletişim hizmetleri
- Dosya paylaşımı, aktarımı veya yönetimi
- Kurumsal cihaz yönetimi
Epic Games ve LEGO metaverse iş birliğini duyurdu
Epic Games ve LEGO, çocuklara tönelik bir metaverse için kolları sıvadı. LEGO, son oyunu Lego Star Wars: The Skywalker Saga ile büyük ilgi görmüş ve video oyunlarına olan odağını artırmıştı. Şimdi ise Fortnite yapımcısı Epic Games ile gerçekleştirdiği bu ortaklık, dikkat çekici bir sanal ortam ortaya çıkaracak gibi görünüyor. Şu an için proje hakkındaki detaylar az. Nasıl görüneceği, hangi platformlarda bulunacağı, ne zaman çıkacağı bilinmiyor. Yine de iki şirket de oluşturulan alanın aile dostu olacağından emin olacaklarını belirtti. Sanal evren çocukların güvenliği ve mahremiyetini koruyacak, ebeveynlerin dijital deneyimler üzerinde kontrol sahibi olmasına izin verecek.
Netflix “Punk ölmedi” diyenleri Tornistanbul’a davet ediyor
İçindeki isyankar punkçıyı harekete geçirmek, kırıp dökmek ve Netflix’in Uysallar dizisinin dünyasına adım atmak isteyenler için Tornistanbul muhteşem bir fırsat sunuyor. 10 Nisan’a kadar açık olan deneyim alanında ziyaretçileri 8 farklı deneyim bekliyor.
Yönetmenliğini Onur Saylak’ın, senaristliğini Hakan Günday’ın üstlendiği Netflix orijinal dizisi Uysallar, 30 Mart’ta izleyiciyle buluştu. Kadrosunda Haluk Bilginer, Uğur Yücel, Songül Öden ve Öner Erkan gibi usta isimlerin yer aldığı dizi, senaryosuyla oldukça dikkat çekti ve izleyiciye “Punk hala ölmemiş” dedirtti.
Şimdi ise Tribal Worldwide İstanbul iş birliğiyle Netflix, Uysallar dizinin dünyasını ziyaret etmek isteyenler için bir deneyim alanı inşa etti. 8 farklı deneyim odasının bulunduğu alanda ziyaretçiler isyankar ruhlarını harekete geçirirken dizinin atmosferini de hissedebilecekler.
2021 yılı Medya ve Reklam Yatırımları Raporu açıklandı
Türkiye’de 2021 Medya ve Reklam Yatırımları Raporu yayımlandı. Rapor, Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlandı. Rapora göre; Türkiye’de Medya Yatırımları 16 milyar 953 milyon TL, Reklam Yatırımları ise 5 milyar 858 milyon TL olarak açıklandı.
Dünya genelindeki 42 ülkede medya yatırımları bir önceki yıla oranla yüzde 28,69 büyürken Türkiye’nin bu hacim içerisindeki payı yüzde 0,47 oldu. Türkiye dijital medya yatırımlarının geleneksel medya yatırımlarına oranı ise, 42 pazar içinde 5. sıraya geldi ve bir önceki yıla göre yükselerek konumunu güçlendirdi. Yapılan hesaplamalara göre, ülkemizde medya yatırımlarının GSYH içindeki oranının 2’ye katlanma potansiyeli olduğu öngörülüyor. Raporla ilgili diğer detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Halime |
2 | Çalacak |
3 | Özgür Özel |
4 | Berna |
5 | Suudi Arabistan |
6 | Abdullah Gül |
7 | #ZamlarıKimYapıyor |
8 | ekmeleddin |
9 | F-16 |
10 | Cemal Kaşıkçı |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Avrupa Ligi |
2 | Saglik bakanligi kura sonucu |
3 | Cübbeli Ahmet Hoca |
4 | Koray Candemir |
5 | Starbucks kahve fiyatları zam |
6 | Metrobüs ücreti |
7 | Atalanta |
8 | Alain Delon |
9 | Vladimir Jirinovski |
10 | Nagehan Alçı |