Ramazan’da en çok ne tüketildi?
Ramazan ayının gelişiyle birlikte hem online hem de offline kanallarda yapılan kampanyaların sayısı bir hayli arttı. Hurmanın da içerisinde yer aldığı kuru meyve kategorisinde ise rekor bir oranda (yüzde 1004) kampanya artışı yaşandı. Gelin, diğer kategorilerdeki kampanya artışlarına da göz atalım…
Türkiye’deki markalar için tüm online ve offline kanallarda fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan Brandzone, Ramazan’a özel gıda kategorisinde düzenlenen kampanyaların çarpıcı sonuçlarını açıkladı. Brandzone verilerine göre Ramazan ayının vazgeçilmezi hurmanın da içinde yer aldığı kuru meyve kategorisinde düzenlenen kampanyalarda büyük bir artış yaşandı.
Philips, Nestle, Unilever, PG, Eti, Hepsiburada, Carrefour, Samsung, Arzum gibi 100’e yakın önemli markaya tüm online/offline kanallarda fiyat/rekabet araştırma hizmetleri ve gerçek zamanlı rakip analizi sunan Brandzone, Ramazan’a özel gıda kategorisinde düzenlenen kampanyaları inceledi. E-Ticaret, insert ve reklamlardaki milyonlarca veriyi markaların en hızlı şekilde aksiyon alabilecekleri formatta raporlayan Brandzone verilerine göre Ramazan kampanyalarında en büyük artış, hurmanın da içinde yer aldığı kuru meyve kategorisinde yaşandı. Brandzone’un Kurucu Ortağı Ceylan Çığ Köz, “Şubatta 23 kampanyanın düzenlendiği hurmanın da içinde yer aldığı kuru meyve kategorisinde yüzde 1004 artış yaşanırken, kampanya sayısı 254’e yükseldi. Kuru meyve kategorisinde en fazla kampanya düzenleyen marka yüzde 13.8 ile Peyman Bahçeden olurken, yüzde 6.3’le Öznaz ikinci, yüzde 5.1 ile Cedid üçüncü sırada yer aldı’’ diye konuştu.
Türk tatlıları ikinci sırada
Brandzone verilerine göre Ramazan kampanyalarında en büyük artışın yaşandığı ikinci kategori Türk tatlıları oldu. Şubatta 142 kampanyanın düzenlendiği Türk tatlıları kategorisinde Ramazan dönemiyle birlikte yüzde 254 artış yaşanırken kampanya sayısı 502’ye yükseldi. Türk tatlılar kategorisinde en fazla kampanya düzenleyen marka yüzde 20.9 kampanya yüzdesi ile Dr. Oetker oldu. Yüzde 9.8 kampa yüzdesi ve 49 kampanyayla Nevzat ikinci, yüzde 6.2 kampanya yüzdesi ve 32 kampanyayla Ege üçüncü sırada yer aldı.
Baharatta lider Bağdat
Türk tatlılarını kampanyalarda baharatlar takip etti. Ramazan öncesi 100 kampanyanın düzenlendiği kategoride Ramazanla birlikte yüzde 193 artış yaşandı. Baharatlar 293 kampanyayla en çok kampanya düzenlenen üçüncü kategori oldu. Bağdat yüzde 20.8 kampanya yüzdesiyle en çok kampanya düzenlenen marka olarak yer aldı. Yüzde 19.8’lik yüzdesi ve 58 kampanyayla Arifoğlu en çok kampanya düzenleyen ikinci, yüzde 17.4’lük kampanya yüzdesi ve 51 kampanyayla Knorr en çok kampanya düzenleyen üçüncü marka oldu.
Ramazan’ın vazgeçilmezi çorba ve pastırma
Ramazan’ın vazgeçilmesi çorba kategorisinde en fazla kampanya düzenleyen marka yüzde 59.8 kampanya yüzdesi ve 183 kampanyayla Knorr olurken, Bizim Mutfak yüzde 14.1 kampanya yüzdesi ve 43 kampanya ile ikinci, Kühne ise yüzde 4.6 kampanya yüzdesi ve 14 kampanyayla üçüncü sırada yer aldı. Ramazan ayının bir diğer vazgeçilmezi pastırma kategorisinde yüzde 13.3 kampanya yüzdesi ve 14 kampanyayla İkbal birinci, yüzde 9.5 kampanya yüzdesi ve 10 kampanyayla Polonez ikinci, yüzde 8.6 kampanya yüzdesi ve 9 kampanyayla Apikoğlu üçüncü sırada yer aldı.
Meyve suyunda Cappy farkı
Meyve suyu kategorisinde en fazla kampanya düzenleyen marka yüzde 18’3’lük kampanya yüzdesi ve 67 kampanyayla Cappy oldu. Yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 44 kampanyayla Dimes ikinci, yüzde 8’4’lük kampanya yüzdesi ve 31 kampanyayla Aroma üçüncü sırada yer aldı.
Menemen soğanlı mı? Soğansız mı?: Türk halkının yeme içme alışkanlıkları belli oldu