Halk jürisi “Yılın İtıbarlıları”nı seçti
Pazarlama ve iletişim sektörünün en önemli standartlarından biri olarak kabul edilen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin sekizincisi için heyecanlı bekleyiş başladı. Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen ve “Yılın İtibarlıları”nın halk jürisi tarafından belirlendiği The ONE Awards’da kazananlar 20 Ocak 2022’de Hilton İstanbul Bomonti Hotel’de düzenlenecek törenle ödüllerine kavuşacak… Gecede yıl içinde itibarını en çok artıran markalarla bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama ve halkla ilişkiler ajansları da ayrıca başarı ödülü alacak.
Yılın kazanan markaları
Pazarlama dünyasının çekişmeli atmosferinde kazanılan ödüller, oldu olası ekipleri baş koydukları yolda ilerlemeleri konusunda yüreklendirmiştir. Bugün ise şartların çok hızlı değiştiği ve iş dünyasının bu değişime adapte olmak için sıklıkla stratejilerini gözden geçirdiği bir dönemdeyiz. Hayatın normal akışına dönmeye başlamasıyla rahat bir soluk aldığımız 2021 markalar için değişimin kapıyı çaldığı bir yıl oldu. Bu yıl alınan ödüller tüketicisini anlayan, şartlara en hızlı şekilde uyum sağlayan ve mükemmelin peşinden koşarak sektörlerinde öncü olan markaları işaret ediyor… Aldıkları ödüller ve yaptıkları çalışmalarla adından söz ettiren markaların yetenekli ekipleri, başarılarının arkasındaki sırları ve içgörüleri Marketing Türkiye’ye anlattı…
Epıca Awards’da “bahane” değil “yaratıcılık” kazandı
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Epica Awards 2021’in ödül töreni 9 Aralık’ta gerçekleşti. Bu yıl “No bias. No excuses” söylemiyle reklam dünyasına seslenen ekinlikte 3 bin 184 çalışma, 200’den fazla jüri üyesinin değerlendirmesine sunuldu. Bir haftadan uzun süren bir oylama süreci nihayetinde kazanlar belirlenirken Türkiye’den de üç iş toplamda dört ödüle değer görüldü. Bir Altın, bir Gümüş ve bir Bronz ödülün yanı sıra bu yıl VMLY&R Türkiye, Grand Prix’i kucaklayan ajanslar arasında yer aldı.
Yılın pazarlama stratejileri
Ekonomik ve toplumsal meselelerin yanında global pandemi vakalarının da gündemden düşmediği 2021 yılında ses getirmek markalar için hiç kolay değildi. Fakat kimi gündeme dahil olmanın özgün bir yolunu buldu kimi ise kendi gündemini yaratmanın… Peki, sektörde ezber bozan stratejilere imza atan markalar hangileri oldu? Bu pazarlama stratejilerinde öne çıkan içgörüler neydi? Türkiye’nin önde gelen marka danışmanları Marketing Türkiye için stratejileriyle ezber bozan markaları belirledi. İşte o markalar ve iz bırakan stratejileri…
Güçlü liderler ufukta ne görüyor?
Pandeminin ardından iş dünyası için hareketli geçen bir 2021’i geride bıraktık. Sürece başarıyla uyum sağlayan çevik liderler, geçtiğimiz yıl şirketlerini bir adım ileri taşırken ekonominin de yol göstericileri oldu. Pek çok açıdan geçtiğimiz iki yılda değişip dönüştüklerini dile getiren liderler sadece şirketlerini değil, yaşadıkları toplum ve dünyayı da odaklarına alan kararlarıyla örnek oldu. Peki, ekonomiye yol gösteren, pek çoklarına ilham veren o liderler ufukta ne görüyor? Hedeflerinde neler var? İşte güçlü liderlerin 2022 öngörüleri…
2021’de çarşı pazar karışsa da Z Raporu çok net!
Ne yıldı ama! Sona eren her 365 günün ardından söylenen bu klişe söz sanki en çok 2021’e yakışıyor. Üç gün üst üste aynı gündemi konuşamadığımız, dijitalleşmede gelinen son adım metaverse’ten Tokyo olimpiyatlarına, NFT piyasasının kazandığı ivmeden Boji’ye hatta ifşalara… Ekonomik kriz bir yandan küresel salgın krizi diğer yandan, acısıyla ve çok nadiren tatlısıyla 2021 sona ererken Marketing Türkiye, Poltio ve Hopi iş birliğiyle gerçekleştirilen “2021’in ‘En’leri” anketi yıla damgasını vuran kişi ve olayları gözler önüne seriyor.
2021’e damga vuran reklam filmleri
İlk yarısı pandemi etkisinde, kalanı ise kontrollü normalleşme rüzgarıyla geçen koca bir yıl geride kaldı. Sektör oldukça zorlu bir yılı geride bırakırken kimi markalar her şeye rağmen imza attıkları reklam filmleriyle hem zihinlere hem de gönüllere taht kurmayı başardı. Marketing Türkiye için DORinsight’ın gerçekleştirdiği “2021’nin En Beğenilen Reklamları” araştırması işte o tahtta oturan reklamları halk oylamasıyla belirledi…
CMO’ların 2022 ajandasında neler var?
Geçtiğimiz yıl istinasınız tüm liderlerin gündeminde dijital dönüşüm vardı. 2022’ye geldiğimizde ise sektörüne liderlik eden markaların bu dönüşümü hızla tamamlayıp yeni hedefler belirlediğini pazarlama liderlerinin kendi ifadelerinden anlıyoruz. Türkiye’nin başarılı CMO’ları geride bıraktığımız yılın markaları adına çıktılarından da oldukça memnun görünüyor. Peki ya gelecek için neler söylüyorlar? Hedeflerinde neler var? 2022’de pazarlama dünyasını hangi içgörüler şekillendirecek? Yanıtlar Türkiye’nin en etkili CMO’larından geliyor…
Duygulu hikâye daima kazanır
BoomSocial’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “2021 Yılının En Çok Konuşulan Dijital Kampanyaları” analizinde özel gün reklamları yine zirvede. Bu yıl listede geçmişin gölgesinde kalmış, üzerine henüz çok söz edilmemiş duygu yüklü, tarihi anıların canlandırıldığı, birlik ve beraberlik çağrılarının yapıldığı kampanyalar öne çıktı.
2021’in en başarılı influencerları
Her geçen gün daha da önemli bir pazarlama ve satış aracına dönüşen influencer marketing 2021’de popülerliğinin zirvesine çıktı. Öyle ki başta e-ticaret olmak üzere kimi sektörlerde pazarlama bütçesinin aslan payına da ambargo koydu. Peki, 2021’e dönüp baktığımızda yılın en başarılı influencerları kimlerdi? Hangi markalar hangi platformlara influencer marketing stratejileriyle damga vurdu? Yanıtlar CreatorDen ekibinin Marketing Türkiye için yaptığı kapsamlı analizde…
İzleyici gülmekle ağlamak arasında
2021 yılında normalleşme adımlarının sıklaştırılması TV izleme sürelerine de yansıdı. Buna karşın Türk dizileri iddiasını korumakla kalmadı izlenme oranlarını da önemli ölçüde artırdı. Peki, Türk halkı en çok hangi tür dizileri izliyor? Yılın en beğenilen dizileri ve dizi karakterleri hangileri oldu? Türk halkı bağımlısı olduğu dizileri hangi mecralardan izliyor? Detaylar Marketing Türkiye için Xsights’ın gerçekleştirdiği araştırmada…
Araştırmacılardan 2022 tüyoları
Kelimenin tam anlamıyla bilinmezliklerle dolu bir yıla adım atıyoruz. Normalleşme umutlarıyla başlayan 2021, TL’nin değer kaybettiği, etiketlerin hızla değişip enflasyonun bir numaralı gündem haline geldiği, kurdaki dalgalanmanın fırtınaya dönüştüğü bir yeni yıl bıraktı bize… Markaların fiyat belirlemekte dahi zorlandığı bu günlerde tüketiciler ise artan fiyatlara rağmen alışveriş telaşında. Zira durmadan yenilenen fiyat etiketleri tek bir şey söylüyor: “Bugün almazsanız, yarın daha pahalı olacak…” İşte böylesi kaotik bir ortamda tüketicilerin nabzını tutarak markaların yolunu aydınlatmaya çalışan araştırmacılarla bizi nasıl bir yılın beklediğini konuştuk…
Fırtına yaklaşıyor
Tabiri caizse ekonomik anlamda yokuş aşağı yol aldığımız bir yılı geride bıraktık. Tüketici, beklenti ve umutlarını belirsiz bir süre için rafa kaldırıp “sadeleşme” yolunda ilerlerken iş dünyası da yeni bir yıl için hazırlıkları tamamladı. Peki ama üst düzey yöneticilerin 2022 için beklentileri ne? Onlar da gidişat konusunda karamsar mı yoksa tünelin sonunda ışık görünüyor mu? Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “2021 İş Dünyası Gündem Değerlendirme Araştırması” C düzeyi yöneticilerin geleceğe yönelik öngörülerini ortaya koyuyor…
Bildiğimiz sosyal medyanın sonu
Smart Insights verilerine göre, 2021’de dünyanın neredeyse yarısı, her gün ortalama 2.5 saatini sosyal medyaya ayırdı. Üstelik bu süre her geçen gün artmaya devam ediyor. Sosyal medya kullanımı olanca hızıyla artarken yeni trendlerle birlikte kendisi de canlı bir organizma gibi evrim geçirip değişiyor… Peki, geride bıraktığımız yılda sosyal medyayı yeniden şekillendiren, rutinlerimizi değiştiren gelişmeler neler oldu? İşte 2021’de sosyal medyada öne çıkan trendler…