Bugün birçok araştırma markalı içeriği tüketme alışkanlıklarımızın televizyon ve dijitalde çok farklı olduğunu; dijital iletişim yaklaşımının, dijitalin kültürel kodlarına uygun bir şekilde ele alınması gerektiğini net bir şekilde gösteriyor. Peki, bu datanın arkasında hangi içgörüler, motivasyonlar, gerçekler yatıyor? Dijital mecranın doğasını ne kadar tanıyoruz? Dijital reklamlar gerçekten ne kadar etkili? Bu soruların yanıtları, ThinkNeuro ile YouthWorks’ün hazırladığı Digital HeAD raporunda…
Medya dünyasının yeni devi artık Demirören
Doğan Medya sürpriz bir gelişmeyle Demirören Holding’e satıldı. Medya dünyasında şok etkisi yaratan bu gelişme uzun vadede medya dünyasındaki dengeleri de önemli ölçüde değiştireceğe benziyor. En çok merak uyandıran soruysa yeni dönemde Türk medyasında neler olacağı… Biz de bu sorunun yanıtını medya sektörünün deneyimli isimlerine sorduk…
Zero gitti, Coca-Cola “Şekersiz”e odaklandı
Kola kutularının üzerinden Zero markasını kaldırıp “Şekersiz” ibaresini büyüten Coca-Cola geçtiğimiz yıl duyurduğu kapsamlı dönüşümü Türkiye’de de hayata geçirmeye başladı. Dev markanın dönüşüm hikayesini konuştuğumuz Coca-Cola Türkiye Genel Müdürü Can Arcasoy “Coca-Cola geçmişte birçok şeyin ilki oldu. Şimdi de bizim görevimiz, Coca-Cola’yı yenilemek, tüketicilerin onu keşfetmelerini sağlamak” diyor… Arcasoy markanın yeni dönemde az şekerli ve şekersiz ürünlere odaklanacağının da altını çiziyor…
Kombide rekabet yeni başlıyor!
Kombide yeni dönem başlıyor… 21 Nisan 2018’de yürürlüğe girmesi beklenen Energy Related Products (Enerji ile ilgili ürünler) yönetmeliğiyle kombi ve kazanlarda artık sadece yoğuşmalı ürünler tüketiciyle buluşacak. Bu da sektördeki rekabetin yeni bir boyut kazanacağı anlamına geliyor. Peki, yeni dönemde rekabet hangi noktalarda yoğunlaşacak? Kombi markalarını nasıl bir süreç bekliyor?
İttifak iletişimi nasıl olmalı?
Türkiye’nin siyasi gündemi hızla değişiyor. Ancak kuşkusuz herkesin merakla beklediği konulardan biri Cumhurbaşkanlığı ve milletvekili seçimlerine ilişkin kurulacak ittifaklar… Peki, partiler tek başlarına girdikleri seçimlerde bile kendilerini seçmene anlatmakta zorlanırken yeni dönemde ittifakların siyasal iletişimi nasıl yürütülecek? Kamuoyu ittifaklara sıcak bakıyor mu? Partiler iletişim stratejilerini neye göre şekillendirmeli?
Y kuşağının evlilikle imtihanı!
Bohçanı topla akrabalara koş, ellerini aç kına gecesine koş, evlenirken sadece eşinle değil ailesiyle de evlenirsin derler dertten derde koş… Bir evlilik sezonu daha açılıp, evlilik telaşı hem gençleri hem de aileleri sarmaya başladı. Peki, yeni nesil evliliğe nasıl bakıyor? Evlilik adetlerine günümüzde aynı önem veriliyor mu? Son yılların en popüler evlilik trendleri neler? Y kuşağı evlilik alışverişini hangi motivasyonlarla yapıyor? Marketing Türkiye için FutureBrigth’ın gerçekleştirdiği “Evlilik Adetleri ve Evliliğe Bakış Açısı Araştırması” günümüz evlilik anlayışına ışık tutuyor. Sonuçlar bir hayli çarpıcı…
E-ticarette Amazon korkusu!
Geçtiğimiz Ağustos ayından beri süren dedikodular nihayet resmiyete kavuştu. Evet, Amazon Türkiye’ye geliyor… Amazon’un 2018’de Türkiye’de resmen satış faaliyetlerine başlayacak olması piyasaları hareketlendirdi. Peki, dünya e-ticaret devi Amazon pazardaki dengeleri nasıl değiştirecek? Türkiye pazarının güçlü oyuncuları Amazon’la nasıl rekabet edecek?
Sosyal medyanın “dijital sihirbazı”: Zach King
Muhtemelen onu duymuş, en azından bir videosunu izlemişsinizdir. Çizgi Japon balıklarını canlı akvaryum balığına, dondurmayı şişme yatağa, vişneli pastayı bombaya dönüştürüyor… Kimden mi söz ediyoruz? Tabii ki 21 milyonu aşan takipçisiyle dünyanın en etkili influencer’ları arasında gösterilen Zach King’den… Daha önce THY’nin global uçuş güvenliği videosunu da çeken sosyal medyanın “dijital sihirbazı” Zach King artık Dockers’ın marka yüzü… Bu yeni iş birliği kapsamında bir araya geldiğimiz King ile “influencer marketing”in inceliklerini konuştuk…
Sosyal medya linç yuvasına döndü
Sosyal medya son dönemde ciddi bir değişim yaşıyor. Siber zorbalık ürünü olan sosyal linçten ne markalar, ne ünlüler ne de sıradan kullanıcılar kurtulabiliyor. Nitekim son yapılan araştırmalara göre Türkiye’de her on kişiden yedisi sosyal medyada marka ve kişilere yönelik “sosyal linç” yapıldığını düşünüyor. Peki, son dönemde artan siber zorbalık konusunda ülkece ne durumdayız? Yoksa sosyal medyada paylaşım yapmak bir tür mahalle baskısına mı dönüşüyor?
Ülker’de neler oluyor?
Son 15 yılda Kellogg’s’dan Japon Nissin Foods Holdings’e kadar pek çok global devle ortaklık kurdu Ülker… Yetmedi önce Godiva’yı ardından dünya devi United Biscuits’i satın alıp bünyesine dahil etti. Hızlı adımlarla global arenada yükselirken siyasi tartışmalarla da gündeme oturdu, krizler yaşadı… Peki, gerek iş yapış kültürü gerekse seslendiği hedef kitle açısından Ülker’in yaşadığı bu dönüşüm tüketici nezdinde nasıl bir karşılık buldu? Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Ülker Marka Algısı Araştırması” işte bu sorunun da yanıtı niteliğinde.
CMO to CGO: Büyüt ya da git!
Son zamanlarda pazarlama dünyasının parametrelerinde kapsamlı bir değişim yaşanıyor. CMO’lar artık yavaş yavaş koltuklarını CGO’lara bırakıyor. Zira artan rekabet koşulları ayakta kalabilmek için markalara “büyümek zorundasın” derken şirketler de pazarlama yöneticilerine “markayı büyüt ya da git” diyor. Peki, bu değişim ne ifade ediyor? Değişimin firmalara sağladığı faydalar neler? Bu yeni dönem pazarlama yöneticilerinin iş tanımını nasıl şekillendiriyor?
Bu haber ürün yerleştirme içermektedir!
Türk insanının her geçen yıl TV başında geçirdiği süre artarken markaların kendilerini senaryonun doğal akışına bıraktığı “ürün yerleştirme” uygulamaları da alabildiğine artıyor. Öyle ki Nielsen’in Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği analize göre Türk televizyonlarında Ocak- Aralık 2017 tarihleri arasında toplam 83 bin 430 süre-saniye ürün yerleştirme gerçekleştirildi. Peki, en çok hangi sektörler ürün yerleştirme yaptı? Markalar en çok hangi programları tercih ediyor? İyi bir ürün yerleştirme uygulaması nasıl yapılır? İşte, markaların ürün yerleştirme performansı…
Beyaz yakalıların büyük çaresizliği: Sıkışmışlık
Her sabah elinde kahve bardağıyla bir yerlere yetişmeye çalışan, plaza baskısıyla baş etmek için psikolojik destek alan bir kitle beyaz yakalılar… Peki, beyaz yakalıların en büyük sorunu ne? Yaşamlarından ne kadar memnunlar? Boş zamanlarında ne yaparlar? Markalar beyaz yakalıları yeterince anlıyor mu? Wizsight Araştırma ve Poltio.com iş birliğiyle Marketing Türkiye için hazırlanan araştırma beyaz yakalıların iç dünyasına ışık tutuyor.
Türkiye’nin “İletişim Ustası”
Ünal Uzun ile Lobby’nin kuruluşuyla birlikte Türkiye’deki PR sektörünün zaman içindeki gelişimini konuştuk. Uzun, “İletişim sektörü, Türkiye ekonomisini güçlü ülkeler kategorisine taşıyacak şirketlerin iletişim stratejisini kurgulamak gibi bir görevle karşı karşıya” diyor. The ONE Awards’da “Yılın İtibarını En Çok Artıran PR Ajansı” ve PRIDA’da da “Yılın İletişim Ajansı” ödüllerine layık görülen Lobby’nin kurucusu, duayen iletişimci Ünal Uzun bu başarıyı getirenin sahip oldukları deneyimli kadrolar olduğunu söylüyor.
Günseli Özen: Kız öğrenciler, kadın mahkûmlar ve çelişkiler yumağı
Ali Saydam: 18 Mart’ta Doğtaş çıkartması vardı
Daha fazlası ve ayrıntılar Marketing Türkiye Nisan sayısında…