Onlar pazarlamanın pelerinsiz kahramanları, genç yetenekleri… Onlar sürekli gelişen ve bir karadelik gibi sınırsızlaşan iletişim kanalları içinde etrafına ışık saçan yıldız pazarlamacılar. İsimlerini hiç duymamış olabilirsiniz ama hayata geçirdikleri projeleri ezbere biliyorsunuz. Geliştirdikleri ürünlerle evlerinize misafir oldular, tercih ettiğiniz markalara duyduğunuz güven bağını ilmek ilmek ördüler. Kampanyaları, projeleri kendilerinden hep önde oldu ve çok konuşuldu. Bu sefer öne çıkma sırası onlarda. İşte geleceğin yıldız pazarlamacıları…
2017’nin itibarlıları ödüllerine kavuştu
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen, medya sponsorluğunu Kanal D ve CNN Türk’ün üstlendiği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” 5 Ocak Cuma akşamı Raffles İstanbul Zorlu Center’da gerçekleşen görkemli bir törenle sahiplerini buldu. 2017 yılının en çalışkan markaları yine halkoyuyla belirlenirken markaların bu başarısındaki paydaşları olan ajanslar da ödüllendirildi. Katılım koşulu aranmaksızın 46 kategoride değerlendirme yapılan etkinlikte en fazla işle ödül alan ajanslar da “Yılın İtibarlısı” olarak ödüle layık görüldü.
Ya şeffaf ol ya da yok ol!
Çalışanlarınız nasıl ortamlarda üretim yapıyor? Markanız toplum için neler yapıyor? Ürünleriniz sağlığa ve çevreye dost mu? Tüketicilerin bilinç düzeyi yükseldikçe bu soruların markalar için önemi de artıyor. Öyle ki tüketiciler artık markalardan “her adımda şeffaflık” bekliyor. Peki, Türk toplumu şeffaflığı nasıl tanımlıyor? Şeffaflığa dair hangi unsurlar satın alma kararını etkiliyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için Wizsight Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Şeffaf Marka Algısı” araştırmasında..
Adblock’un çözümü: Influencer marketing…
Influencer marketing’in ağızdan ağıza pazarlamanın dijital dünyadaki yansıması olduğunu savunan CreatorDen’in Kurucusu Zeynep Zorlu, influencer’ların görünürlüğün önündeki en büyük engellerden biri olan adblock’ları aşmanın da etkili yollarından biri olduğunu düşünüyor. “Yakın zamanda yapılan bir pazarlama araştırmasına göre markaların yüzde 84’ü en az bir influencer marketing çalışması yapmayı planlıyor” diyen Zorlu ile hem Influencer marketing alanındaki son trendleri hem de CreatorDen’in markalara sunduğu hizmetleri konuştuk…
Evin reisi artık kadınlar…
Yapılan araştırmalar gösteriyor ki Türk insanının eve kapanacağı bir döneme giriyoruz. Evdeki tüketimin artmasıyla kadınların ev ekonomisindeki rolü de güçleniyor. Peki, ev ekonomisinin yöneticisi olan Türk kadınının tüketim alışkanlıkları ve tasarruf eğilimleri nasıl şekilleniyor? Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kadınların Tüketim ve Tasarruf Eğilimleri Araştırması” şaşırtıcı sonuçlarla güçlü bir gelecek öngörüsü sunuyor.
Pazarlamacının İsviçre çakısı: Influencer marketing
Doğru kullanıldığında müşteriyle marka arasında köprü olan influencer’lar her geçen gün basın dünyasında daha görünür hale geliyor. Öte yandan her gün başka bir kriz haberinin meydana geldiği sosyal medyada influencer’ların geleceği de tartışmaya açıldı. Peki, influencer nedir ve tam olarak ne iş yapar? Kimlere influencer denir? Markalar influencer seçerken nelere dikkat etmeli?
Gazetecilik geleceğini arıyor
Sürekli tartışılan, hedef alınan ve belki de en çok haksızlığa uğrayan mesleklerden biri gazetecilik. Siyasal ve ekonomik baskı bir yana yeni dünya düzeninde gazetecilik mesleği için çember iyiden iyiye daralıyor. Bir yanda vatandaş gazeteciliği diğer yanda haber-reklam sınırını ortadan kaldıran marka gazeteciliği, öte yanda bir gazeteci gibi muamele görmeye başlayan influencer’lar… Mesleğin DNA’sı değişiyor… Peki, gazetecileri nasıl bir gelecek bekliyor? Duayen gazeteciler mesleği yeniden tanımladı…
Muhafazakar gençler bildiğiniz gibi değil!
İster muhafazakar deyin ister Müslüman, genç kuşaklar içindeki en geniş kitleyi oluşturuyor M jenerasyonu… Tercihleriyle, kendilerine yakın hissettikleri markalarla, düşünce yapılarıyla “reklam filmlerinde” tarif edilen gençlerden oldukça farklı bir profil çiziyorlar. Şaşırtıcı derecede modern, beklenmedik derecede cesurlar… Marketing Türkiye için Wizsight Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Türkiye’de M Jenerasyonu” araştırması “hassasiyetle görmezden gelinen” o devasa kitleye ışık tutuyor…
Açıkhava reklamları satın alma kararında çok etkili
Ströer Kentvizyon’un bağımsız araştırma şirketi AKADEMETRE ile beraber yürüttüğü Anadolu’nun Medya Gücü Araştırması, araştırmanın yapıldığı illerde yaşayanların hedef kitle ve medya tüketim alışkanlıklarına ışık tutuyor. 10 farklı ilde 784 kişiyle yapılan yüz yüze görüşme sonucu elde edilen verilere göre bölge halkı Açıkhava reklamlarında fiyat ve indirime odaklanıyor.
Cesur ve sarsıcı! Böyle işleri özlemiştik…
“Paylaşmak” dendi mi akla hemen sosyal medyanın geldiği, hayatların telefon vetelevizyon ekranlarına sıkışıp kaldığı bir dönemde Lipton oldukça cesur bir kampanyayla bir ilke imza attı. En çok izlenen TV kanallarını prime time kuşağında 5 dakika boyunca sessize alıp izleyiciyi “Konuşalım Artık” diyerek sohbet etmeye çağıran marka uzun zamandır TV ekranlarında gördüğümüz en iddialı ve yaratıcı çalışmaya imza attı…
Türk’ün 14 Şubat’la imtihanı
Marketing Türkiye için FutureBright’ın yaptığı araştırma Sevgililer Günü’nün tüketiciler nezdinde nasıl algılandığını gözler önüne seriyor. Katılımcıların yüzde 12’si 14 Şubat’ı “para tuzağı” olarak değerlendirirken Sevgililer Günü’ne soğuk bakanların yeni gözdesi el emeği ürünler… Kutlamalara dahil olan tüketicilerin hediye tercihiyse değişmiyor: Çiçek veromantik akşam yemeği…
Tv+ global bir marka olacak
TV+’ın mobil uygulamasıyla pazarda açık ara lider olduğunu söyleyen Turkcell Dijital Medya ve Eğlence Direktörü Barış Zavaroğlu, rakipleri Netflix ile ilgili ise “Türk toplumunun dokusuna uymuyor” diyor. TV+’ın data tüketmeme özeliğinin Turkcell’e ciddi anlamda yeni abone kazandırdığını ve yakın zamanda Ukrayna pazarına açılacağını kaydeden Zavaroğlu ardından Almanya ve Ortadoğu pazarlarına girerek global bir platform yaratmayı hedeflediklerin ifade ediyor.
Sigorta sektöründe kıyasıya rekabet
Nielsen’in sigorta sektörüne yönelik Aralık ayını kapsayan verilerine göre Anadolu Sigorta 11 bin 23 reklamla en çok reklam veren marka olarak öne çıkıyor. Özellikle televizyon ve radyo reklam yatırımlarına ağırlık veren Anadolu Sigorta’yı 9 bin 845 reklamla Anadolu Hayat Emeklilik ve 5 bin 963 reklamla MAPFRE Genel Sigorta takip ediyor.
Ayrıntılar ve daha fazlası Marketing Türkiye Şubat sayısında…
App Store ve Google Play üzerinden Marketing Türkiye Şubat sayısını hemen okumak için tıklayın…