Toplumumuzda cinsiyet eşitsizliği ve bunun sonucunda oluşan problemler her geçen gün büyürken meselenin merkezinde “kadın istihdamı” yer alıyor. Marketing Türkiye için Xsights Araştırma’nın BinYaprak iş birliğiyle gerçekleştirdiği “İstihdamda Kadın Araştırması” toplumun kadın istihdamına, çalışan kadına ve sorumluluklarına dair bakış açısını gözler önüne sererken toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin özünde yer alan problemlere de kadın istihdamı perspektifinden ışık tutuyor…
Ali Saydam yazdı: Odalarda ışık var mı?
Biçim ve içerik bütün hâlinde ilerlediği, birbirini tamamladığı sürece başarılı sonuçlar ortaya çıkabiliyor. Clubhouse’un bu biçimsel özelliği, ortamın nezihliğini sağladığı gibi içeriğin sağlam olmasını da zorunlu kılıyor. Bunu, yürekten gelen “Çok şükür, sonunda!” nidasıyla karşıladığımızı itiraf etmeliyiz. Öyle “laga luga ile” ortalığı bulandırmak, TV’lere hâkim olan “didişme programı” formatını buraya uyarlamak ve işin tadını kaçırmak -en azından şimdilik- mümkün değil. Hakikaten “Çok şükür!
Yılın itibarlıları ödüllerine kavuşuyor
Pazarlama sektörünün en önemli standartlarından biri olan The ONE Awards’ta kazananlar 17 Mart’ta online olarak gerçekleştirilecek törenle ödüllerine kavuşacak… Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle bu yıl yedincisi düzenlenen yıl içinde itibarını en çok artıran markalar bu başarıda emeği geçen medya, PR, reklam ve dijital ajanslarıyla birlikte ödüllendirilecek. Peki, “The ONE Awards” sonuçlarına göre 2020’de itibarını en çok artıran markalar nasıl belirlendi? İşte, halk jürisiyle marka takımları ve ajanslarının uyumu sonucunda ortaya çıkan başarıyı ödüllendiren The ONE Awards’un metodolojisi…
Söyleşi: Zer Genel Müdürü Mehmet Apak
“15 Mart’ta evden çalışacağız kararıyla ofislerimizden ayrılmıştık. Evimi terk ediyormuşum gibi hissettim, uzun sürmedi, 1 Nisan’da geri döndüm” diyor Zer Genel Müdürü Mehmet Apak. Bu söyleme takılıyorum. İş dünyasındaki kavramsal karşılığı güçlü görev bilinciyse de bendeki yansıması daha çok karakterine ilişkin bir kavrayış oluyor; geri çekilmeye, hedeften şaşmaya ve hele kendince değer atfettiği bir şeyi geride bırakmaya hiç tahammülü olmadığını anlıyorum. Yönettiği işin büyüklüğü ve ayrıntıları göz önüne alındığında meydan okuyan bir karakterle karşı karşıya olduğumun farkındayım. Zor ama bir o kadar da keyifli bir söyleşiydi…
Türk halkının sorgulama çağı başladı
Masumlar Apartmanı, Kırmızı Oda, Katarsis, Bir Başkadır ve Terapist… Hem TV’de hem de dijital platformlarda hızla ekranları dolduran psikolojik tahlil odaklı yapımlar izlenme rekorları kırıyor, tabiri caizse milyonlar aynı anda toplu bir terapiye giriyor… Peki, ne oldu da Türk toplumu psikolojik tahlil yapımlarına merak sardı? İçerik tercihlerindeki bu dönüşüm toplumun ruh hali hakkında neler söylüyor? Yoksa Türk insanı pandemiyle birlikte kimi kurgu kimi gerçek hikâyelerle içsel bir arayışta mı?
Keşfedilmeyi bekleyen gezegen: Clubhouse
Bir Clubhouse çılgınlığıdır gidiyor. Sadece birkaç haftada fenomene dönüşen platform devasa bir kitleyle birlikte iş insanları ve influencerları da etkisi altına aldı. Peki, bir anda hayatımızın bir parçasına dönüşen Clubhouse gelip geçici bir heves mi yoksa “sesin yükselişinin” ayak sesleri mi? Markalar bir pazarlama aracı olarak bu yeni platformu nasıl kullanmalı? Clubhouse’un hızlı yükselişi pazarlamacılar için ne tür mesajlar içeriyor?
CMO Transition Academy başlıyor!
Marketing Türkiye ve Deloitte Academy iş birliğiyle hayata geçirilen “NexCMO Marketing Academy” eğitim programı “CMO Transition Academy” 3 Nisan’da başlıyor. Pazarlama alanında ezber bozan işlere imza atan profesyonellerin eğitimci olarak yer alacağı programda “Pazarlamanın Evrimi”, “Tüketiciyi Tanımak”, “Marka ve İnovasyon”, “Pazarlama Teknolojileri” ve “Pazarlama Organizasyonu” konu başlıkları derin içgörülerle anlatılacak.
Ayşen Akalın: Odağımızda “Dolaysız marka ekonomisi” var!
Üç dönemdir Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı olarak görev aldığı IAB’nin yeni dönemdeki Yönetim Kurulu Başkanı seçilen Ayşen Akalın, üstlendiği bu yeni sorumlulukla ilgili mutlu ve heyecanlı olduğunu dile getiriyor. Hem IAB’nin yeni dönem hedeflerini hem de dijital reklam sektöründeki trendleri konuşmak için bir araya geldiğimiz Akalın, yeni dönemde “Dolaysız Marka Ekonomisi” ve “marka güvenliği”ne odaklanacaklarını belirtiyor. Pandemiyle yaşanan kültür değişiminin kalıcı olacağını söyleyen Akalın, bu farkındalıkla hazırlıklarını yapan markaların pandemiden güçlenerek çıkacağını ifade ediyor.
Sağlık zeytinyağında
Pandemi dönemiyle birlikte “sağlık” tüm dünyada insanlığın tartışmasız önceliği oldu. Araştırmalar gösteriyor ki Türk toplumu “sağlıklı ve iyi yaşam”ı en çok sağlıklı beslenmeyle özdeşleştiriyor. Sağlıklı beslenmede ise “zeytinyağı” muhakkak öne çıkanlardan… Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği kapsamlı “Zeytinyağı Araştırması” tüketicinin zeytinyağı ile kurduğu ilişkinin her alanına ışık tutuyor.
Pazarlamanın kadın liderleri
Her elini attığı işe ince zevki, duygusal zekâsı ve zarafetini katan kadınlar pazarlama sektöründe de fark yaratıyor. Toplumsal mitlerin tetiklediği “cam tavan sendromu”na rağmen yükselmiş, özellikle bu zorlu geçen yılın hakkını fazlasıyla vermiş olan “Pazarlamanın Kadın Lideri” iş dünyasındaki kadınlara da ilham veriyor. Gelin başarısıyla fark yaratan lider kadınların kariyer ve dayanışma hikayelerini kendilerinden dinleyelim.
Social Media Awards Turkey 2021’de başvurular başladı!
Marka, ajans ve projelerin sosyal medya performanslarını hem jüri değerlendirmesine hem de objektif verilere dayalı olarak ölçen Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya yarışması Social Media Awards Turkey 2021 ödülleri başvuru süreci başladı. Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle beşinci kez düzenlenen yarışmada sektörün en başarılı işleri ve sosyal medyayı en başarılı kullanan marka ve ajanslar ödüllendirilecek. Yarışmada son başvuru tarihi ise 31 Mart…
Moda sektöründe yeni moda: “Sürdürülebilirlik”
McKinsey & Company’nin moda endüstrisini mercek altına aldığı global araştırmanın sonuçları Covid-19’le birlikte tüketicilerin moda endüstrisinden sürdürülebilirliğe dair beklentilerinin arttığını gösteriyor. Peki moda sektöründe yükselen bu trend ülkemiz tüketicilerinde nasıl bir karşılık buldu? Sektörde sürdürülebilir çalışmalarıyla hangi markalar öne çıkıyor? Marketing Türkiye için Design Research’ün gerçekleştirdiği “Sürdürülebilir Moda” araştırması tüm bu sorulara yanıt verirken sektörün geleceğine de ışık tutuyor.
Türkiye’nin toprağına sahip çıkan markalar
Marketing Türkiye ve Karnaval ile pazarlamanın nabzı Clubhouse’da atıyor
Kendi alanında bir ilki gerçekleştirerek ortak yayın yapma kararı alan Marketing Türkiye ve Karnaval, Clubhouse sohbetleriyle ses getirmeye devam ediyor! Her hafta perşembe akşamları gerçekleştirilen yayınlarda “İyi Yaşam Markaları”, “Reklam yaratıcılığı da karantinada mı?”, “Beyaz Yakalının İşverene Bir Çift Sözü var!” ve “Ses mecrasında pazarlama trendleri ve fırsatlar” gibi konular alanında uzman konuklarla ele alındı. Oturumların moderatörlüğünü ise Marketing Türkiye ve Karnaval Grup Genel Yayın Yönetmenleri Günseli Özen ve Burak Can gerçekleştiriyor.
Bu haber ürün yerleştirme içermektedir!
Yerli diziler hem TV’de hem de dijital platformlarda milyonları ekran başına kitlerken pazarlamacıların gizli silahı “ürün yerleştirme” de her geçen gün daha da hayati bir araca dönüşüyor. Senaryoya maharetle entegre edilen ürünler bir anda internet aramalarının zirvesine yerleşiyor, sosyal medyada en çok konuşulanlar arasına giriyor. Peki, ama ürün yerleştirmenin bu güçlü etkisi tüketicilerin satın alama kararına ne denli yansıyor? Toplumun yüzde kaçı ürün yerleştirmeden haberdar? Yanıtlar ve daha fazlası “Ürün Yerleştirme Algısı ve Satın Alma Davranışına Etkisi” araştırmasında…