İyi dizayn edilmiş, yaratıcılıkla bezenmiş çok kanallı bir kampanyayı nerede görseniz hemen tanırsınız! Bu kampanyalar uyumu hissettirir, bizi içine alır ve marka hakkında daha çok öğrenmek için merakımızı tetikler. Peki, neden tüm kampanyalar böyle değil? İyi bir reklam kampanyasının sırrı ne? Reklam bombardımanı altındaki tüketiciyi doğru yerde ve doğru zamanda yakalayıp mesajınızı iletmenin bir formülü var mı? Bu soruların yanıtı Kantar Millward Brown’ın hazırladığı AdReaction raporunda gizli… İşte karşınızda “Entegrasyon Sanatı!”
Arda Erdik kime göz kırpıyor?
Her ne kadar tarzı bir hayli farklı olsa da biz ona yeni dönemin Ali Taran’ı, Hulusi Derici’si, Serdar Erener’i dedik… İş Bankası, Netflix, Vodafone Arena gibi markalara yaptıkları dikkat çekici işlerle ve Cannes Lions’dan Kristal Elma’ya, Epica’dan Effie’ye ulusal ve uluslararası yarışmalardan ekibiyle birlikte aldığı 250’den fazla ödülle bizce bunu çoktan hak etti Tribal Worldwide İstanbul’un Ajans Başkanı Arda Erdik. Başarılı reklamcıyla gerçekleştirdiğimiz keyifli söyleşide “Ödüllere harcadığımız para ve enerjinin yarısı boşa gidiyor ama hangi yarısı bilmiyorum” diyor. Erdik çalışmak istediği bir markaya da buradan göz kırpıyor!
Ali Koç markası Fenerbahçe’ye ne vadediyor?
Türkiye’nin en güçlü iş adamlarından Ali Koç, Mayıs ayında gönül verdiği renkler için, Fenerbahçe Başkanlığı için zorlu bir mücadeleye hazırlanıyor. Zira karşısında 20 yıldır adı kulüple özdeşleşen “Efsane Başkan” Aziz Yıldırım var… Peki, Ali Koç markası Fenerbahçe’ye ne vadediyor? Koç ile Fenerbahçe kimliği ne denli örtüşüyor? Daha da önemlisi taraftarların gönlündeki başkan kim? Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Ali Koç Fenerbahçe Başkanlık Araştırması” tüm bu soruların yanıtlarını çarpıcı verilerle ortaya koyuyor.
Dikkat! Sahte haber çıkabilir
Son zamanlarda iyice artan “asılsız haberler” toplumda infial yaratacak boyutlara ulaştı. Düşük erişimli medya kuruluşlarının yanı sıra dev medya kuruluşlarının da teyit etmeden, sorgulamadan, sadece tık almak, Google aramalarında ilk sırada çıkmak için asılsız haberlere yönelmesi medyanın güvenirliğini de derinden sarsıyor… Peki, Türk medyası “asılsız haber” çıkmazından nasıl kurtulacak?
Yoksa rakamlar da mı yalan söylüyor?
Dijital reklam yatırımları hızla büyüyor büyümesine ancak bu büyümeye çelme takacak dev gibi bir sorun görünüyor ufukta: Görünürlük! Tıklanma oranları şişirilen, standartlardan uzak ölçümler reklamverene “Dijitalde reklam için ödenen paralar hak ettiği değeri buluyor mu?” sorusunu sordururken “Görünürlük” konusunda güveni azalan reklemveren çareyi dijital yatırımlarını kısmakta buluyor. Peki, çözüm ne? Sektör “Görünürlük” sorununu nasıl aşacak?
Satılmamış koltuk bozuk ürün değerindedir
Teknosa ve Carrefour’un ardından şu sıralar Pegasus markasını uçuran sıra dışı bir iş adamı Mehmet T. Nane… Kendine has metodolojilerle bulunduğu şirketi yöneten, global marka stratejilerini alt üst edip Türkiye’ye uyarlayan Nane ile deneyimlerini, gelecek planlarını ve emeklilik hayallerini konuştuk. İşte, ders niteliği taşıyan bu keyifli söyleşiden satır başları…
Koçtaş online ve offline’ı birleştirdi, kampanya bütçesinin 60 katı gelir elde etti
Koçtaş, Facebook üzerinden gerçekleştirdiği kampanyayla online-offline entegrasyonunda büyük bir başarıya imza attı. Kampanyaya harcanan bütçenin 60 katı gelir elde eden Koçtaş’ın projesi, Türkiye’de “Offline Conversion Measurement” çözümünü kullanarak Facebook global tarafından başarı hikayesi olarak gösterilen ilk ve tek şirket oldu. Bu başarılı kampanyanın detaylarını Koçtaş Pazarlama Direktörü Ebru Darip’ten dinledik…
“Paylaşım devrimi” başladı
Artık evi olanın pansiyoncu, aracı olanın taksici, eşyası olanın satıcı olduğu bir dönemdeyiz ve “paylaşmak” devasa bir ekonomiye dönüştü. “paylaşım ekonomisi” teknoloji odaklı sosyal ağların yaygınlaşmasıyla sürekli gelişiyor ve dünya üzerindeki tüketim çılgınlığına karşı duruşuyla her geçen gün daha da destek topluyor. Ancak “paylaşım ekonomisi” hala geleneksel yöntemlerle iş yapılan pek çok sektörün de korkulu rüyası.
Kadınlara “gerçekten” fayda yaratan KSS’ler
Kadın hakları ve kız çocuklarının eğitimi Türkiye’nin kanayan yarası. Bu nedenle günümüzde kadınlara yönelik yürütülen kurumsal sosyal sorumluluk projeleri de artık markaların vazgeçilmezi… Peki, markalar yürüttükleri bu projelerde gerçekten fayda yaratabiliyor mu? Yarattığı faydayla öne çıkan KSS’ler hangileri? Yanıtlar Marketing Türkiye için Wizsight Araştırma’nın gerçekleştirdiği araştırmada…
Kadınların aşkla çalıştığı markalar
8 Mart Kadınlar Günü’ne özel olarak hazırladığımız dosyamızda kadınların çalışmaktan en mutlu olduğu markalara yer vermemek olmazdı… Great Place to Work Enstitüsü’nün gerçekleştirdiği araştırmaya göre Young Guru Academy, Microsoft Türkiye ve Hilton kadınların en mutlu olduğu iş yerleri…
Türkiye’nin en iyi kadın gazetecileri
Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın Marketing Türkiye için bu yıl ikinci kez gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En İyi Kadın Gazetecileri Araştırması” tamamlandı. Araştırma sonuçlarına göre Hande Fırat ve Nazlı Çelik geçen yılki yerlerini korurken “Hayat Boyu Başarı” kategorisinde ilk sırada yer alan isim Yazgülü Aldoğan oldu. İşte, kamuoyu nezdinde en iyi kadın gazeteciler…
Türk bankacılığı dijitalde bir dünya markası
Türk bankacılık sektörü dijital bankacılıkta gösterdiği performansla uluslararası alanda fırtınalar estiriyor. Dijital bankacılıkta geliştirdiği sistemlerle bu alandaki dev rakiplerine fark atan Türk bankalar ödülleri de silip süpürüyor. Peki, bu başarının altında nasıl bir motivasyon yatıyor? Türk bankacılığını dijital alanda başarıdan başarıya taşıyan markalar hangileri?
Mobil pazarlamanın 8 trendi
Araştırmalara göre tarihte ilk defa mobilden internete girişler sabit cihazlardan yapılan internet girişlerini geride bıraktı. Mobilin bu önlenemeyen yükselişi mobil pazarlamanın değerini de günden güne artırıyor. Peki, mobil pazarlamanın yeni trendleri neler olacak? Mobilde tüketim alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? İşte yanıtlar…
2023 yılında 1 milyar 5G abonesi olacak
Ericsson’un Mobilite Raporu’na göre 2023’te dünya nüfusunun yüzde 20’sinden fazlası 5G abonesi olacak. 2019 yılında meyvelerini vermeye başlayacak altyapı renovasyonları ile 2026 yılında 14 milyar dolarlık gelir kalemi yaratılacak. Türkiye’de hizmet veren operatörleri 5G ile birlikte 6,6 milyar dolara varan gelir artışı bekliyor. Peki 5G kullanıcılara neler vadediyor?
2018’de her 3 kişiden biri Adblock kullanacak
Markalara reklam engelleme verileri sunan PageFair, 2017 Adblock raporunu açıkladı. Rapora göre geçen yıl reklam engelleyici program kullanan cihazların sayısı yüzde 350 artarak 308 milyona ulaştı.
Ali Saydam: “PR sektörüne dirlik düzenlik geliyor”
Sektör çalışanlarının şahsen değil iletişim danışmanlığı ajanslarının şirket olarak bir araya geldikleri meslek kuruluşu İDA çok hayırlı bir iş yapmış. Uzun ön hazırlıklardan sonra rehber niteliğinde üç dokümanı, üye kuruluşları ve ilgilenecek sektör temsilcileriyle paylaşmış.
Günseli Özen: “Zor işler tutkuyla yapıldığında kolaylaşır!”
Özen Altıparmak’ın plasiyerlikle başlayıp ulusal bal pazarının lideri, dünya ambalajlı bal pazarının ise en büyük altıncı bal markasını yaratmaya uzanan yolculuğu tutkulu bir adamın da hikayesini içinde barındırıyor. Özen Altıparmak kendi misyonunu Balparmak’ınkiyle bütünleştirmiş. “Dünyanın en mucizevi besini olan balın doğallığını ve saflığını korumak ve onu kaliteli yaşamın vazgeçilmez bir unsuru haline getirmek, böylece balın değerini hak ettiği en yüksek düzeye çıkarmak” için çalışıyor.
Ender Merter: “Başarı bir gecede gelmez… İhap Hulusi Görey’ı anlamak ister”
İhap Hulusi Görey… Cumhuriyet Dönemi’nin öncesi ve sonrasını 88 yıllık bir ömre sığdırarak, Türkiye’nin ilk afiş ve grafik sanatçısı olabilmek… Öncü çalışmalara imza atmak… Yalnızca Türkiye değil, uluslararası alanda da çalışmalar yaparak, sanatına global bir kimlik kazandırmak… Bakın bu büyük usta bizlere hangi dersleri miras bıraktı…
Ayrıntılar ve daha fazlası Marketing Türkiye Şubat sayısında…
Marketing Türkiye Şubat sayısını hemen okumak için tıklayın…