Doğal kaynakların hızla tükenmesi, dünyayı saran salgın ve global çapta yaşanan ekonomik kriz… Son bir yıldır tüm şiddetiyle üzerimize gelen bu tablo koca koca harflerle insanlığa “TASARRUF YAP, İSRAFA DUR DE” diyor. Tüketicinin tasarruf hassasiyeti artarken markaların israf ve tasarruf merkezli projeleri de günbegün artıyor. Peki yeni dönemde Türk halkının tasarruf yaklaşımı nasıl şekilleniyor? Türkiye israfın önüne geçmek için neler yapıyor? Tüketiciler bu alanda markalardan ne bekliyor? Tüm cevaplar Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “İsraf ve Tasarruf Araştırması”nda…
Ali Saydam yazdı: İki iyi, bir de kötü örneğimiz var
Unutmamak gerekir ki “kültürün temeli dildir”… İletişim alanındaki “içeriklerin” ya da “metinlerin” de dil ile aynı işlevi gördüğü unutulmamalı… Yabancı kültür ögelerinin aralara sokuşturulduğu, zoraki, kendi kültürünü yadsıyan yapımlar, yalnızca kültürümüzün bozulmasıyla değil, zihinsel süreçlerin ve toplumsal yaşamın ekseninin kaymasıyla da sonuçlanabilir… İşte size iki iyi, bir de kötü örnek…
Clubhouse’da pazarlama geceleri devam ediyor…
Marketing Türkiye ve Karnaval’ın kendi alanında bir ilke imza atarak gerçekleştirdikleri Clubhouse yayınları geçtiğimiz ay da gündem yaratan konu ve konuklarla dinleyicilerle buluştu. Perşembe akşamları gerçekleştirilen yayınlarda reklam dünyasının değişen dinamiklerinden pandemiyle birlikte gelişen yeme içme alışkanlıklarına kadar birçok konuda alanında uzman isimlerle kapsamlı sohbetler gerçekleştirildi.
Yılın inovatif ürünleri
Yepyeni ihtiyaçlar edindiğimiz 2020 yılı hem markaların hem de tüketicinin ezberini bozdu. Pandemi yepyeni ihtiyaçlara kapı aralarken, hayatları kolaylaştıran ürün ve hizmetler de önem kazandı. Marketing Türkiye adına YouGov Türkiye tarafından bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasının sonucu da buna işaret ediyor.
Markanın gücü pandemide güvence oldu
İş dünyasında şirketler için sonucu ölümcül olan üç tuzaktan söz edilir: Liderin, “beni yerimden edemezler” dediği Rahatlık Tuzağı, “bu işi benden daha iyi kimse yapamaz” iddiasında olan Yetkinlik Tuzağı ve “ben beğendim herkes beğenir, eğer ben beğenmediysem kimse beğenmez” diyen Kişisel Beğeni Tuzağı. Pandemi hepimizi hazırlıksız yakaladıysa da saydığımız bu üç tuzağa zaten tutulmuş olanlar için eminim hayat hiç de kolay olmadı. Hilton İstanbul Bomonti Genel Müdürü Bülent Tarlan yaptıklarıyla adeta bu üç tuzağa da meydan okudu. Hem de pandemi döneminde…
Türkiye’nin lezzet alışkanlıkları değişiyor
Salgın dönemi hızlı servis restoran sektöründe dramatik değişikliklere yol açtı. Kimi tüketici eve sipariş konusunda cesaret kazanırken kimi hâlâ dışardan sipariş vermeyi tehlikeli buluyor. Online yemek sektörünün gelişiminden, tüketici içgörülerine ve hatta en çok sipariş verilen zaman dilimlerine kadar birçok konuyu aydınlatan KFC Marka Sağlığı Araştırması Q4 Raporu restoran sektöründe faaliyet gösteren işletmelere önemli ipuçları veriyor.
Cmo’nun işine ne zaman son vermeli?
Bundan birkaç yıl öncesine kadar 8 yıl olan CMO’ların ortalama görevi süresi şimdilerde 3,5 yıla kadar düşmüş görünüyor. 2019 yılında Microsoft Araştırma Merkezi, 2020 yılında ise Korn Ferry’nin gerçekleştirdiği iki farklı araştırma CMO’ların görev süresindeki bu dramatik düşüşü doğruluyor. Öyle ki artık CMO’lar C-level düzeyde en kısa görev süresine sahip yöneticiler konumunda… Sözün özü CMO pozisyonu artık ateşten bir gömlek. Peki ne oldu da CMO’ların görev süresi bu denli kısaldı? Yeni dönemde “uzun ömürlü CMO’ların” sahip olması gereken yetiler neler? Daha da önemlisi CMO’nun işine ne zaman son vermeli? HumanGroup Türkiye Genel Müdürü Gaye Özcan’ın katkılarıyla bu kritik sorulara yanıt aradık…
Yalan gazetesi yok satıyor
Yalan haberlerin gündemi ele geçirdiği günümüzde, gerçek hızla tüketicinin satın alması gereken bir temel ihtiyaca dönüşüyor. Bu ihtiyaçla, bilgi doğrulama platformları popülaritesini hızla arttırırken, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun’un açıkladığı “Doğru Mu?” platformuyla devlet de konuya müdahil olmaya hazırlanıyor. Peki, gazeteciler bu konuda ne düşünüyor? Okuyucu, gerçek habere ulaşmak için nasıl bir yol izlemeli? Devletin bu alandaki hamlesi ne anlama geliyor?
Türkıye’nin muhabbet markaları
Kimi markalar var ki sohbetle, muhabbetle ve paylaşmakla özleştiriliyor. Bu markalar, Türk insanının hayatında bir araya gelmeyi ve keyifle yapılan sohbetleri sahipleniyor, o güzel anlara eşlik ediyor. Özellikle pandemi gibi sosyalleşmeye hasret kaldığımız bir dönemde bu markalara duyulan ihtiyaç ve özlem de giderek artıyor. Peki muhabbet deyince akla gelen bu markalar, bireyselliğin öne çıktığı bu süreci nasıl geçiriyor? Bu zor koşullarda sohbet ve muhabbetti artırmak için ne tür projelere imza atıyorlar? Yanıtı “Türkiye’nin Muhabbet Markaları” dosyamızda…
Çalışanına değer veren markalar
Salgınla birlikte iş yapış şekillerimiz de çalışan-işveren bağlarımız da değişti… Artık evlerde uzayan mesailerden yeni iş modellerine, çalışanların tükenmişlik sendromundan kurumsal aidiyete kadar pek çok problemle karşı karşıyayız. Peki, bu dönemde çalışanlarına değer veren markalar nasıl bir yol izlemeli? Yeni hibrit çalışma modellerinde şirketler nelere dikkat etmeli? Çalışan motivasyonu ve kurumsal aidiyet bu dönemde nasıl sağlanmalı? Yanıtlar Marketing Türkiye Nisan sayısında…
Uzaktan çalışmak güzel de çalışanların halleri nasıl?
Marketing Türkiye için 365 Derece Araştırma’nın Danışmanları Prof. Dr. Beril Durmuş, Dr. Murat Bolelli ve Dr. Hüseyin Ekizler tarafından gerçekleştirilen “İK Perspektifinden COVID-19 Araştırması” çalışanların pandemi sürecinde evden çalışma nedeniyle sosyal, fiziksel ve psikolojik sorunlar yaşadıklarını ve buna bağlı olarak kayda değer düzeyde performans kayıpları olduğunu gösteriyor. İşte o çarpıcı araştırmanın şirketlere “gör” dediği gerçekler…
“Yılın İtibarlıları” ödüllerine kavuştu
Pazarlama sektörünün en önemli standartlarından biri olan The ONE Awards’ta kazananlar 17 Mart’ta online olarak gerçekleştirilen törenle ödüllerine kavuştu. Marketing Türkiye ve Akademetre Research and Strategic Planning iş birliğiyle bu yıl yedincisi düzenlenen The ONE Awards ödül töreninde, yıl içinde itibarını en çok artıran markalarla, bu başarıda emeği geçen medya, PR, reklam ve dijital ajansları ödüllendirildi.
Marka değerini artıran pazarlama liderleri
Pazarlamada başarıyı yakalamak, tüketicinin aklına ve kabine giden yolu bulup doğru adımlarla hedefe ulaşmayı, ama daha da önemlisi itibarı hep yukarda tutan mükemmel bir ekip çalışmasını gerektiriyor. Bu ekibe liderlik eden CMO’lar ve pazarlama yöneticileriyse sahip oldukları stratejik bakış açısı ve vizyonla markalarını ileriye taşıyıp onurlandırıyor. İşte 2020’de yıl içinde itibarını en çok artıran marka ve paydaşlarını ödüllendiren ilk ve tek etkinlik olan The ONE Awards’ta markalarına “Yılın İtibarlısı” ödülünü getiren o liderler ve başarılarının sırları…
Yarının mağazacılık deneyimi
Pandeminin başlangıcındaki telaşlı ilk günlerden bu yana tam bir yıl geçti. Bir yıl önce belirsiz bir süre için kepenklerini indiren mağazalar hayatta kalmanın yollarını ararken, tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları da büyük bir dönüşüme uğradı. Peki yarın mağazaları ne bekliyor? Online alışverişi bunca benimseyen tüketiciler yeniden mağazalara dönecek mi? Değişen tüketici alışkanlıklarına uyum sağlamak isteyen mağazalar hangi inovasyonları gerçekleştirmeli?
Marketing Türkiye Nisan sayısını okumak için TIKLAYINIZ!