Pek çok araştırma marka sadakatinin hızla azaldığına işaret ediyor… Üstelik, henüz markalar bu değişime yeterince hazır değilken. Nitekim, ortalıkta hâlâ “geleneksel yaklaşımla kurgulanan” koca bir sadakat pazarı var… “Müşteri bize bağlansın, en sadık müşteri bizde olsun” gibi romantik hayallerin peşinde koşan markalar bu alana tonlarca para akıtmaya devam ediyor. Peki, istikrarlı bir şekilde akıtılan bu paralar gerçekten karşılığını buluyor mu? Yeni dönemin sadakat kodları neler? Marka sadakati gerçekten de bitiyor mu yoksa dönüşüm mü yaşıyor?
Ali Saydam yazdı: “Sosyal sorumluluk” satış odaklı olmaz
Şahin Sucukları’nın TV’deki reklam filmini görmüşsünüzdür. “Geleceği Yeniden Yeşerteceğiz” mesajıyla ülkemizdeki yangınların yaralarını sarmak için bir kampanya başlattılar. Miktarı ne olursa olsun Şahin Sucukları’ndan kesilen her fatura ya da fiş karşılığında belirlenen kurumlara bir fidan bağışlanacak, kampanya 31 Aralık’a kadar sürecek ve bağış yapılan kurumlar kampanya sonunda açıklanacakmış. Reklam filmi de hem teknik hem de içerik boyutlarıyla gayet güzel hazırlanmış. O zaman sorun neydi?
Arda Türkmen: Lahmacunsuz yaşayamayız
Öyle bağıran çağıran, etrafındakileri milyonların önünde azarlayan şeflerden değil Arda Türkmen… Tam 11 yıldır aralıksız devam eden Arda’nın Mutfağı programında, sakince, sohbet ede ede veriyor tariflerini. Ünlü şefe göre hem kendisinin hem de programının bunca yıldır ekranda olmasının ve bu denli sevilmesinin de tek bir nedeni var: Samimiyet… Pandemiyle birlikte yeniden şekillenen yemek yapma kültürünü konuşmak için bir araya geldiğimiz Türkmen “Bu süreçte enteresan analizler yaptım. Mesela lahmacunsuz yaşayamazmışız onu öğrendim ve eğer istersek her şeyin en güzelini evde yapabilirmişiz” diyor.
Türkiye’nin dijital markaları
İş dünyası pandemiyle birlikte zorlu bir dijitalleşme sınavından geçti. Geleceği öngörüp yıllar önce yatırımlarını yapanlar süreci en az hasarla atlatırken rakiplerini de geride bıraktı. Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Dijital Markaları” araştırması bu alanda mesafe kateden markaları işaret ederken Türk ekonomisinin de dijitalleşme karnesini koyuyor önümüze…
Havacılıkta yolcu deneyimi sil baştan!
Havayolu sektörü tarihinin en zorlu günlerini geride bıraktı ve nihayet normalleşmeyle birlikte havaalanlarındaki hareketlik de artmaya başladı… Bu yeni dönem sil baştan bir yolculuk deneyimini de beraberinde getirdi… “Güven” unsurundan “bekleme” sürecine kadar tüm aşamaları “hijyen ve dijitalleşeme” odağında boyut değiştiren sektörde, yolculuk deneyiminin yeni trendlerini uzmanlarıyla konuştuk…
Alışverişte “intikam” zamanı
Karantina günlerinden bunalan tüketici sokağa adım attı ve bir pazarlama teorisi olan “intikam alışverişi” için de test zamanı geldi! Marketing Türkiye adına Xsights Araştırma’nın gerçekleştirdiği çalışma intikam alışverişinin bir teori olmaktan çıkıp tüketici davranışlarına yansıdığını çarpıcı sonuçlarla ortaya koyuyor. Peki, Türk tüketicisi en çok hangi sektörlerde intikam alışverişi yaptı? Pandemide yapılan birikimlerin adresi nereler oldu? Yanıtlar “Normalleşme Dönemi İntikam Alışverişi” araştırmasında…
Başka bir ev 6: Yaşanan değil yaşayan evler
Pandemiyle birlikte evde geçirdiğimiz vakit arttıkça yaşam alanlarımıza olan bakış açımız da değişmeye başladı. Önceden “yaşanan” mekanlar olan evlerimiz artık “yaşayan” mekanlara dönüştü. Bu süreçte, ev halkının tamamını işe ortak edebilecek, kullanımı kolay teknolojilerinin öneminin artacağını belirten BSH Türkiye Marka Pazarlama Direktörü Hilal Eksel Merter, hayat kalitesini artıracak; daralan alanlarla zamanı, güven duygusunu ve unutma lüksünü merkezine alan teknolojileri tüketicilerle buluşturmaya devam edeceklerini dile getiriyor…
Xco’21: Departmanlar arası en büyük mücadele: Yarıştan iş birliğine
Türkiye’de UX, CX ve EX kavramlarına odaklanan ilk ve tek etkinlik olan Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’21, bu yıl yedinci kez deneyim dünyasının en iyilerini bir araya getirecek. Pandemi önemleri göz önünde bulundurularak 22 Eylül’de gerçekleşecek olan etkinliğin bu yılki ana teması “The Biggest Challenge – From Competition to Cooperation” (En Büyük Mücadele – Yarıştan İş Birliğine) olacak. Sarsıcı sunumlarla katılımcılara yeni içgörüler kazandırmayı hedefleyen zirvenin sonunda A.L.F.A. Awards Ödül Töreni ile “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.
Pazarlamanın makro trendi: Keşif ticareti
Dijitalleşmeyle birlikte dilediği her şeye kolaylıkla ulaşan tüketici, artık istediği ürünü kendisi arayıp bulmanın ötesinde, ürünün onu bulmasını istiyor… Hâl böyle olunca da pazarlamada yeni bir mega trend yükseliyor: Keşif ticareti… Peki, nedir bu “Keşif Ticareti?” Markalara ne tür avantajlar sunuyor? Keşif ticareti trendini satış başarısına dönüştürmenin yolu ne?
Kuşakların banka tercihleri…
Marketing Türkiye için Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşakların Marka Tercihleri” araştırmasının üçüncüsü Baby Boomers, X, Y ve Z kuşaklarının bankacılık tercihlerini çarpıcı sonuçlarla ortaya koyuyor. Bin 100 kişiyle görüşülerek gerçekleştirilen araştırmaya göre gençler “güçlü iletişim”, Baby Boomerlar ise “kullanım kolaylığı” arıyor. Banka tercih kriterinde ilk sıraya “mobil ve internet bankacılığının gelişmişliğini” koyanların başında ise Baby Boomerlar geliyor! Peki, hangi kuşaklar hangi bankaları tercih ediyor? Bankacılık hizmetlerinin kullanımında kuşak farklılıkları kendini nasıl gösteriyor?
Sürdürülebilirliğin liderleri
Yangınlar, seller, kuraklıklar… Bitmek bilmeyen, şiddeti her geçen gün artan doğal felaketler… İkim krizi öngörü olmaktan çıkıp günlük hayatı etkiler noktaya geldikçe sürdürülebilirliğin ne denli hayati olduğu daha da anlaşılır oldu… Pek çok şirket, kamu kuruluşu ve STK bu alanda önemli işlere imza atarken bu projelerin hayata geçmesinde sorumluluk üstlenen iş dünyasının liderleri de sürdürülebilirliğin “daha iyi bir dünya” hedefine doğru ilerlemesine öncülük ediyor. Tam da bu sebeple Marketing Türkiye ve Deloitte, Dünya Ekonomik Forumu’nun (WEF) Paydaş Kapitalizmi Metrikleri doğrultusunda hem şirket hem kamu kuruluşu hem de STK’lardaki sürdürülebilirlik çalışmalarına liderlik eden isimleri kapsamlı bir analizle belirledi. Deloitte Danışmanlık Müdürü Berk Kocaman’ın öncülüğünde ve geniş bir koordinasyon ile gerçekleştirilen çalışma “Türkiye’nin Sürdürülebilirlik Liderleri’ne ışık tutuyor…
Türkiye’nin kombi haritası
Evlerin görünmez kahramanı kombiler… Çoğu zaman kapı arkalarında ya da dolap içlerinde saklansalar da etkisi evin her yerinde. Üstelik gelişen teknolojilerle birlikte artık daha akıllı, daha işlevseller… Peki, bu hayati ürünün seçiminde belirleyici özellikler neler? Türkiye’nin hangi bölgelerinde hangi kombi markaları daha çok tercih ediliyor? Tüketicinin aklını çelen yeni teknolojiler neler? Yanıtlar Marketing Türkiye için Pragma’nın gerçekleştirdiği “Kombi Satın Alma Eğilimleri” araştırmasında…
Bir kurumsal terse göç hikayesi: İş yerine dönüş
Sınırlamaların kaldırılması, bayram tatili, yaz tatili derken işbaşı yapma vakti geldi çattı… Ancak kafalar karışık. Uzaktan çalışmanın konforuna alışıp ofise dönmek istemeyen de var, ofisteki masasına kavuşmak için gün sayan da… Karar vermekte zorlananlar içinse hibrit çalışma modeli görünüyor ufukta. Peki, ama aşı olanlar ve aşı karşıtları arasında gerilim yükselirken nasıl bir çalışma ortamı bekliyor bizleri? Yepyeni bir döneme geçiş yaparken çalışanlar işverenlerinden, işverenler çalışanlardan ne bekliyor? Ve tüm bu kargaşanın ortasında kanun koyucu ne söylüyor? Deloitte Türkiye, Marketing Türkiye için İnsan Yönetimi Hizmetleri Lideri Cem Sezgin öncülüğünde, üç tarafın beklentileri üzerinden “İş Yerine Dönüş” sürecini analiz etti.
TV’de yeni dönem, yeni heyecan
Pandemi TV’yi kelimenin tam anlamıyla altın çağına geri götürdü. İzlenme süreleri hızla arttı, kapanma sürecinde tüm SES grupları TV etrafına toplandı… Ancak kısıtlamaların kaldırılmasıyla o günler de geride kaldı. Peki, sokağa çıkma yasağının kalkmasıyla başlayan yeni dönemde TV izleme alışkanlıkları nasıl değişti? Yeni sürecin öne çıkan yapımları hangileri? Yeni izleme alışkanlıkları reklamverenlere neler söylüyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için Mindshare Head of Trading Mert Başaran liderliğinde gerçekleştirilen kapsamlı analizde…
Öğrenciler heyecanlı, veliler dertli
Marketing Türkiye için Pulside Research’ün gerçekleştirdiği “Okula Dönüş Araştırması”na göre geçtiğimiz yıl okula dönüş döneminde ortalama 1.187 TL harcayan veliler bu yıl harcamalarının 1.506 TL’ye ulaşacağını öngörüyor. Velilerin yarısından çoğu okul harcamalarını finanse edebilmek için borçlanacağını ifade ediyor. Peki, okul alışverişi listesinde neler var? Veliler nerelerden, hangi kriterlerle okul alışverişini yapmayı planlıyor? Öğrencilerin okul alışverişindeki etkisi ne? Yanıtlar Marketing Türkiye Eylül sayısında…
AVM’lerin değişen fonksiyonları
Yakın zamana kadar alışverişin kalbi olarak gösterilen AVM’ler için pandemi ve sonrasında gelen kapanma süreci çok şeyi değiştirdi. E-ticaretin büyümesi ivme kazanırken daha önceleri sosyalleşmenin de merkezi olan AVM’ler birer korku figürüne dönüştü, ziyaret sıklıkları ciddi oranlarda azaldı. Marketing Türkiye için Akademetre’nin gerçekleştirdiği “AVM’lerin Değişen Fonksiyonları Araştırması” da ziyaret sıklığındaki bu düşüşü doğruluyor. Ancak araştırma sonuçlarına göre AVM’ler için yepyeni bir dönem var kapıda. Evet, belki eskisi kadar sık ziyaret edilmiyorlar ancak AVM artık planlı alışverişin ilk adresi konumunda.