Marketing Türkiye adına DORinsight tarafından gerçekleştirilen “E-ticaret Alışkanlıkları Araştırması” tüketiciler tarafından en güvenilen, en memnun eden ve en çok tavsiye edilen e-ticaret sitelerini gözler önüne seriyor…
Ali Saydam: Nisan, yağmurlar kadar krizleriyle de anılacak
Referandum dönemi siyasi iletişim muhabbetine burada girmeyeceğim. Bu mevzuyu hariç tutarsak bize göre Nisan ayı iletişim literatürüne geçecek boyutta derin ve bol krizlerin yaşandığı bir ay olmuş.
Günseli Özen: Yeter ki önlerindeki engeli kaldırın
Ocak 2017 TÜİK verilerine göre 15-24 yaş genç nüfus işsizlik oranı zaten oldukça yüksek ancak eğitim seviyesi yükseldikçe durum yükseköğretim alanlar aleyhine gelişiyor. Üniversite mezunlarının yüzde 36,6’sının işsiz olduğunu görmek yıkıcı. İşte bu nedenden ötürü İlk Fırsat projesi çok değerli.
Bir ustanın ardından
“Reklam” deyince akla gelen ilk isimlerden biri olan, 2007 yılından bu yana marka danışmanlığı hizmeti veren WORKS Ajans Başkanı, Açık Radyo’nun kurucularından Atilla Aksoy aramızdan ayrıldı. Borusan, Caterpillar, Colgate, Berdan, Hacı Şakir, ABC, Ajax, Axion, Fabuloso, Falım, First, Profilo, Borusan Oto/BMV, Yataş, Pirelli, Filiz Makarna, Garanti Bankası, Lufthansa, Dalin, Ona, Milka, Evin, Pınar, Ege Seramik, İpragaz, Luna, Şıpsevdi, Protex, Fabmatik, Palmolive Ericsson, Paşabahçe, Escort gibi pek çok markanın unutulmaz reklamlarına imza atan duayen ismi rahmetle anıyoruz.
XCO: Deneyimi deneyimleyin
Heyecan dorukta… Marketing Türkiye’nin bu yıl ikincisini gerçekleştireceği Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’ne (XCO) sayılı günler kaldı. Etkinliğin ana sponsorluğunu Turkcell, resmi sponsorluğunu Yapı Kredi ve MediaMarkt üstlenirken, Arçelik, SAS, sahibinden.com ve TAV da destekçiler arasında yer alıyor. Gerçek hayatta “Müşteri Deneyimi” olgusunu iş dünyasından profesyonellerle buluşturan zirve, 17 Mayıs Çarşamba günü Kemer Country Club’da gerçekleşecek. “Özgün Müşteri Deneyimi” ve “Kusursuz Deneyim Tasarımı” konularının ele alınacağı zirvenin aksamında müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar da A.L.F.A. Awards töreninde ödüllerine kavuşacak.
Yakup Bayrak: DİKKAT: UX ≠ CX
UX ve onun rüzgarıyla profesyonel iletişim süreçlerimize dahil olan IA, XD, IxD, RWD, AWD, CRO vb. onlarca kısaltma, akılda tutması zor bir külliyat ortaya çıkardı. Ancak bu kısaltmalar arasında iki tanesi var ki onların üzerine biraz daha fazla eğilmeli, tanımlarını ve farklılaştıkları noktaları çok net bir şekilde ayrıştırabilmeliyiz: UX ve CX.
Sorumlu reklamcılığa adanmış 25 yıl: Reklamverenler Derneği
Yaptıklarıyla Türk reklam sektörünün önünü açarak büyümesine katkı sağlayan Reklamverenler Derneği (RVD) bu yıl 25’inci yaşını kutluyor. Derneğin sektöre katkılarını ve gelecek dönem vizyonunu konuşmak üzere bir araya geldiğimiz RVD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura kimi zaman kızarak kimi zaman heyecanla ama hep umutla anlatıyor derneğin hayallerini. “Ölçersen, eğitirsen, şeffaflığı sağlarsan Türkiye reklam pazar 5 milyar dolara ulaşır” diyen Pura, “İletişim ve Reklam Federasyonu”nun kurulmasının da sektörünün önünü açacağı görüşünde…
Türkiye’nin gazlı içeceği gazozdur. Aksi çılgınlıktır!
Uludağ İçecek’in Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Zengin, “Türkiye’nin gazlı içeceği gazozdur” diyerek kola kategorisinin ülkemizde her geçen gün küçüldüğünü dile getiriyor ve ekliyor “Kola bir ürün değil pazarlama başarısıdır”. Ezber bozan söylemleriyle dikkat çeken Zengin ile gerçekleştirdiğimiz söyleşi, Uludağ İçecek’in global rakiplerine nasıl bir stratejiyle kafa tutuğunu da gözler önüne seriyor.
Yuvadan uçan fikirler ödül olarak dönüyor
Marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif verilere dayalı olarak ölçen ilk ve tek yarışma Social Media Awards Turkey’e başvurular başladı. Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle hayata geçen yarışmada sektörün saygın isimlerinden oluşan jüri; BoomSonar’ın “Sosyal Medya Marka Endeksi” verilerini de kullanarak, sosyal medyadaki en başarılı işleri ödüllendirecek.
Sosyal medyayı en iyi kullanan belediyeler
Resmi kurum olmalarına rağmen sosyal medyada yaptıkları samimi paylaşımlarla adeta günümüzün yeni fenomeni olan belediyeler, “İnsan neden bir belediyenin sayfasını takip etsin ki?” algısını da yerle bir ediyor. Peki, hangi belediyeler sosyal medya stratejileriyle vatandaşın kalbini fethedip fark yaratıyor, hangileri sınıfta kalıyor? Belediyelerin sosyal medyadaki stratejileri, vatandaşa hitap şekilleri nasıl olmalı?
Ali Gürak: LEGO kültür ver değer aktarıyor
Bu ay 1932 yılından beri çocukların ve hatta büyüklerin yaratıcılığına hizmet eden LEGO Türkiye Pazarlama Birim Yöneticisi Tuna Canatar’la gerçekleştirdiğim röportajda LEGO’nun çocuklar üzerindeki etkisini, nasıl böyle global bir marka olduğundan bahsettiğimiz keyifli bir sohbet geçekleştirdik. Çocukların yaratıcılığını sınırlamadan, birçok farklı şekilde oynama imkânı sunan LEGO’yu bu kadar ünlü yapanın ne olduğunu konuştuk.
Türkiye, ödeme sistemleri alanında bir dünya devi
Alışverişlerin hızla artan oranlarda mobil, tablet, giyilebilir ürünler veya PC’den gerçekleşmesi, ödeme alışkanlıklarımızı da tümüyle değiştirdi. Artık kasalar önünde kuyruk beklemeye tahammülü kalmayan ya da cüzdan taşımak istemeyen tüketiciler için çözüm yine dijitalden geldi.
Kişisel beğeni tuzağına düşmeyin!
“Halk İster Halkbank Yapar” sloganıyla yürüttükleri kampanyanın amacına ulaştığını belirtiyor Halkbank Kurumsal İletişim Daire Başkanı Neşet Dereli… Tecrübeli iletişimciye göre pazarlamacı ve reklamcıların “Kişisel beğeni tuzağı”na düşmeden, kendi beğenilerini bir tarafa koyup markanın ve hedef kitlenin ihtiyaç ve beğenileri doğrultusunda düşünmesi gerekiyor. İşte, Dereli ile gerçekleştirdiğimiz keyifli söyleşiden satır başları…
Koray Özdemir: Hikaye savaşları
Brad Jakeman’ın dediği gibi her geçen gün ulaşım kanalı arttıkça ters etki olarak müşterilerimize ulaşmak zorlaşıyor. Bu zor ama sınırlı alanda elimizi güçlendiren en önemli nokta, hangi yolu izlersek izleyelim bir marka hikayesine sahip olabilmek.
Şahan Gökbakar & Cem Yılmaz
Cem Yılmaz, Şahan Gökbakar, Murat Cemcir ve Ahmet Kural… Bugünlerde hangi bankanın reklamına baksak bir komedyen çıkıyor karşımıza. Banka reklamları adeta komedyenlerin kapıştığı bir arenaya dönüştü… Peki, bankaların finanse ettiği bu dev yarışta hangi komedyenler rakiplerini geride bırakıp markası adına fark yaratıyor? Yanıtlar DORinsight’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği araştırmada…
Özgür Şahin: Rocket your business!
“Neden Amerika, Türkiye’nin suyu mu çıktı?” diye merak edenlere tek bir cevabımız olabilir: “Scale”… Bu süreçte en çok duyduğumuz kelime. “Scale” yani “Ölçek”. Öyle büyük bir pazardan bahsediyoruz ki başardığınızda başka hiçbir yerde ulaşamayacağınız büyüklüklere birkaç sene içinde ulaşmak mümkün. O yüzdendir ki ITUGATE programının mottosu “Rocket your Business”.