Oy verilmez, alınır… Ama nasıl?
Türkiye nefesini tuttu 24 Haziran’daki seçimleri bekliyor… Seçim arifesinde kamuoyu nezdinde partilerin ve Cumhurbaşkanı adaylarının nasıl bir algıya sahip olduğunu Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği Seçim Kampanyaları Araştırması gözler önüne seriyor. Ayrıca Cumhurbaşkanı adayları arasında öne çıkan isimler ve gerçekleştirilen kampanyaların ne denli başarılı olduğu da araştırmanın çarpıcı sonuçları arasında…
Ürününüzü tanıtabilirsiniz ancak şarkınızı dinletmeye ikna edemezsiniz
Gerçek anlamda “genç kızların sevgilisi” Edis Görgülü, müzik piyasasında uzun zamandır beklenen patlamayı sonunda gerçekleştirdi. Mart ayında çıkan Ân albümüyle hem listeleri kasıp kavurdu, hem de kendine has iletişimiyle sosyal medyayı. Edis’in başarı hikayesini ve kişisel marka yolculuğunu kendisinden dinledik…
Söz sırası RTÜK’te…
Geçtiğimiz aylarda arka arkaya gelen iki düzenleme bir anda RTÜK’ü sektör gündeminin zirvesine taşıdı. Düzenlemelerle RTÜK internet üzerindeki TV/video yayınlarının denetleyicisi haline gelirken çocuklara yönelik kanal ve programlarda onlarca ürünün reklamı yasaklandı, onlarcasının da sınırlandırıldı. Ancak iki düzenlemeyle ilgili yönetmelik eksikliği sektörü de ciddi bir tedirginliği itti… Peki, bu iki kritik düzenleme pazarlama ve reklam sektörünü nasıl etkileyecek? RTÜK hem yayıncıların hem de reklamverenlerin endişelerini nasıl değerlendiriyor? Düzenlemeler yasak mı yağdıracak yoksa kanayan yaralara merhem mi olacak? Biz sorduk Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Üyesi Taha Yücel yanıtladı…
Kahraman butik süper zincire karşı!
Hamburgercisiyle, pizzacısıyla, steakhouse’larıyla ardı ardına açılan butik restoranlar sektörü de yeniden şekillendiriyor. Öyle ki Yemeksepeti’nin verilerine göre son dört yılda tekil restoranlar yüzde 184 büyüdü. Zincir restoranların büyüme oranı ise yüzde 48’de kaldı. Peki, ne oldu da Türk insanı son birkaç yılda butik restoranlara yönelmeye başladı? Bu butik restoranların başarısı mı yoksa dev zincirlerin başarısızlığı mı?
2018 FIFA Dünya (PAZARLAMA) Kupası
2018 FIFA Dünya Kupası’na az bir zaman kala heyecan doruğa çıktı. Büyük bir şölen içinde geçen organizasyonun önemli oyuncularından olan markaların hazırlıkları da tam gaz devam ediyor. Zira bu dev organizasyon markalar için de fırsatlarla dolu bir süreç sunuyor. Peki, tüm dünyada spor pazarlamasının en önemli ayaklarından birini oluşturan 2018 FIFA Dünya Kupası’na markaları nasıl bir atmosfer bekliyor?
Babalar ne ister?
Kabul edelim “Anneler Günü” coşkusuyla kutlanmıyor Babalar Günü… Ancak bu özel günde yapılan harcamalar yıldan yıla artış gösteriyor. Elbette böylesi özel dönemlerin o kadim sorusu yine tüketiciye soğuk terler döktürüyor: “Acaba ne hediye alsam?” Marketing Türkiye için DORInsight’ın gerçekleştirdiği “Babalar Günü Araştırması” işte bu zor soruyu yanıtlarken babaların en sevdiği markaları da gözler önüne seriyor…
Gençlere cesaret verme görevi bu yaz Murat Boz’da…
Cornetto her yaz sevilen bir sanatçıyla yaptığı iş birliği ve markasına özel hazırlanan sürpriz şarkılarla yaza sağlam adımlarla giriş yapıyor. Bu senenin sürpriz ismi ise Murat Boz oldu. Ünlü sanatçıyla yeni projeyi ve Cornetto’nun yaz sürprizlerini konuştuk. Elbette Boz’un sinema kariyerine de değinmeden edemedik…
İtibarlı influencer da olunur, bkz: Barış Özcan
Sabun köpüğü dünyasının en entelektüel ve derinlikli fenomenlerinden Barış Özcan… Ne “makyaj” videoları çekiyor ne de sulu “komedi” unsurlarına başvuruyor… YouTube’da odağına sanat, teknoloji ve tasarımı alan videolarıyla 90 milyon izlenmeye yaklaşan ve 1 milyon 460 bin aboneye sahip Barış Özcan “itibarlı influencer” kavramını sonuna kadar hak ediyor… Bakalım, Barış Özcan “fenomen olma” aşkı için neler söylüyor…
Geleceğin meyve suları tabuları yıkmaya hazırlanıyor!
Son zamanlarda günlük yaşamı iyiden iyiye etkisi altına alan sağlıklı yaşam trendi meyve suyu pazarındaki rekabeti de yeniden şekillendiriyor. İletişim kampanyalarında “sağlık” vurgusu hiç olmadığı kadar öne çıkarken şekersiz, katkısız ve detoks ürünlerinin sayısı yakın dönemde katlanarak artacak gibi görünüyor…
Yazın en sevilen markaları
Marketing Türkiye için Wizsight Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Yazın En Sevilen Markaları” araştırmasına göre yaz ve mutluluk tüketicinin zihninde bütünleşirken sırasıyla Algida, Coca-Cola ve ETS Tur yaz mevsimini sahiplenen markalar olarak öne çıkıyor. “Festival sponsoru” dendiğinde ise akıllara yüzde 41’le Fanta geliyor… İşte kavurucu yazın serinleten markaları…
Bunun adı birleşmek değil, dönüşmek
2018 yılına girerken bünyesinde faaliyet gösteren tüm yaratıcı ajanslarını tek bir yönetim altında toplamıştı Havas İstanbul Creative Group. Sürecin mimarı olan ve grubun geleceğine yön verecek isimler; Serhat Akkılıç, Cüneyt Devrim, Ergin Binyıldız ve Ceren Çubukçu ile hem bu önemli dönüşümü hem de Türkiye’deki kreatif iklimi konuştuk.
Çocuk dünyasında neler oluyor?
Çocuk dünyasının en can alıcı konularına yer verdiğimiz kids marketing dosyası kapsamlı içeriğiyle sizleri bekliyor. Bir yandan çocukların medya tüketimine göz atarken, diğer taraftan yükselen çocuk tekstilini inceledik. Ardından da giderek dijitalleşen oyuncak sektöründeki son trendlere göz attık… İşte kids marketing’in yeni dönemini şekillendirecek iç görüler…
Farkımız “Guru gürültü ” değil, akıllı strateji
İş hayatına kısa bir mola vermek için gittiği ABD’de iletişim danışmanlığı teklifi alınca kurduğu Keypoint Strategy&Communications’ı uluslararası alanda iş yapan bir yapıya dönüştüren Banu Aydoğan “Elinizde bir içerik var ama o içeriği yönetmeyi bilmiyorsanız rekabet yarışına baştan yenik başlıyorsunuz” diyor. Tüm dünyada kitlelerin “duymak” değil “ikna” olmak istediğini söyleyen Aydoğan’a göre bu durum pazarlamaya “deneyimi”, reklama “ispatı”, halkla ilişkilere “sebep-sonuç ilişkisiyle mühendislik yaklaşımını” mecbur kılıyor.
Politik kutuplaşma marka dünyasına sıçradı
Teknoloji şirketlerinin kendilerine ait sosyal alanlar oluşturma çabasının baskıcılığa evrildiğinin altını çizen Saffron Brand Consultants’ın CEO’su Jacob Benbunan, politik kutuplaşmanın marka dünyasına da sıçramasından şikayetçi…
Mobilya’da tarz savaşı
Alfemo “Benim Tarzım O”, Doğtaş “Şimdi Tarz Doğtaş”, Bellona “Tarz Arayana Bellona”, ABC Mobilya “Eviniz Tarzınızı Yansıtsın”, Develi Mobilya “Evinizin Tarzı Olsun”… Üç yıl önce Alfemo’nun başlattığı “tarz” söylemi şimdilerde mobilya sektörünün ana rekabet alanına dönüştü. Peki, ne oldu da mobilya markaları bir anda “tarz” kavramına odaklandı? “Tarz”a odaklanan mobilyacılar tüketicilere ne vadediyor? Bu çetin rekabette hangi markalar öne çıkıyor? İşte yanıtlar…
Günseli Özen: Abarttı demeden önce gidip görün
Kültür mirasına sahip çıkan toplumları görerek hep öykündüm. Doğuş Grubu’nun yaptığı ziyaretçi merkezini gezip de görselliğiyle değme köklü müzeye gıpta ettirecek bir içerikle adeta Neolitik Çağ’a seyahat edince, “Göbeklitepe emin ellerde” demek geldi içimden. Aman sakın ola ki abarttı demeyin. İnanmıyorsanız gidin görün!
Ali Saydam: Bildiğin gibi değil
İsmailağa Cemaati’nin marka yönetimi İsmailağa Cemaati ile cemaatten ayrılan Fatih Medreseleri grubunun “İsmailağa markasını kullanma” konusundaki anlaşmazlıkları ve sonrasındaki mahkeme süreci iletişim, marka yönetimi konusunda vaka analizi yapmak isteyenlerin dönüp mutlaka incelemeleri gereken bir olay…
Detaylar ve daha fazlası Marketing Türkiye Haziran sayısında….
Marketing Türkiye Mayıs sayısı bayilerde, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom e-dergi uygulamalarında sizleri bekliyor…