Şu bir gerçek ki reklamveren artık tek kuruşunun boşa gitmesini istemiyor ve reklam yatırımlarının sonuçlarını kuruşu kuruşuna görmek istiyor. Dijitalin iyiden iyiye yaygınlaşmasıyla birlikte artık bu harcamalar her mecrada hesaplanıp markaların gelecek yatırımları için öngörü bile sağlıyor. Bu ölçümlemeyi de medya planlama ajansları ROI (Return on Investment) sistemiyle gerçekleştiriyor. Peki, ROI nedir, nasıl ölçümlenir? Bu sistemin reklamverene sunduğu avantajlar neler? Tüm bu soruların yanıtı “yatırımın geri dönüşü” konusundaki başarılı çalışmalarıyla öne çıkan Speed Medya’nın analizleri ışığında hazırladığımız ve sektör paydaşlarının görüşlerine yer verdiğimiz haberimizde.
Ali Saydam: “Doğuş’tan örnek KSS girişimi”
Türkiye’de şimdiye kadar herhalde çok az KSS projesi için 1 milyar liranın üzerinde bir kaynak ayrılmıştır. Böyle bir çalışmanın iletişim boyutunda mutlaka üç aşamasının olması gerekir: Öncesi, sırası ve sonrası…
İstifalar AK Parti’yi Nasıl Etkiledi?
AK Parti içindeki “yenilenme” hareketiyle birlikte büyükşehir belediye başkanlarının istifaları da ardı ardına geldi… Kimi anında bastı istifayı, kimi “tehdide varan müdahaleler var” deyip ağlayarak bıraktı görevi. Peki, seçmenler bu istifaları nasıl yorumluyor? İstifalar “yenilenme” adına atılan olumlu bir adım olarak mı görülüyor yoksa AK Parti hakkındaki “yorgunluk” algısını mı pekiştiriyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için İstanbul Ekonomi Araştırma’nın gerçekleştirdiği Türkiye Monitörü Araştırması’nda…
Türk’ün Otomobille İmtihanı
Neredeyse Cumhuriyet ile yaşıt bir hayal bu defa gerçekleşmeye çok yakın… Kamuoyunun merakla beklediği yerli otomobil markasını yaratacak Ortak Girişim Grubu, Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından duyuruldu. Peki, Türk halkının ve uzmanların yerli otomobil konusundaki görüşleri neler? Yerli otomobil projesinin gerçekleşmesi için neler yapılması gerekiyor? Bu tutkulu hayali gerçeğe dönüştürecek potansiyel stratejileri masaya yatırdık…
Ali Gürak: Çocuklara Yönelik Pazarlamada Ebeveynler Hedeflenmeli
Son dönemde ölçümleme adına meydana gelen bazı gelişmeler internet reklamcılığını daha cazip bir konuma soktu. Ancak ROI ölçümlemeleri 13 yaş altı hedeflemeye izin vermiyor. Ayrıca çocukların internette yaşlarını büyük göstermesi de söz konusu… Dolayısıyla Kids Marketing alanında yatırımların geri dönüşünün incelenebilir olması için reklamların anne babaları hedefleyerek verilmesi gerekiyor.
The One Awards Objektif Araştırmalarla Belirlenir, Emeği Geçen Herkesi Ödüllendirir
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen ve zaman içinde pazarlama sektörünün en önemli standartlarından birine dönüşen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin dördüncüsü için nefesler tutuldu. Yıl içinde itibarını en çok artıran markalarla bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama ve halkla ilişkiler ajansları 5 Ocak 2018’de Raffles İstanbul’da düzenlenecek görkemli bir törenle ödüllerine kavuşacak.
Dünyayı Giydiren Türk Markaları
Türk tekstil şirketlerinin anlı şanlı dünya markalarına “fason” üretim yapmakla övündüğü günler çok gerilerde kaldı… Yılların uzmanlığı ve pazarlama yatırımıyla kendi moda markalarını yaratan Türk tekstil sektörü artık modanın kalbi sayılan şehirleri kendi mağazalarıyla donatıyor… Hatta kimi Türk markaları gittikleri ülkelerin pazar liderliğini çoktan ele geçirmiş durumda. Peki, sektöründe ünü Türkiye sınırlarını aşan, yaptığı ihracatla ülkelerin pazar payında zirveleri zorlayan Türk markaları hangileri? Denimden iç giyime, klasik giyimden deri giyime sektörün yerli üretim yapan oyuncularına açıldıkları yurt dışı pazarlarını sorduk. İşte dünyayı giydiren Türk markaları…
A+ Muhafazakarları Anlama Kılavuzu
Marketing Türkiye için Wizsight Araştırma’nın gerçekleştirdiği “A+ Muhafazakarları Anlama Kılavuzu” çalışmasına göre muhafazakar kitlede AK Parti’ye oy verme oranı gelir düzeyiyle birlikte artıyor. A+ Muhafazakarların yüzde 75’i modayı yakından takip ediyor, yüzde 73’ü kebapçıdan vazgeçmiyor… Yüzde 75’inin ne alkole ne de yanında içilmesine tahammülü var… Orta gelire sahip olanlar Torku’cu yüksek gelire sahip olanlar ise Ülker’ci…
Gündüz Kuşağı Kan Revan İçinde!
İzdivaç programlarının ekranlardan kaldırılmasıyla birlikte televizyonların gündüz kuşakları birer üçüncü sayfa bültenlerine döndü… Ekranda kayıpları arayanı da var kan donduran cinayetleri çözmeye çalışanı da… Peki, bu tür programlar izleyicileri nasıl etkiliyor? Neden gündüz kuşağı iflah olmaz formatlardan bir türlü kurtulamıyor?
Bir Prestijli Konut Lütfen!
Tüketicilerin kimine göre başını sokacak bir yer, kimine göre ise ciddi bir yatırım aracı konut… Peki, insanlar konut satın alırken nelere dikkat ediyor? Markaların sıklıkla dile getirdiği “prestij” algısı ne kadar etkili? Soruların yanıtı Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Konut Araştırması”nda…
Savaşın Kıyısında Çekilen Bir Barış Filmi: Mama
Yanı başımızda yıllardır devam eden Suriye İç Savaşı hepimizi derinden yaralasa da bundan en çok etkilenen kuşkusuz çocuklar… Ardında sayısız çocuğu evsiz ve yetim bırakan savaş, Genna İstanbul’un “Mama” filminde tüm çıplaklığıyla gözler önüne seriliyor. Kilis Belediyesi’nin desteklediği Mama, yaşanan dramı yansıtırken yaratıcılığıyla katıldığı tüm festivallerden ödülle dönüyor…
“İnovatif Yaratıcılık” Epica’da Ödüllendirildi
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği, Günseli Özen’in jürisinde yer aldığı uluslararası yaratıcılık festivali 31. Epica Awards’da ödüller sahiplerini buldu. 16 Kasım Perşembe gecesi Berlin’de düzenlenen ödül gecesinde 524 çalışma ödül için yarıştı. ABD’nin toplamda 63 ödül alarak en başarılı ülke olduğu yarışmada Türkiye’den 5 kampanya eve ödülle döndü.
Yapay Zekayı Kullanmayan Kreatiflerin Sonu Geldi
Wunderman’ın UK&MESA Chief Creative Officer’ı Ian Haworth’a göre yaratıcılık olmadan data ve yapay zeka hiçbir anlam ifade etmiyor… Yapay zekanın kreatifler için son derece heyecan verici yeni ve eğlenceli bir araç olduğunu söyleyen Haworth bu araçlardan faydalanmayan kreatiflerin de sonunun geldiğini savunuyor…
Poltio Dünyaya Açılıyor
Poltio.com kurulduğu günden bu yana 120 binin üzerinde sorunun sorulduğu ve 155 milyonun üzerinde oy kullanılan bir sosyal ağ. Herkese özgürce test/quiz ve anket gibi etkileşim yaratan içerikler oluşturma ve kendi sayfasına embed etme imkanı sağlayan Türk girişimi Poltio, aldığı 1 milyon TL’lik yatırımla global açılımını gerçekleştirmek için hazırlıklara başladı. Bu başarılı girişimin kullanıcılara sunduğu olanakları ve hedeflerini Poltio Ortağı Banu Güler Kantarcı ile konuştuk…
Koray Özdemir: AVM Sektöründe Bütçe Kısıtlamaları Kısır Döngü Yaratıyor
Türkiye ekonomisinin amiral gemilerinden biri olan alışveriş merkezi sektörü bu yıl önemli bir durgunluk içinde. Bir yanda rekabet korkusuyla durdurulan yatırımlar, diğer yandan nitelikli etkinliklere yer vermeyip bütçe üzerinden iş satın alımı… 2018’de birçok yeni AVM hizmete girecek. Doğru strateji geliştirmeyen AVM’ler yok olabilir…
App Store ve Google Play üzerinden Marketing Türkiye Aralık sayısını hemen okumak için tıklayın…