Her sektörün kendine has dinamikleri var. Öncüleri, liderleri ve taviz vermeyenleri… Standartları da onlar belirliyor, oyunun kurallarını da. Peki, Türkiye’de standartları belirleyen markalar hangileri? Bu markaların özellikleri neler? Tüketici standartları belirleyen markalardan ne bekliyor? Tüm bu soruları Marketing Türkiye adına Sia Insight tarafından gerçekleştirilen “Standartları Belirleyen Markalar” araştırması yanıtlıyor.
Ali Saydam yazdı: Azar azar bu iş size eksi yazar
Armağan Çağlayan “Sarı Dolar”dan şikayetçi!
Yaptığı her söyleşi olay oluyor, davet ettiği konuklar bir anda sosyal medyanın gündemine oturuyor… Yılların televizyoncusu Armağan Çağlayan deyim yerindeyse YouTube kanalıyla Türk medyasında usul usul bir devrim yapıyor. “Gör Beni” programıyla milyonları kanalına kitleyen Çağlayan ile dijital yayıncılıktan konvansiyonel medyaya, yeni kuşakların izleme alışkanlıklarından gelecek planlarına kadar pek çok konuyu konuştuk. O alıştığımız keskin üslubuyla “Şimdiki televizyon, televizyon değil, hepsi Netflix…” diyen Çağlayan “Türkiye’de 5-6 TV kanalı kalacak” diyor. İsmini belirtmese de bir streaming platformuyla görüşme hâlinde olduğunu söyleyen tecrübeli programcı en çok da YouTube’un “sarı dolar’ından” şikâyetçi.
Türkıye’nin babaları ve baba markaları
Türkiye’nin babalarını ne kadar tanıyoruz? Mesela kendilerine bakıyorlar mı? Tansiyon noktaları neler? Keyifli vakit geçirmek için neler yaparlar? Çocuklarının arkadaş ve eş seçimlerine ne derece dahiller? Hangi markaları zirveye koyuyorlar? Yanıtlar Marketing Türkiye için Pragma Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Babametre” araştırmasında…
Başka bir ev 4: Yaşanan değil yaşayan mutfaklar
Mutfak, gıda ya da beslenme konusunda öncesinde ne konuşur, ne derdik bilmiyoruz ama an itibarıyla çok emin olduğumuz bundan böyle yediğimiz, içtiğimize daha çok dikkat edeceğimiz. Bosch’un Marketing Türkiye ile birlikte tasarladığı, FutureBright’ın araştırmasını yaptığı “Başka Bir Ev Araştırması” bize, mutfağın yaşama alanımız olduğu kadar artık yaşayan bir alana dönüştüğünü söylüyor.
Günseli Özen yazdı: Platform savaşları başladı
Yıl 2007; Nokia, Samsung, Motorola, Sony ve LG küresel pazarın yüzde 90’ınına hükmetmektedir. O dönem henüz varlığı hissedilmeyen Apple sahneye çıkar ve sekiz yılda küresel kârın yüzde 92’sini ele geçirir. Mobil cihazlar beklentileri karşılıyordu ama iPhone’u farklı kılan inovatif tasarımı ve yenilikçi becerileriydi. O yıllarda Apple’ın bilgisayar pazar payının yüzde 4, cep telefonunda ise yüzde sıfır olduğunu “Ağ Etkisini” daha iyi anlamak için aklımızda tutalım.
Sosyal medyanın en iyileri ödüllerine kavuşuyor
Türkiye’deki tüm marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif verilerle ve jüri değerlendirmesiyle ölçen en kapsamlı yarışma Social Media Awards Turkey 2021 ödül töreni için geri sayım başladı. 810 başvuruyla rekor seviyede bir katılımın gerçekleştiği Social Media Awards Turkey 2021’de hem “Jüri Ödülleri” hem de “Veri Ödülleri” bölümünde kazanan markalar 9 Haziran’da online olarak gerçekleştirilecek törenle ödüllerine kavuşacak.
Kim demış “Z’ler sadık değil” diye!
Marketing Türkiye için Areda Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kuşakların Marka Tercihleri” araştırma serisinin ilki Z, Y, X ve Baby Boomers kuşaklarının hazır giyim tercihlerini sorguluyor. Hangi kuşağın hangi markaları tercih ettiğini ortaya koyan araştırma, tercihlerin gerisindeki derin uçuruma da ışık tutuyor. Çalışma “Z kuşağının marka sadakati yok” klişesini de sorgulamaya açıyor…
Youth Talks umut ve çözüm için geliyor
2019 yılında “Umut Dolu Gelecek” sloganıyla başlatılan Youth Talks, gençlik destekçileri VakıfBank ve Vestel’in katkılarıyla yeni phygital formatıyla yola devam ediyor. Günümüz koşullarında yalnızca umudun yeterli olmadığı farkındalığından hareketle Marketing Türkiye gençlik buluşmalarından biri olarak hayata geçirilen Youth Talks 2021, gençlerin karşısına “umut” ve “çözüm” kavramlarını birleştirerek çıkacak.
Nurçin Koçoğlu yazdı: Pazarlama liderlerinden ne bekleniyor?
Küresel etkinlik, araştırma ve teknoloji hizmetleri şirketi GDS Group’un düzenlediği CMO Digital Summit, bu yıl “Pazarlama Yetkinliklerinin Evrimi” (The Evolution of the Marketing Skillset) teması ile 19-21 Nisan tarihleri arasında çevrimiçi olarak gerçekleşti. Dünyanın farklı ülkelerinden ve farklı sektörlerden 46 pazarlama lideri ile 44 markanın yer aldığı CMO Digital Summit’e Türkiye’den katılan tek isim olma şansım oldu. Üç gün süren etkinlikte öne çıkan başlıkları Marketing Türkiye okuyucuları için derledim.
Paket servisin en “hızlı ve lezzetli”leri
Paket servis restoranlar artık herkesin vazgeçilmezi. Z kuşağıyla birlikte başlayan popülaritesi pandeminin de etkisiyle zirveye çıktı. Üstelik tüketiciler artık siparişleri üzerinden markaları hızı, lezzeti ve servis kalitesini ayrıştırarak puanlıyor, bu puanlar yeni müşteriler için de referans olup markaların kaderini belirliyor. Peki ama nedir bu işin standardı? Tüketiciler paket servisten neler bekliyor? Bu zorlu yarışta öne çıkan markalar hangileri? Yanıtlar Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Hızlı ve Lezzetli” araştırmasında…
Türkiye’nin en etkili influencer’ları
Ezberlerin hükümsüz olduğu pazarlama evrenine her geçen gün yeni oyuncular dahil oluyor. Ancak son dönemin en etkili oyuncuları şüphesiz ki influencer’lar… Oluşturdukları pazarın Türkiye’de 2021 yılında 50 milyon dolarlık bir büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Peki, hızla büyüyen bu pazarın en etkili isimleri kimler? Hangi mecrada hangi influencer’lar öne çıkıyor? Marketing Türkiye için INFLOW Network’ün gerçekleştirdiği analizler, rakamlar üzerinden bu sorulara yanıt veriyor.
Yazın süper kahramanı: klima
Günümüz insanının vazgeçilmezlerinden biri klima. Özellikle hayatımızı derinden etkileyen pandeminin evde geçirilen süreleri uzatmasıyla klimaların önemi bir kat daha arttı. Marketing Türkiye için Pulside’ın gerçekleştirdiği kapsamlı “Klima Araştırması” tüketicinin yazın kahramanı, kışın kurtarıcısı klimalarla olan ilişkisine ışık tutuyor…
Müşterisini dinlemeyen, avukatını dinlemek zorunda kalır
M. İmer Özer’in T.U.H.A.F Marka Yönetimi adlı kitabı kısa bir süre önce Elma Yayınevi’nden çıktı. Kitap pazarlama aygıtını karmaşık ve anlaşılmaz tanımlardan, deyimlerden arındırarak şirketleri daha kârlı, daha başarılı hâle getiren bir yönetim disiplini olarak ele alıyor. Hem de yazarın “tuhaf” olarak nitelendirdiği bir bakışla. Bu yaklaşımını “sıradan işler yapmak hiçbir zaman tercihim olmadı” sözleriyle açıklayan Özer hem akademik hem de yöneticilik kariyerini harmanladığı samimi bir üslupla anlatıyor hikayelerini. Bu “tuhaf” kitabın pazarlama sektörüne verdiği mesajları konuştuğumuz Özer, “Müşterisini dinlemeyen bir gün avukatını dinlemek zorunda kalır” diyor…
Algılama yönetiminin yeni gerçekleri
Ali Saydam’ın “Algılama Yönetimi” adlı kitabı raflarda yerini aldığında takvimler 2005 yılını gösteriyordu. Yayınlandığı dönemde özellikle iletişim dünyası tarafından büyük bir ilgiyle karşılanan kitap uzun süre “edebiyat dışı” kitaplar kategorisinde en çok satanlar arasında yer aldı. İletişim sektörünün bu önemli kaynağı 16 yıl sonra güncellenen ve genişletilmiş içeriğiyle yeniden okurla buluştu. Kitabın yazarı Ali Saydam ile hem güncel örnekler ve araştırmalarla tazelenen “Algılama Yönetimi” kitabını hem de dijital dünyada yeniden şekillenen algı yönetimini konuştuk.
Güzellik kabuk değiştirdi
Mağaza deneyiminin dokunmayı ve etkileşimi desteklediği kozmetik sektörü pandemi şartlarında zorlu bir sınav veriyor. Zira kısıtlama ve karantina şartlarında önceliklerini tekrar gözden geçirmek durumunda kalan tüketicilerin kozmetik alışkanlıkları köklü bir değişimden geçiyor. Peki, Türk insanının kozmetik alışkanlıkları pandemiyle birlikte nasıl dönüştü? Hangi ürünlerden vazgeçildi, hangilerinin satışları arttı? Maskeli bir dünyada güzellik ne ifade ediyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kozmetik Sektöründe Değişen Alışkanlıklar” araştırmasında…
CMO TRANSITION ACADEMY ilk mezunlarını verdi
Marketing Türkiye ve Deloitte Academy iş birliğiyle hayata geçirilen “NexCMO Marketing Academy”nin ilk eğitim programı olan “CMO Transition Academy” 1 aylık eğitim sürecini tamamlayarak ilk mezunlarını verdi. Pazarlama profesyonellerinin ileriyi görebilmesini ve hızla değişen dünyada tüketici davranışlarını önceden analiz edip, jenerik pazarlama stratejilerinin ötesine geçmesini sağlamak amacıyla kurulan akademide alanında uzman eğitmenler yer aldı. Elde edilen gelirin yüzde 20’sinin Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’ne (ÇYDD) bağışlandığı akademide, farklı hedef kitleler için 3 farklı eğitim programı düzenlendi. Gelin CMO Transition Academy’yi bir de eğitmenlerden dinleyelim…
Tatilciler güvenli bir liman arıyor
Oldukça soğuk, stresli ve kısıtlamalarla dolu bir kışın ardından tüm gözler yaza çevrildi. Son yılların en çok beklenen yazı kapıyı çalarken “temkinli” tatil planları da masada. Peki, Türk halkı bu yıl nasıl bir tatil planlıyor? Bu planlara hangi hijyen önlemleri eşlik ediyor? En büyük tatil motivasyonu ne? Tatilciler seyahat ve konaklama şirketlerine ne kadar güveniyor? Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Değişen Tatil Alışkanlıkları” araştırması tüm bu sorulara yanıt veriyor…
Hepsi ve daha fazlası Marketing Türkiye Haziran sayısında…
Marketing Türkiye Haziran sayısını iOS ve Google Play Turkcell Dergilik uygulaması üzerinden okuyabilirsiniz…