Günlük rutinlerimizin bir anda değiştiği, vaktimizin çok büyük bir kısmını evde geçirmek zorunda olduğumuz pandemi dönemi, hepimizde yeni alışkanlıklar ve davranış değişikliklerine sebep oldu. Evlerimize kapandığımız bu günlerde aileler hep birlikte televizyon karşısına geçti. Öyle ki TİAK’ın verilerine göre Nisan ayında hanedeki toplam televizyon izleme süreleri kimi günlerde 9 saatin üzerine bile çıktı. Üstelik televizyon izleme eğilimi tüm SES gruplarında benzer bir artış gösterirken, kadınların ve erkeklerin televizyon izleme sürelerindeki fark, pandemi öncesi döneme nazaran yarı yarıya indi.
Social Media Awards Turkey 2020 ödülleri sahiplerine kavuşuyor!
Türkiye’deki tüm marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif veriler ve jüri değerlendirmesi ile ölçen en kapsamlı yarışma Social Media Awards Turkey 2020 ödül töreni için geri sayım başladı.
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle bu yıl dördüncüsü düzenlenen organizasyonda ödüller görkemli bir törenle sahiplerini bulacak. Jüri başkanlığını Reklamcılar Derneği Başkanı Volkan İkilerin yaptığı yarışmada jüri üyeleri kazananları belirlemek üzere 22 Ağustos’ta online toplantıyla bir araya geldi. Kazananların görkemli bir törenle açıklanacağı yarışmada, sektörün birbirinden önemli isimlerinden oluşan jüri üyeleri 1 Mart 2019-31 Mart 2020 tarihleri arasında sosyal medyada yayınlanan en başarılı çalışmaları kapsamlı kriterlere göre değerlendirerek kazananları belirledi.
Tüketiciler yeni markalar istiyor!
Tüketicilerin hangi sektörlerde yeni markalara ihtiyaç duyduğunu, yeni nesil markaların hangi özelliklere sahip olması gerektiğini ortaya koymak için Marketing Türkiye adına FutureBright tarafından gerçekleştirilen “Marka Repertuvar Endeksi (MRE)” araştırması tamamlandı. Ezber bozan araştırma “Covid-19 sonrası tüketici marka repertuvarlarını genişletecek, kimi kategorilerde hikayeler baştan yazılacak” diyor. Coronavirüs salgınının her 10 kişiden 9’unun genel satın alma alışkanlıklarını değiştirdiğine vurgu yapan çalışma yeni marka ihtiyacı kadar kendini yenilmesi gereken markaları da gözler önüne seriyor. “Marka Repertuvar Endeksi (MRE)” araştırması markalar evrenindeki fırsatlara da ışık tutuyor.
Düğün ekonomisi: Ülkemizin güzel insanlarını düğünlerde anlamak
Düğünler üzerinden toplumsal dalgalanmaları okumak mümkün müdür? Kesinlikle evet! Peki, neden? Ölçek ekonomisine vurduğumuzda bile nüfusun sekizde biri her yıl düğün sektörüyle doğrudan ilişkili. Bir de işin sosyolojik ve de psikolojik yanını alırsak toplumun kilidini düğünle münasebetimizden çözmek mümkün. Pandemide bile ne düğünlerimizden ne de halayımızdan vazgeçemedik ve elbette COVID-19’da patlama yaşadık. Düğün salonu sahipliğinden işkolunu meslek alanına dönüştürmek üzere yıllarını adayan Düğün Saloncuları ve Organizasyoncuları İşveren Sendikası Başkan Yardımcısı Ümit Yaşar Demir ile düğünlerimize bakarak evlilik çağındaki gençlerimizi ve ailelerini anlamaya çalıştık.
Online basın toplantıları ne kadar etkili?
Pandemiyle birlikte pek çok sektörün çalışma prensipleri ve çalışma biçimleri değişirken, geleneksel basın toplantıları da bir süreliğine rafa kalktı. Medyayla ilişkilerde kritik bir öneme sahip olan basın toplantıları pandemi döneminde hızla lüks otellerden dijital ortama taşındı, medya buluşmaları yeni bir boyut kazandı. Peki, geleneksel basın toplantılarıyla kıyaslandığında online basın toplantıları ne kadar verimli? Daha da önemlisi online basın toplantıları salgın sonrasında da varlığını sürdürebilecek mi?
Tüketici davranışları nasıl değişti?
Pandemi döneminde akıllı telefon ve sosyal medya kullanımının en çok arttığı ülke Türkiye… Ertelenen satın alma kararlarında da dünya ortalamasının bir hayli üstünde. Tüketicilerin yüzde 85’i markalardan esnek ödeme koşulları sağlamasını beklerken her 3 kişiden 1’i “mağaza içi ücretsiz sağlık testi” gibi hizmetler talep ediyor. Baby Boomers kuşağı hızla dijitalleşiyor, Z kuşağı ise ezber bozan yaklaşımlarıyla öne çıkıyor. Marketing Türkiye ve 365 Derece iş birliğiyle gerçekleştirilen “Covid-19 Sürecinde Tüketici Davranışlarının Değişimi” araştırması tüketicinin yaşadığı değişimi global karşılaştırmalarla ve çarpıcı saptamalarla gözler önüne seriyor.
Sosyal medyada sizi en çok ne kızdırıyor?
Son dönemde en çok konuşulan konuların başında geliyor sosyal medya. Geçtiğimiz ay meclisten de geçen sosyal medya düzenlemesi internet kullanıcılarını ikiye böldü. Kimileri sansür endişeleri nedeniyle düzenlemeye şiddetle karşı çıkarken kimileriyse bu kararı yerinde buluyor. Peki, gerçekten de sosyal medyanın bir düzenlemeye ihtiyacı var mıydı? Sosyal medyada kullanıcıları en çok ne kızdırıyor?
Süper Bakan: Fahrettin Koca
Koronavirüs salgınında aldığı hızlı aksiyonlar, kurduğu iletişimle tüm Türkiye’nin gönlünde taht kurdu Sağlık Bakanı Fahrettin Koca… Bu süreçte muhalif kesimlerin de takdirini kazanan Koca, kriz iletişimi anlamında okullarda okutulacak bir stratejiyle toplumu sakinleştirip tedbirli olmaya çağırdı. Peki, bu başarının altında ne yatıyor? İletişim sektörünün önde gelen isimleri Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın süreç yönetim performansını nasıl buluyor?
Z Kuşağı bildiğiniz gibi değil!
Son günlerde sosyal ve siyasal tartışmaların gündeminden hiç düşmüyor Z kuşağı… Zira kendilerinden önceki
kuşaklardan keskin çizgilerle ayrılan bu yeni kuşak önümüzdeki birkaç 10 yılda bayrağı “Y”lerden devralarak
ekonomiden siyasete kadar neredeyse her alanda hüküm sürmeye başlayacak. Peki, her yönüyle merak
konusu olan Z kuşağı hayata ve iş dünyasına nasıl bakıyor? Kişisel ve toplumsal konulardaki hassasiyetleri
neler? Nasıl bir iş, nasıl bir kariyer ve nasıl bir dünya istiyorlar? Tüm bu soruların yanıtları ve daha fazlası
Marketing Türkiye için Sia Insight tarafından gerçekleştirilen Z Kuşağı Araştırması’nda…
Uçak out, otobüs in!
Koronavirüs salgınında kalabalıktan kaçınmak isteyen ve hijyeni önemseyen tüketiciler ulaşımda kiralık araçları tercih ediyor, havayolu ulaşımı yerine karayoluna yöneliyor. Peki, tüketicinin ulaşım tercihi son dönemde nasıl şekilleniyor? Pandemiyle birlikte tüketiciler ulaşım sektöründen neler bekliyor? Yanıtlar Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Pandemi Sürecinde Karayolu Taşımacılığı ve Kiralık Araç Sektörü Araştırması”nda…
Söz sırası çocuklarda!
Marketing Türkiye için DORinsight’ın gerçekleştirdiği “Okul Alışverişi” araştırmasına göre veliler bu yıl okul alışverişine ortalama 668 TL ayırmayı planlıyor. Pandemiye karşın alışverişin ilk adresi AVM’ler olurken kıyafet tercihinde LC Waikiki, ayakkabı tercihinde adidas, teknoloji alışverişinde Teknosa öne çıkıyor. Market tercihinde ise ilk adres Migros… Araştırmaya göre alışverişi veliler yapsa da karar verici koltuğunda çocuklar var!
Kombi avı başlıyor
Sonbahara adım attığımız bugünlerde kış hazırlıklarıyla iklimlendirme sektörü de hareketlenmeye başladı. Markaları, özellikle kombi sektöründe kıran kırana bir rekabet bekliyor. Peki, tüketiciler kombilerini hangi kriterlerle, nereden alıyor? Kombi pazarının yükselen trendleri neler?
Sağlık iletişimi sil baştan!
Covid-19 pandemisi hayatlarımızda yeni bir milat oldu. İş yapma şekillerinden tüketici davranışına kadar bir çok kritik noktada hem hızlı, bir o kadar da kalıcı değişiklikler yaşadık. Peki, pandemi sürecinde değişen dengeler neler oldu? Özellikle sağlık sektörü nasıl bir dönüşümden geçiyor? Sağlıkta Ar-Ge çalışmaları ne durumda? Pandemiye karşı sağlık sistemindeki paydaşlar neler yapıyor? Bütün bunlar olurken sektörün iletişim dili nasıl farklılaşıyor? Ve daha pek çok soruya global kaynaklardan da yola çıkarak yanıt aradık.
Anadolu’dan marka çıkar
Marketing Türkiye olarak Türk ekonomisinin ve dahi markalaşma dünyasının temelinin Anadolu’da olduğunu hiç unutmadık. Yıllarca inatla “Marketing Anadolu” dergisini çıkarmamız da bundandı, 14 yıldır onlarca ili ziyaret ettiğimiz İPZ Anadolu zirvemizi kesintisiz olarak gerçekleştirmemiz de… Şimdi bu yaklaşımı Marketing Türkiye sayfalarına taşıyoruz. Bundan böyle her ay “Anadolu’dan Marka Çıkar” bölümünde Anadolu’daki marka dünyasının nabzını tutacağız.
Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Eylül sayısında sizi bekliyor. Okumak için TIKLAYIN…