Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle bu yıl altıncısı düzenlenen ve zaman içinde pazarlama sektörünün en önemli standartlarından birine dönüşen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri 9 Ocak 2020’de Raffles İstanbul’da düzenlenecek törenle sahiplerini bulacak. Peki, “The ONE Awards” sonuçlarına göre 2019’da itibarını en çok artıran markalar hangileri oldu?
Stratejileriyle fark yaratanlar
Pazarlama dünyası rekabetin boyut atladığı, markaların yenilikçi kampanyalarla farkındalık yaratmaya çalıştığı zorlu bir seneyi daha geride bıraktı. Ekonomik dalgalanmalarla pazarlama bütçeleri daralırken markalar da duygusal ve fiyat odaklı çalışmalara yöneldi. Peki, hangi markalar 2019’da pazarlama stratejileriyle rakiplerine fark attı? Marketing Türkiye için Türkiye’nin önde gelen marka danışmanlarının belirlediği “2019’un En Başarılı Pazarlama Stratejileri”ni, bu başarılı çalışmaların yaratıcılarından dinledik.
2019’a damga vurdular…
Marketing Türkiye – Poltio iş birliğiyle gerçekleştirilen “2019’un ‘En’leri” anketi geçtiğimiz yıla damgasını vuran kişi ve olayları gözler önüne seriyor. marketingturkiye.com.tr ve polito.com üzerinden gerçekleşen teknolojiden spora, sinemadan magazine kadar birçok alanda soruların yer aldığı anket 2019’un kısa bir özetini sunuyor. 5 bin 332 kişinin oy kullandığı anket sonuçlarına göre 2019’da “Yılın Kazananı” Ekrem İmamoğlu olurken “Yılın Kaybedeni” Binali Yıldırım oldu. Katılımcılar “Yılın en beğenilen Türk filmi” olarak 7. Koğuştaki Mucize’yi seçerken “Yılın en beğenilen yabancı filmi” ise Joker oldu.
İş dünyasının liderleri 2020’den ne bekliyor?
Son iki yıldır ekonomik dalgalanmalar ve yükselen döviz kuruyla büyük bir sınavdan geçen iş dünyası için yeni bir yıl daha başlıyor… Perakendeden tekstile, e-ticaretten teknoloji şirketlerine kadar Türkiye ekonomisine yön veren markaların CEO’ları 2019’un sektörleri adına nasıl bir yıl olduğunu ve 2020 beklentilerini Marketing Türkiye ile paylaştı. Yeni yılda iş dünyasının odaklandığı konular arasındaysa yurt dışı büyüme hedefleri, inovasyon ve müşteri deneyimi var.
2019’un en beğenilen reklamları
Türk reklamcılık sektöründe “esinlenme” tartışmalarının bolca yapıldığı bir yılı geride bırakmış olsak da tüketicinin kalbini fethedip satışları artıran pek çok yaratıcı kampanyaya da şahit olduk. Peki, bu kampanyalar hangileriydi? Marketing Türkiye için araştırma şirketi DORinsight’ın 500 kişiyle görüşerek gerçekleştirdiği “2019’un En Beğenilen Reklamları” araştırması bu sorunun yanıtını veriyor.
Yılın kazanan ekipleri
Pazarlama dünyasındaki başarılı işlerin ödüllerle taçlandırılması hiç şüphesiz ki en büyük motivasyon kaynaklarından biri. 2019’da gerek halk jürisi tarafından gerek bağımsız otoriteler tarafından en çok ödül alan marka ve ajanslar ise merak konusu… Aldıkları ödüller ve yaptıkları çalışmalarla adından söz ettiren ajans ve markaların yetenekli ekipleri ödüllerle dolu bir yılın arkasındaki içgörülerini ve başarı sırlarını Marketing Türkiye’ye anlattı…
Duygu yüklü kampanyalar fark yarattı
Markaların milli duygulara yoğunlaştığı, kreatiflerin Türk halkını duygu yüklü kampanyalarla etkilemeye çalıştığı bir yıl oldu 2019. BoomSocial’ın Marketing Türkiye için hazırladığı “2019’un En Çok Konuşulan Dijital Kampanyaları” listesinde de başı özel günler için hazırlanan duygu dolu dijital reklam filmleri çekiyor.
2019’un en beğenilen dizileri
Türk toplumunun yerli dizilere sevdası bitmek tükenmek bilmiyor. Günde ortalama 4,4 saat televizyon izleyen Türk insanı bu sürenin 2,7 saatini Türk dizilerine ayırıyor. Peki, 2019’a damgasını vuran diziler hangileri oldu? İzleyicinin en sevdiği dizi karakterleri kimler? Türk halkı online platformlarda en çok hangi diziyi izliyor? Marketing Türkiye için Xsight Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “2019’un En Beğenilen Dizileri” araştırması tüm bu sorulara yanıt veriyor…
İş dünyasının 2020 ekonomi öngörüleri
Sia Insight’ın Marketing Türkiye için bu yıl ikincisini gerçekleştirdiği ve üst düzey yöneticilerin katılımıyla yapılan İş Dünyası Gündem Değerlendirme Araştırması’na göre yöneticiler 2020’ye daha umutlu bakıyor. Ancak hâlâ Türk ekonomisine güven düşük (yüzde 12). Üst düzey yöneticilere göre 2020’de Türk ekonomisinin en büyük sorununu yüzde 83 ile işsizlik olacak.
2020’ye yön verecek pazarlama trendleri
İyiden iyiye pazarlama alanına nüfuz ederek hayatımıza giren AR/VR, 360 derece video, yapay zeka ve 5G gibi yeni araçlar ve teknolojiler markaların tüketicilerle arasındaki bağı bambaşka bir boyuta taşıyor. Yeni trendleri takip eden markalarsa yeni yıla bir sıfır önde başlıyor. Peki, 2020’ye damgasını vuracak pazarlama trendleri neler olacak? İşte 2020’de pazarlama dünyasını tamamen değiştireceğine inanılan pazarlama trendleri…
Ali saydam yazdı: zor, ama umutsuz değil…
Ayşen Akalın yazdı: 2020 değişim ve dönüşümün yılı olacak
Ertan Aksoy yazdı: Yeni yılda tüketici fiyata daha çok odaklanacak
Esra Şengülen Ünsür yazdı: 2020 “yalan haberle mücadele yılı” olacak
Gonca Karakaş yazdı: Donanımlı olmayan iletişimcinin işi zor!
Ömür Kula Çapan yazdı: 2020 bizim senemiz olabilir mı? Lütfen olsun!
Volkan ikiler yazdı: Reklam sektörü ekonomiye paralel olarak büyümeli