Türk tüketicisi yeniden keşfediliyor!
Her gün yeni bir olay, yeni bir haber… Türkiye’de gündem anlık olarak değişmekte… Değişim elbette sokaktaki vatandaşın yaşam şekline ve tüketim alışkanlıklarına da yansıyor. Zaman içinde ciddi sosyal, politik ve ekonomik kırılmalar yaşayan Türkiye’de artık yepyeni bir sosyolojik yapı var. Bu gerçeklerden yola çıkan MGMedia, TGI datasını kullanarak yaptığı MGLife analizinde Türkiye’deki toplumsal grupları, makro hedef kitleleri yeniden tanımladı. İşte 12 grupta değerlendirilen Türk tüketicilerin yeni profili…
Ali Saydam: Bu kampanya bizde de çalışır…”
Teknoloji bağımlılığını kendine dert edinen Save the Children isimli uluslararası yardım kuruluşu “Telefonsuz Cuma” adlı bir kampanya başlattı. Katılımcılardan toplanan paralarla yoksul kişilere telefon alınan bu kampanyanın Türkiye’de de yapılması halinde ses getireceğe benziyor.
Günseli Özen: “Memeler risk altında”
IPSOS Araştırma Şirketinin her yıl yaptığı araştırma Türkiye’de her üç kadından birinin ailesinde meme kanseri geçirmiş bir kişinin var olduğunu söylüyor. Meme kanseri dünyada olduğu gibi ülkemizde de kadınlarda görülen kanser tipleri arasında birinci sırada. AVON’un Türkiye’de meme kanseriyle mücadelesi ise 20 yıl önce başlamış…
“Halk ister Halkbank Yapar sloganı yerini buldu”
Halkbank, komedyen Şahan Gökbakar’ın rol aldığı yeni reklam filmi “Halk İster Halkbank Yapar” ile reklam kuşaklarına hızlı bir giriş yaptı. Son dönemin en dikkat çeken kampanyasının ortaya çıkış sürecini ve altında yatan stratejiyi, Halkbank’ın yeni yüzü Şahan Gökbakar ve Halkbank Destek Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ö. Faruk Şenel’den dinledik…
Ali Gürak: “Süper çocuklara süper hobiler”
Çocuk büyüdükçe ve hayatındaki diğer olaylar sayesinde özgüvenini kazandıkça süper kahramanları, çizgi romanları birer birer unutuyor ama hobilerinin getirdiği alışkanlıklar ömür boyu sürüyor. O yüzden biz de kids marketing çalışmalarımızda çocukların hayal dünyalarında sınırsız yaratıcılığın keyfini çıkarmaları için fırsatlar yaratmayı ve geleceklerini şekillendirecek deneyimler yaşamalarını sağlamayı amaçlıyoruz.
“Medya planlama ajansları datanın kalbidir”
Medya planlama şirketlerinin datanın kalbine dönüştüğünü söyleyen Mindshare Türkiye CEO’su Bülent Yar, çalışılan ajans sayısının artmasıyla medya planlama ajanslarının tüm pazarlama sürecinin kürasyonunu üstlendiğini düşünüyor. Sektörün Türkiye ekonomisinin 3,6 katı civarında bir hızla büyüdüğünü söyleyen Yar, önümüzdeki dönem konusunda da bir hayli iyimser: “Bugün çok olumsuz konuşan arkadaşların mahçup olacağını düşünüyorum.”
En iyi işler Kristal Elma’yla ödüllendirildi
28’incisi gerçekleşen Kristal Elma Festivali her sene olduğu gibi bu sene de yerli ve yabancı pek çok konuşmacıyı kreatif endüstri temsilcileriyle buluşturdu. Bin 936 işin yarıştığı etkinlikte en çok Kristal Elma’yı bu yıl da TBWA\İstanbul aldı. Ajans, aralarında bir büyük ödülün de bulunduğu 26 Kristal Elma’yla ajansına döndü. Yarışmada en çok ödül alan diğer iki ajans ise birer büyük ödülle birlikte 12 Kristal Elma kazanan Concept ve Y&R İstanbul oldu.
Medya 15 Temmuz’da güven tazeledi
Ekonomiden milli savunmaya kadar pek çok alanda ciddi bir dönüşüme neden olan 15 Temmuz darbe girişimi Türk medyasında da yeni bir dönem başlattı. Peki, yandaş medya-havuz medyası tartışmalarının bir kenara bırakıldığı bu yeni dönemde medyadaki dengeler nasıl şekilleniyor? Türk halkının medyaya olan güveninde bir artış oldu mu? Halk medyanın darbe gecesi performansını nasıl değerlendiriyor? Türk halkının en güvendiği medya kuruluşları ve gazeteciler hangileri? Tüm bu soruların yanıtı Xsights Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği Medya ve Güven Araştırması’nda…
C Level Club’ta pazarlama otomasyonu konuşuldu
Pazarlama sektörünün öncü dergisi Marketing Türkiye tarafından üst düzey pazarlama iletişimi profesyonelleri için 2012 yılında kurulan bir bilgilendirme ve networking platformu olan C Level Club, yılın dördüncü toplantısını 12 Ekim Çarşamba günü SALT Galata’da gerçekleştirdi. Toplantıda Project House Kurucu & Yönetici Ortağı Sinan Günal, Oracle’ın desteğiyle “Oyunun Kuralları Değişirken: Pazarlama Otomasyonu” başlıklı sunumunu pazarlama profesyonelleriyle paylaştı.
“Beş yıl içinde mağaza sayımız 2 bine ulaşacak ”
Yıl sonunda Türkiye hariç 18 ülkede toplam 118 mağazaları bulunacağını ve cirolarının yüzde 60’ını yurtdışından elde ettiklerini ifade eden Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kavukcu, “Sözleşmesi yapılmış ve önümüzdeki dönem açılacak mağaza sayısı ise 750’nin üstünde” diyor. Kavukcu, global bir marka olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Simit Sarayı’nın önümüzdeki 5 yıl içinde 2 bin mağazaya ulaşmasının hedeflendiğini belirtiyor.
Golden Drum’dan Türkiye’ye 9 ödül
23’üncü Uluslararası Yaratıcılık Festivali Golden Drum, bu yıl Slovenya’nın başkenti Ljubljana’da 18-21 Ekim tarihleri arasında gerçekleşti. 26 farklı ülkeden bin 47 işin katıldığı festivalde toplamda 72 Silver Drums, 42 Golden Drums ve 15 Grand Prix ile bir Good Cause Grand Prix Ödülü dağıtıldı. Geçen yıl 24 ödül alan Türkiye ise bu yıl festivalden dokuz ödülle ayrıldı…
Cüneyt Devrim: “Golden Drum’ın ardından…”
Golden Drum Best Practice Jüri Üyesi Cüneyt Devrim, Marketing Türkiye için konuk yazar olarak festival izlenimlerini yorumladı. Devrim, “Bu tarz etkinliklere daha çok gitmeli, görmeli, tanışmalı ve öğrenmeliyiz. Sınırların dışına kendimizi başka türlü çıkaramayız” diyor.
Koray Özdemir: “Etkinliğin sonuna ‘Fest’ koymakla olmuyor o işler!”
Bir tanıtım standının bile çok önemli olduğu günümüzde etkinliklerin en büyüğü olan festivallerin daha fazla özen gösterilmeye ihtiyacı var. Özellikle sponsor markaların ve organizasyon firmalarının bu ayrıma dikkat etmesi gerekiyor. Antik çağlardaki büyük ve manevi festivaller örnek alınarak mutlaka yapılan işin öneminin ziyaretçilere aktarılması gerekiyor. Yoksa etkinliğin sonuna “Fest” ifadesi koyularak sunmanın hiçbir faydası yok!
Özgür Şahin : “Sadakat programının hayırseveri…!”
Sadakat Programı içinde kimi programlar yeterince tanıtılamadığı veya avantajları iyi anlatılmadığı için üyeler tarafından takip edilmiyor. Kimi ödül ve faydalar müşteri ihtiyaçlarına ya hitap etmiyor ya da elde edilecek fayda beklenen aksiyonu tetiklemeyecek kadar düşük kalıyor.
Air Canada Türkiye Genel Müdürü Nedime Konuksever: “En ucuz Business Class bizde”
Yüzde 12-15 daralan Türkiye pazarında yüzde 16 büyümeyi başaran Air Canada “sürdürülebilir kârlı büyüme” stratejisini benimsiyor. THY’siz büyümeyi düşünmediklerini belirten Air Canada Türkiye Genel Müdürü Nedime Konuksever “En ucuz Business Class bizde” diyor…
The One Awards için sahaya inildi
Marketing Türkiye ve Akademetre’nin ortaklaşa düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” bu yıl da sahiplerinin olmaya hazırlanıyor. Ocak 2017’de üçüncü kez düzenlenecek törende yıl içinde itibarını en çok artıran markaların yanı sıra bu başarıda pay sahibi olan reklam, medya planlama ve halkla ilişkiler şirketleri de ödüllendirilecek.
“Sonuçta iletişim bir matematik”
2001 ekonomik krizini başarılı bir girişime dönüştürerek eşiyle birlikte ON İletişim’i kuran İpek Özgüden Özen, bugün ajansının 15’inci yılını kutluyor. Hem eski bir milli voleybolcu olması hem de adidas Türkiye’de uzun yıllar çalışması nedeniyle ilk başta bir spor iletişimi ajansı olarak anıldıklarını belirten Özen, “Bugüne kadar markalarımızın yüzde 21’ine spor danışmanlığı yaptık. Ama sonuçta iletişim bir matematik. Onun dinamiklerini ayırt edebiliyorsanız her alanda başarılı olabiliyorsunuz” diyerek 15 yılda geldikleri noktayı özetliyor.
2017 Türkiye’de basketbol yılı olacak!
Son yıllarda Türk basketbol takımlarının Eurocup ve Euroleauge de dahil olmak üzere özellikle uluslararası arenalarda kazandığı başarılar, medyada geniş yer edinmeye başladı. Kendine has seyirci kitlesi yaratarak maçlarınbir şova dönüşmesini sağlayan bu spor dalında ebetteki takımların aldığı yatırımların etkisi büyük. Ülkemizden dört takımın mücadele edeceğin Euroleauge finalinin önümüzdeki yıl İstanbul’da yapılacak olması da Türkiye açısından 2017’nin basketbol yılı olacağı anlamına geliyor. Peki, markalar bu heyecan dolu sürece nasıl hazırlanıyor? Tüketicilerinin gönlünü basketbolla fethetmeye hazırlanan markalar hangileri?
Kayseri ve Ankara İPZ’de yeni nesil işler konuşuldu
Türkiye’nin en kapsamlı pazarlama etkinliği İnteraktif Pazarlama Zirvesi (İPZ) Anadolu, Konya’nın ardından Ankara ve Kayseri’de de gerçekleştirildi. Düzenlenen etkinliklerde iş dünyası, akademisyenler, büyük ve orta ölçekli işletmeler bir araya gelerek birlikte iş yapma kültürünü tartıştı. Nitelikli katılımıyla dikkat çeken zirvelerde bölgelerin sorunlarına dair doyurucu sunumlar katılımcılardan tam not aldı.
Ankara’nın Öncü Sektörleri ve Markaları
İPZ Anadolu etkinliğinin Ankara ayağında Marketing Türkiye’nin AKADEMETRE Araştırma ve Stratejik Planlama Şirketiyle birlikte yaptığı “Öncü Sektörler, Öncü Markalar Araştırması” da açıklandı. Araştırma sonuçlarına göre belirlenen Ankara’nın Öncü Sektörleri ve Öncü Markaları zirvede düzenlenen törende ödüllerine kavuştu.
GarentaDAY Satış Direktörü Yutkun Tok: “Yeni nesil bir araç kiralama deneyimi sunuyoruz”
NN Hayat ve Emeklilik A.Ş. Satış ve Bankasürans Genel Müdür Yardımcısı Alper Erdinç: “BES’i anlatmak için Anadolu’dayız”
Türkiye’nin lider LPG markası: Aygaz
İnternetin gözü TV’nin tahtında
Gerek değişen teknolojik gelişmeler gerek 4.5G teknolojisinin kullanımının gidererek yaygınlaşması pek çok konuda olduğu gibi TV izleme alışkanlıklarımızı da değiştirdi. Yapılan araştırmalara göre online video izleyenler arasında TV içeriğinin izlenme oranı yüzde 22. Özellikle online yayın platformu Netflix gibi devlerin de Türkiye pazarına girmesi ve Türkçe içerik üretmeye başladığını bildirmesiyle de bu oranların artacağı öngörülüyor. Peki, yaşanan tüm bu değişimler diğer mecraları nasıl etkileyecek? Online TV pazarı nasıl şekillenecek?
Twitter Satışlar Kıdemli Direktörü Barry Collins: “Yeni stratejimizin odağında video var”
Kristal Elma Festivali kapsamında Türkiye’ye gelen Twitter Satışlar Kıdemli Direktörü Barry Collins, Marketing Türkiye okurları için Twitter’ın yeni dönem stratejilerini ve yeniliklerini anlattı. Global bakış açısıyla Türkiye pazarını da değerlendiren Collins, markalar için sosyal medyanın artık vazgeçilmez bir mecra olduğunun altını çiziyor.
Onlar markaların yeni gözdesi
80’li yıllarda hayatımıza giren bilgisayarlar ve ikon kavramlarıyla 90’lı yıllarda mobiliteye geçişte evrensel bir anlam kazanan emojiler, artık markalar için güçlü birer pazarlama mecrası konumunda. Peki, markalar emoji dilini nasıl kullanmalı, tüketicileriyle emojiler üzerinden nasıl iletişim kurmalı? İşte, son zamanlardaki iletişim kampanyalarını emoji diline dönüştüren markaların başarılı çalışmaları ve emoji pazarlamasının sırları…
Atıf Ünaldı: “IPTV için yeni dönem başlıyor…”
Kuşkusuz gelecek dönem için internet verisinin en büyük kısmını video oluşturacak. Bu bize televizyonun kaybettiği izleyicinin YouTube ve Netflix’de ortaya çıkacağını gösteriyor. Bize düşense daha çok içerik üretip hiç olmazsa Türkçe’nin bu savaşı kaybetmesine engel olmak…
Eylül ’de en çok Shell konuşuldu
A101 rakiplerine fark attı
Marketing Türkiye Kasım sayısını Google Play veya iOS AppStore’dan indirmek için tıklayın: