Tüketicinin iç enerjisini ve gücünü odağına alan markalar, yürüttükleri iletişim çalışmalarıyla da dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Zira kendini “enerjik” olarak konumlayarak umut aşılayan markalar deyim yerindeyse tüketiciye de yaşam enerjisi veriyor. Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği Enerjik Markalar araştırması hem bu markaları gözler önüne seriyor hem de Türk toplumunun enerjisine dair ipuçları veriyor.
Black Friday değil, “Mübarek Cuma”
Hediye pazarına dijital yön veriyor
Kargo araçlarının sokakları doldurduğu, kuryelerin kapı önünde kuyruk oluşturduğu, hediye trafiğinin baş döndürücü bir yoğunluğa ulaştığı o dönem yani yılbaşı geldi… Pek çoğumuzun heyecanla beklediği o hediyeler devasa bir ekonomi yaratırken Marketing Türkiye için Roamlar Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Yılbaşı Hediye Pazarı Araştırması” bu dönemin en çok rağbet gören markalarını ve Türk insanının hediye kültürünü gözler önüne seriyor.
Sizi sizden daha iyi tanıyan bir sutyen!
Giyilebilir teknolojilerin hayatımızın bir parçası olmaya başladığı bu günlerde inovatif bir adım da Penti’den geldi. Markanın Stanford Üniversitesi’nde geliştirilen Spire teknolojiyle ürettiği “Mybra Touch” adlı sutyenler kadınların hayat kalitesini arttırmayı hedefliyor. Sutyenin üzerinde yer alan minik bir sensör gün içinde yaşanan stres seviyesini kontrol altına alıyor, derin nefes almayı hatırlatıyor, uyku kalitesini analiz ediyor. Yeni ürünlerini ilk defa Marketing Türkiye ile paylaştıklarını ifade eden Penti CEO’su Mert Karaibrahimoğlu ve Spire teknolojisinin yaratıcılarından Maryam Rasaee Moraveji ile Mybra Touch’ı konuştuk. Bu sutyenin neler yaptığını duyunca çok şaşıracaksınız.
Dijital medya nasıl para kazanacak?
Türk medyasının hatırı sayılır iki gazetesinin matbu hayata veda edip yüzlerini dijitale dönmesiyle o malum soru yeniden gündeme geldi: “Dijital medya nasıl para kazanacak?” Medya sektörü için artık hayati öneme sahip olan bu sorunun yanıtını medyanın deneyimli isimleriyle aradık…
Ünlüler mi daha etkili yoksa influencer’lar mı?
Marketing Türkiye için ThinkNeuro ve Youthworks iş birliğiyle hayata geçirilen DigitalHeAD araştırması influencer ve ünlülerin karşılaştırmalı olarak marka iş birliklerinde ne denli etkili olduğunu ortaya koyuyor. Araştırmanın en çarpıcı yanı ise bunu “tüketici beyanlarıyla” değil fNIRs ölçümlemeleri yani beyin görüntülemesi ve göz takibi ölçümleriyle yapması… Bakın tüketiciler influencer ve ünlülerin marka iş birlikleri hakkında “gerçekten” ne düşünüyor?
Sektörün dinamiklerini değiştireceğiz
İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’nin yeni Yönetim Kurulu Başkanı Esra Şengülen Ünsür, Bahçeşehir Üniversitesi ile gerçekleştirdikleri araştırmanın iletişim danışmanlığının gelecek dönemde iş dünyası için daha da kritik bir konu haline geleceğini gösterdiğini söylüyor ve ekliyor: “Böyle bir dönemde, bu görevi üstlendiğim için de ayrıca heyecan duyuyorum.” İDA’nın yeni dönem hedeflerini konuştuğumuz Ünsür “En büyük iddiamız, sektörün dinamiklerini farklılaştırmaya aday olmamız” diyor…
Türkiye’nin dijital markaları
Büyük bir teknoloji devriminin ortasındayız ve dijitalleşme şirketler için yaşamsal bir önem taşıyor. Kuşkusuz kurumsal stratejilerinde dijitalleşmeye yer veren ve dijitalleşmeyi şirketin ana hedeflerine başarılı bir şekilde entegre eden markalar geleceğin en büyük şirketleri arasında yer alacak. Peki, dijital dönüşümdeki başarılarıyla öne çıkan “Türkiye’nin dijital markaları” hangileri? Dijitalleşme bu markalar ne tür avantajlar yarattı? İşte yanıtlar…
Markaların suçu ne?
Sahte takipçi ve etkileşimleriyle zaten sorgulanan influencer marketing, son günlerde toplumun değer yargılarını zorlayan influencer’ların krizleriyle yeniden gündemde. Zira son zamanlarda yaptıkları paylaşımlarla, çektikleri videolarla ciddi krizler yaratan influencer’lar temsil ettikleri markalara da zarar veriyor. Peki, markalar bu krizlerden kendilerini nasıl koruyacak?
Türkiye’nin cari açığını azaltacağız
Türkiye ve Azerbaycan arasındaki yakın ilişkilere atıfta bulunan “Birlikteyiz. Güçlüyüz” reklam filmiyle Türkiye’deki ilk iletişim kampanyasına imza attı SOCAR Türkiye… Türkiye’nin en büyük dış yatırımcısı olarak attıkları her adımda “Bir millet, iki devlet” ülküsüyle hareket ettiklerini belirten SOCAR Türkiye Dış İlişkiler Başkanı Murat LeCompte, iki ülke arasındaki kardeşliği ekonomik boyuta taşıyarak Türkiye’nin cari açığını azaltmayı amaçladıklarını ifade ediyor.
Türkiye’nin sosyalleşme platformu: çay
Ait olduğumuz kültürle özdeşleştiriyor ve bizi biz yapan bir değer olarak görüyoruz çayı. Sohbet, dostluk, huzur, mutluluk, aile dendi mi, “o zaman bir çay demleyelim” diyoruz. Zira Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Çay Tüketim Kültürü Araştırması” da bu tutkuyu kanıtlar nitelikte… Araştırma sonuçlarına göre çay demek bir sosyalleşme aracı demek. Katılımcıların bir kısmı çay tüketimleriyle ilgili sorulan soruya “Günde birden fazla içerim” yanıtını verirken “Çay olmadan asla” diyenlerin sayısı da oldukça yüksek boyutlarda.
Tüketici kombi tercihini neye göre yapıyor?
Sıcak günlerin son bulduğu, kış ayının yüzünü gösterdiği şu günlerde herkesin gündeminde soğuk havalar var. Hal böyle olunca Türkiye’de yıllık 1,2 milyon adetlik dev kombi pazarında da rekabet dönemi başladı… Peki, tüketici kombi tercihlerini neye göre yapıyor? Pazarı domine eden kombi markaları hakkında düşünceleri neler? Yanıtlar Marketing Türkiye için PRAGMA Araştırma’nın gerçekleştirdiği Kombi Pazarı Araştırması’nda…
“Sorumluluğun Yaratıcı Ruhu” Epica Awards 2018’de hayat buldu
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği uluslararası yaratıcılık festivali Epica Awards’da ödüller 32’nci kez sahiplerine kavuştu. 15 Kasım Perşembe akşamı Amsterdam’da düzenlenen ödül gecesinde 738 çalışma sahneye çıkarken Türkiye törenden 4 ödül kazanarak döndü. Geçen seneye kıyasla yaratıcı çalışma katılımını yüzde 20 artıran Epica Awards’a 69 ülkeden 4 bin 20 başvuru geldi. 2017’de en çok ödül alan ülke olarak birinci sırada yer alan Amerika bu sene birinciliği 67 ödül kazanan Almanya’ya kaptırdı.
Ali Saydam: Hedef kitleye uyum başarıyı getiriyor
Toplu taşımaya binenler, en az bir kez kartında yeterli bakiye kalmadığı bir zamana denk gelmiştir ya da başına gelen birine şahit olmuştur herhalde. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) de bu durumu ortadan kaldırmak için bir çözüm geliştirmiş ve cep telefonundan İstanbulkart’a yükleme yapma seçeneğini kullanıma sunmuş. Bunu da gayet eğlenceli bir videoyla duyurmuş. Bakın nasıl?
Günseli Özen: Bir şehrin algısını kayısının ötesine taşımak mümkün mü?
Arkeolojik bulgular Aslantepe kazılarında din ve devlet işlerinin birbirinden ayrıldığı yani laikliğin başladığı ilk yer Orduzu/Malatya diyor. Nemrut’a hâlâ Malatya’dan çıkılıyor. Arapkir konakları ve bahşedilmiş doğasıyla burada sayamadığım pek çok güzelliğe sahip Malatya’nın bir görünür ve bir de görünmez kültürel değerler envanterine ihtiyacı var. Şehrin marka konumlamasını kayısının ötesine bu envanter sonrasında yapılacak bir çalışmayla taşımak mümkün.