Hayallere dalmanın gerçekliklerle yakından ilişkili olduğu aşikar… Psikiyatrist Jennifer Freed, kurduğumuz hayallerin vücut kimyamızı etkilediğini söylüyor. Elbette işin bir de toplumsal boyutu var… Hayaller, aynı zamanda kültürel kodlar ve mevcut koşullar etrafında şekilleniyor. Peki, Türkiye’nin hayal kurmakla arası nasıl? Türk toplumunun hayal dünyasında son dönemde neler var?
Ali Saydam yazdı: Marketing Türkiye’den tarihi adım
Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar”ı tespit etmek için iki aşamalı bir araştırma tasarlanmış ve Marketing Türkiye için Pulside Research tarafından yürütülmüş. Öncelikle “Cumhuriyet Değerleri” bir kavram olarak ortaya konulmuş ve toplumdaki yansımaları tespit edilmiş. Ardından da bu değerleri hangi markaların taşıdığı sorulmuş.
Çeşitli süreçlerden sonra 11 değerde mutabık kalınmış: İnsana Yatırım, Yenilikçilik, Özgürlük, Bağımsızlığa Katkı, Geleceği Yakalama/İlericilik, Özgün Olma, Eşitlikçilik/Fırsat Eşitliği, Umut, Kurumsallık, Dayanışma, Devrimcilik… Bildiğim kadarıyla ülkemizdeki şirketler bu kavramlarla ne kadar yakın olduklarıyla ilgili değerlendiriliyorlar. Yani bir sıralamadan çok, “uyumlanma” araştırılmış.
Ayrıntısı dergide uzun uzun anlatılacaktır. Ben şahsen şimdiden heyecanla sonuçların açıklanacağı Ekim ayındaki “Cumhuriyet Balosu”na hazırlanıyorum.
“Hermes modada neyse Butterfly da çikolatada odur”
Cesaret bir karakter, bir kendini ortaya koyma hali. Ya vardır ya da yok! “Yola herkesten farklı devam edeceğim” diyenlere ise “cesur” diyebiliriz. Niş bir pazara görece pahalı bir ürünle çıkmak, konu çikolata bile olsa pek de kolay değil. Hele de ürününüzün “artizan” olarak anılmasını istiyorsanız işiniz hiç kolay olmuyor. İşte size cesaretle “farklı işler yapacağım” diyerek yola çıkan Ebru İpekçi ve Butterfly Artizan Çikolata’nın cesur hikayesi…
Eylül sonrasında perakendeyi neler bekliyor?
Dur durak bilmeyen enflasyonla birlikte belirsizliğin hüküm sürdüğü bir dönemin içinde bulduk kendimizi. Mevcut ekonomik istikrarsızlık tüketicinin tüm alışkanlıklarını baştan sona değiştirirken işin içine bir de yeni kaygılar ekleniyor. FutureBright’ın gerçekleştirdiği “2023 Eylül ve Sonrası Türkiye Alışverişçi Davranışları” araştırması tam da bu noktadan referansla tüketicilerin alışkanlıkları kadar duygu durumuna ve beklentilerine de ışık tutuyor. Kapsamlı araştırma tüm pazarlama evreninin merak ettiği o soruya da yanıt veriyor: “Eylül sonrasında perakendeyi neler bekliyor?”
“Bütünleşik sosyal medya yönetimi” çağı başlıyor!
Instagram’da görsel bir şölen sunalım, X’te (Twitter) proaktif olalım, TikTok’ta durmadan eğlenelim ve YouTube’da trendlere oynayan bir içerik hazırlayalım… Threads mi? Muhakkak orada da yerimizi alalım! Marka evreni için bu yarış zorlu olsa da kaçınılmaz bir gerçeklik. Halihazırda hedef kitlelerine ulaşmak için sosyal medya üzerinden kıyasıya bir yarış içerisinde olan pazarlama evreni için oyuna bir yeni saha daha eklenince “şizofrenik marka” sendromu da güçleniyor.
Peki ama platform sayısının hızla arttığı sosyal medya dünyasında kişilik bölünmesine yol açmayan, bütünleşik bir sosyal medya yönetimi mümkün mü? Sorunun yanıtını uzman isimlerden alırken Türkiye’de ve dünyada sosyal medya kullanım alışkanlıklarını da mercek altına aldık…
Zenginlik bağırır servet fısıldar!
Usulca hayatımıza giren “sessiz lüks” kimilerine göre bir trend kimilerine göre ise bir yaşam biçimi… Her ne kadar akım Amerikalı celebrity’lerin ellerinde yükselse de konuyu en iyi kadim bir İngiliz atasözü özetliyor: “Zenginlik bağırır, servet fısıldar…” Peki, “sessiz lüksün” ardında yatan tüketici motivasyonları neler? Bu yeni akım geleneksel lüks pazarını nasıl şekillendirecek? Lüks pazarının devleri sessiz lükse nasıl hazırlanıyor?
Halkımız “Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar”ı belirliyor
Cumhuriyeti değerli kılan, sahip olduğu değerlerdir… Değerler bireyi odağına alır ve toplumsal hayatın her alanında güçlü kılar. Marketing Türkiye, cumhuriyetin 100. yılını iş dünyasının tüm kurum ve kuruluşlarıyla birlikte kutlamayı amaçlayarak “Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar” araştırmasını başlattı. Bu kapsamlı araştırma 100. yaşına ulaşan cumhuriyetimizin kuruluş değerlerinin günümüz Türkiye’sinde bulduğu karşılığın tespit edilmesi ve kavramların geçmişten bugüne hizalanması için tasarlandı. Çalışma cumhuriyet değerleriyle toplum için fayda üreten markaları da gözler önüne serecek.
Türkiye’nin temizlik markaları
Pandemiyle birlikte neredeyse iki yılımızı “süper hijyenik” geçirdik. Hayatımıza yeni hijyen ürünleri girerken temizlik rutinlerimiz de sil baştan değişti… Peki, bu süper hijyenik hallerimiz devam ediyor mu? Post-pandemi döneminde temizlik rutinleri nasıl şekilleniyor? Türkiye’nin favori temizlik markaları hangileri? Yanıtlar Marketing Türkiye için YouGov’un gerçekleştirdiği araştırmada…
XCO’23: “Grow With XV”
Marketing Türkiye tarafından Deloitte Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen XCO’23 Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi, bu yıl dokuzuncu kez en iyi deneyimi yaşatan markaları bir araya getirecek. “Grow with XV” ana temasıyla gerçekleştirilecek zirvede deneyim tasarımı alanındaki en son gelişmeler Kasım ayında Hilton İstanbul Bomonti’de 5 ana başlık ve 10 alt başlıkla ele alınacak. Zirvenin sonundaysa ALFA Awards Ödül Töreni ile “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.
Y kuşağı orta yaş krizinde!
Bir süredir ciltlerindeki ilk kırışıklıkla, saçlarındaki ilk beyazla yüzleşiyor Y kuşağı. Pek çoğu 40’a merdiven dayadı. Hatta Y kuşağının ilk üyeleri 40’lı yaşlarını yarıladı bile… Sözün özü Y kuşağı şimdilerde “orta yaş krizi”nin eşiğinde… Peki, pek çok değişime kapı aralayan orta yaş krizini Y’ler nasıl yaşıyor? Tüketim alışkanlıklarından hayata bakışlarına kadar yaşamlarında neler değişti? Marketing Türkiye için VeriNays’ın gerçekleştirdiği “Y Kuşağı Orta Yaş Krizinde” araştırması işte bu sorulara yanıt veriyor…
“İYİ YAŞAM”ın anahtarı Fakir Hausgeräte’de!
Büyük bir dönüşüm stratejisini sahiplenen Fakir Hausgeräte varış noktasını “İYİ YAŞAM” olarak belirlerken kılavuzunu da tüketici üzerinden oluşturarak “Odağımız Sensin” diyor. Dönüşümün önemli çıktılarından biri olan marka logosunun değişimi ile başlayan marka, müşterilerine dijital kanallardan mağazalarına dek eşsiz bir deneyim sunmak için de çoktan yola koyularak hem web sitesini ve sosyal medya kanallarını yeniledi hem de ilk deneyim mağazasının açılışını Meydan İstanbul AVM’de gerçekleştirdi. Sürece bir de yeni cilt bakım ve iyi yaşam teknolojileri markası iYO eklenince markanın bu kararlı strateji değişimine kulak vermemek elbette olmazdı! Bu heyecan verici dönüşüm yolculuğunu sürecin mimarlarından Fakir Hausgeräte Pazarlama ve Perakende Direktörü Zümrüt Tamer ile konuştuk…
Bizi enflasyon bile ayıramaz!
Teknolojinin olmadığı bir dünya artık pek çokları için kelimenin tam anlamıyla bir distopya… İş yapış şekillerimizden sosyalleşme biçimlerimize günün her anına eşlik eden teknolojik ürünler her geçen gün gelişiyor ve yenilenen özellikleriyle gönüllere taht kurarken hayatımızı ise ambargo altına alıyor. Peki, Türk toplumu teknolojik ürünlerini ne sıklıkla yeniliyor? Teknoloji alışverişini hangi kriterlerle hangi kanallardan yapıyor? Hayalleri ve hayatlarındaki markalar ne kadar örtüşüyor? Hepsi ve daha fazlasının yanıtları Marketing Türkiye adına Pulside Research’ün gerçekleştirdiği “Teknoloji Araştırması”nda…
İklimin koruyucuları
“Kutuplar kadar” uzaklardan duyduğumuz iklim krizi alarmı çoktandır kulaklarımızı sağır edecek kadar yakınımızda çalıyor. Mevsim aralıklarında ezberler bozuluyor, her yeni yaz döneminde sıcaklık rekoru yeniden ve yeniden kırılıyor. Küresel olarak ısınıyoruz ve bu tehlikeye karşı tek başımıza mücadele etmemiz mümkün değil! Peki, küresel ısınmayla ilgili kimler elini taşın altına koyuyor? FM Halkla İlişkiler, İçerik ve İletişim Danışmanlık Kurucu Ortağı Fülay Yaşa Keskin’in liderliğiyle iklim krizini mercek altına alırken, Türkiye’nin İklim Koruyucuları’na da “Bilime Dayalı Hedefler Girişimi” verileriyle ışık tutuyoruz.
Yapay zeka çalışırken düşündürüyor
Yapay zeka teknolojileri, adeta bir sihirli değnek gibi şimdiden iş süreçlerini optimize etmeye ve pazarlama stratejilerine yön vermeye başladı bile… Özellikle metin algılama ve üretme odaklı GPT (Generative Pre-trained Transformer) teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla, yapay zeka geleneksel yaklaşımları zekice tasarlanmış algoritmalarla birleştiriyor ve kurumların, markaların ve girişimcilerin daha verimli bir biçimde rekabet etmelerini sağlıyor. Peki, bu değişim süreci devam ederken toplum yapay zeka hakkında ne düşünüyor? İş dünyası, yapay zeka teknolojilerine nasıl adapte oluyor? Tüm bu soruların yanıtlarını Roamler Türkiye’nin Marketing Türkiye için hazırladığı Yapay Zeka Araştırması’nın verileri ve Google’ın AI uygulaması Bard’ın yorumlarıyla aktarıyoruz.
P&G, sevgiyle açtığı kapıdan erişilebilirlikle geçiyor
“Farklılıkların bizi zenginleştirdiği inancıyla, iş hayatının ve sosyal hayatın daha eşit, kapsayıcı ve erişilebilir olması adına adımlar atıyoruz” diyor P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Dr. Onur Yaprak… Attıkları bu adımlarsa “Sevgi Her Kapıyı Açar” dedikleri 35. yıl kampanya filmlerinin görme ve işitme engellerine yönelik iki versiyonuyla daha da somutlaşıyor. Kısa vadede Avrupa çapında yüzde 100 reklam erişilebilirliğine ulaşma hedefleri olduğunu da vurgulayan Yaprak ile P&G’nin kapsayıcılık ve erişilebilirlik vizyonunu, aksiyonlarını ve erişilebilirlik dönüşümünü konuştuk…
Oyun 101
Üniversite öğrencileri, çoktandır oyunların cazibesine kapılmış durumda. Ekran başında geçen saatler, yalnızca ders çalışma veya sosyal etkileşim zamanı değil, aynı zamanda dijital oyunların zengin dünyasına açılan bir kapı haline geldi. Peki, üniversiteli gençler arasında oyun oynamak ne kadar yaygın bir aktivite? Gençler ne sıklıkla oyun oynuyor, oyun için günün hangi saatlerini daha çok tercih ediyor? Online oyunlara ve e-spora karşı bakış açıları nasıl şekilleniyor? Hepsi ve daha fazlası, XSIGHTS Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Üniversite Gençliği E-Spor ve Online Oyun Alışkanlıkları Araştırması”nda.