Kolay değil “lider marka” olmak. Zira bu sıfatı hak etmek yalnızca pazar payındaki hakimiyetle mümkün olmuyor. Özgüvenli yaklaşımla sektöre yeni ufuklar kazandırmaktan toplum için değer yaratmaya dek pek çok dinamik ve sorumluluğu getiriyor beraberinde. Üstelik tüm bunları “istikrarla” yapmayı gerekli kılıyor. Marketing Türkiye için VeriNays Araştırma’nın gerçekleştirdiği araştırma işte tüm bu kriterlerden tam not alarak Türk halkının gözünde sektörünün lideri olarak konumlanan markaları gün yüzüne çıkarıyor…
Ali Saydam yazdı: Anlayana “7 ders”
dönem Milletvekili ve Cumhurbaşkanlığı seçimlerinin “siyasi iletişim” boyutunda genç meslektaşlarımıza işaret ettiği bazı konuları tartışmakta yarar var…
Stephan Loerke: “Türk pazarlamacılardan öğreneceğimiz çok şey var!”
Dünya Reklamverenler Federasyonu’nun (WFA) 2009 yılından bu yana her sene farklı bir ülkede gerçekleştirdiği Küresel Pazarlama Konferansı, bu yıl Reklamverenler Derneği iş birliğiyle ikinci kez İstanbul’da gerçekleştirildi. “Sürdürülebilir Büyüme” temasıyla ziyaretçileriyle buluşan zirvede bir araya geldiğimiz WFA CEO’su Stephan Loerke, “Sürdürülebilir bir büyüme için markaların üzerine düşen sorumlulukları iki kelimeyle özetlemem gerekirse ‘samimiyet ve gerçekçilik’ derim” diyor… Ancak elbette konunun iki kelimeden ibaret olamayacak kadar çok katmanlı olduğunun altını çizen Loerke ile zirvenin ana temasından yola çıkarak pazarlama dünyasının bugününü ve geleceğini konuştuk. Keyifli sohbetimizde Türkiye pazarlama sektörünü de değerlendiren Loerke “Hepimizin Türkiye pazarlama sektöründen öğreneceği şeyler var” diyor…
Başarıyı alkışlama vakti geldi!
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen Brandverse Awards’da değerlendirme süreci tamamlandı. 9-10 Mayıs tarihlerinde Eczacıbaşı Medya ve İletişim Müdürü Ayşen Akalın’ın Başkanlığında online olarak bir araya gelen büyük jüri, 8 ana kategoride yarışan tüm işleri titizlikle değerlendirerek kazananları belirledi. Deloitte Türkiye de jüri değerlendirme sürecine adil ve şeffaf bir rekabet ortamı yaratmak adına uzmanlığıyla katkı sağladı.
Yaz mı daha sıcak streaming rekabeti mi?
Konvansiyonel medyada prime time dizileri sezon finallerine yaklaşırken streaming platformları arasındaki rekabet havalardan daha hızlı ısınıyor.
Yaz tatilinde özellikle gençlerin platformlarda geçireceği vaktin artmasıyla birlikte platformlarda da film ve dizi içeriklerinin ardı ardına ekleneceğine şüphe yok.
Peki, tüm bu kızgın rekabeti hangi platformlar önde götürüyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için Kuantum Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Dijital Platform Kullanım Araştırması”nda…
Türkiye’nin en cool markaları…
Marketing Türkiye ve Roamler Türkiye iş birliğinde bu yıl yedincisi gerçekleştirilen “Cool Markalar Araştırması” sonuçlandı.
Kapsamlı araştırma, Türkiye’nin en “cool” yani en havalı bulduğu markaları 30’u aşkın kategoride gözler önüne seriyor. İşte atmosfere hakim olan ekonomik belirsizlik ve belirsizliğin beraberinde getirdiği zorluklara rağmen cool’luğundan ödün vermeyen markalar…
teyit bir karşı çıkış
Çok değil, bundan yedi yıl önce internetteki yanlış bilginin önüne geçmek amacıyla kurulan Teyit bugün Türkiye’nin en büyük haber doğrulama platformu konumunda… Uluslararası Doğruluk Kontrolü Ağı’nın (IFCN) İlkeler Kılavuzu’nun imzacısı olarak tarafsızlığını da teyit eden platform özellikle seçim, deprem, yangın gibi bilgi kirliliğinin arttığı dönemlerde ziyaretçi akınına uğruyor.
Seçim döneminde Teyit’in erişim rakamlarının tarihin en yüksek düzeyine ulaştığını belirten Teyit Kurucusu Mehmet Atakan Foça, “Yanlış bilgi kararlarımızdan yaşam biçimimize ve geleceğimize kadar birçok şeyi etkileyebilecek derecede güçlü olabilir. Teyit aslında buna sistem düzeyinde bir karşı çıkış” diyor… Önümüzdeki süreçte markalarla daha sık çalışan bir Teyit göreceğimizi de söyleyen Foça, “Dezenformasyonun küresel bir risk olarak görüldüğü, teyitçiliğin de kritik beceriler arasında yer aldığı bir dünyada markaların teyitçilerle daha yakın çalışması ve iş birliği yapmasının önemli bir stratejik adım olduğunu düşünüyorum” diyor…
Shell’in pusulası hep ileriyi gösteriyor
“Hep İleride” diyerek paydaşları ve müşterileri için ilham kaynağı olan Shell, 100 yıldır Türkiye’de gerçekleştirdiği ilkler ve müşterilerinin hayatını kolaylaştıran inovasyonlarla çıtayı her daim yükselterek sektörüne liderlik ediyor… İstasyon deneyimine yeni bir soluk getiren marka, sunduğu tüm hizmetleri tabana yayarak her gün milyonlarca insana dokunuyor. Tüm stratejilerinin merkezinde ise koşulsuz şartsız tüketici içgörüsü yer alıyor… Zira Shell & Turcas Perakende Satışlar Pazarlama Direktörü Seher Poyrazoğlu Yavuz, “Bazen bir taksicinin, bazen saha ekiplerimizin, bazen bir kadın müşterimizin, bazen aracına aşık bir şoförün söyledikleri ilham olarak yolumuzu aydınlatıyor” diyor. Shell’in lider marka olma yolculuğunu Seher Poyrazoğlu Yavuz ile konuştuk.
Türkiye’nin en iyi işverenleri…
Great Place To Work Sertifikalı organizasyonların değerlendirmeye dahil olduğu ve kapsamlı bir araştırmaya dayanan “Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2023 Listesi” açıklandı. 9 Mayıs’ta gerçekleştirilen Ödül töreni ile Türkiye’nin en iyi 163 işvereni, sundukları mükemmel çalışan deneyimi ile ödüllerine kavuştu. Çalışanların gönlüne taht kurarak “En İyi İşveren” unvanına sahip şirketler Marketing Türkiye Haziran sayısında…
Türkiye’nin baba markaları
Güzel bir Babalar Günü geçirmek için kimi hediye alternatiflerine kimi yeni rotalara kimi ise keyifli aktivitelere bakınmaya başladı. Peki, ama güzel bir Babalar Günü dendiğinde babaların zihninde ne canlanıyor? Marketing Türkiye için Xsights’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Babaları ve Baba Markaları” araştırması babaların duygu dünyasına yelken açarken Türkiye’nin baba markalarını da gün yüzüne çıkarıyor…
Çeyiz sepetinde hangi markalar var?
Malum sezon geldi… Bekarlığa veda etmek üzere olanlar için “çeyiz sezonu” anlamına gelen ilkbaharda çiftler telaşla ekran kaydırarak ya da mağaza mağaza gezerek o mutlu yuvayı kurmak için çalışıyor. Birlikte yaşamak ve hayatın zorluklarını birlikte göğüslemek isteyen çiftler elbette bu sezon da yalnız değiller. Bu hummalı süreçte onlara yakınlarının yanı sıra sevdikleri ve güvendikleri markalar eşlik ediyor… Peki, çiftler çeyiz alışverişi yaparken hangi kategorilerde seçim yapmakta zorlanıyor? Çeyiz alışverişi için ortalama ne kadar bütçe ayırıyorlar? En sıkı yoldaşları hangi markalar? Yanıtlar VeriNays’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Çeyiz Sepeti” araştırmasında…
Toprağın koruyucuları
Sürdürülebilir bir gelecek hayalinin topraktan ve tarımdan bağımsız düşünülmesi mümkün değil. Deyim yerindeyse taşa tohum atsan filiz veren bu kadim topraklar içinse tarımın önemi bugün gösterilen değerin çok ötesinde. Sahip olduğumuz cömert ve verimli topraklarımızı gelecek nesillere aktarabilmek için sürdürülebilir tarım uygulamaları konusunda elini taşın altına koyan “Toprağın Koruyucularını” ve yarattıkları katma değeri FM Halkla İlişkiler, İçerik ve İletişim Danışmanlık Kurucu Ortağı Fülay Yaşa Keskin’in desteğiyle mercek altına aldık…
Rafın şampiyonu hangi sos markası?
Marketing Türkiye için Tasarist tarafından gerçekleştirilen “Rafın Şampiyonları” araştırmasında, 4 farklı sos markasının markasının ambalaj tasarım performansı analiz edildi. Tasarist tarafından geliştirilen ve yapay zeka desteğiyle saniyeler içinde ambalajların tasarımını test eden “5’li Raf Etkisi” yönteminin kullanıldığı çalışma, sos kategorisinde yer alan 4 marka için rafın şampiyonlarını gözler önüne seriyor…
E-ticaretin liderleri ECHO Summit’te bir araya geldi
Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit’23, 25 Mayıs Perşembe günü “The Great Specialization – Yatay Kapsayıcılıktan Dikey Konsantrasyona” ana temasıyla Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirildi. Bu yıl Türkiye’de bir ilkin gerçekleştirildiği zirvede açılış konuşmasını Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in yerine Cypien.AI’ın geliştirdiği “Yapay Zeka Günseli” gerçekleştirdi. Yoğun bir katılımla başlayan zirvede ziyaretçiler, akıl açan sunumları dinleme fırsatı buldu. Fiziksel bir buluşmanın yanı sıra YouTube’da da canlı olarak yayınlanan zirve, e-ticareti ve geleceğini tüm yönleriyle ele aldı.
E-ticaretin en iyileri
Marketing Türkiye ve Akademetre Research and Strategic Planning iş birliğiyle gerçekleştirilen ve halk jürisiyle e-ticaretin en iyi markalarının belirlendiği ECHO Awards ödülleri 25 Mayıs Perşembe günü Divan Kuruçeşme’de sahiplerini buldu. Görkemli gecede Trendyol tam 4 kategoride birinci oldu…
Tedarik zincirini değere dönüştürenler…
Marketing Türkiye liderliğinde Deloitte Digital ve Kuantum Araştırma uzmanlığıyla tasarlanan B2B Marketing & Management Summit, “Değer Zincirinde Yeni Açılımlar” ana temasıyla üçüncü kez 24 Mayıs Çarşamba günü Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirildi. Birbirinden kapsamlı sunumlara ev sahipliği yaparak binlerce kişiye ulaşan zirve canlı olarak da yayınladı.
Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları
“Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları”nın ödüllendirildiği B2B Excellence Awards’un kazananları belli oldu. Marketing Türkiye ve Kuantum Araştırma iş birliğiyle gerçekleştirilen, Deloitte Türkiye’nin de uzmanlığıyla katkı sunduğu B2B Excellence Awards ödül töreni, 24 Mayıs Çarşamba günü Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirildi. Her yıl rekabeti çetin olan Yemek Kartı kategorisinde ise Multinet Up ve Ticket Restaurant Edenred Türkiye birinciliği paylaştı.