Büyük prodüksiyonlar, ünlü reklam yüzleri ya da influencer’ların etkisi elbette pazarlama evreni için yadsınamaz bir gerçek. Ancak hangisi tüketicilerin kendi deneyimlerinden yükselen sesin yerini tutabilir? Ya da ekranda gördüğümüz hangi yüz, hayatımızda var olan birinin tavsiyelerinden daha ikna edici ve güven verici olabilir? Hal böyleyken tüketiciler tarafından tavsiye edilen marka olmak kazanılabilecek en büyük yarışların başında geliyor. Peki, Türkiye’nin tavsiye şampiyonu markaları hangileri? Yanıtlar Marketing Türkiye için Kuantum Araştırma Şirketi’nin 30 farklı sektörü kapsayan derinlikli araştırmasından geliyor…
Değerlendirme süreci başlıyor
Birbirinden iddialı projelerin 8 ana bölüm altında rekabet edeceği, Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği’nin de (REPİD) destek verdiği Brandverse Awards’da başvuru süreci 16 Nisan’da sona eriyor…
Başvuru sürecinin ardından deneyimli jüri, Nisan ayı içerisinde online oylamayla kısa listeye kalan işleri seçecek. Sonrasında ise Jüri Başkan Sami Basut liderliğindeki büyük jüri, Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla dahil olduğu süreçle kazananları belirlemek için bir araya gelecek.
Bayrak taşıyıcı markalar
Biz ne zaman ki ülke sınırları dışında boy gösteriyorsak daha güçlü “biz” oluyoruz. Filenin Sultanları sahada, Aziz Sancar laboratuvarda, Nuri Bilge Ceylan Cannes’da başarılara koşarken hep birlikte “gurur” duyuyoruz. Biliyoruz ki onlar “bizim” bayrağımızı taşıyor. Ne zaman ki bu topraklarda doğan, üreten ve kökleri burada olan bir markamız sınırları aşsa benzer duygularla yine onları sahipleniyor, başarılarıyla gururlanıyoruz. Tam da bu noktadan referansla kapsamlı bir analiz ortaya koyuyor “Bayrak Taşıyan Markalar” araştırması. Türk toplumuna göre bizi başarıyla temsil eden markalar Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma’dan, iş dünyasının bu noktadaki görüşleri ise Kuantum Araştırma’dan geliyor…
Dikkat CEO çıkabilir!
Vodafone Türkiye geçtiğimiz ay yeni İK stratejilerini çok konuşulan bir kampanyayla duyurdu. Kendileriyle çalışmanın “güzel iş” olduğunu söyleyen Vodafone Türkiye ekibi, “Epic iş görüşmesi” kampanyasıyla daha önce iş başvurusunda bulunmuş adayları iş görüşmesine davet etti. Adaylar kendilerini bekleyenden habersizce içeri girdiğinde onları Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy ve marka yüzü, ünlü oyuncu Aras Bulut İynemli karşıladı. Samimi ve keyifli diyaloglar ise milyonlarca izlenmeyle karşılık buldu… Kampanyanın detaylarını ve gerisindeki kapsamlı dönüşümü Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy ve Vodafone Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Nazlı Tlabar Güler ile konuştuk…
Yılın inovatif ürünleri
Zamanın çok hızlı aktığı bu dönemde tüketicinin ihtiyaçları da hızla değişiyor. Peki, tüketici beklentilerini doğru okuyarak geliştirdiği ürünlerle ses getiren markalar hangileri? Hangi kategoride ne tür inovasyonlar takdir ediliyor? Geçtiğimiz yıl pazara çıkar çıkmaz tüketicinin vazgeçilmezi olan ürünler hangileri? Marketing Türkiye adına YouGov’un bu yıl yedinci kez gerçekleştirdiği “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması 13 farklı kategorinin favori inovasyonlarını ortaya koyarken markalar için de yeni içgörüler sunuyor…
Kusursuz fırtına: Kurumsal reklamverenler için medya planlamada yapay zeka devri başladı!
Televizyon ve dijital gibi farklı platformlarda reklamcılığın stratejik temeli olan medya planlaması, şeffaflık ve verimlilik gibi zorluklarla uzun süredir mücadele ediyor. Yakın zamanda gerçekleşmeye başlayan yapay zeka devrimi, yıkıcı ve yenilikçi etkileriyle sadece küçük gelişmeler değil, köklü bir dönüşüm de vadediyor. Bu devrimin öncülerinden Adin.Ai ise yenilikçi bir teknoloji olarak karşımıza çıkıyor. Adin.Ai, yapay zeka ve blokzincir teknolojilerini bir arada kullanarak medya planlama sektöründe AI tabanlı şeffaflık ve verimlilik sunuyor.
Türkiye’nin eğlence haritası
Deneyim merkezli olarak sürekli gelişen ve dönüşen bir alan eğlence… Bu değişimi ülkenin yaşı da etkiliyor, toplumsal ve kültürel kodlar da sosyal çevre de. Hal böyle olunca ortak bir eğlence deneyimi sunmak zorlaşıyor. Ancak bunu başaran markalar da yok değil… Peki, son yıllarda toplumun eğlence anlayışı nasıl değişti? Mevcut ekonomik koşulların eğlence sektörüne etkisi nasıl oldu? Eğlenceyi merkeze alan markaların gözden kaçırmaması gerekenler neler? Yanıtlar Marketing Türkiye adına Xsights’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Eğlence Haritası” araştırmasında…
İzzet Çapa: “Kariyerim kıskançlıkla başladı”
Türkiye’nin her anlamda değişen ikliminden en çok nasibini alan sektörlerin başında geliyor eğlence… Değişimin ve dönüşümün temelinde ekonomik nedenler öncelikli olsa da kuşaklar arası eğlence anlayışındaki farklılığın da önemli bir etken olduğu bir gerçek. Halihazırda işlettiği eğlence mekanlarıyla eğlence dünyasına uzun süredir yön veren İzzet Çapa ile hem bu dönüşümü hem de sektöre kazandırdığı yenilikleri konuştuk. 80’in üzerinde mekan ve yarattığı pek çok eğlence markasıyla adından her daim söz ettirmeyi başaran Çapa, “yeme–içme sektörünü domine eden yerlerin pek çoğunda imzam var” diyor.
Şimdiki çocuklar “daha da” harika!
Usta kalem Aziz Nesin “Şimdiki çocuklar harika” dediğinden bu yana tam 57 sene geçmiş… Eğer ki çevrenizde çiçeği burnunda bir ebeveyn varsa ondan da kesinlikle duyacağınız üzere şimdiki çocuklar “daha da harika” olmakla kalmıyor “bizleri de yönetiyor…” Özellikle söz konusu alışveriş olduğunda “perdenin arkasındaki asıl güç” konumundalar… Hal böyleyken pazarlama evreni için de hayli kritik bir noktada konumlanıyor “kids marketing”. Peki, işin özünde çocuklarla nasıl bir iletişim ve bağ kurmalı? Kids marketing’in yeni gerçekleri neler? Gelin önce araştırmalar ışığında çocukların dünyasına daha yakından bakalım, ardından da sözü profesyonellere bırakarak soruların yanıtlarını dinleyelim…
E-ticaretin en yaratıcıları ECHO Summit 2024 sahnesinde buluşacak
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleştirilen Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit, bu yıl “Generative E-Commerce” ana temasıyla sektörün en başarılı isimlerini sahnesinde ağırlayacak. Bu yıl Mayıs ayında altıncı kez düzenlenecek olan etkinlikte, sektörün en güncel trendleri dört ana başlıkta ve ilham veren sunumlarla katılımcılara aktarılacak. ECHO Summit’in ardından gerçekleştirilecek olan ECHO Awards’da ise “E-ticaretin En İyileri” ödüllendirilecek.
Eğitimin koruyucuları
11 yaşından itibaren kız çocuklarının eğitim hakkını savunan ve 17 yaşındayken Nobel Barış Ödülü’nü alan eğitim aktivisti Malala Yusufzay “Bir çocuk, bir öğretmen, bir kitap, bir kalem dünyayı değiştirebilir” diyor. Haksız da sayılmaz… Zira her bir çocuğa eğitimde fırsat eşitliği sunmak daha iyi bir dünya hayalinin de ilk koşulu. Tam da bu sebeple koruyucular serimizde bu kez odağımızda “Eğitimin Koruyucuları” var… FM Halkla İlişkiler, İçerik ve İletişim Danışmanlık Kurucu Ortağı Fülay Yaşa Keskin’in liderliğinde önce “eğitimde fırsat eşitliği”ni mercek altına alıyor ardından da bunun için elini taşın altına koyan markalara ve onların fark yaratan projelerine ışık tutuyoruz…
Türkiye’nin renkleri…
Renklerin en güçlü ifade araçlarından biri olduğu aşikar. İnsanlar gün içerisinde maruz kaldığı her rengin enerjisinden etkileniyor, onlara çeşitli anlamlar yüklüyor ve günün sonunda kendilerini ifade etmek için kullanıyor. Peki, insanlar en çok hangi renkteki ürünleri satın alıyor? Pozitif karşılığı en güçlü olan renkler hangileri? Hangi renk ne anlama geliyor ve hangi markayı anımsatıyor? Yanıtlar Marketing Türkiye adına Xsights’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Renkleri” araştırmasında…