Reklam sektöründe bir krize dönüşen yetenek sorununun çözümü için Marketing Türkiye ile Reklamcılar Derneği öncülüğünde Behavior Institute ve FutureBright Research iş birliğiyle gerçekleştirilen “Reklam Sektörü Yetenek Araştırması” sonuçlandı. Ajans yöneticileri, genç yetenekler ve reklamverenlerin görüşleriyle şekillenen çalışma Marketing Türkiye ve Reklamcılar Derneği inisiyatifiyle gerçekleştirilecek olan sektör buluşmalarının da zeminini oluşturacak. Krizin göründüğünden de derin olduğunu verilerle ortaya koyan çalışma çözüme giden yola da ışık tutuyor.
Ali Saydam yazdı: Türkiye’ye yine Stevie yağdı
İş, ilişki ve iletişim yönetimi dünyasındaki herkes, bu “Stevie Ödülleri”ni neredeyse ezbere bilir… Fazlalığı nedeniyle değer kaybedip “Parayı ver, ödülü al” şeklinde algılandığı için itibarı yerlerde sürünse de şirketlerimizin Stevie bağımlılığı bir türlü son bulmaz. Bu sene de maşallah 59 şirketimiz Stevie ile çeşitli kategorilerde buluşmuşlar. Kaç ödül mü almışlar? Tam 169 tane…
Enflasyonda Black Friday başkadır
Enflasyonist bir ortamda kabul edelim ki Kasım’da aşk değil indirimli alışveriş başkadır… Evet, Kasım ayının tüm dünya için ortak bir anlamı var artık: Black Friday! Hele ki tüm tüketici gruplarının enflasyondan bu denli etkilendiği bir ortamda indirimli alışveriş yapmak hiç olmadığı kadar cezbedici görünüyor… Henüz ay başındayken telefonlara kampanya SMS’leri gelmeye başlıyor, TV ekranları “İNDİRİM” sloganlarıyla dolup taşıyor, sosyal medya paylaşımlarınınsa ardı arkası kesilmiyor. Peki, Türk toplumu için Black Friday ne ifade ediyor? Kimler alışveriş için çoktan kolları sıvadı, dahası hangi sektörler ve markaların indirim haberleri heyecanla bekleniyor? Yanıtlar Marketing Türkiye adına Areda Piar’ın gerçekleştirdiği Black Friday araştırmasında…
Yemek kartında yeni dönem: Hayır mı şer mi?
Yemek kartı sektöründe kafalar hayli karışık… Zira meclise sunulan torba yasa teklifindeki “Yemek ödemelerinde restoran, lokanta ve yemek kartı kullanma zorunluluğunun kaldırılması” maddesi, şirketlerin yemek bedelini maaşa ilave ederek ödemesinin de önünü açıyor… Bu durum yemek bütçesini diğer ihtiyaçlar için de kullanılabilir hale getirirken olası kararın pazardaki dengeleri değiştirmesine kesin gözüyle bakılıyor. Peki, Cumhurbaşkanı’nın sürpriz çıkışıyla gündeme gelen değişiklik yemek kartı sektörünü nasıl etkileyecek? Çalışanlar konuyla ilgili ne düşünüyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için PRAGMA’nın gerçekleştirdiği “Yemek Kartlarında Yeni Dönem” araştırmasında…
Dünya Kupası’nı hangi marka kazanacak?
Dört yılda bir yapılan Dünya Kupası, yalnızca tutkulu futbolseverler için değil çok daha geniş bir kitlenin özlemle beklediği büyük bir festival… Tüm dünyanın dikkat kesildiği bu organizasyon elbette markalar için de bulunmaz bir iletişim fırsatı yaratıyor. 20 Kasım’da çalınacak ilk düdükle başlayacak rekabetin 18 Aralık’taki son düdüğe kadar markalar arasında da süreceğine kuşku yok… İki yıldır kupanın, ev sahibi Katar dahil toplam 23 ülkedeki dijital pazarlama iletişimini yöneten INFLOW Network Kurucu Ortağı Afşin Avcı liderliğinde 2022 FIFA Dünya Kupası’nı mercek altına alırken, spor iletişiminin uzman isimlerine de böylesi büyük bir turnuvanın pazarlama evrenindeki izdüşümlerini sorduk…
Yaşlar farklı, bankalar aynı
Marketing Türkiye için Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşakların Banka Tercihleri” araştırması sektörün liderlerini açığa çıkarırken, banka tercihinde kuşakların hangi faktörlerin etkisinde kaldığına da ışık tutuyor. Araştırma sonuçlarına göre Z ve X kuşaklarının ilk tercihi Ziraat Bankası olurken Y kuşağı ve Baby Boomer’lar Türkiye İş Bankası’ından şaşmıyor. İnternet bankacılığı kullanımında ise Baby Boomer’lar şaşırtıyor…
İyilik için kirlenmek güzeldir!
OMO’nun devrimsel nitelikteki projesi “İyilik için Kirlenmek Güzeldir” sürdürülebilirlik alanında somut çıktılarıyla birlikte ses getirmekle kalmadı adeta ülkenin dört bir yanına “gülümseme” taşıdı… “Değişim Sensiz Olmaz” söylemiyle herkesi geri dönüşüme çağıran proje kapsamında plastikler toplandı ve o plastikler Ağrı ve Trabzon’da çocuklar için oyun parkına dönüştü… Her yanıyla örnek olan bu projeyi yaratıcılarından dinledik…
Dikkat! Bu haber ürün yerleştirme içermektedir…
Modadan hızlı tüketime, otomotiv sektöründen lüks tüketim pazarına, kısacası hayata dokunan tüm noktaları kapsayan bir iletişim gücü var ürün yerleştirme stratejisinin… Öyle ki markalar başarılı bir içerikle hem ulusal hem de uluslararası düzeyde gündem yaratıp bilinirliklerini artırabiliyor. Tüketiciyle “hikaye” üzerinden kurulan bağlarsa uzun yıllara yayılan bir hatırlanma demek… Küresel veriler ışığında giderek güç kazanan ürün yerleştirme stratejisinin etkilerini incelerken, bu alanda öne çıkan iletişim uzmanlarından da işin püf noktalarını dinledik…
Türkiye’nin global yerlileri
Global bir marka olmak güven yaratıp tüketicinin gözünde itibarlı bir noktada konumlanmak için kuşkusuz önemli bir güç… Ancak günümüz tüketicisi kendisiyle aynı dili konuşan, onlardan biri gibi yerel kültürü özümseyip topluma fayda yaratan markalar görmek istiyor… Peki, global olmasına karşın tüketiciyle kurduğu sıcak ilişkilerle “bizden biri” gibi görünen markalar hangileri? Globalin gücünü yerelliğin samimiyetiyle buluşturmanın yolu ne? Marketing Türkiye için Sia Insight’ın hazırladığı “Türkiye’nin Global Yerlileri” araştırması işte bu sorulara yanıt veriyor…
Sallantıdaki bir dünyada “sarsılmaz lider” olmak
Son birkaç senedir tahmin edilmesi zor, kontrol edilmesi neredeyse imkansız ve etkileri son derece radikal değişimlerin bir arada yaşandığı, dolayısıyla liderlerin çok çetin bir sınavdan geçtiği özel bir döneme şahitlik ediyoruz. Bu da bizleri şu sorularla baş başa bırakıyor: Belirsizliğin hakim olduğu bir dünyada, hangi liderler yıkılmadan ayakta kalacak? Sarsılmaz Lider olmanın şifreleri neler? Pek çok global araştırmayı temel alarak, Deloitte Danışmanlık İnsan Yönetimi Hizmetleri Lideri Cem Sezgin’in önderliğinde hazırladığımız “Sarsılmaz Lider” raporu işte bu sorulara derinlikli yanıtlar verirken yeni dönemin güçlü liderlerini de tanımlıyor…
XCO’22: Deneyimde öze dönüş zamanı
Deneyim tasarımı ve yönetimi derinlikli bir uzmanlık alanı… Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğinde tasarlanan XCO’22 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi, bu derinlikli alanda mükemmel deneyim tasarımına odaklanan profesyonelleri bir araya getirdi. 26 Ekim’de Hilton İstanbul Bomonti’de “Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş” ana temasıyla düzenlenen etkinlik, fiziki katılımcıların yanı sıra Marketing Türkiye YouTube kanalından canlı yayınlarla binlerce kişiye ulaştı… Deneyimin usta isimlerini sahnesinde ağırlayan zirve öğreti dolu sunumlarıyla öne çıktı. Oldukça yoğun bir katılımla gerçekleştirilen XCO’22 sunumları kadar deneyim alanındaki aktivitelerle de beğeni topladı.
Yılın “Customer Brand”leri belli oldu
“Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın yarıştığı ALFA Awards’ta kazananlar 26 Ekim Çarşamba, XCO’22 Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’nin hemen ardından Hilton İstanbul Bomonti Hotel & Conference Center’da gerçekleştirilen törenle ödüllerine kavuştu. Marketing Türkiye ve Akademetre Research and Strategic Planning iş birliğiyle düzenlenen ALFA Awards’ta 58 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar “Customer Brand” seçilerek ödüllendirildi.
Influencer’lar artık “tanıtıcı” değil “satıcı”
Dur durak bilmeyen enflasyon, giderek daralan pazarlama bütçeleri ve pazarlama yatırımlarına sınırlama getiren yeni e-ticaret yasası… Tüm bu gelişmeler affilate marketing yani performans pazarlamasının stratejilerdeki yerini güçlendirirken influencer’ları da “tanıtıcıdan” “satıcıya” dönüşüyor. Peki, linklerin havada uçuşup influencer’ların satış kanalına dönüştüğü bu yeni dönem markalara ne tür avantajlar sunuyor? Performans pazarlaması influencer marketing’i nasıl değiştirecek?
Asla yalnız yürümeyeceksin!
Farklı kulvarlarda koşan markalar, birbirinin şeridine yaklaşıp ele ele verince yarışın bir değil iki kazananı olabiliyor parkur adete kısalırken, ufukta çok daha geniş bir hedef kitle beliriyor… ilk marka iş birliklerinden biri olan Renault-Van Cleef & Arpels ortaklığının üzerinden tam 66 yıl geçmişken bugün marka iş birlikleri kelimenin tam anlamıyla altın çağını yaşıyor? peki, bu strateji taraflara ne tür avantajlar sağlıyor? doğru bir marka iş birliğinin olmazsa olmazları neler?
Outdoor Awards ödülleri sahiplerini buldu
Marketing Türkiye ve Outdoor Türkiye iş birliğiyle 14 Ekim’de Kadıköy Festival Park’ta İstanbul
OutdoorFest sahnesinde düzenlenen Outdoor Awards kapsamında, “Gelecek, Gelecek mi?”
mottosu ile outdoor’cunun tercih ettiği markalar ödüllendirildi.