Yükselen B2B ve değişen değer önerisi B2B Marketing & Management Summit’te konuşulacak
Marketing Türkiye liderliğinde Kuantum Araştırma ve Deloitte Digital uzmanlığıyla tasarlanan B2B Marketing & Management Summit 2 Aralık’ta Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleştirilecek. Zirvede B2B sektörlerdeki yönetim ve pazarlamaya ilişin güncel gelişmeler ayrıntılarıyla konuşulacak. 10 farklı başlık altında ele alınacak konuların ana teması, “B2B’de Değer Önerisi ve Dayanıklılık (Resilience)” olacak. Türkiye’nin en kapsamlı B2B buluşması olan zirvede, B2B ürün ve hizmet sunan markaların performansını değerlendiren çok kapsamlı bir araştırmanın sonuçları da açıklanacak. Zirve sonunda yapılacak “B2B Excellence Awards” ödül töreninde “Yılın En İtibarlı İş Ortakları” da ödüllerine kavuşacak…
B2B sektörlerin pazarlama ve yönetim stratejileri, B2C firmalardan farklı dinamiklere sahip. Teknoloji geleneksel yönetim yaklaşımlarını geleceğe evirirken, B2B işler de bu dönüşümden nasibini alıyor. B2C’nin sınırsız iletişim olanaklarına karşın kısıtlarla ilerleyen B2B şirketlerin yöneticileri, şimdi daha yaratıcı olmak durumunda.
İlki 2020’nin pandemi koşullarında hibrit yapılan B2B Marketing & Management Summit, pazarlama ve yönetim çalışmalarının yeni trendler ışığında ele alınacağı interaktif bir platform olarak tasarlandı. Marketing Türkiye, Kuantum Araştırma ve Deloitte Digital’ın uzmanlıklarıyla oluşturduğu zirve bu yıl ikinci kez gerçekleştirilecek. “B2B’de Değer Önerisi ve Dayanıklılık (Resilience)” ana teması işlenirken, yönetsel faaliyetleri kapsayan 10 alt başlık içeriğe taşınacak.
Zirvede, Kuantum Araştırma tarafından gerçekleştirilen ve B2B şirketlerin gelecek ekonomik ve sosyal öngörülerini ortaya koyan “B2B Endeks”in üçüncü çeyrek sonuçları da katılımcılarla paylaşılacak.
Kapsamı ve metodolojisiyle bir ilk olan “B2B Endeks” Kuantum Araştırma tarafından çeyrek zamanlı olarak düzenli gerçekleştiriliyor. “B2B Endeks” ekonomik değişimlere, iş dünyasının trendlerine ve giderek her açıdan kabuk değiştiren işletmelere ışık tutacak. “B2B Endeks” ayrıca iş fırsatlarını araştırma verileri üzerinden de ortaya koyacak.
2 Aralık Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşecek olan zirve, çalışmalarıyla önde gelen kurum ve isimlerin yol göstericiliğinde ilerlenecek.
Kuantum Araştırma tarafından 2 bin 800 işletmenin yönetim kademesiyle yapılan anketler sonucunda belirlenen “Yılın En İtibarlı İş Ortaklarının” açıklanacağı B2B Excellence Awards’ın kazananları da zirve bitiminde ödül töreniyle açıklanacak.
B2B Marketing & Management Summit’te neler konuşulacak?
Pandemiyle birlikte tedarik zincirinin zorlandığı hatta zaman zaman kırıldığı günümüz üretim sürecinde B2B faaliyetlerin önemi giderek artıyor. Bu sorunun ortaya konulduğu “B2B Marketing & Management Summit”te çözüme yönelik arayışlar da konuşulacak. “B2B’de Değer Önerisi ve Dayanıklılık (Resilience)” ana temasının ele alınacağı zirvenin alt başlıkları da şöyle:
- B2B’de Değer Önerisi
- Yurt Dışı Açılım
- Tedarik Zincirinde Dayanıklılık
- B2B’nin Kılcalları Bayiler
- Teknoloji ile Yaratılan Değer
- B2B’nin Finansı
- B2B’nin Enerjisi
- Lojistik ile Yaratılan Değer
- Bağlantıdaki Değer
- B2B’de Hizmet Mükemmelliği
1- B2B’de Değer Önerisi
B2B’de Değer Önerisi bölümü iki oturumundan oluşuyor: “Gizli Sos: Tedarik Zinciri, İnovasyon, Müşteri Etkileşimi…” ve “Satın Almanın Dijitale Evrimi”. Bu bölümde “B2B platformlara müşteri çekmek ve genişlemek için neler yapılmalı? Satın almada dijitalleşmenin sağladığı faydalar nelerdir? En çok değer üreten uygulama alanları hangileri?” sorularının yanıtı alınacak.
2- Yurt Dışı Açılım
“B2B eCom Platformları”, “B2B İhracatta Nasıl Büyük Oynanır?” ve “B2B Ekosistem Yönetimi” olmak üzere üç alt başlıkta gerçekleşecek olan “Yurt Dışı Açılım” bölümünde; “KOBİ’lerin yurt dışına açılmasını sağlayan platformların değer önerileri nelerdir? B2B ilişki geliştirme, üretim üssü olarak rekabet avantajı yaratma ve üstün teknolojiyle ihracatta başarı nasıl yakalanır? Türk şirketlerinin yurt dışı açılımında nasıl bir ekosistem mobilize edilebilir? B2B ihracat için sunulan katma değerli hizmetler nelerdir?” gibi kapsamlı sorular yanıtlanacak.
3- Tedarik Zincirinde Dayanıklılık
Bu bölümün konusu bir ekosistemi kapsıyor: “Tedarik Zincirinde Planlama ve Uygulama”, “Ambalajdaki Değer” ve “Ambalaj firmaları üreticilere nasıl değer katıyor?” Son gelişmeler ışığında tedarik zinciri süreç yönetimi ele alınacak.
4- B2B’nin Kılcalları Bayiler
“Bayi İlişkileri Değeri” başlığında deneyim sürecinde mükemmellik alanları konuşulacak. “B2B’nin Kılcalları Bayiler” bölümünde, satış sonrası hizmetlerdeki inovatif uygulamalara “Servis Ağının Gücü” başlığıyla yer verilecek.
5- Teknoloji ile Yaratılan Değer
Bu bölümde “B2B analitiği nedir?”, “B2B sektörlerde değer yaratan analitik çözümler nelerdir?” soruları yanıt bulacak. “B2B Analytics and Cognitive” başlığının yanı sıra “Teknolojinin Dönüştürücü Gücü” ve “Siber ve Değer” konuları kapsamlı analizlerle ele alınacak.
6- B2B’nin Finansı
“Finansal Dayanıklılık İçin Bankanın Değer Önermesi” başlığının ele alınacağı bu bölümde; “Bankalar müşterilerine nasıl değer katıyor?”, “Bankaların yarattığı değerle öne çıkan hizmetler nelerdir?” soruları yanıt bulacak.
7- B2B’nin Enerjisi
“Enerjini Akaryakıttan Al” ve “Kadının Enerjisi” başlıklarından oluşan bu bölümde şu sorulara yanıt aranacak: “Akaryakıt şirketleri müşterilerine nasıl değer katıyor?”, “Akaryakıt şirketlerinin yarattığı değerle öne çıkan hizmetler nelerdir?”, “Enerji sektöründe kadınların gücünü arttırmak adına atılan çeşitlilik ve kapsayıcılık (Diversity & Inclusion) adımları nelerdir?”, “Sektörde karşılaşılan zorluklar hangileri?” ve “Bu zorluklar nasıl ve hangi inovatif uygulamalarla aşılabilir?”
8- Lojistik ile Yaratılan Değer
Lojistik sektörü, e-ticaretin yükselişiyle markaların en yakın iş ortaklarından biri haline geldi. Pandemide yıldızı parlayan sektör, oluşan devasa talepler nedeniyle sürdürülebilir inovasyon ihtiyacını doğurdu. Alanında uzman isimlerin yer alacağı bu bölümde “B2B’nin Hareket Kabiliyeti” başlığında değişen koşullar değerlendirilecek.
9- Bağlantıdaki Değer
Bu bölümde “B2B’nin İletişim Gücü” başlığıyla telekom şirketlerinin değer yaratmak için neler yaptığı ve daha neler yapabileceği konuları detaylı bir şekilde irdelenecek.
10- B2B’de Hizmet Mükemmelliği
B2B’de Hizmet Mükemmelliği bölümünde 4 farklı sektör 4 farklı başlıkta incelenecek.
“Yemek Hizmetlerinde Mükemmellik” başlığında “Yemek kartı şirketlerinin yarattığı katma değerin görünmeyen yüzünde hangi hizmetler bulunuyor?” sorusunun yanıtı aranırken, “Filo Yönetimi” başlığında ulaşım yönetimi çözümlerinin müşterilere nasıl değer kattığı konuşulacak. HORECA kanalında nasıl değer üretileceği “Gastronomide B2B Destek” alt başlığıyla zirvede yer alırken, “Turizmde B2B” başlığında da acente ve tur operatörleri ekosisteminde nasıl değer yaratıldığına dair bir yol haritası sunulacak.