Doğa dostu markalar ilk kez Outdoor Awards’da ödüllendiriliyor
Üretilenden fazlasının tüketildiği günümüzde sürdürülebilir bir dünya için şüphesiz şirketlere çok iş düşüyor. Bu gerçekten hareketle Marketing Türkiye ile Outdoor Türkiye Platformu tarafından tasarlanan “Outdoor Awards” pek çok parametrede doğayı koruyarak “out the door”a katkı sağlayan markaları ödüllendirecek. 14 Ekim’de OutdoorFest kapsamında gerçekleştirilecek olan Outdoor Awards Ödül Töreni’nde 27 farklı kategoride kazananlar ödüllerine kavuşacak.
OutdoorTürkiye Platformu, kurulduğu 2014 yılından beri topluma doğru ve temiz bilgiyi ulaştırmak için sürdürülebilirlik farkındalığına dair etkinlikler gerçekleştiriyor. 2019 yılından beri de aktivite deneyimini artırmaya yönelik festivaller yapıyor. Bu yıl 3’üncüsü düzenlenecek olan Outdoor Aktivite ve Yaşam Festivali OutdoorFest ilk olarak 14-15-16 Ekim tarihlerinde ise İstanbul’da doğa severlerle markaları bir araya getirecek. Yılın ikinci festivali ise 4-5-6 Kasım tarihleri arasında Kapadokya’da gerçekleştirilecek. Festivalin bu yılki en büyük yeniliğini ise “Outdoor Awards” oluşturuyor.
Marketing Türkiye, Outdoor Türkiye Platformu ile bu yıl bir ilki gerçekleştiriyor ve outdoor’da sürdürülebilirlikten doğaya katkıya kadar pek çok alanda öne çıkan markaların başarısını “Outdoor Awards” ile ödüllendiriyor.
Bir ilk olarak düzenlenecek olan Outdoor Awards, 14 Ekim akşamı eş zamanlı olarak düzenlenen İstanbul OutdoorFest sahnesinde outdoor’un en iyilerini onurlandıracak.
Kazanalar nasıl belirlendi?
Ödül değerlendirme ve belirleme süreci iki aşamadan oluşuyor; İlk aşamada YouGov Araştırma’nın saha çalışmasını yaptığı kapsamlı araştırmayla tüketici algısında öne çıkan “out the door” markalar tanımlandı, ardından “out the door” yaşamın fikir önderlerinden oluşan uzman jüri kazananları belirledi.
“Outdoor Awards” değerlendirme sürecinin ilk aşamasını oluşturan araştırma sürecinde YouGov Araştırma, Türkiye’nin 24 şehrinden yarısı kadın yarısı erkek olmak üzere 25-55 yaş aralığında Türkiye temsili 1501 kişiyle görüşmeler gerçekleştirdi. Araştırma kapsamında katılımcılar 27 kategoride outdoor’un en iyi markalarını değerlendirdi.
Değerlendirme sürecinin ikinci aşamasında ise araştırma sonuçları “out the door” yaşamın fikir önderlerinden oluşan uzman jürinin değerlendirmesine sunuldu. Başkanlığını Polin Waterparks Marka ve İletişim Direktörü Şöhret Pakiş’in gerçekleştirdiği Outdoor Awards Jürisi’nin değerlendirmeleriyle kazananlar belirlendi. Jüride Başkan Şöhret Pakiş’in yanı sıra Akademisyen Asil Özbay, Doğada Yaşam Okulu Kurucusu Serhat Akbel, Belgesel Yapımcısı Savaş Karakaş, Karavan Gurusu Berat Çetinkaya ve Marketing Türkiye Haber Müdürü Ferruh Altun yer aldı.
Doğaya adanmış bir festival: OutdoorFest
Outdoor severlerin bir araya geldiği, farklı kulvarlarda birçok markanın deneyimlenip alışveriş yapılabildiği, birbirinden keyifli aktivitelerin yer aldığı Türkiye’nin ilk Outdoor Yaşam ve Aktivite Festivali OutdoorFest’te herkes için bir aktivite var.
OutdoorFest üç yıldır doğa ve aktivite severleri, aileleri, çocukları ve patili dostlarıyla ağırlıyor. Festival pek çok etkinliğin yanı sıra “Nature Talks” bölümüyle sürdürülebilirlik, doğal yaşam ve çevre bilinci konusunda bir bilgi paylaşım platformu olma özelliği taşıyor.
Bu yıl 3’üncüsü düzenlenecek olan Outdoor Aktivite ve Yaşam Festivali OutdoorFest ilk olarak 14-15-16 Ekim tarihlerinde ise İstanbul’da doğa severlerle markaları bir araya getirecek. Yılın ikinci festivali ise 4-5-6 Kasım tarihleri arasında Kapadokya’da gerçekleştirilecek.
Bu yıl OutdoorFest’te katılımcılar doğanın tadını çıkartırken birbirinden keyifli atölyelere, konserlere, oyunlara, yarışmalara katılma ve onlarca influencer’ın deneyimlerini dinleme imkanı bulacak.
Outdoor Awards’da kısa listeye kalan markalar…
(Liste alfabetik olarak sıralanmıştır. Birinciler Outdoor Awards ödül töreninde açıklanacaktır. Kimi kategorilerde eşit puana sahip birden fazla marka yer almaktadır.)
Akaryakıt İstasyonu
Opet
Petrol Ofisi
Shell Türkiye
Mobil Bankacılık
Akbank
Garanti BBVA
Yapı Kredi
Ziraat Bankası
GSM Operatörü
Turkcell
Türk Telekom
Vodafone
Araba Modelleri / SUV
Ford
Mitsubishi
Nissan
Volkswagen
Araba Modelleri / Crossover
Honda
Mercedes
Opel
Peugeot
Subaru
Volkswagen
Volvo
Araba Modelleri / Pick Up
Ford
Mitsubishi
Nissan
Toyota
Sigorta Markaları
Allianz
Anadolu Sigorta
Doğa Sigorta
Groupama Sigorta
HDI Sigorta
Karavan Modelleri / Çekme Karavan
Crawler
HOBBY
Hunter Karavan
Karavan Modelleri / Motokaravan
Citroen
Crawler
Ford
Mercedes
Volkswagen
Karavan Kiralama Markaları
Avis
Go Karavan
Karavana Başlıyorum
Lotus Karavan
Ultra Caravans
Lastik Markaları / Off Road
BFGoodrich
Kumho Off
Yokohama
Lastik Markaları / Kış Lastiği
Bridgestone
Goodyear
Kumho
Motosiklet Markaları
BMW
Honda
Yamaha
Bisiklet Markaları
Bianchi
Scott
Trek
Akıllı Telefon Markaları
Apple
Huawei
Samsung
Xiaomi
Akıllı Saat Markaları
Apple
Garmin
Huawei
Samsung
Suunto
Yolculuk Aplikasyonları
Airbnb
Booking.Com
Martı
O bilet
Pegasus App
Skyscanner
Tripadvisor
Uber
Ucuzabilet
Outdoor Giyecek Markaları / Outdoor Ayakkabı
Columbia
Salomon
The North Face
Outdoor Giyecek Markaları / Outdoor Kıyafet
Quechua
Salomon
The North Face
Spor Ayakkabı Markaları
adidas
New Balance
Nike
Spor Kıyafet Markaları
adidas
Helly Hansen
Nike
Yiyecek İçecek Markaları / Kahve Markaları
Kahve Dünyası
Kuru Kahveci Mehmet Efendi
Starbucks
Tchibo
Su Markaları
Abant
Damla
Erikli
Hayat
Nestle
Günlük Atıştırmalık Markaları
Doritos
Eti
Ülker
Sağlıklı Atıştırmalık Markaları
Malatya Pazarı
Peyman
Tadım
Ulaşımda Tercih Edilen Markalar / Havayolu
Anadolu Jet
Pegasus
Türk Hava Yolları
Ulaşımda Tercih Edilen Markalar / Karayolu
Kamil Koç
Pamukkale
Varan Turizm