11.11’de en süper indirim hangi pazaryerindeydi?
Akademetre Vanilla Price robotlarının Marketing Türkiye için yaptığı analizlere göre Kasım ayında indirim döneminin startını veren 11.11 “Bekarlar Günü”nde pazaryerlerinde toplamda 40.734 kampanya yapıldı. En çok kampanyayı Hepsiburada yaparken ortalama indirim oranı en yüksek pazar yeri yüzde 19 ile n11 oldu. 11.11’in en büyük hüsranı ise “elektronik” kategorisindeki indirimlerin yetersizliği oldu…
Bekarlar Günü’nü en çok sahiplenen pazaryeri Hepsiburada
11.11.2022 tarihinde en fazla kampanyayı yapan pazaryeri (23.304) açık ara farkla Hepsiburada oldu.
Onu 16.271 kampanyayla Trendyol takip ederken n11 yalnızca 1.093 kampanya yaptı. Amazon ise 66 kampanyayla Bekarlar Günü’nü yok saymış görünüyor.
En çok kampanya elektronik kategorisinde yapıldı ama…
Kampanya sayısına kategori bazında bakıldığında en çok kampanyaya “Elektronik” kategorisinde (10.267) rastlandığı dikkat çekiyor.
5 bin bandını geçen diğer kategoriler ise “Moda”, “Anne, Bebek, Oyuncak” ve “Ev ve Yaşam” oluyor. Petshop ve Yatırımlık Altın & Gümüş kategorilerindeki kampanya sayısı ise yok denecek kadar az.
Altının düşüşü kafaları karıştırdı
11.11 indirimlerinde en çok indirimin kampanya sayısı yok denecek kadar az olduğunu gördüğümüz “Yatırımlık Altın & Gümüş” kategorisinde olduğu kaydediliyor. Elbette bu altın fiyatlarındaki düşüşün söz konusu tarihe denk gelişiyle de alakalı…
Bu durum göz önünde bulundurulduğunda en çok indirimin “Kişisel Bakım ve Kozmetik” kategorisinde gerçekleştiğini söylemek mümkün. Öte yandan kampanya sayısıyla liste başına yerleşen “Elektronik” kategorisinin indirim oranlarıyla liste sonu olması elektronik alışverişi yapmak isteyen tüketicinin hevesini kursağında bırakmış olabilir.
n11’de kampanya az ama indirim çok…
Kampanya sayısı söz konusu olduğunda listenin altında kalan n11 indirim oranlarıyla zirveye yerleşiyor. Önceki indirim dönemlerinden kampanya sayısının çok olmasının indirim demek olmadığına zaten aşinayız. Ancak en çok kampanyaya ev sahipliği yapan Hepsiburada’nın listenin ikinci sırasına yerleşerek indirim konusunda da cesur davrandığını görüyoruz.
Black Friday’de satışları katlamanın sırrı ne?
“Enflasyonda Black Friday başkadır!” dosyamızın ilk bölümünde Marketing Türkiye adına Areda Piar’ın gerçekleştirdiği Black Friday araştırmasının verilerini incelemiştik. Dosyanın ikinci bölümünde ise bu kez sorularımızı alanında lider isimlere yönelttik. Nasıl bir “Black Friday” dönemi bekliyorlar? Bu dönemde markaların hangi stratejilerle ön plana çıkacağını öngörüyorlar? Tüketiciler hangi markaları ödüllendirecek ve dahası online pazar yeri liderleri bu döneme ne gibi hazırlıklar giriyor? İşte yanıtlar…