12 bin kadın “Dijital Benim İşim” diyecek!
Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü ve Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü işbirliğiyle hayata geçirilen “Dijital Benim İşim” projesiyle, 18 yaş üstü kadınlara sınıf içinde ve dijital ortamda “Dijital Okuryazarlık” ve “Dijital Pazarlama” eğitimleri verilecek. Projenin ilk yılında 11 ilde yaklaşık 12 bin kadına eğitim verilmesi hedefleniyor. Bu anlamlı proje desteğini Türkiye Vodafone Vakfı’ndan alıyor…
“Dijital Benim İşim” projesi kapsamında, 11 ilde 10.500 kadına “Dijital Okuryazarlık”, 1.200 kadına ise “Dijital Pazarlama” eğitimleri verilerek toplamda yaklaşık 12 bin kadına ulaşılması hedefleniyor. Proje eğitimleri İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Samsun, Mardin, Afyonkarahisar, Elazığ, Sivas ve Ağrı’da düzenlenecek. Eğitimler, proje illerinde yer alan Halk Eğitim Merkezlerindeki toplam 140 eğitimci tarafından gerçekleştirilecek.
18 yaş üstü tüm kadınlar başvurabilecek
“Dijital Benim İşim” projesine 18 yaş üstü ve akıllı telefon sahibi tüm kadınlar başvurabilecek. Eğitimlere başvurular, Halk Eğitim Merkezleri ve Türkiye Vodafone Vakfı web sitesi üzerinden yapılacak. Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü de “Dijital Benim İşim” eğitimlerini kendi veri tabanında bulunan kadınlara duyurarak projeye katkıda bulunacak. Böylece eğitimlere, sadece Halk Eğitim Merkezlerinden değil, Türkiye İş Kurumu veri tabanında yer alan kadınlardan da katılım olacak.
Toplam 64 saatlik 2 farklı eğitim
Kadınları dijital dünyayla tanıştırarak onlara djiital okuryazarlık becerisi kazandırmayı hedefleyen “Dijital Okuryazarlık” eğitimleri toplam 24 saat sürecek. Bu eğitimlerde kadınlara Bilgisayarın Temel Özellikleriyle Kullanımı, Dijital Ortamda İçerik Üretimi, Elektronik Haberleşme Yöntemleri, Arama Motorları ve Kullanımı, Web Sitesi Kavramı ve Amacına Uygun Kullanımı, Mobil İmkanlar ve Hizmetlerden Faydalanma, Sosyal Medya Kullanımı, Arama Motoru Pazarlaması, Bilgi ve Veri Güvenliği, Dijital Etik ve Bilinçli Bilgi İletişim Teknolojisi Kullanımı konularında bilgi verilecek.
Kadınlara dijital beceri kazandırmayı hedefleyen “Dijital Pazarlama” eğitimleri ise toplam 40 saat sürecek. Bu eğitimlerde kadınlara Pazarlamaya Giriş ve Dijital Pazarlamanın Temelleri, Sosyal Medya Yönetimi, Görsel Üretimi ve Yönetimi, Mobil Pazarlama, Dijital Pazarlamada Güncel Stratejiler, E-Posta Pazarlama, Halkla İlişkilerde Temel Yaklaşımlar ve Dijitalde İtibar Yönetimi, Yasal Düzenlemeler, E-Ticaret, Arama Motoru Pazarlaması, Sosyal Medya Yönetimi konularında bilgi verilecek. Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü de “Dijital Pazarlama” eğitimlerine yoğunlaştırılmış iş ve meslek danışmanlığı programına İş Kulübü ile destek olacak.
Dijital skor testleri yapılacak
“Dijital Benim İşim” projesi için kapsamlı bir ölçümleme de yapılacak. Buna göre, katılımcıların eğitimlerden önce ve sonraki bilgi düzeyindeki değişimi ölçmek için ön ve son testler, dijital becerilerini ölçmek için ise dijital skor testleri uygulanacak.
“Dijital Benim İşim” projesi hakkında ayrıntılı bilgi ve başvuru için http://turkiyevodafonevakfi.