2016’nın en çalışkan markaları belli oluyor
Marketing Türkiye ve Akademetre’nin ortaklaşa düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nde nefesler tutuldu. 2016’nın en çalışkan markaları ve bu başarıda pay sahibi olan paydaşlar, Ocak ayında üçüncü kez gerçekleşecek törenle ödüllerine kavuşmayı bekliyor.
Haber: Merve Şahin [email protected]
Pazarlama sektörünün lider dergisi Marketing Türkiye ile pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan Akademetre’nin ortaklaşa düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nde heyecan dorukta. Bu yıl 38 kategori üzerinden değerlendirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde saha araştırması tamamlanarak ilk beşe kalan markalar belirlendi. Toplam 12 ilde bin 200 kişiyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler sonucunda 38 sektörün yıl içinde itibarını en çok artıran markaları ve bu başarıya ortak olan paydaşları, Ocak ayında gerçekleştirilecek törenle ödüllerine kavuşacak. İlk kez 2015 yılında 12 sektör üzerinden yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda 2016 yılı Ocak ayında ölçümlemenin ve ödüllerin kapsamı genişletilmiş, kategori sayısı 32’ye çıkarılmıştı. The One Awards üçüncü yılına yakışır şekilde kapsamını daha da genişleterek 38 kategoride yılın itibarını artıran markaları ve paydaşlarını ödüllendirecek. Araştırmada yılın en başarılı markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi tarafından seçilirken bu yıl en çok ödül alan reklam, halkla ilişkiler, medya planlama ve dijital ajansları ayrıca başarı ödülü alacak.
İşte The ONE Awards 2016’nın sektör bazında ilk 5’te yer alan markaları
(Liste alfabetik olarak sıralanmıştır. Kategorilerde “Genel Başarı Puanı”nın altında kalan markalar değerlendirmeye alınmamıştır.)
Akaryakıt Sektörü
BP
Opet
Total
Atıştırmalık Sektörü
Eti
Milka
Saray
Şölen
Ayakkabı – Çanta – Deri Giyim Sektörü
Camper
Derimod
Desa
Hotiç
Matraş
Bankacılık Sektörü
Akbank
Denizbank
Finans Bank (QNB Finansbank)
Garanti Bankası
İş Bankası
Beyaz Eşya Sektörü
Arçelik
Beko
LG
Vestel
Binek Otomotiv Sektörü
Audi
Dacia
Fiat
Ford
Hyundai
Cafe/Coffee Shop Markaları
Best Coffee Shop
Caribou Coffee
Gloria Jeans
Robert’s Coffee
Dernek-Vakıf Sektörü
Greenpeace
İstek Vakfı
Türk Eğitim Vakfı
Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı
UNICEF
Elektronik Market Sektörü
Bimeks
Media Markt
Vatan Bilgisayar
Elektronik ve Teknoloji Sektörü
Casper
HP
Samsung
Sony
Vestel
Enerji Firmaları Sektörü
Akenerji
Enerjisa
Enka Enerji
Gama Enerji
Rönesans Enerji
E-Ticaret Sektörü
Fırsatbufırsat.com
Hepsiburada.com
Morhipo.com
Tatilsepeti.com
Yemeksepeti.com
Ev Tekstili-Dekorasyonu Sektörü
Home Sweet Home
İstikbal
Karaca
Taç
Fast Food Sektörü
Bereket Döner
Domino’s Pizza
KFC
MC Donald’s
Sbarro
Gayrimenkul ve İnşaat Sektörü
DKY
Nurol GYO
Sinpaş
Tekfen Emlak Geliştirme
Tepe İnşaat
Gazete Sektörü
Fanatik
Habertürk
Hürriyet
Milliyet
Sabah
Gazlı İçecek Sektörü
Akmina
Çamlıca
Fanta
Sprite
Uludağ
Gazsız İçecek Sektörü
Damla
Hayat
Pınar Süt
Sek
Tropicana
Gıda Sektörü
Bahçıvan
Danone
Pınar
Sek
Tat
Giyim-Moda Sektörü
Beymen
DeFacto
Kiğılı
Koton
LC Waikiki
Hava Yolları Sektörü
AtlasGlobal
Onur Air
Pegasus
Holding Sektörü
Anadolu Grubu
Boyner Holding
Doğan Holding
Sabancı Holding
Sanko Holding
İklimlendirme Sektörü
Alarko Carrier
Bosch
Daikin
Fujitsu
Mitsubishi Heavy
İletişim / Telefon Operatörü Sektörü
Turkcell
Vodafone
Kişisel Bakım Sektörü
Clear
Gliss
Orkid
Pantene
Sensodyne
Kozmetik Sektörü
Avon
Golden Rose
Loreal
Maybelline
Nivea
Kredi Kartı Sektörü
Advantage Card
Bank’o Card
Bonus Card
CardFinans
Worldcard
Küçük Ev Aletleri Sektörü
Braun
King
Phillips
Rowenta
Tefal
Lojistik Firmaları Sektörü
Arkas Lojistik
Ekol Lojistik
Netlog Lojistik
Omsan Lojistik
Reysaş Lojistik
Mobilya Sektörü
Aldora Mobilya
Doğtaş Mobilya
Enza Home
Kelebek Mobilya
Kilim Mobilya
Özel Eğitim Kurumları Sektörü
Bahçeşehir Üniversitesi
Işık Üniversitesi
İstanbul Bilgi Üniversitesi
MEF Okulları
Yeditepe Üniversitesi
Radyo Sektörü
Best FM
Power FM
PowerTürk
Radyo Fenomen
TRT FM
Sağlık Kurumu Sektörü
Çapa Hastanesi
Medicana Hastaneleri
Medipol Hastaneleri
Şifa Hastaneleri
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi
Sigorta Sektörü
Allianz Sigorta
Anadolu Sigorta
Mapfre Sigorta
Unico Sigorta (Aviva Sigorta)
Ziraat Sigorta
Ticari Otomotiv Sektörü
Chery
Citroen
Mercedes
Otokar
Peugeot
Turizm ve Seyahat Sektörü
Anı Tur
Setur
Tatil Budur
Tatil.com
TV Sektörü
Bloomberg TV
Fox TV
NTV
TRT
TV8
Ünlü Kişi
Arda Turan
Çağatay Ulusoy
İlker Kaleli
Neslihan Atagül
Tarkan
Yayıncılık ve Medya Sektörü
Ciner Medya Grubu
Doğuş Yayın Grubu
TRT
Araştırmanın metodolojisi:
12 ilde bin 200 kişiyle yapılan araştırmanın temelini oluşturan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştiriliyor. Çalışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka Bilinirliği”, “Yakından Tanıma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Skoru”, “ Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru’’, Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru’’, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Beğeni Skoru” ve “Genel Beğeni Skoru” olmak üzere dokuz ana kriterin itibar ve marka değeri üzerindeki etkisine göre ağırlıklandırılmasıyla ortaya konuluyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan 2016 performans değerlendirilmesinde ise aynı kriterlere göre markaların yıl içi başarıları belirleniyor.
Ayrıntılı Bilgi: Duygu Tanışan 0(212) 211 11 12 – 123