2017 yılının öne çıkan reklam filmleri
2017 yılında reklam dünyası, iletişim mecralarının çeşitliliğine daha fazla odaklanarak, tüketicilere duygusal anlamda başarılı şekilde ulaşabildi. Reklam sektörünün değişken tüketici trendlerine odaklanması ile oldukça başarılı reklam filmleri izledik. Bu yıl da birbirinden parlak ve yaratıcı fikirler sonucunda başarılı birçok proje yayınladı. İşte izleyenler tarafından oldukça beğenilen 2017 yılının öne çıkan gelen reklam fimleri:
Yapı Kredi – “Heroes Club”
Yapı Kredi, 6. kez gerçekleştirdiği sektörün en uzun soluklu kariyer gelişim programlarından Heroes Club’ın yeni dönemini eğlenceli üç reklam filmiyle duyurmuştu. Yapı Kredi’nin Heroes Club tanıtım filmleri serisinde, üç farklı stajyerin olması imkansız durumlar karşısında şanslarının yardımıyla patronlarının takdirini kazanmaları işlenmiş. Kazayla sorunlu bir kodu çözen genç yazılımcının, hapşırma sesinin yanlış anlaşılması sonucunda müdürünün takdirini kazanan genç kızın ve patronuyla aynı takımı tutan çocuğun yaşadıkları filmlerin konusunu oluşturmuştu.
Filli Boya – #8MartDünyaKadınlarGünü #AncaBeraber
Geçtiğimiz sene kadın emeğinin altını çizen “Kadın Ustalar” reklamı ile büyük beğeni toplayan Filli Boya, bu sene de 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü için duygu dolu bir projeye daha imza attı. “Anca Beraber, Kanca Beraber” sloganı ile yayınlanan reklam filminde; toplumun kadına karşı olan yargı ve tutumları eleştirilirken, kadının toplumdaki yerini ve önemini bir kez daha gözler önüne serildi.
Reklam bu senenin en çok beğenilen reklamlarından biri olurken, sosyal medyada paylaşım rekoru kırdı.
Axe – “Erkekler de Ağlar”
Bilinen en büyük erkeklik klişesini yıkarak özgürleşme çağrısı yapan erkek bakım markası AXE, Nilüfer’in unutulmaz ‘Erkekler Ağlamaz’ şarkısını, “Erkekler De Ağlar” olarak coverlayan Can Bonomo ile yayınladığı reklam film, ilk 36 saat içerisinde 4,6 milyonu aşkın tıklanmayla rekor kırdı.
Metro Toptancı Marketleri – “Kolay Vazgeçmeyenler”
Evimize giren her ürünün ve hizmetin ardındaki tarladan sofraya uzanan mücadele, emek ve fedakârlığı konu alan bir reklam kampanyasına imza attı. Metro Toptancı Marketi’nin “Kolay Vazgeçmeyenler”in hikâyesini işleyen reklam filmi bu senenin öne çıkan reklam filmlerinden biri oldu.
Koç Holding- “Atatürk’ü Gördüm”
Koç Holding’in 10 Kasım için hazırladığı Mustafa Kemal Atatürk’ü anma reklam filminde, minik bir çocuğun dedesine yönelttiği “Sen hiç Atatürk’ü gördün mü?” sorusu; köydeki okullarını boyayan kadın öğretmen ve öğrencileri, bozkırda fidan diken orta yaşlı adam, jimnastik yapan küçük kız, göklerde dolaşan kadın pilot, güneşin doğuşunu kayığından izleyen balıkçı ve Türk askeri görüntüsü eşliğinde yanıt buldu. “Atatürk’ü Gördüm” filmi sosyal medyada yılın en çok konuşulan reklam filmlerinden biri olmayı başardı.
Ford Trucks – “Evlatlarınız Bize Emanet”
Bu yıl birbirinden güçlü Anneler Günü reklam filmlerini izledik. Bunlardan en öne çıkan Ford Trucks tarafından yayınlanan “Evlatlarınız Bize Emanet” reklam filmi. Annelerin çocuklarıyla duydukları gururu ve evlat sevgisini vurgulayan film, yer yer güldüren öğelerle bezeli olsa da oldukça duygusal öğeler taşıyor.
Enza Home – “En Güzel Aşklara”
Enza Home, Sevgililer Günü’ne özel yayınladığı, “En Güzel Aşklara” adıyla hazırlanan film, şehir yaşamının merkezinde; modern ve yüksek standartlara sahip bir erkeğin kalabalığın içindeki yalnızlığını anlatımıyla başlayıp, sahip olduğu her şeyi geride bırakarak kendi iç dünyasıyla savaştığı ve küçük bir detayın onu aşka götüren uzun bir yolculuğa çıkarmasını anlatıyor.
Türk Telekom – “Sen Yeter ki Hayal Et”
Türk Telekom, bu sene başında yeni pazarlama iletişimi stratejisini hayata geçirerek yeni sloganı ‘Sen Yeter ki Hayal Et’ ile insanlara hayallerini gerçekleştirmeleri için ihtiyacı olan teknolojiyi sunduğunun, onlara ise sadece ‘hayal etmenin’ kaldığının altını çizen reklam filmlerini yayınlamıştı.
“Sen Yeteri Hayal Et” sloganıyla yıl boyunca Türk toprağından çıkmış gerçek başarı hikayelerini insanlarla buluşturdu. Daha önce yazdığı ve yönettiği “Yün Bebek” filmiyle New York Avrasya Film Festivali’nde büyük ödüle layık görülmüş olan Ümmiye Koçak, dünyanın en başarılı futbolcularından Cristiano Ronaldo’nun yer aldığı, Türk Telekom’un yeni reklam filminde hem oynadı hem de filmin yönetmenliğini üstlendi.
Turkcell- “Emocan”
Türkiye’nin önde gelen mobil operatörü Turkcell, kimi zaman eğlenceli, kimi zaman duygusal reklamlarına bir bu sene yenisini ekledi. Yeni reklam yüzleri Emocanları tüm Türkiye’yle tanıştıran Turkcell, 7’den 70’e herkesin kendisinden bir şeyler bulacağı 6 farklı Emocan karakteri oldukça beğenildi.
Nike- “Bizi böyle bilin”
Nike’ın bu sene yayınladığı “Bizi Böyle Bilin” reklam filmi, Türkiye’deki profesyonel ve amatör sporcu kadınların ilham veren hikayelerini kutladı. Film, Beyonce’nin “Run the World (Girls)” isimli şarkısı eşliğinde kadınları kişisel veya başkaları tarafından belirlenmiş sınırların ötesine geçmeye teşvik ediyor.
Nike’ın “Bizi Böyle Bilin” kampanyasında, Türk Milli Basketbol Oyuncusu Işıl Alben, Milli Tenisçi İpek Soylu, Milli Triatlet Esra Gökçek, Kikbokscu Funda Diken Alkayış, Çisil Sıkı’nın liderliğindeki Dans Fabrika dansçıları ile oyuncular Dilan Çiçek Deniz ve Elvin Levinler yer alıyor.
Mercedes Benz- “Mercedes-Benz Türk’le Benzersiz 50 Sene”
1967’de Otomarsan adıyla kurula daha sonra 1990’da ticari unvanını değiştirerek şimdiki adını alan Mercedes-Benz Türk, tüketicinin karşısına 50’nci yılı için hazırlanan yeni bir reklam filmi ile çıktı.
“50 sene bir nefeste nasıl anlatılır?” sorusu ile açılan duygusallığın ağır bastığı filmde izleyici, markanın otomobilleri, kamyonları ve toplu taşıma araçları ile ülke topraklarının farklı noktalarında “kısa” bir yolculuğa çıkarıl”dı.