Nisan ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…
Okyanuslar da ağlar
Serbest Dalış Dünya Şampiyonu Fransız dalgıç Guillaume Nery tarafından denizde kaydedilen ve Twitter’da paylaşılan gizemli sesin altından kâr amacı gütmeyen çevreci dernek Sea Shepherd çıktı. Dalgıç Nery’nin “Bu garip sesi dün dalış sırasında duydum. Ne olduğunu biliyor musunuz?” diye paylaştığı video dinleyenleri şaşkına çevirdi. Dünya şampiyonu Nery ile iş birliği yapan Sea Shepherd, insanlar tarafından zulme uğrayan ve ölmek üzere olan 30 farklı deniz canlısının sesini birleştirerek okyanusun acısını insanlara dinleterek ilginç bir farkındalık kampanyasına imza attı. Sea Shepherd okyanusların da ağladığını hatırlatarak herkesi deniz canlılarına karşı daha bilinçli olmaya çağırıyor.
Bir siber zorbanın kurbanlarıyla yüzleşme anı
Sprite #iloveyouhater reklam serileriyle nefret söylemlerine karşı duruş sergilemeye devam ediyor. Oldukça gergin bir yüzleşmeye şahit olduğumuz serinin son filminde Arjantinli bir Twitter kullanıcısı tarafından nefret söylemine maruz kalmış yüz kişi gerçek bir hesaplaşma anı yaşıyor. Binden fazla Tweet ile 500’den fazla insana saldıran 18 yaşındaki Twitter kullanıcısı Roger Daltrey, Sprite’ın kendisi tarafından hakarete uğradığını tespit ettiği 100 kişiyi karşısında görünce şoka giriyor.
Annelik içgüdüsü yapay zekâya karşı!
Portland Bağımsız Filmler Festivali için Arjantin merkezli reklam ajansı La Comunidad’ın çektiği kısa film, bir bağımsız filmler festivalinin tanıtımı olmayı hakkıyla başarıyor. Hayatın dijital algoritmalarla yönetildiği bu distopik filmde Lucy isimli hamile bir genç kadını hastaneye giderken izliyoruz. Yapay zeka tarafından kontrol edilen hastanede hesaplanan algoritmalar Lucy’nin doğmamış çocuğunun 14 yaşına geldiğinde öleceğini öngörüyor. Lucy’nin maddi durumunun kötüye gidişatı yapay zekanın Lucy’e bir teklifte bulunmasına sebep oluyor; Lucy ya çocuğunu evlatlık verecek ya da algoritmaları umursamayıp kendi hislerinin yolundan gidecektir. Başarılı filmin atmosferi gergin, geleceğe bakışı ise oldukça karanlık…
Game Of Thrones’un jeneriğini yiyebilirsiniz! Afiyet olsun
Game Of Thrones’un 8’inci sezon tanıtımları adeta bir çılgınlığa dönüştü. Dizi başlı başına bir pazarlama stratejisi haline geldi desek yanlış olmaz. Dünyanın en ünlü televizyon dizi haline gelen yapımız iletişim çalışmalarında kullanan markalardan biri de realtime işleriyle çok konuşulan Orea oldu. Oreo özel serisi Game of Thrones kurabiyelerine klasik Oreo’dan bağımsız olarak popüler diziye özel motifler işleyerek eğlenceli bir dokunuşta bulundu. Oreo, sınırlı sayıda üretilen Oreo Game Of Thrones özel serisi için meşhur dizinin kültleşmiş jeneriğini Orea’larla baştan yarattı.
Rock yıldızlarının korkulu rüyası; parçalanamayan gitar!
On yıllardır bilinen ve şahit olunan bir olaydır sahnede gitar parçalamak. Rock yıldızlarının adeta ritüeli haline gelen bu hareketten yola çıkan Sandvik, darbeye dayanıklı ve tamamen metalden üretilen dünyanın ilk gitarını üretti. Gitarı tanıtan reklam filminde izlediğimiz ünlü gitar virtüözü İsveçli Yngwie Malmsteen metal gitarı parçalamak için sahneyi yerle bir ediyor. Sahnede her şeyin kırılıp döküldüğünü izliyoruz. Kırılmayan tek şey ise Sandvik’in tamamen metalden üretilen gitarı…
Dünyayı “kazara çevreciler” kurtaracak
Son yıllarda markalar özellikle doğayı korumak adına yürüttükleri sürdürülebilir politikalarla öne çıkıyor. Bu markalardan biri de IKEA… IKEA, “Daha iyi bir dünya evde başlar” diyerek yeni üretim kararlarını hazırladığı reklam filmiyle açıkladı. 2030 yılına kadar üretimde sadece yenilenebilir ve dönüştürülmüş malzemeler kullanacağını ifade eden marka 2020 yılına kadar odun ve enerjide de geri dönüştürülmüş malzemelerle üretim gerçekleştireceğini duyurdu. Reklam filminde “kazara çevreci” söylemiyle evlerinde IKEA ürünleri kullanarak farkında olmasa bile doğaya katkı sunan insanlara ve onların gün içerisindeki rutinlerine yer veriliyor. IKEA için hayata geçirilen reklam filminin kreatif ajansı ise Hollanda merkezli Anomaly.
Yediğiniz plastiklerden haberiniz var mı?
Her geçen yıl plastik yüzünden milyonlarca hayvan ölüyor. Elbette doğaya verilen tahribattan insanlar da nasibini alıyor. Araştırmaya göre ortalama bir insan her yıl 700 bin kadar mikroplastik yutuyor. Uluslararası besin puanlama uygulaması Footgroot da satılan hemen hemen her ürünün içeriğini deşifre ederek toplumu bilgilendirmeyi hedefliyor. Reklam ajansı McCann Prag’ın Footgroot’un sağlıklı yiyeceklere yönlendiren gücüne vurgu yapmak için hazırladığı çarpıcı ilan çalışmalarında insan bedenleri doğaya karışırken yedikleri yiyeceklerin doğada yok olmadığı gösteriliyor.
Gerçekleşene kadar tüm hayaller çılgınlıktır
Nike “Just Do It” sloganının 30’uncu yıl dönümünde “çılgın hayaller”i desteklemeye devam ediyor. Serinin yeni filminde aynı hayali paylaşan iki ünlü Amerikan Futbol oyuncusu olan Jarvis Landry and Odell Beckham Jr.’ın 1 dakikaya sığdırılan çılgın hayallerini nasıl gerçeğe dönüştürdüklerini izliyoruz. Aynı yerde doğdular, lisede birbirlerine karşı oynadılar, aynı takımda oynamayı hayal ettiler ve şu an küçükken çılgın denilecek bu hayali gerçeğe dönüştürdüler. Nike, hayallerin gerçeğe dönüşmesi için “siz gerçekleştirene kadar sadece çılgınlıktır, gerçekleştirin” diyor.
https://www.youtube.com/watch?v=y0KaksWwYyg
Diş macunu markasından LGBT açılımı
50 yıl önce kurulan ve zaman içinde Güneydoğu Asya’da ciddi bir satış rakamına ulaşan diş macunu markası CloseUp, Filipinler’de gerçekleştirdiği yaratıcı kampanyasıyla satışlarını yüzde 15 artırdı. Marka önce çuvaldızı kendine batırarak “50 yıldır aynı hikayeyi anlattık ama artık dünya değişiyor” dedi ve cinsel yönelimler konusunda son birkaç yıldır yeni yeni yasal adımlar atmaya başlayan Filipinler’de alışılmadık 5 farklı aşk hikayesine yer verdi. Filipinler’de gençlerin 4’te 3’ünün “alışılmadık” ilişki yaşadığını ifade eden marka değişen yeni dünyada ayrımcılığa son vermeyi misyon ediniyor.