Şubat ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları
“Ne demek; Pepsi olur mu?”
Pepsi’nin “Pepsi Bundan Daha Fazlası” sloganıyla Super Bowl için hazırladığı reklam filminin başrolünde Hollywood yıldızı Steve Carell ile dünyaca ünlü rap yıldızları Cardi B ve Lil Jon boy gösteriyor. Restoranda oturan müşteri garsona kola içmek istediğini söylüyor, garson ise o global soruyu soruyor: “Pepsi olur mu”. İşte Steve Carell tam da bu noktada devreye giriyor ve garsonun söylediklerin alaycı bir tonla tekrar ediyor. Reklam filmi kola dendiğinde ilk akla gelenin Pepsi olması gerektiğini vurguluyor.
https://www.youtube.com/watch?v=9sYElEbRzKA
Coca-Cola: “Kola Sadece Bir Koladır”
“Kola Sadece Bir Koladır” sloganıyla Super Bowl’da bir animasyon reklam filmiyle yer alan Coca-Cola, reklam filminde kolanın her kesimden insana hitap ettiğini ifade ediyor. Birbirinden farklı birçok insanın birbirini kucakladığı reklam filminin birleştirici mesajı ise şöyle; “Hepimiz farklı kalplere ve farklı ellere sahibiz, zihnimizde farklı görüşler var. Görmüyor musunuz? Farklı olan güzeldir ve birlikte olmak güzeldir.”
Alexa dünyayı ele geçirdi
Bilim kurgu filmlerinin vazgeçilmez temalarından biridir teknolojinin dünyayı ele geçirmesi ve insanları saf dışı bırakması… Amazon’un akıllı asistanı Alex’a için gerçekleştirdiği reklam filmi bir felaket senaryosunu işliyor. Geçtiğimiz yıl yine Super Bowl için hazırlanan reklam filminde Alex’a sesini yitirirken günlük hayatı içinden çıkılmaz bir kaosa dönüştürüyordu. 2019 Süper Bowl’da ise daha büyük bir sıkıntı konu ediliyor ve hakimiyet alanı iyice genişleyen Alexa dünyanın dizginlerini eline alıyor. Reklam filminde Harrison Ford ve Forest Whitaker gibi dünyaca ünlü oyuncular yer alıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=8y-1h_C8ad8
Sinemanın unutulmaz karakterleri bir arada
Super Bowl’un en dikkat çekici reklamlarından biri de Belçikalı bira markası Stella Artois’e ait. Sinema tarihinin gelmiş geçmiş en komik filmlerinden biri olan Big Lebowski ve Sex and The City’nin unutulmaz karakterleri The Dude ve Carrie Bradshaw’ı bir araya getiren çalışma izleyenleri nostaljik bir yolculuğa çıkarıyor. Sinemanın iki unutulmaz karakterinin de içselleştirdikleri kokteyller var. Carrie her zaman Cosmopolitan, The Dude ise White Russian içer… Stella Artois’in reklam filminde Carrie ve The Dude’un içecek tercihleri restoranda ciddi bir kargaşaya yol açıyor.
“Herkes oynadığında, hepimiz kazanırız”
Hiç şüphesiz bu yıl Super Bowl için hazırlanan en çarpıcı ve duygulara en çok dokunan reklam filmi Microsoft’un oldu. Xbox için hayata geçirilen iletişim çalışması çeşitli fiziksel engelleri olduğu için oyun oynayamayan çocukların bundan mahrum kalmalarının yarattığı sonuçları ele alıyor. Bu çalışmayla yeni oyun konsolu Xbox Adaptive Controller’ı tanıtan Microsoft etkileyici iletişim diliyle Super Bowl’un en çok övgü toplayan iletişim çalışmasına da imza atmış oldu.
https://www.youtube.com/watch?v=_YISTzpLXCY
“Big Mac” gibi ama gerçekten “Big”
İngiltere basınında çıkan haberlere göre, Avrupa Birliği Fikri Mülkiyeti Ofisi (EUIPO) AB yasalarına göre McDonald’s’ın Big Mac markasını kullanamayacağına karar verdi. Kararın yürürlüğe girmesinin ardından McDonald’s’ın ezeli rakibi Burger King hiç zaman kaybetmedi ve son gelişmeleri fırsata dönüştürdü. Burger King menüsünde hamburgerlerini tanıtmak için “Big Mac” tabirini mizahi bir biçimde kullanıyor. “Big Mac ama gerçekten büyük”, “Big Mac gibi ama tabii ki alevde ızgara” söylemlerini kullanarak McDonald’s’a bir kez daha meydan okudu.
Herkes “sabah insanı” olabilir mi?
Ikea son iletişim çalışmasında yeni ürünlerini sabah erken kalkan insanları odak noktasına alarak tanıtıyor. Reklam filminde sabah erken kalkıp uykusunu alamadıkları için acele etmek zorunda kalan, uyku sersemi bir halde gürültü çıkararak evdekileri uyandıran, kahvaltı etmeye, duş almaya vakit bulamayan insanlar Ikea’nın yeni yatağında uyuyarak sabahları tazelenmiş halde kalkıyor. Ikea iletişim çalışmasında mesajını “olamadığınız ‘sabah insanı’ olmanıza yardımcı oluyoruz” diyerek veriyor. Ogilvy’nin hayata geçirdiği reklam filmleri 15 saniyelik dört bölümden oluşuyor.
https://www.youtube.com/watch?v=yczAKg7NwnI
Gerçek aşklar sınır tanımaz
Moskova merkezli ajans Fuel Adwise Group’un Rus otomotiv markası Lada için hayata geçirdiği reklam filmi kısa metraj bir aşk filmi tadında…Reklam filminde babasının koluna giren gelin yaşadığı fırtınalı aşkı film şeridi gibi zihninde canlandırarak evleneceği erkeğe doğru yavaş adımlarla ilerliyor. Filmin izleyeni ters köşeye yatırdığı sürprizli sonunu anlatmadan küçük bir ipucu verelim; Marka reklam filmi için sahip olunan içgörüyü şöyle açıklanıyor; “İnsanlar artık reklamların samimiyetine güvenmiyorlar, gerçek hikayeler görmek istiyorlar…”
Geleceğin dünyasına yolculuk
Samsung, Galaxy akıllı telefonlarının 10’uncu yılı için hazırladığı kampanyayla geleceğin dünyasına hızlı bir yolculuk yapıyor. 1950’lerde çıkıp günümüzde hâlâ sevilen parçalardan biri olan Doris Day’in Que Sera Sera şarkısının uyarlamasını dinlediğimiz reklam filminde Samsung Galaxy’nin özelliklerinin ne kadar geliştiği vurgulanıyor. Reklam gelecekte karşımıza çıkabilecek teknolojilere de vurgu yaparak geleceğin dünyasına dair öngörü de bulunuyor.
https://www.youtube.com/watch?v=ajD2WZioOOc