2021’de dijital reklamcılık trendleri neler olacak?
2020 yılı felaketlerle geride kalırken, dijital dünyanın dönüşümü ve gelişimi ise hayret verici oldu! Her sektör gibi reklamcılığın da bu dönüşümden etkilenmesi kaçınılmaz. Peki, hali hazırda bunca yol kat etmiş olan dijital reklamcılığı 2021’de neler bekliyor? 2021’in trendleri neler olacak? Gelin sektörün geleceğine birlikte bakalım…
5. Kişiselleştirilmiş reklamcılık
Bu reklam stratejisi, takip ettiğiniz hedef kitleye özelleştirilmiş bir reklam gösterme kabiliyetini ifade ediyor. Tüketicilerin jenerik reklamlara aktif olarak maruz kalmaktan hoşlanmıyor olduğunu elbette biliyoruz. Bu nedenle özelleştirilmiş reklamlar hem tüketiciler hem de markalar açısından bir adım öne çıkıyor. 2021 yılında reklamcılık anlayışında kişiselleştirmenin daha da öne çıkacağı tahmin ediliyor.
4. Video reklamcılığı
Video reklamcılığı pazarda yeni değil, ancak internet, akıllı telefonlar ve genel olarak teknoloji gelişmeye devam ettikçe, önümüzdeki yıl da dijital reklam trendlerinden en önemlilerinden biri olmaya devam edecek.
Ancak bu alanda 2021’de ortaya çıkabilecek bazı yenilikçi iletişim yolları da var. Canlı yayınlarınsa video reklamcılığı alanında yükselen trendlerden biri olması bekleniyor. TikTok ve Instagram Reels gibi platformların devreye girmesiyle, 2021’de yapımı kolay, izlemesi kolay, kısa biçimli video reklamların her zamankinden daha popüler hale gelmesi bekleniyor.
3. Mobil reklamcılık
Özellikle Covid-19 salgını sırasında insanlar akıllı telefonlarına ve mobil cihazlarına her zamankinden daha fazla bağlı ve çok daha fazla zaman geçiriyor. Elbette markalar da bunu biliyor. Bu nedenle, işletmelerin bu alanda daha fazla yer alması ve mobil reklamcılığa yaptığı yatırımı artırması bekleniyor.
Öte yandan “Hikaye” reklam formatı her geçen gün daha popüler hale geliyor. Öyle ki Snapchat’in alametifarikası olan “hikaye”ler artık Instagram, Facebook, WhatsApp ve en son LinkedIn ve YouTube tarafından da kullanılmaya başlandı. Bununla birlikte, markalar ve kullanıcılar artık 15 saniyelik hikayeler yayınlamaktan çok daha fazlasını yapabilirler. Instagram, her kullanıcının kendi Hikayelerinde kullanabilmesi için kendi filtrelerini oluşturmasına izin verdiğinden, markalar artık müşterileri için ilgi çekici ve eğlenceli deneyimler oluşturma fırsatına sahip.
Oyun içi reklamcılık büyüyor. 2020’de herhangi bir mobil oyun oynadıysanız, neden bahsettiğimizi biliyorsunuzdur. En sevdiğiniz oyunda ilerlemeye devam etmek için 30 saniyelik bir reklamı izlemeye zorlanmak can sıkıcı olsa da, bu şüphesiz oyun geliştiricilerinin markalarla ortaklaşa oyunlarını ücretsiz tutmak için yaptıkları en yaygın hareketlerden biri. Dolayısıyla, oyun içi reklamların 2021’de markalar ve işletmeler için bir trend olmaya devam etmesi öngörülüyor.
2. Yeniden pazarlama
Bu reklam biçiminin temeli “veri”ye dayanıyor. Pazarlamacıların, tüketicilerin dijital ayak izlerinden önceden ziyaret edilen web sitelerini ve oradan toplanan bilgileri kullanmalarıyla kendi web sayfalarına geldiğinde tüketici için gerçekten önemli olanı vurgulayarak tüketiciye özelleştirilmiş reklamlar sunmalarına olanak tanır. Sağlam veriyle hedefi şaşmayan bu reklamcılığın 2021’de trend olması neredeyse kaçınılmaz.
1. Yapay zeka aracılığıyla sunulan programatik reklamcılık
2021’in ortaya çıkaracağı en büyük reklamcılık trendi, reklam satın alımlarını otomatikleştirecek olan yapay zeka (AI) algoritmaları olacak. Bu, markaların daha da spesifik kitleleri hedeflemesine izin verecek.
Ayrıca, müşterilere ulaşmak için kullanılan kanalların yelpazesi büyüdükçe, yönetilmesi de giderek zorlaşıyor. Yapay zeka aracılığıyla programatik platformları yönetmek, belirli bir kanal üzerinden tek tek reklamlar veya kampanyalar için hedefleme yapmaksa bu zorluğun üzerinden gelmenin en kolay yolu.
Reklamverenler için heyecan verici bir zaman dilimi daha da yaklaşıyor diyebiliriz… Doğru kanallarda, doğru araçlarla potansiyel ve mevcut müşterilerle her zamankinden daha hedefli ulaşmak için önlerinde her zamankinden daha fazla fırsat var. 2021 dijital reklamcılık açısından oldukça parlak görünüyor. Fırsatları değerlendirenlerin kendi dilimini büyüteceğindense hiç şüphe yok.
Kaynak: The Drum