2021’e damga vuran reklam filmleri
İlk yarısı pandemi etkisinde, kalanı ise kontrollü normalleşme rüzgarıyla geçen koca bir yıl geride kaldı. Sektör oldukça zorlu bir yılı geride bırakırken kimi markalar her şeye rağmen imza attıkları reklam filmleriyle hem zihinlere hem de gönüllere taht kurmayı başardı. Marketing Türkiye için DORinsight’ın gerçekleştirdiği “2021’nin En Beğenilen Reklamları” araştırması işte o tahtta oturan reklamları halk oylamasıyla belirledi…
Böylesi zorlu bir yılın ardından markaların tüketicileriyle kurduğu bağda şüphesiz kendilerini anlattıkları iletişim çalışmaları ve reklam filmleri çok kritik bir rol oynadı. Zorlu şartlara rağmen yaratıcı reklam çalışmalarıyla fark yaratan markalar tüketicinin kalbinde yer edinmeyi başardı. “2021’nin En Beğenilen Reklamları” araştırması bu başarılı projelere ışık tutuyor. 6-8 Aralık tarihleri arasında Marketing Türkiye için DORinsight’ın online olarak gerçekleştirdiği araştırmaya; 18 yaş üstü, Türkiye temsili, A, B, C1 ve C2 sosyoekonomik segmente mensup 500 kişi katıldı. Yapılan araştırmada akılda kalan reklamlarla, beğenilen reklamların ölçümlenerek oluşturduğu “Reklam Başarı Endeksi”nden yola çıkıldı ve yılın en başarılı reklamları belirlendi. Kapsamlı araştırma halkın belirlediği yılın en iyi reklamlarını ortaya koyarken biz de bu başarılı kampanyaların ortaya çıkış sürecini yaratıcılarından dinledik…
OMO – Yine kirlen yine temizleriz
Omo’nun; ilhamını, çocukların kimi zaman başarısızlıkla sonuçlanan ilk deneyimlerinden alan “Yine kirlen yine temizleriz” reklam filmi yılın en beğenilen reklam filmi oldu. 20 yıldır “Kirlenmek Güzeldir” yaklaşımıyla ebeveynlere çocuklarının gelişiminde keşfederek, deneyimleyerek ve kirlenerek öğrenmeye yer vermeleri için cesaretlendiren marka yeni reklam filmiyle de bu yaklaşımını destekledi.
Eşit ebeveynliğin ve ilk deneyimlerin yansıması
- Kirlenmek Güzeldir yaklaşımımızla ilk günden beri ebeveynlere çocuklarının gelişiminde deneyimlere, kirlenerek öğrenmeye yer vermeleri için ilham veriyoruz. ‘Yine kirlen, yine temizleriz’ de bu bakış açısından gücünü alan bir çalışma.
- Bu hikayenin başarısı ise ‘ilk deneyimler’ altında ortak bir içgörü platformunda buluşturabilmemiz. Tüm bunlarla birlikte reklamın en önemli unsurlarından biri eşit ebeveynlik açısını çok samimi ve sıcak bir şekilde yansıtması.”
Kirlenmek 20 yıldır güzel
- Duygusal mirası çok yüklü olan ‘Kirlenmek Güzeldir’ platformunu doğru ölçüde ve etkili bir performans mesajıyla destekleyerek, aslında doğru ‘büyük fikir’in, ne kadar eski olursa olsun, zamandan bağımsız çalışabildiğini bir kez daha ispat etmiş olduk.
- Bu proje ‘Kirlenmek Güzeldir’in 20. yılında hâlâ iyi çalıştığını kanıtladı ve kampanya döneminde ve sonrasında OMO’nun performans sıvı kategorisinde en fazla büyüyen marka olmasını ve hatta liderliği ele geçirmesini de sağladı.
Siemens Ev Aletleri – Piknik
Dünyanın buzdolabıyla çekilen ilk filmi “Piknik”, Siemens XXL Buzdolabına entegre edilen kameraların kapak her açılıp kapandığında otomatik olarak fotoğraf çekme özelliğinden yola çıkılarak tasarlandı. Buzdolabıyla çekilen bu fotoğraflar stop-motion tekniğiyle bir araya getirildi. Buzdolabının içerisindeki iki pasta figürünün romantik hikayesi reklam filminin 2021’de en beğenilenler arasında yer almasını sağladı.
Dünyada bir ilk
- Camera in Fridge özellikli Siemens XXL buzdolabı, kapağı her kapandığında bir fotoğraf çekerek telefonunuza gönderiyor. Bu fotoğraflardan oluşan stop-motion bir film yapabileceğimizi düşünerek heyecanla yola çıktık. Buzdolabının içindeki iki pasta figürünün sempatik hikayesini anlattığımız filmimiz, dünyanın buzdolabıyla çekilen ilk filmi oldu!
- Filmimiz sosyal medya kanallarımızın yanı sıra Gain’de de kısa içerik olarak yerini aldı.”
Hep yapmayı hayal ettiğim türden bir içerik ürettik
- Filmin çekilmesi için Kala Film ve Barış Çorak büyük emek verdi. Karakterlerin giysileri, suratları günlerce en küçük ayrıntısı düşünülerek tasarlandı. Mimikleri oluşturmak için tek tek cımbızla çalıştıklarını görünce ben bile şaşırdım.
- Sonuç olarak dünyanın buzdolabıyla çekilen ilk filmini yapmış olmak ve o filmin Gain gibi bir platformda yayınlanması benim için çok gurur verici. Hep yapmayı hayal ettiğim türden bir content ürettiğimizi söyleyebilirim.
Algida – Big Bold ile hayatı büyük yaşayanlara
Klasik bir dondurma reklamı gibi başlayan filmde, keyifle dondurmalarını yiyen Wakeboard’cu iki arkadaşın bir sürat teknesi tarafından çekilmesi beklenirken işler bir anda değişiyor. “Ya Big Ya Hiç” parolasıyla yola çıkan Robbie Maddison’ın devreye girerek vites yükseltmesiyle iki arkadaşı aslında kendi motoruyla hem de suyun üzerinde giderken çektiği görülüyor. Tüm bunlar İstanbul’da, hatta Boğaz’da gerçekleşiyor.
Bir dondurma Avrupa’dan Asya’ya erimeden nasıl geçer?
- Ya Big Ya Hiç mottosuyla hareket eden Algida Big Bold dondurmamızla tüketicimize ‘Bir dondurma Avrupa’dan Asya’ya erimeden nasıl geçer?’ diye sorduk. Robbie Maddison’ı markamızla buluşturarak, sınırlarından kurtulup harekete geçmenin altı çizilecek büyük hikâyelere imza atmanın keyfini vurgulamak istedik.
- Boğazı motosikletle su üzerinde geçebilmek elbette ki hayal gibiydi. Bu kadar zor bir operasyonu, 360 derece bir kampanyayla örebilmek bizim için en önemli noktalarından biriydi.
Bu projenin fikri bile çok heyecan vericiydi
- Bazen öyle fikirler olur ki duyduğunuzda veya bulduğunuzda bile çok heyecan duyarsınız. Bu proje bizim için öyle oldu. Ofisimizde konuşmaya başladığımız projenin bu kadar zor zamanlarda gerçekleşmesi, herkesi kendine hayran bırakması harika bir duygu.
- Ancak iyi fikir yetmiyor. Doğru isimleri bir araya getirerek oluşturulan iyi bir strateji, gerçek bir takım çalışması ve çok çalışmayla iyi bir fikri birleştirince başarıyı garantilemiş olduk.
QNB Finansbank / Minik eller büyük hayaller
QNB Finansbank, Minik Eller Büyük Hayaller Sosyal Sorumluluk Platformu’nu tanıtan reklam filminde gölge sanatıyla çocukların büyülü hayal dünyasını bir araya getirdi. Filmde, QNB Finansbank’ın “Minik Eller Büyük Hayaller” Sosyal Sorumluluk Platformu çerçevesinde kodlamadan sanata, matematikten hikâye anlatıcılığına çocukların hayallerine giden yola ışık tuttuğu vurgulanıyor.
Geleceğin inovasyon liderlerine seslendik
- QNB Finansbank olarak, Minik Eller Büyük Hayaller Kurumsal Sosyal Sorumluluk Platform çatısı altında 4-14 yaş arası çocukları ve gençleri geleceğe hazırlamak amacıyla birçok alanda proje gerçekleştiriyoruz. Bir çocuğa katkıda bulunmanın geleceğin inovasyon liderlerine katkıda bulunmak olduğuna inanıyoruz.
- Kampanya filmimizde minik elleri odağımıza alarak, marka olarak niyetimizin gerçek anlamda çocuklar ve onların bu hayatta yanlarında olduğumuzu vurgulamaktı.
Hayalleri büyütmek için küçük bir ışık yeter
- Binlerce çocuğun hayallerine giden yolu aydınlatan Minik Eller Büyük Hayaller Sosyal Sorumluluk Platformu için hazırladığımız reklam filminde ‘Hayalleri büyütmek için küçük bir ışık yeter’ fikrinden yola çıktık ve minik ellerin ışık karşısında büyüyen gölgeleriyle platformun gerçekleştirdiği projeleri anlattık.
- Böyle anlamlı bir projenin daha çok çocuğa ulaşması için çalışmak ve Türkiye’de ilk defa gölge sanatını bir reklam filminde kullanmak bizim için oldukça heyecan vericiydi.
Vodafone – Vodafone 5G Teknolojisi ile hayalleri gerçekleştirmek birlikte mümkün!
Ünlü sanatçı Haluk Levent ve doğuştan görme engelli “kusursuz kulak” Bager Çalışcı, Vodafone’un 5G teknolojisi sayesinde bir araya geldi. 5G’nin sunduğu eşzamanlı bağlantı teknolojisi sayesinde Haluk Levent Vodafone Park’tan, Bager Çalışcı ise Muş’tan piyanoda “Elfida” adlı parçayı çaldı. Levent ve Çalışcı 1.400 kilometre uzaklıktan karşılıklı olarak piyanolarının tuşlarına bastı.
Teknolojinin insanla birlikte anlam kazandığına inanıyoruz
- “Haluk Levent ile ‘kusursuz kulak’ Bager Çalışcı’nın yer aldığı kampanyamızda, Vodafone 5G’nin eşzamanlı bağlantı teknolojisi sayesinde, Levent ve Çalışcı aralarındaki 1.400 kilometre mesafeye rağmen aynı eseri yanyanaymış gibi birlikte çalma imkânı buldu.
- Böylece, Vodafone 5G ile hem Bager’in yeteneğini milyonlara duyurduk, hem de Haluk Levent ile birlikte piyano çalma hayalini gerçekleştirdik. Çünkü hayaller ve teknoloji bir araya gelince her şey mümkün.”
“Birlikte mümkün” bir söylemden daha fazlası
“Bu lansmanı da alıştığımız bir teknoloji demosunun ötesinde, 5G’yle hayatlarımızı nasıl dönüştüreceğimizi anlatan bir ön gösterim olarak değerlendirdik.
Gerçek bir hikayeden yola çıkarak, bir hayali hayata geçirdik. Ajansımız için de yeni çalışma modelimizin meyvelerini topladığımız bir fırsattı. Farklı disiplinlerle entegre çalışabilmenin ve markamızla birlikte üretebilmenin iyi sonuçlara ulaşmak için ne kadar önemli olduğunu gördük.”
Akbank – Haydi şimdi Akbank
Pandemi nedeniyle işini büyütmek, evlenmek, tatile çıkmak gibi kararları erteleyenleri Akbanklı olmaya ve harekete geçmeye davet eden banka, bunu Akbank’ın “İlerlemek için güç ve cesaret veren banka” konumlandırmasını enerjik bir şekilde yansıtan yeni marka yüzü Serenay Sarıkaya ile yaptı. “Haydi şimdi Akbank” adıyla yayınlanan reklam filmi 2021’in en çok hatırlanan kampanyası olmayı başardı.
Türkiye’ye cesaret veren banka misyonunu üstleniyoruz
“Akbank, büyüklüğü ve gücüyle, harekete geçme döneminde Türkiye’ye cesaret veren banka misyonunu üstleniyor ve herkesi harekete geçmeye davet ediyor. ‘Haydi Şimdi Akbank’ mottosu da bunu hissettirmek üzere; iş, oluş, hareket bildiren bir eylem niteliğinde kullanılıyor. Akbank’ın yıllardır kullandığı kalp figürü ve sesi, Haydi Şimdi Akbank söylemiyle birlikte film boyunca tekrar eden ikonik bir ‘harekete’ dönüştü. Yılın en çok hatırlanan reklamlarından biri olmasında bu eşleşmenin önemi olduğunu düşünüyorum.”
“Çünkü hayat beklemez, koş sen de”
“Kampanyanın zihinlerde kalan öğelerini sıralayacak olursak: İçinde marka ismi geçen etkili ve net bir söylem: Haydi Şimdi Akbank, akılda kalıcı güçlü bir müzik, ona eşlik eden markayla uyumlu bir hareket ve izlemek isteyeceğimiz sevilen bir anlatıcı…
Bunlar hatırlanmada kullandığımız silahlar diyebilirim. Kampanya, aynı konumlandırma, farklı ürün ve mesajlarla yeni yıl boyunca da devam edecek. Akbank’ın gücünü yanımızda hissedeceğimiz ve hayallerimiz için adımlar atacağımız bir yıl olur diye umuyoruz.”
Opet – Opet Ultra Force her yolda fark eder!
Opet’ii kendine rakip gören Farketmez Petrol’ün sahibi Faruk Etmez’in maceralarının yer aldığı serinin ilk filminde Opetin üstün performans ve tasarruf sunan yakıtı Ultra Force’un farkı ekranlara yansıtılıyor. Filmde Cem Yılmaz’a Türkiye’nin en genç kadın Ralli şampiyonu Burcu Burkut Erenkul eşlik ediyor. Opet’in iletişimde izlediği bu iş birliği markanın reklam filmini 2021’in unutulmazları arasında yer almasını sağlıyor.
Projelerimizi Faruk Etmez eşliğinde anlatmaya devam edeceğiz
“OPET insan odaklı bir marka. Yaratıcı dijital projeler ve sosyal medya uygulamalarıyla da toplumla kurduğumuz bağı güçlendiriyoruz. Üstün hizmet anlayışımızı Cem Yılmaz ve Burcu Burkut gibi başarılı ve takdir edilen isimlerle anlatmak, müşteri memnuniyetini de olumlu yönde etkiliyor.
Opet’se Fark Eder’ reklam kampanyamızla ürün, hizmet ve projelerimizi Faruk Etmez eşliğinde izleyiciyle buluşturmaya devam edeceğiz.”
İyi ki Cem Yılmaz ve Burcu Barkut ile çalışmaya karar vermişiz
“Opet’le çalışmaya başladığımızda, Faruk Bey’in maceralarına yeni bir katman, eğlence, rekabet katmak üzere başarılı rallici Burcu Burkut Erenkul ile çalışmaya karar verdik.
İyi ki de vermişiz, henüz iki kampanya üretmemize rağmen etkili bir ikili olduklarını görüyoruz. Üstelik yalnız biz görmüyoruz, araştırmalar da bunu söylüyor. Opet’in sektöründeki yenilikleri sürdükçe kahramanlarımızın daha anlatacak çok şeyleri olacak.”
Ziraat Bankası – Sen hep gülümse
Ziraat Bankası’nın 157. yıl dönümü için hazırlanan Happy People Project imzalı filmiyle Yeşilçam hikayesi kaldığı yerden bu defa Türk sinema tarihinin unutulmayacak usta oyuncusu Kemal Sunal ile devam etti. Türkiye’de ilk defa kullanılan “deepfake” teknolojisiyle tasarlanan reklam filmi için dünyanın en iyi yazılımcılarıyla çalışıldı.
Kemal Sunal’ın filmdeki görüntü ve sesi derin öğrenme ve yapay zeka teknolojileri kullanılarak hazırlandı. Çekimleri 3 gün, post prodüksiyonu 40 gün süren film, Türkiye’nin büyük değerlerinden Kemal Sunal’ı bizlere yeniden hatırlatarak dünyamız ve ülkemizin zor günlerden geçtiği dönemde kalplerimizi güldürmeyi başarırken, 2021’in de unutulmayan reklam filmleri arasında yer almayı başardı.
Garanti BBVA – Atamız rahat uyusun
Garanti BBVA, aramızdan ayrılışının 83. yılında Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü ödüllü yönetmen Tolga Karaçelik’in imzasını taşıyan bir filmle andı. Film, Atatürk’ün naaşının geçici istirahatgahı olan Etnografya Müzesi’nden Anıtkabir’e taşınırken kabrine Türkiye’nin 67 ilinden gelen toprakların konulmasından ilhamla hazırlandı.
Film, Atatürk’ün hayata gözlerini yumduğunda, kabrine o zamanki 67 ilden toprak gittiğini öğrenen Düzceli Salih’in hikâyesini anlatıyor. Atatürk’ün kabrinin bulunduğu odada 81 ilden getirilen toprakların bulunduğunu bilmeyen Salih, #AtamızRahatUyusun diye Atatürk’ün kabrinde, ailesiyle birlikte yaşadığı ve son il olan Düzce’den de toprak bulunması gerektiğini düşünüyor…
Trendyol – Türkiye’nin Trendyol’u Türkiye’nin Kalbinde!
Trendyol’un büyük ses getirdiği reklam filminde bir Trendyol kuryesinin hikayesine yer veriliyor. Kuryenin sipariş teslimatına giderken Tarkan’ın “Gül Döktüm Yollarına” şarkısına kendini kaptırması eğlenceli bir şekilde ekranlara yansıyor. Filmin sonunda ise kuryenin teslimat yapacağı kapıyı açan Tarkan, “Gel beraber mesut olalım” sözleriyle Trendyol kuryesinin şarkısına eşlik ederek, kuryeye unutamayacağı bir sürpriz yapıyor.
Kampanyamızla ilgili yüz binlerce güzel mesaj aldık
“Türkiye’nin Trendyol’u Türkiye’nin Kalbinde diye yola çıktık ve Megastar Tarkan ile uzun soluklu ve heyecanlı bir iş birliğine imza attık. Keyifli reklam filmimizle Tarkan’ı uzun bir zamandan sonra sevenleriyle buluşturduk. Kampanyamızla ilgili yüz binlerce güzel mesaj aldık. Bu kadar yoğun ilgi görmesi bizim için mutluluk verici. İlk adımı reklam filmiyle attığımız bu birlikteliğin devamında Tarkan ile toplumsal fayda odaklı projeler hayata geçirmek için de çalışmalarımıza devam ediyoruz.”
İki sevilen marka bir arada
“Ajans olarak, Trendyol kadar sevilen bir markayı, en az onun kadar sevilen bir ünlü temsil etmeli diye düşündük. Herkesin kalbinde yer etmiş, milyonların dönüşünü beklediği sevgili Tarkan’la yollarımızın kesişmesi için, CEO’muzdan başlayarak tüm ekip bir buçuk yıl boyunca çaba gösterdik.
Ne mutlu bize ki hatırlanan bir işe imza atmayı başarmışız. Dilerim zoom toplantımızı trollemek suretiyle Türkiye’nin megastarıyla tanışan küçük kızım da hiç unutmaz.”
Sagra – Tadelle Çikolataya Doymak İstediğimde
Tadelle, uzun bir aradan sonra Pınar Deniz’in başrolünü üstlendiği reklam filmiyle yeni döneme güçlü girdi. “Çikolataya doymak istediğimde, Tadelle her zaman benimle!” sloganıyla yayınlanan reklam filminde oyuncu Pınar Deniz, dans ederek kendisinin seslendirdiği Tadelle şarkısı performansıyla büyüledi.
Daima genç, daima popüler
“Tadelle’nin geçmişten bugüne uzanan başarılı hikayesinin arkasında, güçlü bir marka imajının oluşturulmasını sağlayan, markayı hep genç ve popüler tutmaya çalışan ayrıştırıcı bir iletişim tonu ve stratejisi yatıyor.
Tadelle’nin yüzde 100 çikolata olması ve içeriğindeki Karadeniz fındığıyla tüketiciler tarafından kendi kategorisinde ‘rakipsiz’ olarak tanımlanmasından hareketle yeni kampanyanın kurgusu ‘Çikolataya doymak istediğimde Tadelle, her zaman benimle’ ana fikri üzerine kurguladık.”
Hedefte çikolataya doymak isteyenler var
“Tadelle için genç kuşak tarafından çok sevilen ‘Martılar’ şarkısının sözlerini marka için uyarlayarak dillere pelesenk olan bir jingle hazırladık. Farklı çekim teknikleri ve canlı renk tonlarıyla hazırlanan reklam filminde Tadelle’nin ikonik kırmızı paketi sürekli sağ alt köşede konumlandırılarak kuşakta farklılaşma sağlandı.
Reklam filminde farklılaşan bir diğer unsur da Tadelle’nin yoğun sütlü çikolatası ve fındık parçalarından gelen nefis kokusunu ön plana çıkartan, koklayarak yeme planları oldu.”
Kiğılı – Bize yakışan bağımsızlık
Kiğılı, Cumhuriyet’in ilanının 98. yıl dönümünü arşiv görüntülerinden oluşan duygusal bir reklam filmiyle kutladı. Zorluklar ve imkânsızlığın ortasında, bağımsızlık uğruna koca bir ulusun verdiği büyük mücadelenin Cumhuriyet olduğuna vurgu yapan film #BizeYakışanBağımsızlık mesajını işliyor. Bize Yakışan Bağımsızlık kampanyası katılımcıların 2021’de en beğendiği “özel günler kampanyası” olmayı başardı…
Emeklerimizin karşılığını almak büyük bir mutluluk
“Bize Yakışan Bağımsızlık diyerek imkânsızlığın ortasında, bağımsızlık uğruna koca bir ulus olarak verdiğimiz büyük mücadeleyi vurguladığımız 29 Ekim’e özel reklam filmimizle, yılın en beğenilen kampanyaları arasında yer almak gurur verici. Emeklerimizin büyük bir kitleye doğru şekilde ulaştığını görmek bizim için büyük bir mutluluk. Emeği geçen tüm ekip arkadaşlarımı tebrik ediyor, yürekten kutluyorum.”
Gurur verici bir iş
“Yıl içinde çokça emek harcanan onca özel iş arasından, yılın en beğenilen kampanyalarından birine Indie Istanbul olarak imzamızı atmış olmak bize gurur verdi. Özellikle de böylesi özel bir gün için.
Bize yakışanı yaptıkları için başta Kiğılı ailesini ve tüm ekip arkadaşlarımızı tebrik ediyoruz.
Koç Holding – Bu hasret bizim
Koç Holding, bu yılki 10 Kasım filminde Yalova’daki “Yürüyen Köşk”ün gerçek hikâyesini milyonlarla buluşturdu. Atatürk’ün talimatıyla ulu bir çınar ağacının dallarının kesilmemesi için koca bir köşkün yerinin değiştirildiğini anlatan bu gerçek hikâyeden ilham alınan film Nazım Hikmet’in “Davet” isimli şiirinin “Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür. Ve bir orman gibi kardeşçesine. Bu hasret bizim” dizeleriyle son buluyor.
Atatürk’ün dehasından esinlendik
“Grurla sürdürdüğümüz 10 Kasım iletişimlerimiz; Atatürk’ün kurucusu olduğu Cumhuriyetimizin ilke ve değerlerine bağlılığımızı kamuoyu ile paylaşmamıza imkan tanırken, toplumun her kesimine de bu değerlerin savunuculuğu anlamında ilham oluyor.
Atatürk’ün dehasını, cesaretini, kararlılığını, doğa ve dünya sevgisini #BuHasretBizim söylemiyle gerçek bir hikâyeden esinlenerek öne çıkardık. Bu seneki filmimizin, geniş kitleler tarafından beğenilmesi, bizleri yine gururlandırdı.”
Saygı, sevgi ve hasretle…
“Ormanlarımızı kaybettiğimiz bu zor yılda, her bir ağacımızın kıymetini daha da iyi anladık. Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün, yıllar önce bir çınar ağacına verdiği değeri anlatan hikayesi geldi aklımıza.
En doğru yolun, O’nun çizdiği yol olduğunu bir kez daha hatırlatmak istedik.”