2021’in en çok satılan kitapları açıklandı – Son 24 saatin gündemi
Rekabet Kurulu’ndan dev satın almaya onay çıktı!
Getir Kasım ayında sermaye artırımı yoluyla n11.com’a hissedar olmak üzere Rekabet Kurulu’na başvuru yapmıştı. Cumhuriyet Gazetesi‘nin bugün yayınladığı haberine göreyse Rakabet Kurulu, Getir’in n11 hisselerini almasını resmen onayladı…
Rekabet Kurulu’nun internet sitesinde konuyla ilgili yaptığı açıklama ise şu şekilde; “Getir Perakende Lojistik AŞ’nin, Doğuş Planet Elektronik Ticaret ve Bilişim Hizmetleri AŞ (n11.com) hisselerinin belirli bir kısmını sermaye artırımı yoluyla Doğuş Holding AŞ ve SK Planet Co., Ltd.’den devralması işlemine izin verildi”
Bugün hali hazırda market, yemek, su ve taksi gibi birkaç alanda birden hizmet sunan Getir’in işlem ağına bir de e-ticaret platformu eklemesinin hem kendi hizmet standartlarına hem de sektöre nasıl yansıyacağını ise zaman gösterecek.
2021’in en çok satılan kitapları açıklandı
Hepsiburada, 2021’e veda etmeye hazırlandığımız şu günlerde, platformu üzerinden bu yılın en çok satın alınan kitaplarıyla en çok tercih edilen kitap kategorilerini açıkladı. Kategori olarak bakıldığında bu yılın en çok satılan kitap kategorilerini sırasıyla çocuk, eğitim, edebiyat, kişisel gelişim ve psikoloji ile araştırma-inceleme alanlarındaki eserler oluşturdu. 2021 yılında en çok tercih edilen kitaplarda ilk sırayı 2021 yılında kaybettiğimiz değerli Akademisyen, Psikolog ve Yazar Doğan Cüceloğlu’nun “Var Mısın? Güçlü Bir Yaşam İçin Öneriler” kitabı aldı.
Onu sırasıyla şu eserler izledi: ‘Balıkçı ve Oğlu/Zülfü Livaneli’, ‘Köpük İle Pıtır – İlk Okuma Kitaplarım/David Bedford’, ‘Hayvan Çiftliği/George Orwell’, ‘Kadınlar Sıcak Erkekler Soğuk Sever/Esra Ezmeci’, ‘Kayıp Tanrılar Ülkesi/Ahmet Ümit’, ‘Simyacı/Paulo Coelho’, ‘Şeker Portakalı/Jose Mauro de Vasconcelos’, ‘Ne İçin Varsan Onun İçin Yaşa/Hikmet Anıl Öztekin’ ve 10’uncu en çok satan ‘Hayat Kaybettiğin Yerden Başlar/Miraç Çağrı Aktaş’.
Çocuk kitaplarında en çok satan kitap, David Bedford’un ‘Köpük İle Pıtır – İlk Okuma Kitaplarım’ adlı eseri oldu. En çok satan çocuk kitaplarında ikinci sırayı ise, Sandra Lebrun ve Loic Audrain imzalarını taşıyan ‘Büyük Sorular Kitabım (Ciltli)’ aldı.
‘En çok satan kitaplar’da edebiyat alanında ise kitapseverlerin favorisi Türkiye’nin usta kalemlerinden Zülfü Livaneli’ydi. Livaneli’nin son eseri ‘Balıkçı ve Oğlu’, Hepsiburada üzerinden edebiyat alanında en çok satan kitaptı. Dünyaca ünlü kült yazar Gerorge Orwell’in en önemli eserlerinden ‘Hayvan Çiftliği’nin ikinci sırayı aldığı edebiyat alanında ‘en çok satanlar’ listesinin üçüncüsü ise Türkiye’nin polisiye eserlerdeki tartışmasız ustası Ahmet Ümit’in imzasını taşıyan ‘Kayıp Tanrılar Ülkesi’ydi.
Hepsiburada platformundan 2021 yılında ‘en çok alınan’ kitaplarda, kişisel gelişim ve psikoloji alanlarındaki eserler ise 4’üncü sıradan ‘en çok satan ilk 5 kategori’ arasına girdi. En çok satan eser, kişisel gelişimde Türkiye’nin uzman ve usta kalemi Doğan Cüceloğlu’nun ‘Var Mısın? Güçlü Bir Yaşam İçin Öneriler’ adlı kitabı oldu. Cüceloğlu’nu, bu kategorideki iki eseriyle yine uzman kalem Esra Ezmeci izledi. Ezmeci’nin ‘Kadınlar Sıcak Erkekler Soğuk Sever’ ve ‘İz Bıraktığın Kadar Varsın’ adlı iki eseri, bu alanda en çok alınan 2 ve 3’üncü kitaplar oldular.
Dyson’a Yılın Teknoloji Devi ödülü!
Global teknoloji firması Dyson, İstanbul Üniversitesi İşletme Kulübü tarafından düzenlenen ve 45 bin kişilik anket sonucunda açıklanan “Mavi Elma Ödül Töreni”nde Yılın Teknoloji Devi Ödülü’ne layık görüldü.
1993 yılında İngiltere’de James Dyson tarafından kurulan, teknolojisi ve tasarımlarıyla fark yaratan Dyson, İstanbul Üniversitesi İşletme Kulübü’nün düzenlediği “Mavi Elma Ödül Töreni”nde Yılın Teknoloji Devi Ödülü’nün sahibi oldu.
Dyson, 1995 yılından beri ürünleriyle Türkiye pazarında yer alıyor. 2018 yılı sonunda Türkiye ofisinin kurulmasıyla doğrudan operasyonlarına başlayan şirket o günden bu yana perakende yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. 2020 yılında ilk servis merkezini Ataşehir’de açan Dyson, son olarak İstanbul’da iki ve İzmir’de bir tane olmak üzere toplam üç Dyson Demo Store’u teknoloji severlerle buluşturdu. Yakın zamanda dünya standartlarında tasarlanan yeni bir Dyson Türkiye ofisini de İstanbul’da açan marka, yatırımlarına devam ediyor.
The ONE Awards’da ilk üçte yer alan markalar belli oldu
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen ve zamanla pazarlama sektörünün en önemli standartlarından biri haline gelen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde ilk üçe kalan markalar belli oldu. 20 Ocak 2022’de Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşecek ödül töreninde ise birinci olarak “Yılın İtibarlısı” olmaya hak kazanan markalar açıklanacak.
Türkiye’nin lider pazarlama platformu Marketing Türkiye ve pazar araştırmaları şirketi AKADEMETRE iş birliğiyle gerçekleştirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırması baz alarak düzenlenen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” için geri sayım başladı. Bu yıl 70’e yakın kategoride gerçekleştirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde saha araştırması tamamlanarak ilk üçe kalan markalar belirlendi. Toplam 12 ilde bin 200 kişiyle yüz yüze gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda sektörlerinde yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ve bu başarıya ortak olan paydaşları, 20 Ocak 2022’de Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleştirilecek törenle ödüllerine kavuşacak.
The ONE Awards sekizinci yılına yakışır şekilde kapsamını daha da genişleterek 70’e yakın kategoride yıl içinde itibarını en çok artıran markalarla bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama, dijital ve halkla ilişkiler ajanslarını ödüllendirecek. Araştırmada yılın en başarılı markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi tarafından seçilirken bu yıl da markalarıyla en çok ödül alan reklam, halkla ilişkiler, medya planlama ve dijital ajanslar ayrıca başarı ödülü alacak. İlk üçte yer alan markalara göz atmak için TIKLAYIN.
Endişe salgını yayılıyor
Çok uzun süredir pandemiyle yaşıyoruz. Tam artık bununla yaşamayı öğrendik dediğimiz noktada virüs mutasyona uğruyor ve tüm ezberler bozuluyor. Haliyle kaygı seviyeleri de epey yüksek. Ve salgının biteceğine olan inanç büyük bir sınav veriyor. Tam da böyle bir ortamda toplum bir yandan Omicron varyantına karşı tedbir almaya bir yandan hatırlatma dozu (3. doz) hakkında karar vermeye bir yandan da yerli aşı Turkovac ile ilgili bilgi edinmeye çalışıyor. Salgının başından bu yana Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırması gerçekleştiren Ipsos, 88. dönem verileriyle toplumun hislerine ayna tutuyor.
Ipsos tarafından Aralık ayının ilk haftasında yapılan araştırmada Türkiye’de toplumun yüzde 71’i Omicron varyantından haberdar iken, bugüne gelindiğinde bu oran yüzde 85’e ulaşmış durumda. Bu varyanttan haberdar olanlar salgının süresine yönelik de daha olumsuz düşünüyor. Her 10 kişiden 8’i bu varyanttan dolayı salgının süresinin uzayacağı görüşünde.
Koronavirüs salgını konusunda bireylerin endişe düzeyleri uzun süredir yüzde 80’lerin üzerinde. Kendilerinin veya ailelerinden birinin Covid-19’a yakalanmasından dolayı endişeli olanların oranı 20 Aralık haftasında da yüzde 85 seviyesinde. Bu endişenin yanı sıra hem yeni varyanttan dolayı hem de vaka sayılarının azalmamasından dolayı her 10 kişiden 4’ünün endişe seviyesi daha da artmış.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Nedim Şener |
2 | #mülakatahayır |
3 | MİLLETİN SESİ ERDOĞAN |
4 | İsmail Çipe |
5 | Seks Hikayeleri |
6 | #FatihTerimİstifa |
7 | #GSvDNZ |
8 | Denizli |
9 | hülyadurmuşun çığlığınıduyun |
10 | Galatasaray |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | İsmail Çipe |
2 | Fenerbahçe Afyonspor |
3 | Sokağa çıkma yasağı |
4 | Destan 6. bölüm full izle |
5 | Afyonspor |
6 | Adana Demirspor – Ankaraspor |
7 | Bilim Kurulu toplantısı |
8 | Victor Nelsson |
9 | Melisa Döngel |
10 | Halil Dervişoğlu |