2022’nin en etkili TikToker’ları!
2020 öncesi TikTok, kendi dünyasında kendi fenomenlerini ve fanlık sistemlerini yaratan; ancak toplumun büyük bir kesimin bilmediği ve markaların çok sınırlı şekilde yatırım yaptığı bir platformdu. Bu durum, 2020 yılı sonunda değişmeye başladı. Pandeminin de etkisiyle takipçi sayısının 25 milyonu geçmesi ve markaların artış gösteren reklam yatırımlarıyla TikTok büyük bir kitleye toplu şekilde erişim sağlanan ve etkileşim oranlarının başka hiçbir platformda görülmediği bir noktaya geldi. Peki kendi starlarını yaratan platformun en etkili TikToker’ları kimler? Hangi markalar platformdaki çalışmalarıyla ön plana çıkıyor? Dahası markalar için burada nasıl bir fırsat bulunuyor? İşte yanıtlar…
TikTok’ta neler oluyor?
- Ülkemizde olduğu gibi dünya genelinde de bu büyümeyi görmek mümkün. Bir örnek vermek gerekirse TikTok, 2020 itibarıyla birçok dünya starı tarafından aktif şekilde kullanılmaya başladı. Hal böyle olunca mecra müzik eserleri için de bir lansman platformu haline geldi. TikTok bugün ortalama olarak her 10 şarkıdan 7’sinin kaynağı olarak gösteriliyor.
- 2021 yılının sonu itibarıyla TikTok, 35 milyonun üzerine çıkan kullanıcı sayısıyla, toplumun büyük bir kesimine yayıldı. Birçok diğer platform fenomeni, şarkıcı ya da oyuncu da platforma dahil olarak, bu paralel evreni hayatımızın gerçeğine dönüştürdü.
- Tiktok fenomenlerinin Türkiye’deki bilinirlikleri yapılan araştırmalara göre yüzde 20’lere, takipçi sayıları 10 milyonlara yaklaştı. Takipçi bağlılığı (engagement) oranları da yine hiçbir yerde görülmediği kadar yüksekti. Bazı yayıncılar her akşam canlı yayınında 50 bin üzeri izleyici yakalar duruma gelmişti. Gençler adeta, 90’lardaki TV yerine TikTok izlemeye başlamıştı.
İşte 2022’nin en etkili TikToker’ları…
Hepimizin bildiği üzere platform kendi süper yıldızlarını yaratmayı başardı. Öyle ki pek çoğunun TikTok üzerinden yakaladığı popülarite kendilerine diğer sosyal medya platformlarında da popülerlik ve hatta gelir kapılarını araladı.
Takipçi sayları üzerinden değerlendirdiğimizde platformun en çok öne çıkan ismi 10,3 milyon takipçi sayısı ile Cemre Solmaz oluyor. 9,3 milyon takipçisi ile Ceren Yaldız zirvenin en yakın takipçisi olurken onu 8,5 milyon takipçisi ile Özgür Deniz Cellat ve 7,5 milyon takipçisi ile Serra Korkmaz izliyor…
Beğeni sayıları üzerinde verileri incelediğimizdeyse Cemre Solmaz ve Ceren Yaldız benzer sıralamayla yerlerini korkuyor. 474 milyon beğeni sayısıyla Zeynep Buse Korkmaz listenin üçüncü sırasında yer alırken onu 419,2 milyon beğeni ile Yaren Alaca ve 396,3 milyon beğeni ile Özgür Deniz Cellat takip ediyor…
TikTok markaların gözbebeği, ancak markalar TikTok’ta gözbebeği olabiliyor mu?
- Ülkemizde ve dünyada markaların TikTok reklam yatırımları büyük artış gösteriyor. TikTok’un kendine has reklam modelleri ve fenomenleri FMCG’den teknolojiye, kozmetikten e-ticaret markalarına yoğun ilgi görüyor. Gerçek hayattaki WOM (Word of Mouth) , TikTok kullanıcılarında akımlara dönüşerek kitlelere ikna gücü çok yüksek bir biçimde ulaşabiliyor.
- Hashtag Challenge, yani 6 gün boyunca kendi akımınızı yarattığınız reklam modeli, markalarca sıklıkla kullanılıyor; ayrıca top view dediğimiz, TikTok’u ilk açtığınızda karşınıza çıkan reklam modeli on milyonlarca izlenmeye rahatça ulaşabiliyor. Doğru akım, doğru fenomenle yapıldığında, marka kimliği ve mesajı, milyonlara çok kolay ulaşır hale geliyor. Yapılan araştırmalar TikTok’un mecrada görülen markaların ve ürünlerinin satışa dönüşme oranının en yüksek mecra olduğunu gösteriyor. Kısacası “Reklam yapma TikTok yap” sloganı tam karşılığını buluyor.
- Öte yandan başarının geçiciliği ve sürdürülebilirliği arasındaki eşik, tam da bu noktada kendini gösteriyor. TikTok’un verimli bir mecra olmasının temel nedeni, platformun anlık, gerçek ve samimi olması. Markaların TikTok’ta sürdürülebilir başarısı da platformun dinamiklerini ve bu dinamiklerde çok hızlı gelişebilen değişimleri doğru okuyabilmelerine, hepsinden önemlisi de ezberlerle değil, bu dinamiklere uygun esneklikle düşünebilmelerine bağlı.
TikTok’ta fenomen olabilen markalar
TikTok’ta fenomen olabilmek için öne çıkan üç konu var; mecrayı tanımak, görünürlüğü sürdürmek, doğru içerik stratejisi. Ancak bu üç konu özelinde bir kabulle iletişime başlayıp, bunu devam ettirebilen markalar fenomen olma yoluna girebiliyor ve bu noktadan sonra mecradan aldıkları verimi çok daha fazla değerlendirme şansı bulabiliyor.
Bunları doğru şekilde yapan, TikTok’ta fenomenleşebilen markaları görmeye başladık. Mecra dinamiklerine hakim olabilen, özellikle Z kuşağını iyi analiz edebilen ve onları dinleyebilen markaların burada öne çıktığını çok rahat söyleyebiliriz.
Platform üzerinde hakimiyet kuran markalara baktığımızda ise hem beğeni hem de takipçi sayısıyla DİMES’in büyük bir fark yarattığını söylemek mümkün. Bugün 58.4 bin takipçi sayısıyla listenin zirvesinde yer alan DİMES’i 177,5 bin takipçisiyle Hepsiburada 165,9 bin takipçiyle Trendyol takip ediyor…
TikTok’ta güncel durum ve markaları için güncel fırsatlar
Yalkın Yel
Reklamania Creative Ajans Başkanı
- 2022 yılında da TikTok büyümeye devam ediyor, reklam gelirlerinin de tüm dünyada 2020 yılına göre katbekat artığını görüyoruz. Etkileşim oranları tüm diğer platformların ilerisinde seyrediyor. Tüm ekranı kullanmak, sesli şekilde içerikleri izlemesi ve sonuna kadar izlenme oranlarının yüzde 90’larda olması, second screen’e ihtiyaç duymadan (yüzde 80-90) tüm dikkatini içeriğe vermesi gibi üstün özellikleri, araştırmalarda görüyoruz.
- Hatta TikTok, artık içinde her şeyi bulduğunuz bir arama motoru olarak da kullanılıyor. Dünyadaki her konuyla ilgili, bilim, moda, sanat, pop kültürü, tarih, eğlence, ünlüler, yani aslında ne isterseniz, # ile aratarak milyonlarca ilgili içeriğe ulaşabiliyorsunuz ve içerikleri de konuyla ilgili kişiler yarattığı için tam istediğiniz şekilde 10-15 saniyeye ya da 3 dakikaya sığdırılmış videoları izleyebiliyorsunuz.
- Oscar törenlerine ilgi çekmek için kırmızı halıda TikTok fenomenlerini görebiliyoruz, genç Hollywood’un yıldızlarının TikTok videoları çektiklerine şahit oluyoruz.
- Platform ayrıca, sanatçılar, içerik üreticileri gibi birçok kişiye de gelir sağlıyor. Dolayısıyla TikTok’un, yeni YouTube olma yolunda gittiğini görüyorum. Tabi bu da reklamların ya da içeriklerin, kitleleri direkt yönlendirebildiği, içeriklerin daha az olduğu eski döneme göre daha zor tüketilmesine neden olmaya başladı. Akımları ve içerikleri, mutlaka reklam modelleriyle desteklemeniz gerekiyor; yine de birim maliyetlerine ve etkinliğine baktığınızda TikTok’un bir cennet olduğunu söyleyebilirim.
- Platformdaki son gelişmelere bakacak olursak, keşfet sayfası çok düşük bir tıklanma oranına sahip olduğu için kaldırılmış durumda. Bu yeni arayüz ile hashtag challenge’lar bannerların bulunduğu direkt yönlendirme yapabildiğimiz bu sayfa olmadığından farklı yöntemler kullanarak destelenmek durumda Keşfet sayfası arkadaşlar sayfasına dönüştü ve artık takip ettiğiniz insanların içeriklerine direkt ulaşabiliyorsunuz.
- Like, share ve yorum butonlarının yanına save butonu da geldi artık içeriklerin ne kadar kaydedildiğini de görebilmek mümkün. Bu da içeriğin ne derece amacına uygun olduğunu daha iyi anlayabileceğimiz yeni bir metrik diyebiliriz. İyi takip yaparsanız, bir müziğin ya da bir içeriğin akıma dönüşeceğini tahmin edebilirsiniz.
- TikTok mecra alt yapsını sürekli geliştiren ve yeni modeller sunmak hedefinde olan bir platform dolayısıyla önümüzdeki dönemde neler bizi bekliyor ön görmek zor. Zaman içerisinde oluşabilecek gelişmelerle update kalmak ve sürekliliği korumak her zaman fayda sağlayacaktır diye düşünüyorum ve en önemlisi TikTok’un da söylediği gibi Don’t Make Ads Make Tiktok’s – Reklam yapmayın TikTok yapın!