2022’nin en yaratıcı kampanyaları açıklandı
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği yaratıcılık festivali Epica Awards’un çatı şirketi AdForum, 2022 boyunca farklı kreatif yarışmalardan en çok ödülle ayrılarak yılın en yaratıcı kampanyaları olarak anılmaya hak kazanan reklam filmlerini sektörlere göre listelediği raporunu yayınladı.
Pazarlamacılara, sektör profesyonellerine ve ticari basına reklam sektörü hakkında bilgi sağlamak amacıyla 1999 yılında kurulmuş olan Adforum’un yayınladığı raporda geçtiğimiz yıllardan farklı olarak bu yıl “Eğlence” kategorisi eklendi ve tüm yaratıcı işlerin bölgesel yansımalarına odaklanıldı. Kantar Media ile birlikte hazırlanan 2022 raporunda sektörler Otomotiv, Eğlence, Finans, Gıda&İçecek, Sağlık&Güzellik, Lüks, Perakende, Teknoloji ve Ulaşım&Turizm olmak üzere dokuz kategoriye ayrıldı. Listede yer alan seçki, aralarında Cannes Lions, Epica Awards, D&AD, the Clios, the LIA, Eurobest, Adfest, Dubai Lynx, New York Festivals, the FAB Awards, the World Luxury Award ve Andy Awards da bulunan, dünyanın önde gelen 40 yaratıcılık festivalinin sonuçlarından titizlikle derlendi.
Dokuz kategoride öne çıkan kampanya ve ajanslara birlikte göz atalım:
1) Yiyecek&İçecek Kategorisi – Better with Pepsi
Marka: Pepsico
Ajans: Alma (A.B.D.)
2) Otomotiv Kategorisi – Tough Turban
Marka: Tough Turban
Ajans: Zulu Alpha Kilo (Kanada)
3) Eğlence Kategorisi – Super. Human. | Tokyo 2020 Paralympic Games Trailer
Marka: Channel 4
Ajans: 4Creative (İngiltere)
4) Finans Kategorisi – One House to Save Many
Marka: Suncorp
Ajans: Leo Burnett (Avustralya)
5) Sağlık&Güzellik Kategorisi – Degree Inclusive
Marka: Degree (Rexona)
Ajans: Wunderman Thompson (Buenos Aires, Arjantin)
6) Lüks Tüketim Kategorisi – Open Spaces
Marka: Burberry
Ajans: Riff Raff Films (İngiltere)
7) Perakende Kategorisi – The Bread Exam
Marka: Spinneys
Ajans: McCann Paris (Fransa)
8) Teknoloji Kategorisi – The Spider and the Window, Love at First Sight
Marka: Samsung
Ajans: Leo Burnett Germany (Almanya)
9) Ulaşım&Turizm Kategorisi – Vienna Strips on OnlyFans
Marka: Vienna Tourist Board
Ajans: Jung von Matt / Donau (Avusturya)
Yiyecek&İçecek kategorisinde dünya çapında en çok ödülü toplayarak listenin zirvesine yerleşen kampanya Miami merkezli Alma imzası taşıyan “Beter With Pepsi” oldu. 2022 raporunun Ulaşım ve Turizm kategorisinde, geçtiğimiz iki yılda etkisini açıkça gösteren pandeminin esamesi okunmadı. Ulaşım ve Turizm’in kazananı Viyana merkezli sanat eserlerinin Meta’nın algoritması tarafından “pornografik” olarak tanımlanmasıyla engellenmesine yaratıcı bir çare bulan kampanyasıyla Viyana Turizm Kurulu ve Jung von Matt olurken raporda dikkat çeken bir diğer kazanan ise Teknoloji kategorisinde birinciliği ve dördüncülüğü elde eden Samsung oldu.
Raporun tamamını buradan inceleyebilirsiniz.