2022’nin yarıyıl “dijital karne”si açıklandı!
Markalar dijital dünyada yaratıcı pek çok iletişim çalışmasıyla müşterilerinin karşısına çıkarken, bir yandan da rakiplerine karşı büyük bir mücadele veriyor. Görünür olmanın bunca önemli olduğu günümüz pazarlama evreninde dijital reklam rekabeti de hız kesmeden devam ediyor. Yıl boyu bu rekabeti GRP (Gross Rating Point) metrikleri üzerinden değerlendiren Gemius, 2022’nin ilk yarıyılını değerlendirdiği verileri açıkladı. Yarıyıl karnesine baktığımızda ilk etapta dikkat çeken perakende sektörünün dijital reklamcılıkta açık ara liderliği oluyor. Video kreatiflerde uzun süre zirveyi kaptırmayan Trendyol yarıyılın en başarılı markalarından biri olurken, Disney + ve Spotify da “buradayız” diyor. Dijital iletişim dünyasına ilişkin çarpıcı pek çok verinin yer aldığı araştırmaya gelin daha yakından bakalım…
Perakende sektörü dijital reklamcılıkta açık ara önde
Gemius Adreal verileriyle yılın ilk altı ayında Dijital Reklamcılık Sektör Payları’nın nasıl şekillendiğini incelediğimizde çarpıcı sonuçlarla karşılıyoruz. 2022’nin ilk yarısı dijital gösterim alımlarına göz attığımızda en yüksek hacimli ilk 10 sektörün, gösterimlerin yüzde 80’ini tükettiği dikkat çekiyor.
2022 yılının ilk yarısında gösterim temel alındığında en fazla iletişim yapan ilk 3 sektör sırasıyla Perakende, Medya ve Eğlence olarak öne çıkarken, perakende sektörünün en yakın sektörü neredeyse 3’e katlaması da bir diğer önemli nokta.
Yeni e-ticaret yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte bu tablonun nasıl değişeceğini de ikinci yarıyıl raporu bize gösterecek…
Hangi sektörlerin iletişim çalışmaları gerçek kitlelere ulaştı?
“2022 Yarıyıl Endüstri Reklam Erişimi Sıralaması”na baktığımızda rekabetin oldukça çetin olduğu verilere yansıyor. 58 milyonu aşkın kullanıcıya ulaşan sektörlerin her biri, birbirine oldukça yakın bir performans elde ederken, E-ticaret, Medya ve Eğlence sektörleri 58.5 Milyon gerçek kullanıcı ile sıralamada ilk 3’te yer alıyor.
Kategori bazında trafik sıralamasına baktığımızdaysa sosyal ağlar 58 milyonu bulan gerçek ziyaretçi sayısıyla ipi göğüslerken, arama motorları 57 milyonla sosyal ağların hemen ardında yer alıyor. ilk 3’te kendine yer bulan diğer kategori ise 54 milyon trafikle haber ve e-ticaret oluyor…
Perakende GRP’de de zirvede!
Her ay GRP şampiyonlarını paylaşan Gemius, ilk 6 aylık süreçte “GRP’ye göre Endüstri Sıralaması” yaparak bu alanda öne çıkan sektörleri belirledi. Gemius Adreal’in verilerine göre 177 bin ile perakende sektörü açık ara öne çıkarken, medya sektörünün de 70 bin ile ikinci sırada yer aldığı görülüyor.
2021 yılında medya sektöründe Netflix ağırlığını hissettirirken, bu yılın gözdesi ise Disney Plus oldu. 14 Haziran’da Disney Plus’ın Türkiye’de erişime açılmasıyla Medya öne çıkan sektörlerden biri oldu ve perakende sektörünün hemen ardından ikinci sırada kendine yer buldu.
Video kreatiflerde şampiyon Trendyol
YouTube üzerinden geniş kitlelere ulaşan Trendyol, 456 GRP ile birinciliği kimseye kaptırmazken, Trendyol’u 256 GRP ile Yemeksepeti izledi.
Hipp, Sozcu.com.tr üzerinden 234 GRP’ye ulaşmayı başarırken, rekabeti bir yana bırakıp YouTube üzerinden kitlesine ulaşmaya çalışan Facebook, 203 GRP ile dikkat çekti. Listenin sürpriz ismi ise e-spor tutkunlarının yakından tanıdığı Valorant oldu. YouTube üzerinden ilerleyen Valorant, 192 GRP’ye ulaştı.
Disney+ ve Spotify dijital reklam iletişiminde ipi göğüsledi
Yılın ilk yarısında markalar, potansiyel müşterilerini yakalayabilmek için birbirinden çarpıcı video kreatif hazırladı.
Türkiye’de erişime açılmasının ardından çok geçmeden büyük ses getiren Disney Plus ve dijital müziğin öncüsü Spotify ise öne çıkan markalar oldu.
Spotify kullanıcıları arasında şarkı paylaşmayı odak noktası yaparken, Disney Plus ise yerel yapımları kreatiflerine taşıdı.
Otomotiv’in yeni yüzü jönler!
Otomotiv markalarının yüzleri olan jönler 2022’nin ilk yarısında dikkat çekiyor.
Ünlü oyuncu Kıvanç Tatlıtuğ’dan Kerem Bürsin’e ve Mehmet Günsür’e kadar globalde de tanınan yüzleri tercih eden otomotiv devleri, reklam filmleriyle geniş kitlelere ulaştı.
Bankacılık sektörünün odağında “sürdürülebilirlik” var
2022 yılında kârlılığını fazlasıyla artıran bankacılık sektörü, ana odak noktasına sürdürülebilirlik çalışmalarını da aldı.
Gemius Adreal’in verilerine göre küresel ısınmanın gün geçtikçe daha büyük bir sorun haline geldiğinin farkında olan dev bankalar, bir yandan daha “yeşil” bir dünya için adım atarken, öte yandan bu duyarlılıklarını sosyal medya üzerinden paylaştıkları görsellerle öne çıkardı.
Vitrinde hangi telefonlar var?
Mobil cihaz sektörünün önemli oyuncuları ilk yarıyıl boyunca son teknolojilerle donattığı yeni ürünlerini kullanıcılarıyla buluşturmaya devam etti. Samsung, Apple, Huawei ve Xiaomi yeni telefonlarıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başardı.
Gemius Adreal’in verilerine göre Samsung, Galaxy S22 serisi telefonlarıyla öne çıkarken, Apple ise iPhone 13 serisine ağırlık vermeyi tercih etti. Mobil oyunseverlere hitap eden Poco ise Poco X4 Pro 5G ile vitrinde yer aldı. Çin’in en büyük teknoloji markalarından Huawei ise özellikle şık tasarımıyla dikkat çeken Nova 9 SE ile öne çıktı.
Kaynak: Gemius
Dijital reklamcılığın en hızlı büyüyen kanallarından biri: CTV