2023’te tüketici ürünleri nasıl bulacak?
Teknoloji, internet, dijital çağ, Z kuşağı derken dünyadaki hızlı değişim, yaşamın her alanını olduğu gibi pazarlamayı da dönüştürüyor. Hal böyle olunca da en büyük küresel markalar bile pazarlama stratejilerini yeniden kurgulamanın yollarını arıyor. Biz de bu yazımızda “2023’te tüketiciler ürünleri nasıl bulacak?” sorusunu merceğe aldık. Gelin, yeni araştırmalara bakarak bu soruya yanıt arayalım…
GWI tarafından yayınlanan 2023 Trend Raporu’na ve Gen Z Araştırmalarına göre; markaların keşfedilmesinde ve marka araştırmalarının yapılarak satın alınmasında sosyal ağlar, özellikle Z ve Y kuşakları için geleneksel medyadan ve arama motorlarından daha etkili.
Ürün listesi değil, fikir arıyorlar
Google tarafından paylaşılan son veriler; gençlerin yüzde 40’ının cevap bulmak için Google Haritalar veya Arama yerine TikTok veya Instagram’a baktığını gösteriyor. Z kuşağı, çevrimiçi aramalarına bir merak noktasından başlıyor ve bir marka veya ürün listesine yönlendirilmek yerine yeni fikirlerin olduğu, eğlenceli bir satın alma yolculuğuna sürüklenmeyi bekliyor.
Gençler sosyal medya iletişimlerini daha samimi buluyor
Sosyal medyada paylaşılan görsel deneyimsel marka/ ürün değerlendirmelerinin daha samimi gelmesi, e-ticaret dünyasında güçlü bir geri dönüş sağlıyor.
Sanal alışverişte Z ve Y kuşağı eşitlendi
Son araştırmalar, fiziksel ve sanal mağazaların artık satın alımları teşvik etmede aşağı yukarı eşit olduğunu gösteriyor. Z ve Y kuşağının yüzde 41’i her iki-üç haftada bir çevrimiçi satın alma işlemi gerçekleştiriyor.
Gençlerin yeni üniversitesi
Sosyal medya kullanıcıları, pratik yaşam becerilerini üniversiteden çok sosyal platformlardan öğrendiklerini söylüyor (yüzde 57’ye karşı yüzde 51). Sosyal medya, bir öğrenme platformu olarak, markaların kitlelere bilgi aktarması için fırsatlar yaratıyor.
İkinci ekran terfi etti
TikTok’tan alınan veriler, kullanıcılarının yüzde 35’inin uygulamayı indirdikten sonra daha az TV ve dijital yayın izlediklerini gösteriyor. Markalar; influencerlar ve içerik üreticileriyle birlikte çalışarak bu eğilimi kendi avantajlarına kullanabilirler.
Güç tüketicilerde
Mintel tarafından yayınlanan 2023 global tüketici trendlerine göre markalar, c-suite denilen üst düzey yöneticilerinde yeni bir “c”ye yer açmak zorunda: “Consumers”, yani tüketiciler. Tüketicilerin sadece paraları yok artık, birçok mecradan duyurabildikleri sesleri de var ve bu güçle markaları şekillendiriyorlar. Bu durum, tüketicilerin, markalarla birlikte yatırım yaptığı birlikte yarattığı bir modele dönüşüyor. Markalar, tüketicileri, ürün yeniliğinin yaratıcı merkezi olmaya teşvik edebilir, ürün ve hizmetlerinin imajı, algısı, kullanımı hakkında sosyal platformlardan bilgi toplayabilir.
Tüketiciler markalara yatırım yapmak için oluşan yeni yolları kucaklıyor
NFT’ler (non-fungible tokenlar) ve Web3 toplulukları, tüketicilerin markalara yatırım yapması için yeni kanallar açarken; markalar da tüketicilerin markanın bir parçasına sahip olması için NFT’leri kullanıyor.
2023 yılının en önemli trendleri arasında gösterilen tüketicilerin eline geçen gücün ve tüketiciyi merkezine oturtmayı başaran sosyal medyanın doğru bir şekilde harmanlanıp kullanılması, markaları, hedefledikleri büyümeye daha hızlı ulaştıracaktır. Capital Sports Media olarak biz de spor kulüpleriyle markaları bir araya getirirken özellikle taraftarların sesinin duyulmasına öncelik veriyor, çalıştığımız tüm ajans ve markaları bu bağlamda en doğru temas noktalarıyla taraftara ulaştıracak projeler geliştiriyoruz. Sosyal medya ve NFT gibi temas noktalarını Türkiye’de kulüplere ilk kez tanıtan lider spor pazarlama ajansı olarak, Türkiye’de spor pazarlamasına 2023’te de yön vermeye devam etmeyi hedefliyoruz. Bu vesile ile tüm Marketing Türkiye okurlarının yeni yılını kutluyor, sporla dolu, sağlıklı günler diliyoruz.
Z kuşağı en çok hangi sosyal medya platformunu kullanıyor?
“Dijital kuşak” olarak adlandırılan Z’ler için sosyal medya olmazsa olmazların başında geliyor… Hemen her platformu aktif olarak kullanan bu kuşağın elbette favorileri var. Peki, Z kuşağı en çok hangi sosyal medya platformunu tercih ediyor? Yanıtlar Morning Consult’tan geliyor…