2023’te sizi “farklı” yapacak 7 kreatif trend!
Markalardan içerik üreticilerine ve hatta yalnızca niş bir gruba hitap eden sosyal medya kullanıcılarına dek herkes iletişim çağında bir fark yaratma, hedef kitlesinin kalbini kazanma yarışında. Yarışın kolay olmadığı ve dikkat çekebilmek için yalnızca birkaç saniyelik şansınız olduğu gerçek. Ancak o kısa saniyeler içerisinde; trendleri doğru okuyarak içgörü geliştirenler ve içeriklerini bu doğrultuda üretenler dikkatleri üzerine çekerek kitlesiyle bağlarını güçlendiriyor. Peki 2023 için öne çıkan kreatif trendler neler? Dahası ve belki de daha önemlisi bu trendleri projelerinize nasıl entegre edebilirsiniz? Yanıtlar Depositphotos’un dünya çapında 30 milyon kullanıcısının görsel arama ve indirmeleri doğrultusunda hazırladığı kreatif trendler raporundan geliyor…
Anime heyecanı
Streaming platformlarının erişilebilirliği artarken Y ve Z kuşağı arasında anime evreninin popülaritesi de durdurulamaz bir biçimde yükseldi. Büyüleyici hikayeler, süper güçlere sahip karakterler ve etkileyici görsel efektlerle izleyiciler, anime izlemekten ve bu kültürü öğrenmekten çok daha fazla zevk aldı. Gerçeklerden kaçmak için kesin bir yol da sunan anime dünyasının, yaratıcı sektörler ve iletişim evreni için yükselen bir trend olduğundan şüphe yok…
Bu trend nasıl kullanılmalı?
- İletişim görsellerinize animelerden ilham alan karakterler ekleyin.
- Anime markaları ve sanatçılarıyla iş birliği yapın.
- Teknolojinin yardımıyla geleneksel anime stilini deneyin.
- Eğlenceli projelerle popüler anime kavramlarını yeniden yorumlayın.
- Dünya çapındaki anime topluluğuyla etkileşim kurmak için tematik yarışmalar, “chalenge”lar başlatın.
Doğaya dönüş
Aslında her şey, insanların stres seviyelerini azaltmak ve daha güvenli kaçamaklar bulmaları için fırsatlar aradığı pandemi döneminde başladı. Doğada daha fazla zaman geçirmek, birçok kişinin kaynakların sınırlı olduğunu ve onları korumamız gerektiğini fark etmesine yardımcı oldu. Tematik bir sosyal medya gönderisi, tam ölçekli bir pazarlama kampanyası ya da markanızın gezegenin iyiliği için attığı bir adım… Her biri sizi girmek istediğiniz kalplere yaklaştıracaktır. Ayrıca tüketiciler, eko-bilinçli geziler fikrini destekleyen ve doğadan ilham aldığı estetiği kullanan markalarla yakından ilgileniyor.
Bu trend nasıl kullanılmalı?
- Yaklaşan projelerinize kamp, yürüyüş veya doğa estetiğini ekleyin.
- Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarınız için iklim değişikliğini merkeze alın.
- Sosyal medya gönderileri veya yaratıcı projeler için doğadan ilham aldığınız renkleri kullanın.
- Ödül programınıza seyahat deneyimleri ekleyin.
- Doğal yaşamı ve eko-girişimleri destekleyen STK’lar, fikir liderleriyle iş birliği yapın.
Her yaşın bir güzelliği var!
Pazarlama evreni ve kreatiflerin dilinden Z kuşağı düşmüyor. Bu elbette yersiz bir yaklaşım değil. Ancak Baby Boomer’lar ve X kuşağını gerçekten de dışarıda bırakmak istediğinize emin misiniz? Pek çok araştırma verileri gösteriyor ki Baby Boomer’lar ve X kuşağı; profesyonel ve kişisel gelişim fırsatlarına eşit erişim fırsatı sunan, topluluğun üyesi olarak kalmalarına izin veren markaları tercih ediyor. Öte yandan, genç nesiller de onları destekliyor ve tecrübeli influencer’lardan ilham alıyor…
Bu trend nasıl kullanılmalı?
- Kıdemli modelleri pazarlama kampanyalarınıza katılmaya davet edin.
- Çevrim dışı ve çevrim içi iletişiminiz için yaş çeşitliliğine uygun (klişe olmayan!) görseller kullanın.
- Baby Boomer’lar ve X Kuşağı ile editoryal projeler, podcast’ler ve video röportajları oluşturun.
- Projelerinizde yaşlanmanın geleceğini keşfedin ve ele alın.
Spiritüel dünya
Zorlu geçen 3 yılın sonunda, ekonomi ve gelecek mücadelesi beraberinde küresel düzeyde depresyon ve mutsuzluğu da getirdi. Milyonlarca insan dikkatlerini anı yaşamaya kanalize ederken, diğerleri gelecekle ilgili büyük umutlar inşa etmeyi seçti.
Toplumun belirsiz ruh halini yansıtmak için, dünya çapındaki içerik oluşturucuları gelecek hakkında öngörülerini ve bugünün dünyasında kendi yaşam deneyimlerini paylaşmaya başladı. Görsel sanatlara yönelik bu spiritüel yaklaşım ise birçok kişide karşılık buldu. Bulanık efektlere, derin gölgelere ve deneysel son dokunuşa sahip fotoğraf ve videolar dikkat gerektiriyor ve insanları önemli soruların yanıtlarını aramaları için yüreklendiriyor…
Bu trend nasıl kullanılmalı?
- Yaratıcı ve çekici kompozisyonlara sahip görseller seçin.
- Sosyal medya ve ürün fotoğrafçılığı için rüya gibi bir estetik kullanın.
- Dikkat gerektiren post prodüksiyon teknikleri ile denemeler yapın.
- Sorgulayan ve yeni perspektifler yaratabilen fotoğraf ve videoları tercih edin.
“Sürdürülebilirlik” hemen şimdi!
Sürdürülebilirlik uzun yıllardır marka evreninin gündeminde ancak 2023’te markalar tematik projelerini yeniden tanımlamalı ve “-mış gibi” yapmaktan kaçınarak gerçek değerler sunmalı. Zira tüketiciler, daha sorumlu bir yaşam tarzı benimserken marka iletişiminde de olumlu duygular arzulayarak, daha iyi bir dünya hayalinde markaları yanında görmek istiyor.
Bu talep doğrultusunda içerik oluşturucuları ve şirketler sürdürülebilir tasarım estetiğine daha fazla dikkat etmeye, eko-fikirleri farklı üretim aşamalarına uygulamaya başlıyor…
Bu trend nasıl kullanılmalı?
- Aynı anda birçok izleyiciyi yakalayabilmek için şık ve tek renkli temaları tercih edin.
- Üretim sırasında daha az kaynak gerektiren yoğun, klasik yazı tiplerini kullanın.
- Tasarımları daha kapsayıcı hale getirmek için minimalist veya basit dokular ekleyin.
- Fikir aşamasından üretime kadar tüm aşamalara eko-bilinçli fikirleri entegre edin.
Sağlıklı yaşamın kapılarını açın…
Sağlıklı yaşam alanları artık yalnızca fiziksel ortamları değil dijital dünyayı da kapsıyor. Covid-19’la birlikte yükselen sağlıklı yaşam trendiyle birlikte artık streaming platformlarında “sağlıklı içerikler” de hem izlenmelerini hem de dinlenmelerini hayli artırdı. Ayrıca insanlar VR destekli meditasyon, sürükleyici yoga uygulamaları ve çeşitli çoklu-duyumsal deneyimlerle zihinsel aktivitelerin etkinliğini artırmak için fırsatlar arıyorlar.
Bu trend nasıl kullanılmalı?
- Dinamik, soyut ve 3D hareketli grafikler kullanın.
- Daha derin etkileşim için daha fazla ses efekti ve mümkünse kokular uygulayın.
- Projeler oluşturmak için sürükleyici deneyimlerde uzmanlaşmış yaratıcı ajanslarla işbirliği yapın.
- Deneyim etkinlikleri düzenleyin.
- Sosyal medya, bloglar ve diğer iletişim kanalları için gündeminize “sağlıklı yaşam” konularını dahil edin.
Herkesin gülmeye ihtiyacı var!
Tüm dünya için bunca stresli geçen bir dönemde tüketicilerin belki de en çok ihtiyaç duyduğu şeyinse “tebessüm” olduğundan kuşku yok… Birden fazla çalışma, pozitif düşünme ve renk terapisinin stres yönetimine yardımcı olduğunu gösteriyor. Daha mutlu ve sağlıklı bir toplum yaratma misyonu taşıdığını düşünen markalarla birlikte “pozitif” içeriklerin sosyal medyayı ele geçirmeye devam edeceği öngörülüyor.
Faaliyetleriyle yeterince cesur ve pozitif olan markalarsa müşteri havuzlarını genişletme şansı yakalayacak.
Bu trend nasıl kullanılmalı?
- Tasarımlarınızda moralinizi yükselten renkleri tercih edin.
- Fotoğraf çekimlerini kasıtlı veya gösterişli bir şekilde stilize etmeye yatırım yapın.
- Yaratıcı projelerinizde gülümsetmeye ve pozitif hislere odaklanın.
Markanıza en uygun trendi nasıl bulabilirsiniz?
Bazı trendler siz farkına bile varmadan ortaya çıkıp yok olurken, doğru olanı aramak göz korkutucu olabilir. İşe hedef kitlenizin gündeminde neler olduğunu keşfederek başlayın… Karşılaştıkları zorluklar ve fırsatlar neler? Bu hedef kitlenizin aradığı estetiği daha iyi anlamanıza ve böylece kampanyanızın, projenizin merkezinde yer alacak bir trend seçmenize olanak tanır. En önemlisi ise sonuçlara ulaşana dek yenilikler denemekten ve keşfetmekten korkmayın!
Raporun tamamını incelemek için TIKLAYIN!
Kaynak: The Drum