2024’te 2 milyar yemek siparişi verildi!
Ipsos, Yeme İçme Paneli verilerinden hazırladığı raporla Türkiye’nin hazır yemek tüketim alışkanlıklarına ışık tuttu. Ocak-Eylül 2024 döneminde bireylerin yaklaşık 2 milyar Yeme-İçme tüketim anı olduğunu gösteren veriler, tüketicilerin geçen yıla kıyasla daha sık hazır yemek tükettiklerini ve pazarın yüzde 5 büyüdüğünü ortaya koyuyor. Peki büyüyen pazarda öne çıkan diğer veriler neler? Gelin birlikte inceleyelim…
Ortalama bir birey dokuz ay içinde yaklaşık 7 farklı restoran tipinden tüketim gerçekleştirirken, ayda yaklaşık 4 kere sipariş verdi.
Yeme-İçme tüketim sayısındaki artış eve sipariş ve mekânda yapılan tüketimlerin artması sayesinde gerçekleşti. Geçen yıl her 100 tüketimin 17’si gel-al ile yapılırken, bu yıl belirgin azalma gösteren gel-al siparişlerin oranı yüzde 13’e geriledi.
Tüketim artışında aslan payı İskender-Döner’in
Bu yıl tüketim artışındaki en çok katkıyı İskender-Dönerciler, Kebapçılar ve Pizzacılar getirdi. Ocak-Eylül 2024 döneminde her 100 tüketimin yaklaşık 24’ü Kebapçılardan yapıldı.Geçen yıla göre en çok tüketim payı kazancını İskender-Dönerciler sağlarken, Lokantalar en çok pay kaybeden restoran tipi oldu.
İskender-Dönercilerin kazancında, özellikle geçen yıl Marmara, Akdeniz, Doğu ve Güneydoğu bölgelerindeki kayıpların toparlanmasının etkisi öne çıkıyor.
Ipsos’un Türkiye CEO’su Sidar Gedik, araştırmayla ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:
- Ocak-Eylül 2024 döneminde bireylerin 1.9 milyar Yeme-İçme tüketim anı oldu. Geçen yıla kıyasla bireyler daha sık hazır yemek tükettikleri için pazar yüzde 5 büyüdü.
- Tüketim sayısındaki artış eve sipariş ve mekânda yapılan tüketimlerin artması sayesinde gerçekleşti. Tüketimlerin yüzde 69’u restoranlarda, yüzde 18’i eve sipariş ve yüzde 13’ü gel-al yöntemi ile yapıldı.
- Ocak-Eylül 2024 döneminde en çok tüketim yüzde 23.6 ile kebapçılardan yapıldı. Geçen yıla göre en çok tüketim payı kazancını iskender-dönerciler sağlarken, onu pizzacılar ve kebapçılar izledi.
Araştırma Künyesi
Bu dosyada paylaşılan veri ve bulgular Ipsos tarafından gerçekleştirilen IPSOS YEME&İÇME PANELİ çalışmasından derlenmiştir.
- Ipsos Yeme-İçme Paneli: Araştırma Türkiye’de hazır yemek tüketenleri (ev dışında restoran, cafe, otel vb bir mekânda yemek yiyen/ eve sipariş eden veya gel-al yöntemiyle hazır yemek satın alan) temsil edecek şekilde seçilmiş 3,500 bireyden oluşan bir örneklem olup, bireylerin yeme-içme tüketim verilerini içermektedir. Çalışma kapsamında yer alan 14 yaş üstü bireylerin Türkiye hazır yemek tüketicilerini temsiliyeti “Cinsiyet, yaş, SES ve bölge” detayında belirlenmiştir.
- Bu dosya Ocak – Eylül 2019, Ocak – Eylül 2020, Ocak – Eylül 2021, Ocak – Eylül 2022, Ocak – Eylül 2023, Ocak – Eylül 2024 dönemi verilerini içermektedir.