2024’ün dijitalde fırtınalar estiren kampanyaları
Sosyal medyanın markalar için sunduğu sınırsız iletişim fırsatları, aynı zamanda kesintisiz bir rekabeti de beraberinde getiriyor. Bu zorlu atmosferde fark yaratmak ise güçlü bir strateji ve etkileyici içeriklerle mümkün. Peki, 2024’te dijital dünyada ses getiren kampanyalar hangileriydi? Hangi markalar yenilikçi yaklaşımlarıyla adından söz ettirdi? “2024’ün En Etkili Dijital Kampanyaları” Marketing Türkiye adına BoomSocial’ın gerçekleştirdiği ve 17 milyondan fazla içeriğin incelendiği analizinden geliyor…
BoomSocial’ın analizi gösteriyor ki bu yıl markalar; özel günlere yönelik kampanyalar, popüler figürlerle yapılan iş birlikleri, spor etkinlikleri ve sponsorluk anlaşmalarıyla dikkat çekmeyi başardı. İletişimin temelinde yer alan unsurlar ne kadar geniş bir kitlenin ortak değerlerini temsil ediyorsa etkileşim oranları da o denli yüksek oldu ve markaları zirveye taşıdı. İşte sosyal medyadaki izlenme ve etkileşim oranlarıyla yıla damga vuran kampanyalar…
Şişecam – Hep Bizimle
Bu yıl sosyal medyada büyük etkileşim elde eden projelerden biri Şişecam’ın Mustafa Kemal Atatürk’ün aramızdan ayrılışının 86. yılına özel hazırladığı #HepBizimle filmi oldu. #HepBizimle hashtagiyle paylaşılan ve izleyenlere duygu dolu anlar yaşatan film, çocukların gözünden iki farklı Mustafa Kemal’i ele alıyor: Biri vatanı kurtaran asker, diğeri topluma yenilikler kazandıran vizyoner lider… Film, “Mustafa Kemal’i yaşattığımız her yerde o hâlâ yaşıyor” mesajıyla, Atatürk’ün yalnızca fiziksel varlığıyla değil, fikirleri ve mirasıyla toplumun her kesiminde yaşamaya devam ettiğini güçlü bir şekilde vurguluyor.
Atatürk’ün hem askeri dehasını hem de cumhuriyetin temelini oluşturan reformlarını vurguladık
✓ Mustafa Kemal Atatürk; vizyoner bakış açısı, zaferleri ve gerçekleştirdiği reformlarla sadece Türkiye Cumhuriyeti’ni kurmakla kalmamış, aynı zamanda dünya çapında iz bırakmış bir lider. Atatürk, Türkiye’nin bağımsızlığının yalnızca siyasi başarılarla değil, ekonomik kalkınmayla sürdürülebilir olacağı inancıyla milli cam sanayi kurulması görevini Türkiye İş Bankası’na verdi. Bu vizyonun bir parçası olarak 1935 yılında kurulan Şişecam, kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ü anmak üzere her 10 Kasım’da özel bir filme imza atıyor.
✓ Bu yıl da Atamızın aramızdan ayrılışının 86. yılında #HepBizimle filmini yaptık. Filmimizde 10 Kasım anma töreninde iki ilkokul öğrencisinin arasında geçen diyalogla Atatürk’ün fikirlerinin ve bizlere bıraktığı eserlerin ölümsüzlüğüne dikkat çekmek istedik. Atatürk’ün hem askeri dehasını hem de Cumhuriyetin temelini oluşturan reformlarını vurguladık. İyi kurgulanmış bir dijital medya planıyla yayına aldığımız filmimiz dijital platformlarda geniş bir kitleye ulaşarak büyük bir etki yarattı.
Türk Hava Yolları – As Bayrakları
Türk Hava Yolları, Türkiye Millî Futbol Takımı oyuncularının yer aldığı ve coşku dolu anlarla süslenen videosuyla büyük beğeni topladı. Milli bayrak taşıyıcısı olarak, “Astık bayrakları, geliyoruz” mesajıyla yayınlanan film, milli takımın Avrupa yolculuğundaki birlik ve beraberlik ruhunu ön plana çıkardı. Futbolcuların sahadaki başarılarından duyulan gurur ve desteğin samimi bir atmosferde izleyiciye aktarıldığı video sosyal medyada yoğun ilgi gördü.
Red Bull Türkiye – Continental Pass
Red Bull, İstanbul Boğazı’nda gerçekleştirdiği sıra dışı etkinlikle büyük ilgi topladı. Sporcu Jaan Roose, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’ne gerilen özel bir ip üzerinde Asya’dan Avrupa’ya yürüyerek “ip üstünde kıtalar arası geçiş yapan ilk kişi” unvanıyla tarih yazdı. Bu etkileyici yürüyüş, Red Bull’un cesaret, yenilikçilik ve sınırları zorlama felsefesini yansıtırken performansın yer aldığı video içeriği sosyal medyada büyük beğeni topladı.
Puma Türkiye – Bir DNA Meselesi Fenerbahçe
Fenerbahçe forma sponsoru Puma Türkiye, yeni formalarını tanıttığı etkileyici reklam filmiyle taraftarların büyük beğenisini kazandı. “Bir DNA Meselesi” temasıyla hazırlanan film, Fenerbahçe’nin köklü tarihine ve efsane oyuncularına bir saygı duruşu niteliğinde… Reklam filmi geçmişten günümüze unutulmaz futbolcuları, dönemlerine özgü formalarla resmederek sarı-lacivertli camianın derin bağlarını yüceltiyor ve modern Fenerbahçe ruhunu geçmişin efsaneleriyle buluşturuyor.
Saat&Saat – Zamanına Işıltı Kat
Saat&Saat, Ayça Ayşin Turan’ın yer aldığı ve Guess marka saatleri ön plana çıkaran dinamik bir reels içeriğiyle dikkat çekti. Film, yoğun temposunda Ayça Ayşin Turan’ın her anına eşlik eden saatle, zamanı kendisi için yaşama mesajını vurguluyor. “Never late for myself” sloganıyla sona eren içerik, stil ve işlevselliği bir araya getirerek modern bireyin hayat temposuna hitap ediyor.
Koç Holding – Bırakmayız Seni
Koç Holding, Mustafa Kemal Atatürk’ün vefatının 86. yılına özel hazırladığı anlamlı filmle, Ulu Önder’e duyulan sonsuz sevgiyi ve minneti etkileyici bir hikayeyle anlattı. Film, Atatürk’ün halkla kurduğu benzersiz bağı ve yurttaşlık bilincini çocukların gözünden etkileyici bir şekilde aktarırken, halkın onu asla bırakmayacağını vurgulayan güçlü bir mesajla izleyenlerin kalbine dokunuyor.
Bizim için bir gurur…
✓ Koç Topluluğu olarak 2006’dan bu yana büyük bir gururla sürdürdüğümüz 10 Kasım Atatürk’ü Anma iletişim çalışmalarımız, Atatürk’ün vizyonu ve ilkelerine olan bağlılığımızın güçlü bir ifadesi. Bu yıl, Cumhuriyetimizin 101. yılında “Şans Eseri Değil, O’nun Eseri” diyerek 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı iletişimimizle, Atatürk’e ve onun bizlere miras bıraktığı değerli eserlere olan bağlılığımızı vurguladık. Ardından gelen 10 Kasım iletişimimizde ise, Atatürk’e duyduğumuz derin özlemi ve bağlılığı hissettiren, aynı zamanda onun en büyük eseri olan Cumhuriyete sadakatimizi güçlü bir şekilde anlatan bir devam projesi oluşturmayı hedefledik.
✓ Filmimizde, Atatürk’ün yurt gezilerinde kullandığı Beyaz Tren’in son seferinin hikayesine odaklandık. Koç Holding marka ekibimiz, kreatif ajansımız, prodüksiyon şirketimiz, dijital iletişim ve medya planlama ajansımız dahil olmak üzere toplamda 200 kişilik bir ekip bu projede özveriyle çalıştı. Atatürk’e duyduğumuz saygı ve bağlılığı paylaşarak milyonların kalbinde güçlü bir iz bırakmaktan büyük mutluluk ve gurur duyuyoruz.
DeFacto – Bize Hava Hoş!
BoomSocial’ın hazırladığı yılın öne çıkan marka içerikleri arasında DeFacto da bulunuyor. Oyuncu Afra Saraçoğlu’nun yer aldığı reklam filmi, moda anlayışını özgüven ve çeşitlilikle bir araya getirdi. “Bize Hava Hoş” mesajıyla, herkesin kendini olduğu gibi sevmesinin önemini hatırlatan film, sonbahar koleksiyonunu özgün bir duruşla tanıttı.
“Kendini sevenler” için hava hep güzel!
✓ Dijital kanalları iletişim stratejimizin merkezinde konumlandırıyoruz. Dijital kanallarımızı hem kampanyalarımızın en güçlü taşıyıcıları hem de müşterilerimizle aramızdaki bağın en samimi noktaları olarak görüyoruz.
✓ Son dönemde sahiplendiğimiz “I Love Me” felsefesi bizi ayrıştıran en temel stratejik yaklaşımımız. Kampanyamızda da şartlar ne olursa olsun “Kendini sevenler için hava hep güzeldir” mesajını verdik.
Doğru strateji, güçlü fıkır ve mükemmel bir ekip çalışması…
✓ Kampanyamızın işlediği temel içgörü sonbahar ve kış dönemindeki giyinme motivasyonlarına cevap veriyor. Çünkü bu dönemde genelde montlar ve kabanlar tercih edildiği için sokakta birbirine benzer bir giyim yaklaşımı oluyor. Bu dönemde farklılaşacak giyim tercihleri ise kişilere kendini iyi hissettiriyor. Bu sebeple kampanyamızda kış dönemindeki tek tip giyinme içgörüsüne cevap vererek “DeFacto ile farklılaşır, iyi hissedersin” mesajına odaklandık.
DİMES Club – Göründüğünden Daha Fazlası
DİMES Club, Mert Ramazan Demir ile hazırladığı reklam filminde, DİMES COOL Lime Mix’in enerjisini ve gerçek deneyimlerin gücünü vurguladı. “Göründüğünden Daha Fazlası” temasıyla yapay zekâ ile yaratılan kusursuz anların bile gerçek duyguların yerini tutamayacağını anlatan film, seyircileri kendi “mix”lerini yaparak gerçek deneyimlerin tadına varmaya davet etti.
Gerçeklik her zaman göründüğünden daha fazlası
✓ DİMES COOL Lime Mix, ilk andan itibaren genç tüketicilerin gözünde ve dijital sosyalleşmelerinde fenomenleşen, “digital native” diyebileceğimiz bir ürün. Biz bu lezzeti onlara, daha ekonomik, istedikleri lezzeti hazırlamalarına imkan veren ve daha az ambalaj atığı ortaya çıkaran bir ürün olarak sunduk ve dijital sosyalleşme dinamiklerini yakalayan bir dijital kampanya kurguladık. DİMES COOL Lime Mix, tam bir yeni akıma dönüştü. Etkileşim ve talep patlaması yaşadık.
Rasyonel çıktının duygusal karşılığı…
✓ DİMES Cool Lime Mix, tüketiciye sadece bir içecekten daha fazlasını sunuyordu: Bir paketten 5 bardak! Bu rasyonel çıktının duygusal da bir karşılığı olmalıydı tabii ki… Yapay zeka her şeyi yapabiliyordu ancak hissetmek hâlâ bize özgüydü. Bu içgörüyle, tamamen yapay zeka tarafından hazırlanmış bir film yayınladık ve tüketiciye “Hissedebildin mi?” diye sorduk. “Hissedemedik” yanıtlarının en yoğun olduğu anda gerçek duyguları harekete geçiren ana filmimizi yayınladık.
Beko – Efsane, Ait Olduğu Yerde!
Beko, Beşiktaş’ın forma göğüs sponsoru olarak yeniden siyah-beyazlı formaya geri döndü. “Efsane, ait olduğu yerde” temasıyla hazırlanan reklam filminde, Beko’nun Beşiktaş’ın tarihinde ve taraftarın kalbinde kazandığı özel yer vurgulandı. Kulübün unutulmaz zaferleri, futbolcuların ve taraftarın tutkusuyla özdeşleşen Beko, geçmişin anılarını bugünün heyecanıyla birleştirerek formanın göğsünde yeniden efsaneleşmeyi hedefliyor.
Yeni hikayeler yazmaya devam edeceğiz…
✓ Beko, yıllardır sporun farklı alanlarına olan desteğini kararlılıkla sürdürüyor. Beşiktaş Jimnastik Kulübü ile 30 yılı aşkın süredir devam eden ve “Beşiktaş’ın efsane sponsoru” olarak anılmamızı sağlayan iş birliğimiz ise bunun en güzel örneklerinden biri. Bu köklü iş birliğimizi ve Beşiktaş A Erkek Futbol Takımı’nın göğüs sponsorluğuna dönüşümüzü, kulübün tarihindeki önemli dönüm noktalarını anlatan bir filmle taçlandırdık. Beko olarak sporda değer yaratma ve geleceğin sağlıklı nesilleri için çalışma konusunda kararlıyız.
Taraftar duygusuyla yazmaya çalıştık
✓ Beşiktaş’ın efsane sponsoru Beko, tekrar geri döndü ve biz de bu büyük haberi “Efsane, yeniden ait olduğu yerde” diyerek iletişime taşıdık. Kampanyanın filminde ise Beşiktaş’ın tüm efsaneleri ve tek efsane sponsorunu bir arada işledik. Filmin metnini bir taraftar gözüyle, duygusuyla yazmaya çalıştık. Hepimizin bildiği gibi taraftarlar aynı zamanda iyi birer metin yazarı. Taraftarın duyguyu hissetmesi, bizim için çok önemliydi ve yine buradan yola çıkarak olabildiğince gerçek görüntüler kullandık.
Tatilsepeti – Nice zaferler, kupalar, dökülen terler, madalyalar
Tatilsepeti, Galatasaray’a 24. şampiyonluk yolculuğunda sponsor olduğunu duyuran reklamıyla yılın en çok etkileşim yaratan markaları arasına girmeyi başardı. Film, Galatasaray’ın zaferlerini, kazandığı kupaları ve dökülen terleri vurgularken, Tatilsepeti’nin bu başarılı kulübün formasında yer almasının büyük bir onur olduğunu belirtiyor.
Futbol ile seyahat tutkusunu bir araya getirdik
✓ “20 yıldır tatil yapıyoruz” mottosu ile yola çıktığımız 20. yıl kampanyamız kapsamında bu sponsorluğu değerlendirdik. Güvenilirliğimizi, 20 yıllık varlığımızı ve gücümüzü Galatasaray gibi güçlü bir takımla anlatmayı seçmiştik. Futbol sadece spor değil, geniş kitleleri bir araya getiren evrensel bir tutku. Galatasaray gibi büyük bir futbol kulübü aracılığıyla kurulacak güçlü duygu bağının markamızın hem yerel hem de küresel ölçekte geniş bir izleyici kitlesiyle etkileşime geçeceği içgörüsüyle kampanyayı yarattık.
Taraftarın ruhuna nasıl dokunacağımızı biliyorduk…
✓ Biz uzun yıllardır Galatasaray ruhu ile çalışan bir ajansız. Galatasaray ana sosyal medya mecralarında da içerikler hazırladığımız için taraftarın ruhunu ve içeriklerde nerelere dokunabileceğimizi biliyorduk. Hem Galatasaray hem de Tatilsepeti’nin ortak paydası olan ‘’mutluluk’’ vurgusu ile Galatasaraylılığın kazandıran hissini birleştirdik videolarımız ve paylaşımlarımızda. Bu ortaklık, her yolculuğun bir hikayesi olduğunu ve Tatilsepeti ile bu hikayeyi yazmanın ne kadar kolay olduğunu vurguluyor…
Araştırmanın metodolojisi
BoomSocial’ın gerçekleştirdiği “2024 Yılının En Etkili Dijital Kampanyaları” analizi için 1 Ocak 2024- 15 Kasım 2024 döneminde BoomSocial’da kayıtlı marka hesaplarında paylaşılan iletiler incelenerek en çok etkileşim alan içerikler belirlendi. Kısa listenin belirlenmesinin ardından Instagram’da sayfa akışında yayınlanan gönderiler için paid etkileşim verisi de sonuçlara dahil edilerek etkileşimi en yüksek 10 içerik tespit edildi.