2025 yılına kadar çevrimiçi geçirilen süre 9 saat artacak!
Pandemi dönemiyle birlikte tüm dünyada dijital dönüşüm tarihinin en büyük sıçramasını yaşadı. Dijital dönüşüm rüzgarının pandemi sonrası döneme nasıl etki edeceği ise elbette merak konusu. Bu noktada Ericsson pandemi sonrasını ve 5G’nin geleceğini ele alan iki ayrı rapor yayınladı.
Raporlara göre;
* Tarihteki en hızlı benimsenen mobil nesil 5G olacak.
* 5G’nin, 4G ile karşılaştırıldığında, aynı kilometre taşına iki yıl daha önce gelmesi ve bir milyar abone sayısını aşması bekleniyor.
* 2025 yılına kadar tüketicilerin çevrimiçi aktivitelerine 2 yeni hizmet daha eklenecek ve çevrimiçi geçirilen süre 9 saat daha artacak.
Gelin geleceğe ilişkin güçlü öngörüler barından raporların detaylarını birlikte inceleyelim…
Farklı pazarlardaki eğilimleri vurgulayan yerel verilerin yer aldığı Ericsson Mobilite Raporu 5G abone sayısının her gün yaklaşık bir milyon artarak toplam abone sayısının 2021 yılının sonunda 580 milyonu aşacağını, 5G’nin 4G ile karşılaştırıldığında aynı kilometre taşına iki yıl daha önce gelmesini öngörüyor…
Ericsson Mobilite Raporu’nun son sayısının yanı sıra 5G’nin penetrasyonunu ve dünya genelinde pazarlarda sahip olduğu muazzam potansiyelin değerlendirildiği, Ericsson ConsumerLab tarafından hazırlanan “Kentsel Gerçekliğin Geleceği” başlıklı bir başka rapor daha yayınladı.
Rapor, tüketicilerin “bir sonraki normale” girerken 2025 yılına kadar günlük çevrimiçi faaliyetlerine 2 yeni çevrimiçi hizmetin daha ekleneceğini ve pandemi öncesine göre çevrimiçi faaliyetlere 9 saat daha fazla zaman ayrılacağını ortaya koyuyor. Orta düzey çevrimiçi kullanıcıların pandemi sürecinde günlük yaşamlarında daha fazla hizmet kullanmaya başladığının altını çizen raporda önümüzdeki süreçte çevrimiçi faaliyetlerdeki bu değişimle birlikte orta ve ileri düzey kullanıcılar arasındaki boşluğun kapanacağı belirtiliyor.
Ericsson Raporu’na göre yakın gelecekte Türkiye’nin yüzde 48’inin uzaktan eğitim görmesi ve çalışması bekleniyor
COVID-19 nedeniyle Türkiye’de okullarda ve üniversitelerde çevrimiçi eğitim yüzde 90 oranında artarken uzaktan çalışma ise yüzde 45 oranında artış gösterdi. Uzaktan eğitim ve çalışmanın gelecekte yüzde 48 düzeyinde seyretmesi bekleniyor.
Ericsson Türkiye Genel Müdürü Işıl Yalçın, raporların bulgularını “Araştırmamız 2021 yılının sonunda 5G abone sayısının yaklaşık 580 milyon olacağını ve 2026 yılında dünya mobil veri trafiğinin yarısından fazlasını 5G ağlarının taşıyacağını gösteriyor. 5G, hızlı iletişimin simgesi haline gelirken, pandemi sürecinde bağlantı hızının ne derece önemli olduğunu gördük. Bu da 5G’nin tüketicilere ve işletmelere sunacağı değeri daha da vurguladı.
Araştırma, Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 57’sinin 2025 yılına kadar bir diploma almak veya becerilerini geliştirmek için e-öğrenme ve çevrimiçi eğitim programlarına yöneleceğini gösteriyor. Ayrıca tüketicilerin yüzde 53’ü çevrimiçi alışverişin fiziksel mağazaya gitmekten daha iyi bir deneyim olacağına inanıyor. Bu süreçteki en önemli değişikliklerden biri de yerel alışverişin önceliklendirilmesi: Tüketicilerin yarısı, kısmen çevresel kaygılar nedeniyle 2025 yılında genel olarak yerel ürünleri tercih edeceklerini belirtiyor ve bunun gelecekte bir norm haline geleceğini düşünüyor. 2025 yılına kadar Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 58’i yalnızca yerel olarak üretilen yiyecek ve ürünleri satın alacağını düşünüyor” cümleleriyle yorumluyor…
“Pandemi dijital dönüşümü de dönüştürdü” haberimizi okumak için TIKLAYIN