26. Golden Drum Festivali Tüm Hızıyla Devam Ediyor!
Uluslararası Yaratıcılık Festivali 26. Golden Drum’da yarışmanın kapılarının açılacağı 17 Ekim tarihinden önce bu yılın finalistleri açıklandı. 883’ü resmi Golden Drum, 267’si Young Drummers olmak üzere toplamda 1150 yaratıcı çözümün başvuruda bulunduğu yarışmada, WHY ve WHAT kategorilerinde 204 çalışma kısa listeye girmeye hak kazandı. Kazananlar, 18 Ekim Cuma günü saat 20.30’da Slovenya’nın Portorož şehrinde bulunan Hotel Slovenija’da düzenlenecek Büyük Ödül Töreni ile açıklanacak.
Yarışmanın WHAT kategorisine sunulan çalışmalar, küresel müşterilere dönüşümsel çalışmalar sunmak için iş hayatının ve kültür dünyasının kesiştiği alanda çalışan yaratıcı ekipleri yöneten ve bir “Fark yaratan kadın” (Women to watch) olan R\GA İdari Başkan Yardımcısı ve CCO’su Tiffany Rolfe’un önderliğini yaptığı jüri tarafından değerlendirildi. Tiffany, çığır açan bireysel çalışmalar içinde en iyi çözüm kriterine uyan ve en verimli şekilde uygulayan başvuruları on jüri üyesi ile birlikte değerlendirdi.
Jüride yer alan isimler şöyle sıralanıyor: Yasmina Baz, Bölge Kreatif Direktörü, Leo Burnett Lübnan, Beyrut, Michal Belej, Yardımcı Kreatif Direktör, Istropolitana Ogilvy, Slovakya, Karolina Galácz, Kreatif Direktör, DDB Budapeşte, Macaristan, Eric Groza, Kreatif Direktör, TBWA\Moskova, Rusya, Gürkan Gürel, Kreatif Direktör, Tick Tock Boom, Türkiye, Bartek Klimaszewski, Kreatif Direktör, McCann Worldgroup, Polonya, Marin Kostov – Muro, İdari Kreatif Direktör ve Ortak, All Channels Communication Group, Bulgaristan, Cătălin Rusu, Baş Kreatif Ortak ve CEO, Rusu+Bortun Bükreş, Romanya, Eric Schoeffler, Almanya Baş Kreatif Ekip Yöneticisi ve Avrupa İdari Kreatif Direktörü, Havas, Almanya ve David Suda, Kreatif Direktör, WMC/GREY Prag, Çek Cumhuriyeti.
WHAT Kategorisi Jüri Başkanı Tiffany Rolfe, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Bu yıl inanılmaz bir çalışma grubumuz vardı” Dünyanın bu bölgesinden ve ötesinden gelen yaratıcı yeteneklerden oluşan jürimiz, kısa listeleri hazırlarken yaptığımız seçimlerle ilgili pek çok harika konuşmalara yol açan büyük içgörüler ve bakış açıları getirdi. Nihayetinde hem bölgelerini hem de tüm sektörü ileriye taşıyacak çalışmaları belirledik.Çok iyi seçimler yaptığımızı ve seçimlerimizin bizler kadar herkese ilham vereceğini düşünüyoruz.”
Yarışmanın WHY kategorisi Jüri Başkanı, Brezilya’da kendi jenerasyonunun en çok ödül alan ve en etkili reklamverenlerinden biri olan Fullpack CEO’su ve CCO’su Álvaro Rodrigues, Rio de Janeiro’dan seyahat ederek jüriye yerinde katılma imkanı bulamadı. Álvaro, yerine Polonya merkezli 2018 Golden Drum’da en başarılı bağımsız ajans olarak seçilen 180hearbeats + Jung v Matt’in CCO’su ve Ortağı Mikołaj Sadowski’yi atadı.
Mikołaj Sadowski’ye iletişim ortamında meydana gelen tüm müdahalelerin nihai amacını sorgulamak üzere aşağıdaki jüri üyeleri eşlik etti: Roy Cohen, Global Kreatif Direktör, McCann Worldgroup, Londra, İngiltere (Riccardo Fregoso, İdari Kreatif Direktör ve Kreatif Başkanı, McCann WorldGroup, Fransa yerine), Mihai Costache, Grup Kreatif Direktörü, MullenLowe Romanya, Ruxandra Drilea, Kıdemli Kreatif, Publicis Romanya (Mihnea Gheorghiu, Global Kreatif Direktör, Publicis İtalya yerine), Christian Gosch, Yönetici Kreatif Direktör, Serviceplan Avusturya, Burçak Günsev,Müşteri Etkileşimi ve Satış Yetkinlik Yöneticisi, Ogilvy Istanbul, Türkiye, Eran Nir, CCO, GITAM BBDO, İsrail, Sašo Petek, Kreatif Direktör, Agencija 101, Slovenya, Artem Sinyavskiy, Kurucu ve CCO, Marvelous, Rusya ve Ivan Westerveen, Kreatif Direktör, Saatchi&Saatchi Belgrad, Sırbistan.
WHY Kategorisi Jüri Başkanı Mikołaj Sadowski, “Bu yıl birçok harika çalışma var. Bölgemiz son zamanlarda oldukça yaratıcıydı, bunu görmek için kısa listeye bakmak yeterli. Uzun süren tartışmalar sonunda en iyi çalışmaları belirledik. Hepimizi mutlu edecek bir liste hazırladığımıza inanıyorum.” dedi.
Finalistleri görmek için: https://goldendrum.com/
Golden Drum Festivali hakkında ayrıntılı bilgi almak için: www.goldendrum.com
Yarışma gündemini incelemek için: https://goldendrum.com/
Golden Drum Hakkında
Golden Drum Festivali, 1993 yılında o dönemde Yeni Avrupa ülkeleri de denen farklı ülkelerden yaratıcı fikirleri bir araya getirme fikriyle doğdu. Festival, bir yerin kendine özgü atmosferi anlamına gelen ‘genius loci” kavramını ve yaratıcılığın genel mükemmelliğini vurguluyor. Yarışma ve kongre programı aracılığıyla ışık tuttuğu yaratıcı düşünmeye ve olumlu değişiklikler için geçilecek eyleme ilham vermeyi ve güç katmayı amaçlıyor. “Değişim İçin Yaratıcılık” sloganını benimseyen Golden Drum, odağı daha iyi yarınlar için reklamcılığa çeviriyor. Golden Drum Festivali, WARC Sıralamasına dahil edilen sekiz bölgesel ödülden biri olarak seçildi.